מכל קווי הרק"ל - למה לבטל או לתכנן מחדש?
כמו כן - מדובר על זהות הקרונות - לא התשתית.
הוא מקדם דיעה נכונה יחסית שתוואי הקו הכחול הכי מתאים למטרו.
יש כמובן דיעה מנוגדת שהקו כבר תוכנן (כולל תוואי קרקעי מוגבל במושבה הגרמנית עם מקטע חד מסילתי שיתקע את כל ענף מלחה כאשר היה לחץ מתושבי השכונה לתוואי תת קרקעי).
תוכנית המטרו הנוראית לירושלים, שעיקרה שימוש בעמקים פנויים לשם מערכת פרברית שאינה משרתת את מרכז העיר מוכיחה שיש מקום לחשיבה מחדש.
לטעמי - אם אפשר לתכנן את תחנות מקטע שטראוס - שמואל הנביא כ Pre Metro כמו בבריסל או לתכנן איך להאריך את הרציפים בעתיד (דבר שנעשה למשל בקו המרכזי בלונדון בתנאי קרקע חימר קשים יותר מקרקעות גיר ירושלמיות יציבות) - אפשר להתאים לפחות מקטע אחד בתוכנית הנוכחית להסבה עתידית למטרו.
אינני רואה איך אפשר לעצור עכשיו את הקו הכחול. מה שאני כן רואה זו אופציה לחשוב מחדש איך אפשר לשלב אותו עם מקטעים תת קרקעיים עתידיים ולהסב אותו למשהו דמוי מטרו.
אגב - אני חושב שהפורטל בצומת האיקסים הוא במקום מרכזי ובעייתי מדי. עדיף היה שהמנהרה היתה מתחילה באזור גן הפעמון או לפחות בית הכנסת הגדול. פורטל מרכזי כל כך במקום שיש בו בליינים בלילה יגרור כניסת אנשים בלתי מורשים לתחום התת קרקעי גם אם יהיו שערים.