מקריאה באתר של אלו"ט אני למדה שניתן ללחוץ על הרשות המקומית
לפתוח כיתת תקשורת חדשה ברגע שמצליחים לארגן 4 ילדים שהם פחות או יותר באותו גיל ובאותה רמת תפקוד.
אפשר להיעזר באתר אלו"ט לפרסום , בפורום כאן (כמו בהודעה למעלה) או בפייסבוק.
לא הצלחתי למצוא מידע על הגדלת תקן בכתות תקשורת.
להלן מה שרשום באתר אלו"ט בנושא:
כיתת תקשורת בחינוך הכללי
כיתת חינוך מיוחד בבית ספר רגיל המיועדת לתלמידים המאובחנים על רצף האוטיזם. בכיתה לומדים בין 5 ל- 8 תלמידים (אפשר גם 4 תלמידים בתקן חסר). הצוות החינוכי מורכב ממורה לחינוך מיוחד וסייעת. שנת הלימודים בבית הספר נפתחת ב – 1.9 ונמשכת עד ה- 15.8 . בחלק מחטיבות הביניים והתיכונים מסתיימת שנת הלימודים ב 5.8 או לחלופין ב 15.8 עם הפסקה בלימודים בין ה- 21.6 עד ה- 30.6.
הזכויות המוקנות לתלמיד הלומד בכיתת תקשורת זהות לזכויות הניתנות לתלמיד הלומד בבית ספר מיוחד ,קרי, יום לימודים ארוך, עד השעה 16:45, הזנה, הסעות ומלווה להסעה, זכות לחופשות מקוצרות טיפולים פרא- רפואיים בהיקף של 2.9 ש"ש ממשרד החינוך וכיוצ"ב. לכל תלמיד בכיתת תקשורת נבנית תכנית לימודים אישית בתחילת השנה.
ההורים בכיתת תקשורת יכולים לוותר על הזכות ליום לימודים ארוך או ללימודים בחופשות, וזאת בתנאי שקיימת הסכמה כל ההורים לתלמידים באותה המסגרת על הויתור, וכן, שישנו אישור מהפיקוח. האישור לקיצור יום הלימודים תקף לשנה בלבד.
בכל סוגי הכיתות של החינוך המיוחד יכולים להיות סוגים שונים של שילובים עם החינוך הרגיל: שילוב של תלמיד בודד בשיעורים מסויימים בכיתת חינוך רגיל, שילוב של קבוצת תלמידים מהחינוך המיוחד בשיעורים מסוימים או בפעילות כיתתית של תלמידי החינוך הרגיל, "שילוב הפוך" כשתלמידים מהחינוך הרגיל מגיעים לכיתת החינוך המיוחד, וכד'.
למי לפנות? לאגף החינוך ברשות המקומית ולבקש לזמן ועדת השמה.
טיפ:
איך פותחים כיתת תקשורת?
רשות מקומית ומשרד החינוך מקבלים החלטה לפתיחת כיתת תקשורת לאחר שיש בידיהם נתונים על לפחות 4 תלמידים בעלי נתונים דומים.
הורים המעוניינים לפעול לפתיחת כיתות תקשורת, יכולים לפרסם דרך אלו"ט ובאתרי האינטרנט השונים, קריאה להורים שילדיהם בעלי מאפיינים דומים להצטרף לקבוצה.
חשוב מאד לשים לב ולדאוג לכך שבועדת ההשמה תקבלו זכאות לחינוך מיוחד, ובהמלצת המסגרת יהיה כתוב כיתת תקשורת/כתת P.D.D.
ברגע שישנה זכאות כזאת, מספיקים 4 תלמידים לצורך פתיחת כיתת תקשורת, כאמור לעיל.
על ארבעת הילדים להיות פחות או יותר באותה שכבת גיל (לדוג' 13-14) ובאותה רמת תפקוד.
לצורך יצירת קבוצת לחץ , או חיפוש תלמידים המבקשים כיתת תקשורת, אנו מציעים לפרסם בפורמים של אלו"ט, תפוז ושתיל על התגבשות של קבוצה, תוך ציון אזור המגורים (ולא העיר עצמה), הגיל ורמת התפקוד.
כאשר ישנה קבוצה מגובשת, ניתן לפנות למנהל מחלקת החינוך ברשות לשם פתיחת בית הספר.
ישנה חשיבות גדולה לנכונות של בית ספר והמנהל לפתוח, ללוות ולתמוך בכיתה שכזאת.
מומלץ לערוך סקר שוק לפני הפגישה בעירייה, ולהגיע לפגישה כבר עם הצעות קונקרטיות לגבי מנהל ובית ספר שמוכנים לקחת על עצמם את הפרוייקט.