hi everyone
, i wrote also in autism forum

rachel176

New member
hi everyone
, i wrote also in autism forum

do you know cases that in a pdd class there are 9 children?
thanks
 

SMADAR55

New member
אני חושבת שהתקן בכתת תקשורת הוא 8 ילדים.

מישהו מעודכן אחרת?
מדוע את צריכה לדעת?
האם אומרים לכם שלא ניתן לשבץ משום שהכתה מלאה על פי התקן?
יש מקרים שניתן אישור חריג לשיבוץ ילד נוסף בגן תקשורת או בכתת תקשורת.
 

rachel176

New member
yes, in my city there are only 2 pdd classes

one of them is in the right age class, the other ones 2 years younger, the problem is, the one that i am asking for, there are already eight children, and so, they don't accept my son,also this morning they called me from the iria that they don't accept 9 kids in a pdd class. i told them that i dont' accept anything else., because i already tried 3 years regular class, , and they don't teach him social skills. and also, 2 children from his class were threatining him for month, he had to bit himself with a book on his head, or they asked him to take off the trousers , they humilitaded him, and nobody knew!!! it came out only at the end of school . my son was scared to tell me or the teacher, because they were threatening him if he tells they will bit him....and so he didn't.
 

SMADAR55

New member
נורא מה שאת מספרת. האם ב- 3 השנים האחרונות בשילוב יחידני עם

סייעת או כתה רגילה ללא סייעת?
אם הייתה לו סייעת, כיצד לא שמה לב להצקות של הילדים ולאלימות כלפיו?
האם עברת ועדה להעברתו לחינוך מיוחד ולשיבוץ בכתת תקשורת?
אם עברתם ועדה הרי שהעיריה חייבת לשבצו כעת בחינוך מיוחד ולא יכולים לדבר על השארתו בכתה הנוכחית !
אם כתת התקשורת אכן מלאה , הם יכולים להגיש בקשה להגדלת התקן ל- 9. זה אפשרי ! אבל, אנחנו כבר באמצע יולי ולא בטוח שמבחינת לוחות זמנים זה יסתדר עד 1.9
אפשרות אחרת- שיציעו לך כתת תקשורת בעיר אחרת סמוכה ושבנך יסע בהסעות חינוך מיוחד (הסעה מטעם העיריה שלכם שאוספת אותו מפתח הבית ומחזירה אותו עד פתח הבית). זכותך לקבל כתת תקשורת עבור הילד . אם אין במקום מגוריכם אז במקום רחוק יותר.
אל תוותרי להם !
 

rachel176

New member
סייעת he had a ,

but those children were waiting for her free day, or when she wasn't there.... at least this is what I was told. in any case, the request for the pdd class i did already 2 month ago, and they offered me already another city, i am not accepting, he is 10, he needs a social life, to meet children after class to play soccer near our house, to go to school in another city it is complicated, and i don't see a reason, why my son has to pay consequences if they don't know to do their work. i did already the 'vaadat assama' . they just don't want to add the 9th child, although the matia psycology reccomanded to be for many reasons the perfect class for him. they don't want to listen...
 

rachel176

New member
i need to prove them, , also this morning I spoke with them

about this, and they are telling me such thing doesn't exist.... so, please, if anyone of you, could know about a specific class that accepted 9 children, at least this could be my chance to provo it...by the way, i am sure they know about it, but they don't want to reveal it. it is terrible, they don't care about the children at all, it seems our children for them is a number.....nothing else
 

SMADAR55

New member
מקריאה באתר של אלו"ט אני למדה שניתן ללחוץ על הרשות המקומית

לפתוח כיתת תקשורת חדשה ברגע שמצליחים לארגן 4 ילדים שהם פחות או יותר באותו גיל ובאותה רמת תפקוד.
אפשר להיעזר באתר אלו"ט לפרסום , בפורום כאן (כמו בהודעה למעלה) או בפייסבוק.
לא הצלחתי למצוא מידע על הגדלת תקן בכתות תקשורת.

להלן מה שרשום באתר אלו"ט בנושא:

