בודאי יהיו מי שיחלקו עלי
אבל, אני מאד לא ממליץ להשתמש באינטרקום הפנימי המובנה של מכשירי רדיו תעופתיים.
ברבים ממכשירי הרדיו התעופתיים, אין הפרדה אלקטרונית (Isolation) בין מיקרופון הטייס למיקרופון הנוסע/טייס משנה.
כל עוד נעשה שימוש בשתי מערכות ראש זהות של אותו היצרן, בדרך כלל לא תהיה בעיה מיוחדת. אך אם משתמשים במערכות מסוגים שונים, או של יצרנים שונים, וחמור מכך, כאשר במערכת ראש אחת המיקרופון דינאמי ובשניה אלקטרט, אחד המיקרופונים לא יתפקד כראוי.
אפשר לרכוש מכשיר אינטרקום פשוט לשני משתמשים או לטייס + שלושה נוסעים, במחיר שנע בין 150 דולר למאתיים וחמישים דולר, שבהם קיימת הפרדה אלקטרונית בין כל המיקרופונים, ואז לא חשוב איזו מערכת ראש מחוברת וכל המיקרופונים יתפקדו כראוי.
וישנן אפילו, מכשירי אינטרקום ניידים, שאין צורך להתקינם בפאנל אשר עושים את אותה עבודה.
לגבי בעית הרעש שציינת, כדאי לבדוק את נושא ההארקות (חשוב מאד כי השקעים של המיקרופון ושל האזניה, יהיו מבודדים מגוף המטוס!!!!).
אריאל אריאלי
אריאל אריאלי