הבעיה היא שלא הייתי בהרצאות ואני צריך להגיש פרוייקט, משהו עם יוריסטיקות וכאלו ואין לי שמץ של מושג איך לעשות את זה המרצה נתן לי "נכשל" על הפרוייקט הקודם שהגשתי לו... אני בצרה צרורהההה
איך בנית את האינטיליגנציה המלאכותית? זה ברור שהמחשב צריך למשל לחפש אם הוא יכול לנצח במהלך אחד ואם לא- לחפש אם היריב יכול לנצח במהלך אחד ולחסום ואם לא- אז לחסום זוג של היריב או לשים דיסקית צמוד לזוג שלו, אבל מה חוץ מזה? איך בנית טקטיקה?
על מנת ליצור שחקן טוב אני לא צריך מחשב על. מספיק לי לייצר פונקציית שיערוך (היוריסטיקה) סבירה ללוח, ואז להריץ אלגוריתם אלפ-בתא כמה צעדים קדימה, ולבחור את התוצאה הטובה ביותר.
אני סורק רק 7 מהלכים קדימה באמצעות אלגוריתם אלפ-בתא, ומגיע לכ-100,000 לוחות לשיערוך. תאר לך כמה לוחות הייתי צריך לשערך לו הייתי סורק לעומק המקסימאלי של 49 מהלכים קדימה?
זה יותר מ 800,000. באמצעות גיזום של אלפא-בתא ומצבים שאי אפשר להגיע אליהם אפשר להוריד קצת את מספר המצבים, אבל בכל זאת, כל העמקה של צעד אחד נוסף בחישוב, מכפילה את מספר המצבים הנבדקים. אפילו אם לא פי 7, גם בי 4-5 זה יותר מדי אחר מעט מאוד מהלכים.
מינימקס. הרבה מאוד משחקי מחשב מבוססים על האלגוריתם הזה. בפרט, רוב המשחקים דמויי שחמט - כלומר כאלו שבהם כל הלוח גלוי לעין ושאין בהם אקראיות ושהם משחקי סכום אפס - כלומר מה שטוב לך רע ליריב ולהפך. כתוב על זה קצת בויקיפדיה העברית, ואני מניח שהרבה בויקיפדיה האנגלית.