כיתת תקשורת בחינוך הכללי
כיתת חינוך מיוחד בבית ספר רגיל המיועדת לתלמידים המאובחנים על רצף האוטיזם. בכיתה לומדים בין 5 ל- 8 תלמידים (אפשר גם 4 תלמידים בתקן חסר). הצוות החינוכי מורכב ממורה לחינוך מיוחד וסייעת. שנת הלימודים בבית הספר נפתחת ב – 1.9 ונמשכת עד ה- 15.8 . בחלק מחטיבות הביניים והתיכונים מסתיימת שנת הלימודים ב 5.8 או לחלופין ב 15.8 עם הפסקה בלימודים בין ה- 21.6 עד ה- 30.6.
הזכויות המוקנות לתלמיד הלומד בכיתת תקשורת זהות לזכויות הניתנות לתלמיד הלומד בבית ספר מיוחד ,קרי, יום לימודים ארוך, עד השעה 16:45, הזנה, הסעות ומלווה להסעה, זכות לחופשות מקוצרות טיפולים פרא- רפואיים בהיקף של 2.9 ש"ש ממשרד החינוך וכיוצ"ב. לכל תלמיד בכיתת תקשורת נבנית תכנית לימודים אישית בתחילת השנה.
ההורים בכיתת תקשורת יכולים לוותר על הזכות ליום לימודים ארוך או ללימודים בחופשות, וזאת בתנאי שקיימת הסכמה כל ההורים לתלמידים באותה המסגרת על הויתור, וכן, שישנו אישור מהפיקוח. האישור לקיצור יום הלימודים תקף לשנה בלבד.
בכל סוגי הכיתות של החינוך המיוחד יכולים להיות סוגים שונים של שילובים עם החינוך הרגיל: שילוב של תלמיד בודד בשיעורים מסויימים בכיתת חינוך רגיל, שילוב של קבוצת תלמידים מהחינוך המיוחד בשיעורים מסוימים או בפעילות כיתתית של תלמידי החינוך הרגיל, "שילוב הפוך" כשתלמידים מהחינוך הרגיל מגיעים לכיתת החינוך המיוחד, וכד'.
למי לפנות? לאגף החינוך ברשות המקומית ולבקש לזמן ועדת השמה.
טיפ:
איך פותחים כיתת תקשורת?
רשות מקומית ומשרד החינוך מקבלים החלטה לפתיחת כיתת תקשורת לאחר שיש בידיהם נתונים על לפחות 4 תלמידים בעלי נתונים דומים.
הורים המעוניינים לפעול לפתיחת כיתות תקשורת, יכולים לפרסם דרך אלו"ט ובאתרי האינטרנט השונים, קריאה להורים שילדיהם בעלי מאפיינים דומים להצטרף לקבוצה.

חשוב מאד לשים לב ולדאוג לכך שבועדת ההשמה תקבלו זכאות לחינוך מיוחד, ובהמלצת המסגרת יהיה כתוב כיתת תקשורת/כתת P.D.D.
ברגע שישנה זכאות כזאת, מספיקים 4 תלמידים לצורך פתיחת כיתת תקשורת, כאמור לעיל.
על ארבעת הילדים להיות פחות או יותר באותה שכבת גיל (לדוג' 13-14) ובאותה רמת תפקוד.
לצורך יצירת קבוצת לחץ , או חיפוש תלמידים המבקשים כיתת תקשורת, אנו מציעים לפרסם בפורמים של אלו"ט, תפוז ושתיל על התגבשות של קבוצה, תוך ציון אזור המגורים (ולא העיר עצמה), הגיל ורמת התפקוד.
כאשר ישנה קבוצה מגובשת, ניתן לפנות למנהל מחלקת החינוך ברשות לשם פתיחת בית הספר.
ישנה חשיבות גדולה לנכונות של בית ספר והמנהל לפתוח, ללוות ולתמוך בכיתה שכזאת.
מומלץ לערוך סקר שוק לפני הפגישה בעירייה, ולהגיע לפגישה כבר עם הצעות קונקרטיות לגבי מנהל ובית ספר שמוכנים לקחת על עצמם את הפרוייקט.
 

SMADAR55

New member
מצאתי חוזר מנכ"ל מאוד ישן שאולי יכול לעזור !

החוזר הוא משנת 1998 כך שיתכן שמאז יצא חוזר עדכני יותר. מצרפת את הלינק ומצטטת את הסעיף הרלוונטי-
בחוזר מפורט התקן לכל אחת מכתות החינוך המיוחד ולאחר מכן התייחסות למקרים שבהם מותר לאשר הכנסת ילדים לכתה מלאה (מעבר לתקן המאושר):
" סעיף 2.23 במקרים מיוחדים, מסיבות של משאבים תקציביים, כוח אדם ותנאים פיזיים, יוכל מנהל המינהל הפדגוגי לאשר איכלוס כיתות חינוך מיוחד מעבר למספר המירבי המצויין בטבלה לעיל. האישור יינתן בתיאום עם מנהל המחוז ועם מנהל גף אמח"י, וייבדק מידי שנה"


http://cms.education.gov.il/educationcms/applications/mankal/arc/nh8bk1_2_2.htm
אם חוזר זה עדיין בתוקף , המשמעות היא שבמקרים מסויימים ניתן להגדיל תקן לכיתת תקשורת.
 

ימימה

New member
אצלנו 9 ילדים בכיתת תקשורת

התחילו עם 7 כשהיו בכיתה ז' וכשעלו ל-ח' הוסיפו עוד שניים שלמעשה עלו ל-ז', מכיוון שלא היו מספיק ילדים נוספים בכדי לפתוח כיתה בשבילם.
 
למעלה