HELP! עבודה בבינה מלאכותית בשפת C

CtrlAlt

New member
HELP! עבודה בבינה מלאכותית בשפת C

אני צריך עבודה בבינה מלאכותית בשפת C או VB או פסקל. עם יוריסטיקות וכל החרא הזה ואין לי שמץ של מושג בזה מי יכול לעזור?? PLEASE!! :( HELPPPPPPPPP
 

CtrlAlt

New member
אני מחפש פרוייקט...

הבעיה היא שלא הייתי בהרצאות ואני צריך להגיש פרוייקט, משהו עם יוריסטיקות וכאלו ואין לי שמץ של מושג איך לעשות את זה :( המרצה נתן לי "נכשל" על הפרוייקט הקודם שהגשתי לו... אני בצרה צרורהההה
 

vinney

Well-known member
אתה חושב שנעשה לך פה עבודה כאילו?

לא, זהו שלא.
 

CtrlAlt

New member
יופי גאון, אני לא כמוך ולכן אני

מחפש מישהו שכבר עשה עבודה ובא לו לעזור. כן אני טיפש מה לעשות...
 

shirbi

New member
אתה מוזמן להסתכל בקוד המקור

של משחק ה"ארבעה בשורה" שכתבתי בשפת DELPHI, להבין אותו, ולכתוב משהו דומה בשפה הרצויה לך. http://www.upload.co.il/stage/studio/creation.asp?id=105
 

gil levi

New member
../images/Emo32.gif בקשר למשחק,

איך בנית את האינטיליגנציה המלאכותית? זה ברור שהמחשב צריך למשל לחפש אם הוא יכול לנצח במהלך אחד ואם לא- לחפש אם היריב יכול לנצח במהלך אחד ולחסום ואם לא- אז לחסום זוג של היריב או לשים דיסקית צמוד לזוג שלו, אבל מה חוץ מזה? איך בנית טקטיקה?
 

shirbi

New member
לא, למה?

על מנת ליצור שחקן טוב אני לא צריך מחשב על. מספיק לי לייצר פונקציית שיערוך (היוריסטיקה) סבירה ללוח, ואז להריץ אלגוריתם אלפ-בתא כמה צעדים קדימה, ולבחור את התוצאה הטובה ביותר.
 

ron369

New member
פשוט מאד

מבלי שהסתכלתי על הקוד, מונע ע"י דעות קדומות בנוגע לדלפי, הנחתי שהשתמשת בסריקת עץ מלאה (כן, עם מינימקס). סורי
 

ron369

New member
אה, וקיוויתי שתגיד שלמרות שנראה שיש

הרבה מאד אפשרויות, אפשר לצמצם אותן בצורה יפה, עם סימטריה והיוריסטיקות במובן של כללי אצבע וכד'.
 

shirbi

New member
חס וחלילה לסרוק את כל העץ

אני סורק רק 7 מהלכים קדימה באמצעות אלגוריתם אלפ-בתא, ומגיע לכ-100,000 לוחות לשיערוך. תאר לך כמה לוחות הייתי צריך לשערך לו הייתי סורק לעומק המקסימאלי של 49 מהלכים קדימה?
 

ron369

New member
הבנתי כבר שטעיתי... אל תדאג,

אני בהחלט מודע לקצב הגדילה האקספוננציאלי. בכל אופן, לאחר 8 מהלכים בוודאי לא היית צריך לחשב 8*100,000, בהנחה ש-100,000 הוא המספר המדוייק, אלא פחות.
 

shirbi

New member
כמה זה שבע בחזקת שבע?

זה יותר מ 800,000. באמצעות גיזום של אלפא-בתא ומצבים שאי אפשר להגיע אליהם אפשר להוריד קצת את מספר המצבים, אבל בכל זאת, כל העמקה של צעד אחד נוסף בחישוב, מכפילה את מספר המצבים הנבדקים. אפילו אם לא פי 7, גם בי 4-5 זה יותר מדי אחר מעט מאוד מהלכים.
 

ron369

New member
לא טענתי שזה אפשרי.

בכל אופן, ככל שתתקדם בחישוב, בוודאי יהיו ענפים רבים יותר שלא יהיה צורך לחשב.
 

gil levi

New member
לא,

וגם לא את כל המונחים שציינת בהודעה השניה. חשבתי שהשתמשת רק בכללים פשוטים שאפשר להסיק ישירות מהחוקים.
 

shirbi

New member
אז אני ממליץ לך ללמוד על אלגוריתם

מינימקס. הרבה מאוד משחקי מחשב מבוססים על האלגוריתם הזה. בפרט, רוב המשחקים דמויי שחמט - כלומר כאלו שבהם כל הלוח גלוי לעין ושאין בהם אקראיות ושהם משחקי סכום אפס - כלומר מה שטוב לך רע ליריב ולהפך. כתוב על זה קצת בויקיפדיה העברית, ואני מניח שהרבה בויקיפדיה האנגלית.
 

gil levi

New member
תודה על ההמלצה.

ברגע שיהיה לי קצת זמן או בעקבות הקורס המתאים.
 

yanosh34

New member
אחלה ai

או שפשוט אני גרוע. שאלה: המחשב תמיד יעשה את אותה פעולה בהינתן אותו מצב של הכלים על הלוח או שיש אקראיות מסוימת?
 
למעלה