CRRC הסינית בדרך לספק קרונות לקו הכחול בי-ם

d1f2

Active member
 

DanBus43Maalit72

Active member
משתתף בצערם של הנוסעים העתידיים של הקו הכחול.

קרונות זהים לשל הקו האדום בת״א.
קרונות זולים, רועשים בהרבה בהשוואה לקרונות אירופאים, חריקות, האצה ועצירה אגרסיבים ורועשים יותר ואי התאמה למערכות איתות אירופאית שגרמה לעיקוב רב בפתיחת הקו האדום בת״א.
 

DAVIDADATO

Well-known member
קרונות זולים, רועשים בהרבה בהשוואה לקרונות אירופאים, חריקות, האצה ועצירה אגרסיבים ורועשים יותר ואי התאמה למערכות איתות אירופאית שגרמה לעיקוב רב בפתיחת הקו האדום בת״א.
היה בארץ לאגד בקריות אוטובוס שלהם בניסוי או שאני מתבלבל עם חברה אחרת
 

Ccyclist

Well-known member
משתתף בצערם של הנוסעים העתידיים של הקו הכחול.

קרונות זהים לשל הקו האדום בת״א.
קרונות זולים, רועשים בהרבה בהשוואה לקרונות אירופאים, חריקות, האצה ועצירה אגרסיבים ורועשים יותר ואי התאמה למערכות איתות אירופאית שגרמה לעיקוב רב בפתיחת הקו האדום בת״א.

אני לא מבין איך אין דלתות בקצות מערכי הקו האדום. המרחק בין המושבים במרכז הרק"ל לדלתות די גדולים ומחייבים הליכה זמן רב לפני ההגעה לתחנות.

בירושלים יש דלתות ממש מאחורי תאי הנהג (כולל המיותרים באמצע המערך הכפול). חבל שלא דרשו דלתות במיקום דומה בגוש דן.
 
כן, התפתחות לא מזהירה במיוחד. אני לא יודע מה אני חושב על המפרט הטכני של הציוד בקו האדום בת"א אבל הוא אינו מצטיין ביופיו.
ובכלל לגבי העסקים שלנו עם הסינים, קיוויתי שכבר למדנו שאין ארוחות חינם. ההצעות שלהם זולות כי משלמים ביוקר אחר כך.
וזאת גם לא גזירת גורל. הממשלה שלנו מסתכסכת עם האירופאים, שייהנו. מה עם היצרנים הקוריאנים? והיפנים? וההודים?
 

מיקלוש77

Well-known member
כן, התפתחות לא מזהירה במיוחד. אני לא יודע מה אני חושב על המפרט הטכני של הציוד בקו האדום בת"א אבל הוא אינו מצטיין ביופיו.
ובכלל לגבי העסקים שלנו עם הסינים, קיוויתי שכבר למדנו שאין ארוחות חינם. ההצעות שלהם זולות כי משלמים ביוקר אחר כך.
וזאת גם לא גזירת גורל. הממשלה שלנו מסתכסכת עם האירופאים, שייהנו. מה עם היצרנים הקוריאנים? והיפנים? וההודים?
מזכיר שכתבתי כאן פעם בפוסט שברכבת הקלה בגוש דן, לפחות במקטע העילי, הדלתות נפתחות ל 30 שניות בכל תחנה מינימום, גם אם התחנה ריקה לגמרי. בירושלים הזמן המינימלי הוא 5 שניות וזה מתארך לפי כמות הנוסעים שעולים. כלומר בירושלים, אם התחנה לא עמוסה אז 5 שניות פתיחת דלתות וזהו, ממשיכים.

ה 30 שניות האלה בכל תחנה מובילות לבזבוז מצטבר אדיר של זמן. אני מאוד מאוד מקווה שבקו הכחול בירושלים לא נסבול מאותה הבעיה (או פיצ'ר, תלוי את מי ישאלו).
 
מזכיר שכתבתי כאן פעם בפוסט שברכבת הקלה בגוש דן, לפחות במקטע העילי, הדלתות נפתחות ל 30 שניות בכל תחנה מינימום, גם אם התחנה ריקה לגמרי. בירושלים הזמן המינימלי הוא 5 שניות וזה מתארך לפי כמות הנוסעים שעולים. כלומר בירושלים, אם התחנה לא עמוסה אז 5 שניות פתיחת דלתות וזהו, ממשיכים.

ה 30 שניות האלה בכל תחנה מובילות לבזבוז מצטבר אדיר של זמן. אני מאוד מאוד מקווה שבקו הכחול בירושלים לא נסבול מאותה הבעיה (או פיצ'ר, תלוי את מי ישאלו).
בירושלים נדיר שתחנות ריקות, מניח שגם בכחול להוציא שעות הלילה\סערה וכו.. יהיה מספיק עמוס ל30 שניות דלת פתוחה לתחנה
 

toto9

Active member
נשמע כמו הזדמנות טובה לבטל את הקו הכחול
או לפחות לתכנן מחדש
 

Ccyclist

Well-known member
מכל קווי הרק"ל - למה לבטל או לתכנן מחדש?

כמו כן - מדובר על זהות הקרונות - לא התשתית.

הוא מקדם דיעה נכונה יחסית שתוואי הקו הכחול הכי מתאים למטרו.

יש כמובן דיעה מנוגדת שהקו כבר תוכנן (כולל תוואי קרקעי מוגבל במושבה הגרמנית עם מקטע חד מסילתי שיתקע את כל ענף מלחה כאשר היה לחץ מתושבי השכונה לתוואי תת קרקעי).

תוכנית המטרו הנוראית לירושלים, שעיקרה שימוש בעמקים פנויים לשם מערכת פרברית שאינה משרתת את מרכז העיר מוכיחה שיש מקום לחשיבה מחדש.

לטעמי - אם אפשר לתכנן את תחנות מקטע שטראוס - שמואל הנביא כ Pre Metro כמו בבריסל או לתכנן איך להאריך את הרציפים בעתיד (דבר שנעשה למשל בקו המרכזי בלונדון בתנאי קרקע חימר קשים יותר מקרקעות גיר ירושלמיות יציבות) - אפשר להתאים לפחות מקטע אחד בתוכנית הנוכחית להסבה עתידית למטרו.

אינני רואה איך אפשר לעצור עכשיו את הקו הכחול. מה שאני כן רואה זו אופציה לחשוב מחדש איך אפשר לשלב אותו עם מקטעים תת קרקעיים עתידיים ולהסב אותו למשהו דמוי מטרו.

אגב - אני חושב שהפורטל בצומת האיקסים הוא במקום מרכזי ובעייתי מדי. עדיף היה שהמנהרה היתה מתחילה באזור גן הפעמון או לפחות בית הכנסת הגדול. פורטל מרכזי כל כך במקום שיש בו בליינים בלילה יגרור כניסת אנשים בלתי מורשים לתחום התת קרקעי גם אם יהיו שערים.
 
למעלה