כושר ל-לטאפ
היי, כדי לסיים בכבוד את הלטאפ, צריך רמת כושר שתאפשר לרכב את המסלול במהירות ממוצעת של כ 24 קמ"ש לפחות. מבחינת הקושי של המסלול השנה, הייתי אומר שזה שקול לרכיבה של 180 ק"מ, עם שתי עליות קשות באמצע, בזמן נטו (והדגש על נטו) של פחות משמונה שעות. עלייה קשה = שיפוע של נס הרים, אך באורך של 15 ק"מ. צריך ניסיון בתחרויות כביש/עבודה בדבוקות וגם אימוני סיבולת. ז"א בסיס טוב של רכיבה מהירה, וסיבולת אירובית, אך גם התנסות ברכיבות ארוכות (חמש שעות נטו לפחות) עם חלוקה נכונה של המאמץ. בסה"כ, זה דיי בר השגה לכל אחד שיש לו בסיס כושר טוב. לא צריכים להיות רוכבים בקטגורית העלית או רמה 1. אבל - צריך לתכנן נכון את הרכיבה, כדי לא לחרוג מהגבלת זמן מצד אחד, ולא לשרוף את מצבורי האנרגיה מצד שני. על הנייר, העליות לא נראות לי השנה כ"כ קשות, אך הרכיבה בפירנאים, והשיפועים שם דיי מטורפים, אז צריך להתכונן לטיפוס קשה. ב 2003 היתה עלייה של 10 ק"מ בשיפוע ממוצע של 10%, עם מקטע בן 4 ק"מ באמצע עם שיפוע ממוצע של 12.5-13%, פלוס כמה קטעים של 15%. כל בן אנוש יזדקק לטריפל בקטעים האלה, או לפחות לקסטה אחורית מאוד נדיבה (12-27 או 12-28). כל האוירה של הארוע מסביב, הופכת את הרכיבה לחוויה מדהימה, ולרכיבה הרבה יותר קלה מהמרחק נטו. השבעים/שמונים ק"מ הראשונים עוברים כמעט בלי לשים לב. "טסים" בתוך הדבוקות הענקיות של התחרות, וזה חלק גדול מהכייף. לאורך כל הדרך רואים "שטיח" של רוכבים באופק קדימה ואחורה, מדברים עם רוכבים לאורך כל הרכיבה - סובלים ומטפסים ביחד, ובעיקר נהנים ברכיבה באוירה ותרבות רכיבה אירופאית. מאוד מומלץ! אורן.