התמקדות בשני הזמנים ה"בעייתיים"
אסטרטגיות וטיפים במועד מאוחר יותר... תחילה אציין כי אפשר להבין את הקושי שלך לגבי שני הזמנים הללו - ובמיוחד לגבי הPRESET PERFECT ששמו אמנם "הווה מושלם", אך למעשה הוא שייך לאחד מזמני העבר. מצד שני, אפשר להבין מדוע הזמן הזה מכונה כך, במיוחד לנוכח הכתוב בסעיף מספר 3. על מנת שתתחילי ללמוד לקראת המבחן אתן בקווים את צורת ההטיה של כל אחד משני הזמנים ואת המצבים שבהם נשתמש בכל אחד משני הזמנים. הווה מושלם PRESENT PERFECT גוף ראשון/שני have+v3 גוף שלישי has+v3 1. נשתמש בזמן זה כדי לציין פעולה שהתרחשה בעבר, אך הזמן לא ידוע או לא חשוב. לדוגמא: ראיתי את הסרט הזה. I HAVE SEEN THIS FILM 2. נשתמש בזמן זה לתיאור פעולה שחזרה על עצמה מספר פעמים בעבר. לדוגמא: היא קראה את הספר הזה פעמיים. SHE HAS READ THIS BOOK TWICE 3. נשתמש בזמן זה לציון פעולה שהסתיימה, אולם התקופה שבה התרחשה הפעולה עדיין נמשכת. לדוגמא: פגשתי אותו השבוע. I HAVE MET HIM THIS WEEK. (השבוע עדיין לא הסתיים). עבר מושלם PAST PERFECT לכל הגופים (איזה כייף!) אותה הטיה - had+v3 משתמשים בזמן זה אם יש במשפט שתי פעולות בזמן עבר (לא פעולות שהתרחשו ברצף כמו - אכלתי, התקלחתי והלכתי לישון), שאחת התרחשה לפני האחרת. הפעולה הקרובה אלינו בזמן תהיה ב-PAST SIMPLE ואילו הפעולה הרחוקה בזמן תהיה ב-PAST PERFECT. נשמע מסובך? הביטי בדוגמאות: when i came home (past simple), the children had already gone (past perfect). כשהגעתי הביתה, (גיליתי להפתעתי), שהילדים כבר הלכו. הפעולה הראשונה שהתבצעה - הילדים הלכו. הפעולה השניה שהתבצעה - הגעתי הביתה. ודוגמא נוספת: he said (past simple) he had bought (past perfect) the book. הוא אמר שהוא קנה את הספר. הפעולה הראשונה שהתבצעה - הוא קנה את הספר. הפעולה השניה שהתבצעה - שהוא סיפר לנו על כך שהוא עשה זאת. אני מקווה שצורת ההטיה, כללי השימוש והדוגמאות - ברורים. התחילי ללמוד! ושיהיה בהצלחה!