debussy

frodo

New member
debussy

הפורום ממש מת.. אז אני אכתוב הודעה מיותרת בכל זאת.. התחלתי ללמוד היום את "cake walk" של דביוסי.. ממש אהבתי. כיף לנגן את זה. חוץ מזה, המורה שלי ניגן כמה דברים של דביוסי, כמו רוח במישור, ומשהו עם מפרסים.. פשוט מדהים!!
 

Mr Peiser

New member
cake walk

אחת מהיצירות היותר מפורסמות ויפות של דיבוסי. אומנם לא ניגנתי את זה אף פעם אבל אני בהחלט חושב שזה יצירה מענינת...
 

BloodRoses

New member
באמת מה קרה לפורום...?

אולי צריך לחזור לשיטת ה"סקרים" כדי שיהיה פה קצת מעניין) הנה כמה שאלות: מה לדעתכם המלחינים הגדולים היו חושבים על המוסיקה של היום, האם היו חושבים שחלק מהאמנים של היום השתמשו לטובה בחומר שלהם ואף התפתחו או שפשוט היו מזדעזעים מהכל? (תחשבו על באך ומה שג'אזיסטים עשו איתו, שופן, בטהובן, דביסי....) איזה כלי מחכה ש"יגלו" אותו? האם לדעתכם צריכים להיות כלים אקוסטים שהצבע שלהם יהיה שילוב של כמה כלים (תחשבו על כל הערבובים שעושים בין ירקות ופירות) האם קיום בלי מוסיקה אפשרי? (אני כבר מוכנה לענות- לא!:) ) מה דעתכם על עיבודים של יצירות לתזמורת לפסנתר (ואנא לא להתייחס לליסט- זה לא נחשב) מי כאן עוד חושב שמוצארט לפסנתר פשוט לא מעניין, משעמם, חוזר על עצמו, פרווה! ושהוא היה הרבה יותר גדול ביצירות לתזמורת וקול?? אין לי שמץ מאיפה הקרצתי אותן, כנראה שעייפתי מללמוד למבחן על תק' הרנסנס שמחכה לי שבוע הבא אז עמכם הסליחה:)
 

Mr Peiser

New member
../images/Emo183.gif וואו איזה מבול של שאלות...

קודם כל אני רוצה להתייחס לעובדה שכנראה כולכם (אם עדיין בכלל מישהו נמצא כאן מידי פעם) שמתם לב אליה והיא שהפורום די רדום בזמן האחרון. הדבר נבע מכך שבשבועים האחרונים לא יכולתי להתחבר למערכת הניהול של הפורום ולערוך עדכונים. בזמן הקרוב אשתדל לערוך עדכונים. הייתי רוצה להתייחס לשאלה שלך מה דעתנו על עיבודים של תזמורת לפסנתר: בד"כ זה לא מצליח. הפסנתר עם כל היכולות ההרמוניות שלו לא מצליח להשתוות ברוב המקרים לתזמורת המכילה קולות וצלילים רבים. לכיוון ההפוך דווקא הדבר יכול להיות מאוד מוצלח (כלומר עיבודים לתזמורת למנגינות של סולו פסנתר) וכבר שמעתי מספר לא מבוטל של יצירות מוצלחות ביותר כאלה. וואף כמה שאלות...אשתדל להתייחס לשאר בקרוב. לילה טוב!
 
אוקיי אז ככה

דבר ראשון עיבודים של תזמורת לפסנתר עלי אישית לא אהובים במיוחד...בייחוד כאשר אתה צריך לנגן את תפקיד התזמורת בקונצ´רטו (כשמנגנים עם מישהו את תפקיד הסולן) ובנוגע למוצארט אני ממש ממש ממש בש-ו-ק :) לפי דעתי מוצארט בתחום הפסנתר כתב בדיוק כפי שתקופתו הכתיבה לו...והסונטות לפסנתר שלו מלאות בהכל !!! ושתי הפנטזיות שלו...אני ממש לא חושבת שהוא יה משעמם בכיתבתו לפסנתר אבל הכל דעה אישית...המממ....נראה לי שזה מה שש לי לומר יום טוב אני הולכת לקונצרט עכשיו - טריו שומאן מוצארט ודבורז´אק גל
 
ובכן...

בקשר לעיבוד לפסנתר של תזמורת... לפעמים זה עובד ולפעמים לא, פשוט ככה. בקונצ'רטי לא אמורים בכלל לנגן את תפקיד התזמורת על פסנתר, זה רק שם בשביל שהסולן ידע איפה הוא נמצא, לא לשם ביצוע. אני אישית לא מכיר הרבה עיבודים של תזמורת של מלחינים או מוזיקאים אחרים חוץ מליסט לפסנתר. אני מכיר לעומת זאת עיבודים של עוגב לפסנתר (ליצירות של באך, עיבודים של מיירה הס ובוזוני) שהם מדהימים, ונשמעים לדעתי יותר טוב מהעוגב המקורי. בקשר למוצרט והפסנתר... דבר ראשון, אני לא משתגע על הסגנון הקלאסי של הסונטה, ולצערי כל, אבל כל, הסונטות של מוצרט בנויות ככה, וזה די מעצבן אחרי כמה זמן. לעומת זאת המלודיות הפשוטות והיפות שלו, אותן תמיד אפשר לשמוע ולהנות. ויש סונטה אחת, ק. 310, שהיא הכי יפה, והתנועה השניה שלה לדעתי אחד הקטעים היפים והמרגשים מהתקופה הקלאסית. מוצרט מיצה את הקלאסיקה בסונטות, כמו שבאך לפניו מיצה את הקונטרפונקט הבארוקי בפסנתר המושווה ואומנות הפוגה.
 
למעלה