Hanseeno, הנעליים של אלן האנסן

Tamir Eshel

New member
Hanseeno, הנעליים של אלן האנסן

מישהו ראה את יצירת הפאר הזו?
[URL]http://hanseeno.myshopify.com/collections/shoes[/URL]
נעל מקרבון יצוקה על הרגל שלו ושוקלת רק 68 גרם!
עולה 2,500 יורו למקרה שרציתם לדעת...
מה שמעניין במיוחד זה המיקום של הקליט שלו שממבט חטוף נראה ממוקם הרבה הרבה הרבה יותר אחורה מכול דבר שאי פעם ראיתי!
מישהו יודע משהו בנושא?
אולי בעיה ספציפית ברגל שלו או שזה משהו חדש בנושא הביומכניקה של הדיווש?
 

ariasdo

New member
אין הנחת מועדון - לגבי מיקום הקליט קרוב יותר לצד העקב נובע

לדעתי מכמה נסוים שעשו במעבדה לגבי רכיבה עם קליטים וללא קליטים
והתברר שבסטואציה מסוימת במגבלות מרחק יותר טוב לרכב ללא קלטים
מצורף לינק לסרטון שבסוף 2014 פורסם בפורום בנושא פידול

https://www.youtube.com/watch?v=CNedIJBZpgM&feature=youtu.be&list=PLUdAMlZtaV11LAqXNLDr38oTXh9RuyiRY

בסרטון רוכב מקצועי שרגיל מיום בחירתו לרכב עם קליטים תפוסים רוכב בפדלים פתוחים בניסוי יותר טוב בקטע הספצפי


לדעתי שהלחצה קרובה יותר לעקב זה גם מצב שקורה בפדלים פתוחים הפרופורציה ביחס בין לחיצה בכוח פטשי לבין משכה משתנה ולוחצים יותר מאשר מושכים .

אני אישית משתמש בזה ורוכב לאימון לצורך האתגר שלי ( נס הרים על פלטה ) אני לא מחובר רק לוחץ לא מושך כך בעצם הגדלתי את יחס העברה לכבד יותר
ב2 קפיצות אני היום מצליח לטפס עליה על יחס 2.3 כלומר 39/17 או 53/23 אומנם זה לאט אבל צריך סבלנות ועקביות - אני מקווה להשתפר עם אימון ולהגדיל כושר
ולחזור לוואטים שהיו לי לפני שנתיים .

מהכירות איתך בפורים אני יודע שזה יראה לך שטויות אבל אני מאמין באמונה שלמה שזה הסיבה .

אריה סדובניק
 

Tamir Eshel

New member
קטונתי מלבטל עבודת מחקר כה רצינית, אבל...

1. עם קליטים או בלעדיהם הרוכב בסרטון הניח את כף רגלו על הדוושה באותו מקום כך שהמחקר הספציפי הזה אינו עונה על השאלה שלי.
2. ממה שראיתי הרוכב נזקק ל 180 פעימות לב בדקה על מנת לרכב במהירות ובשיפוע הנדרשים ללא קליטים ורק ל 175 פעימות עם קליטים כך שהתצרוכת האנרגטית שלו גבוהה יותר ללא קליטים.
3. נתון צריכת החמצן אמנם הפתיע ולכאורה נראה הפוך מההגיון אבל בעיני זה לגמרי הגיוני כי עם קליטים ניתן להסיע חמצן לשרירים נוספים שלא מקבלים אותה כמות חמצן ללא קליטים אבל בסך הכול למרות - ולדעתי בזכות - תוספת צריכת החמצן, הדופק היה נמוך יותר עם קליטים.
4. רמת חומצת החלב במקרה זה לדעתי אינה מעידה על כלום כי המבחן לא חרג משמעותית מאזור הנוחות של הרוכב ולכן זה נשאר נמוך יחסית בשני המקרים.
5. המסקנה שלי היא שעל פי הנבחן והמבחן הזה (שאינו מהווה מחקר בעל משמעות סטטיסטית) ניתן להסיק שקליטים חוסכים אנרגיה באמצעות הרוויית השרירים בחמצן. את המסקנה הזו כאמור יש לבדוק במחקר מדעי בעל משמעות סטטיסטית.
6. כול זה כאמור אינו קשור לשאלה שלי
 

ariasdo

New member
הקשר לשאלה שלך אני עשתי - ליצר נעליים יקרות קסטום עם מיקום

קליטים בנקודה יותר רחוקה מהסטנדרט המקובל יש סיבה זה לא טעות
לשאלה שלך - מישהו יודע משהו בנושא? - זה התיאוריה שלי ויש עוד סרטונים שמראים תוצאות דומות
בסיטואציות שונות של קטעי רכיבה שמבוססים על זמן עד כ 25 דקות .

