Early Days - Latter Days?

FunkyMonk

New member
Early Days - Latter Days?

משהו ששמתי לב אליו בזמן האחרון.. המארז הזה ממחיש את מה שאני רוצה להגיד בצורה מעולה... לד זפלין, בשנותיה הראשונות, היו להקת רוק פשוטה למדי. עם שירים קלילים, חזקים ומעולים. עם השנים המאוחרות ניתן לשים לב שהחומר שלהם בחל להתגבש יותר ויותר לעומק. הם עדיין שמרו על החידוש, על הרעננות, ועל היופי שלהם. אבל אני לא יכול שלא לשים לב לכך שבעיקר מפיסיקל גרפיטי, החומרים שלהם הפכו להיות הרבה יותר מורכבים מבחינה מוסיקלית. שירים "מפוצצים" וארוכים, עם הרבה כלים ולא עוד הליין הרגיל שלהם של ליד-רית'ם-בס-תופים, אלא לפעמים שילוב של יותר משתי גיטרות, הרבה יותר קלידים (שבקושי היה בהם שימוש באלבומים הראשונים. ואני מתכוון בצורה רצינית..), סינתיסייזר (קלידים מסונתזים.) ועוד. לא שירים כמו Kashmir, Achilles Last Stand, In the Evning, No Quarter, Ten Years Gone ועוד. (כן, בכוונה אלו רק אלו שמופיעים במארזים) המלודיה הרבה יותר מפותחת, התיאום בין הכלים הרבה יותר בשל, הבס הרבה יותר מתוחכם ממה שהוא היה עד עכשיו (בד"כ משחקים על השורשים) וכו'. השירים כבר לא כל כך קלילים כמו Black Dog , Good Times Bad Times, Moby Dick, Heartbreaker, וכאלו.. יש להם נופח הרבה יותר כבד, הרבה יותר מלא (שוב, השימוש ביותר כלים, יותר סינתוז). הם כבר לא הרוק המקפיץ של Black Dog. הם עכשיו רוק בוגר יותר, הרבה יותר בשל. מה גרם לזה? חוץ מבתי הקדוש, שהם משהו באמצע, מפיסיקל גרפיטי פשוט הייתה קפיצה.. לפעמים (והרבה יגידו "ברוב הפעמים"), זה לא יצא כל כך טוב. אבל לדעתי האישית, שירים כאלו, יכולים לעלות על הרבה שירים מוקדמים של הזפלין. לפי הודעות שראיתי בפורום פה.. אפשרי שג'ימי לקח קצת יותר מרחק ונתן יותר מקום לשאר היוצרים בלהקה? מה שיצר את הרוק הכבד יותר, המלא יותר שדיברתי עליו קודם לכן? זה משהו שממש מעניין אותי.. זה עבר במוחי בזמן שהאזנתי לארלי דייס, ואז ללייטר דייס ושמתי לב שהסגנון פשוט שונה לחלוטין! בלייטר דייס הם נשמעים הרבה יותר מגובשים...
 

Jagged chaos

New member
../images/Emo45.gifכנראה כתור להקה

הם היו צריכים התגבשות מוזיקאלית שהיתה חייבת לעבור מכשולים של זמן והתמודדות עם תהילה... היו להם הרבה צעדים לא מובנים... גם בתקופה המוקדמת שלהם היו להם הרבה קאברים (babe i'm gonna leave you, dazed and confused, whole lotta love, when the levee breaks, you shook me...) בניגוד לתקופת המאוחרות שהיה להם הרבה יותר חומר אישי.
 

FunkyMonk

New member
חשבתי על זה...

והגעתי למסקנה שבתי הקדוש הוא אלבום מיוחד מאד. הוא עוד לא הרוק הכבד סטייל קאשמיר טן יירס גון שאני מדבר עליו, אבל הוא בהחלט לא הרוק הקליל של האלבומים הראשונים.. שירים כמו אובר דה הילס וכמו דייר מייקר, הם לא שירים פנומנליים שמראים יכולות הלחנה ווירטואוזיות, כמו השירים שאני מדבר עליהם. אבל הם חומר הרבה יותר מגובש מאשר רוקנ'רול, שיר ההגירה, קומיוניקיישן ברייקדאון וכו'...
 

FunkyMonk

New member
אה, וכמובן,

שהוא מכיל שירים כמו "נו קוורטר", "ריין סונג" ו"דה אושיין", שמראים על ההתפתחות לכיוון שאני מדבר עליו. ומצד שני שירים מכו "השיר נשאר זהה" או "דה קראנג'" שלוקחים אותנו ל"מקורות" טיפה יותר..
 

AeroTom

New member
השינוי בהחלט הגיע שם

גם אני חושב ש-Houses הוא אלבום ממש מיוחד. בעצם הוא והממשיך שלו - Graffiti, הם 2 האלבומים הכי מיוחדים של הלהקה. אני חושב שב-Graffiti הם פשוט הגיעו לפסגת היצירה. מבחינת הגיוון, איכות ועבודת הצוות בשירים, והחיבור של כולם יחד. השירים החדשים ב-Graffiti וה-Outtakes בתוכו מההקלטות של Houses, הם השירים הכי מיוחדים באלבום לדעתי. השנים 73-75 היו לדעתי פסגת היצירה של הלהקה.
 
למעלה