EGT מת, איך תדלל?

EGT מת, איך תדלל?

ולנושא אחר: אם מתקלל מד EGT במטוס, מה אתם עושים? 1. לא מדללים בכלל 2. מדללים לפי מד סלד - יורד, להחזיר שני סיבובים 3. רעיון אחר? מקווה להתחיל דיון ענייני כאן...
 
דילול

יש יותר מיידי דרכים והסברים איך צריך לדדל. מה שאני למדתי ומבצע. במהלך טיפוס דילול חלקי בישרה ואופקית, דילול לפי מד סל"ד. השאלה האמיתית לפי דעתי היא מה עדיף מד EGT דיגיטלי או אנלוגי ? במד דיגיטלי אין נקודת יחוס ויזואלית ואילו אנלוגי לא מדוייק
 
יש כמה שיטות

המנוסים מדללים "לפי האוזן" שזו המקבילה המוסיקלית לשינוי בביצועי המנוע הנמדדים על ידי אנשים במד הסל"ד. בדו-מנועי אני מדלל לפי fuel flow לפי נתוני היצרן המומלצים ל best power ומקפיד להשאר הרבה מתחת לקו האדום ב EGT. גם אם EGT לא תקין, נתן להתבסס על מכשירים תומכים כמו CHT ומד טמפ. השמן. בכל מקרה, גם בדילול לפי טבלאות שיוט, אם EGT לא עובד הייתי מדלל פחות. עדיף כמה לירות פחות בבנק (בהנחה שאתה משלם על הדלק) מאשר מנוע לוהט. אין מה לא לדלל גם אם אין EGT בטיסה גבוהה, ובוודאי לא במנועים מוזרקי דלק. תערובת עשירה מדי גם היא אינה יעילה ופוגעת בביצועי המנוע. יש לדלל תמיד בטיסה בגובה, רק בזהירות אם אין EGT. אני מדבר בעיקר על שיוט. ברור שבנסיקה עדיף לדלל פחות בגלל האפקט המצנן של תערובת עשירה. בשמחות אבי
 
תנסו על פי מד המהירות

עם התחלת הדילול ,באיטיות כמובן, עולה המהירות, ועם מעבר הדילול המומלץ, המהירות מתחילה לרדת. במנוע הזרקה, בשום פנים לא מדללים על פי רעש המנוע. אך אפשר לשים לב גם לשינוי , שיהיה אומנם מזערי, במד סלד בספר של מנועי בוכנה ליקומינג, תוכלו ללמוד את כל השיטות כולל על פי TIT
 
למה בהזרקה לדלל יותר?

מדוע לדלל מנוע מוזרק "תמיד"? מהיכן האסמכתא לזה? אני שואל כי דיללתי ב 2000 רגל את הפיטס באזור 8, ויצחקי התחיל לצעוק שלא אדלל... וכפרה על הדלק המיותר ... (ליתר דיוק, הצעקות החלו אחרי דילול חריף מידי (זאת היתה פעם ראשונה בפיטס) שגרם אפצי למנוע) אני טענתי כמוך, שמנוע מוזרק תמיד מדללים, והמדריך בארה"ב אמר לדלל לפי צריכת דלק ... אבל יצחקי בנושא זה לא ממש הקשיב?! מישהו יכול להראות שלמעשה בהזרקת דלק, המצב של MIX FULL הוא ממש מוגזם, אפילו בקרקע?
 
כל מטוס והמלצות היצרן שלו גם בדילול

אני לא יודע מדוע מנועי קרבורטור מדללים מעל 4000 אך נדמה לי שבאמת זה מה שכתוב בספר הטייס של צסנה 172, אבל אל תסמוך על הזיכרון שלי. אני מדלל כבר מגובה 1000. במטוסי הזרקה שהיו לי, שתי סנקות, ונברו אחד, ההנחיות לדיללול הן מיד אחרי קיפול כן הנסע - אלו הנחיות היצרן, ויש גם הנחיות לאיזה טמפרטורות EGT מותר להגיע. אףפעם לא התעמקתי למה מדללים בהזרקה או בקרבורטור כך או אחרת, ואם ליצחקי יש לתת לך הסבר , גם אני מעונין לשמוע אותו. בכל מקרה עם לא תדלל, אתה יכול להגיע לדום לב(הדממת מנוע) עקב פלגים מקוצרים על ידי עופרת
 
דילול במנועי הזרקה

לפני כחדשיים התקיים בפורום דיון די מעמיק בנושא . איני זוכר הכל אך לשאלתך בנושא דילול מנועים מוזרקים התשובה כדלקמן: 1) מנועים מוזרקים מושפעים יותר בגלל טמפ´ ולחות , במיוחד הגדולים יותר ובמנועי TCM גם קל לחוש בזה בפרט על הקרקע. 2) בדרך כלל , על הקרקע מנועי הזרקה אינם עובדים "עגול" אם הם במצב RICH ודילול הולם "מעגל" אותם. 3) בחלק מסוגי המטוסים - למשל C337, גם כתוב במפורש לכוון FF ל- 120LBS עד 140LBS במהלך ריצת ההמראה, אם לא מדללים , לעיתים מחוון ה- FF מתחיל "סיבוב שני" . 4) אני באופן אישי, במטוים מהסוג הזה מדלל בשלב בדיקת מגנטו´ס לקבלת סל"ד מיטבי וכך גם ממריא. 5) מנסיון: כשלא מדללים - גם על הקרקע ובהסעה- מנועים כפי שציינתי , המצתים מתפייחים.
 
../images/Emo91.gif למאמר- אולי מוכר אך בכל זאת

היי מיקי, ייתכן שכבר קראת את המאמר הנ"ל (או אחרים) אך אני מצאתי אותו מאד מעניין ומקצועי. מומלץ בכל מקרה. ד"א, זה אחד מתוך סדרה בנושאי מנוע וכולם מומלצים (ראה בתחילת העמוד). דודי.
 
למעלה