לגבי הסרטון מיקום קליטים או בלעדיהם - אני רואה שונה ממך ומעריך שללא קלטים שטח המגע גדול יותר
וכף הרגל לא תפוסה כך תזוז אחורה 1-2 ס"מ .
( בדקתי על עצמי התחלת הרכיבה בנקודה הדומה למקום הקליטים התפוסים אבל עם ההתקדמות הרכיבה כף הרגל גולשת לאחור )

מצורף לך 2 תמונות מהסרטון התמונה העליונה זה עם קליטים תפוסים והתחתונה פדלים פתוחים .


בנוסף ראיתי שהפוסט שלך נעלם אתמול בטור דפרנס אז התגובה שלי עוזרת להחזיר אותו למסלול .

אריה סדובניק

 
כמה תהיות בנושא

האם מיקום הקליט "ויעילות הלחיצה" לא קשור אופן ישיר לקימור קשת כף הרגל ?
האם מיקום הקליט יעיל באותה מידה גם כשלדוגמא מדוושים בעמידה בעליה או ספרינט ?

האם בדקו אופטימיזציה לתנוחת רכיבה\ישיבה שונה ? (בכל זאת זה נתון המשתנה תדיר במהלך רכיבה)
האם בדקו יעילות קאנדס מול עוצמת לחיצה ומיקום הקליט ?

יש לי תחושה חזקה שלא, אבל הייייי , אין שום דבר שקצת נצנצים ובלינג בלינג לא יוכלו לתת לזה גושפנקא "מדעית"
 

ariasdo

New member
הם בודקים לפי נושאים שיש בהם עניין כמו דווש בישבה או בעמידה

אמנם כל הניסוים לא יכולים לתת גושפנקא "מדעית" כמו שכתבתה
אבל זה חברה נחמדים שבודקים ומעלים קצת ספקות בנושאים הקשורים לרכבת אופנים .

בטור רואים צורות רכיבה שונות ויש הבדל שרואים בעניים אך פרום מטפס או אך קונטודור מטפס .

מצורף לינק לבדיקת דיווש אומנם לזה אין קשר לפדלים או לקלטים .

https://www.youtube.com/watch?v=PVxGFOb1KTY&list=PLUdAMlZtaV11LAqXNLDr38oTXh9RuyiRY&index=4


לגבי מיקום הקליט ויעלות הלחיצה ראיתי עוד סרטונים בנושא גם מאחרים שעשו ניסוים בסיטואציות שונות והתשובות היו דומות
אם היה לי את הלניקים הייתי מצרף לך נחפש בהמשך .

אריה סדובניק
 
הנעל מככבת בסיקור הטור דה וזכרונות ואבן גבירול 65

לא מעט דובר על הנעל, מאז החל הטור דה פראנס והיא אכן מרשימה ומעלה שאלות.
דפדף בין כל הנעליים בכתבה הזו ותראה את הנעל גם שם.
בעבר כבר ראיתי נעליים בהתאמה אישית, של רוכבים מקצוענים, שהקליט ממקום רחוק יותר מהשפיץ.

מזכיר לך כי דיברנו על זה לא מעט בחנות באבן גבירול (מעניין אם זכרתי את המספר הנכון, בכותרת).

בשנת 1994 עשיתי ניסוי כזה כשהזמנתי את הנעל במידה אישית מלמסון (לא מוצא אותו כיום וכבר זמן רב) וביקשתי ממנו להציב את הקליט אחרת, לכיוון מרכז הנעל, מהסטנדרט.
אלו היו נעליים יעודיות לטריאתלון, אבל עשו את העבודה נפלא וההבדל הורגש ברכיבות, בדיווש יעיל יותר (עבורי ורק עליי אוכל להעיד).
מי שרכשתי מהם נעלי כביש אולי זוכרים כי תמיד בדקתי את מרחק חורי ההברגה משפיץ הנעל ומשום שאני מנסה לקחת את הקליט לאחור יותר מהמקובל.

עבורי זה עובד ובכלל זה שיוף של קליטים כדי לאפשר הרחקה שלהם משפיץ הנעל, התאמה של ספסרים שונים כדי לחפות על השיוף ולעיתים גם החלפת ברגים (לאחר שיוף קרה שהיה צורך באלו).
לו היה בידי הממון הנדרש הייתי תמיד מזמין נעלי רכיבה בהתאמה אישית ועם קליט שמתאפשר לקחת אותו אחורה יותר מהסטנדרט בנעלי רכיבה ומשום שמרגיש לי טוב יותר במיקום של הקליט לאחור.
 

yairza

New member
האנסן מייצר עבור עצמו את הנעליים מזה מספר שנים. ראיתי

עיצובים מטורפים יותר וגם שימוש בחלקים מנעליים אחרות כגון מנגנון סגירה של סידי.
 
למעלה