ועוד כמה מילים על קטע 6
מה מספרת רשימת הניצחונות של מרק קוונדיש מאז טור 2015?
בטור 2015 הוא ניצח בספרינט אחד בקטע 7. בהמשך השנה לא נרשמו לו ניצחונות.
ב-2016 הוא עבר לדימנשן דאטה. בטור של קאטאר הוא אמנם ניצח בדרוג הכללי, אך ניצח רק בקטע 1 מתוך 4 קטעים שהסתיימו במיאוצים (בשלושת האחרים ניצח אלכסנדר קריסטוף מקטיושה).
בטור של קרואטיה, ניצח במיאוץ אחד והפסיד שלוש פעמים במאוצים לג'אקומו ניצולו מטרק סגפרדו.
בטור של קליפורניה הוא ניצח במאוץ בקטע 1.
כלומר, מהטור לפני שנה ועד הטור השנה הוא ניצח ב-3 קטעים במרוצים שלא נחשבים מהשורה הראשונה (אולי להוציא את קליפורניה). לא ידוע לי שהיה פצוע בתקופה זו והמעבר שלו לדימנשן דאטה היה נראה כמו המעברים של טיילר פראר ומתיו גוס לקבוצה זו, מעבר של ספרינטרים שתהילתם כבר מאחוריהם.
אבל קוונדיש הראה שמוקדם מדי להספיד אותו ובכל המאוצים שניצח השנה בטור הוא ניצח בזכות ולא בחסד: לא הייתה נפילה שסילקה חצי מהספרינטרים ולא חסמו את מתחריו. נכון לרגע זה בטור דה פראנס - הוא פשוט המהיר מכולם.
צורת הרכיבה של הדבוקה היום הייתה מאוד מאכזבת. מספר קבוצות חזקות רכבו בקדמת הדבוקה והורו לשאר הדבוקה לא לתקוף ולא לרכוב מהר מדי, אולי כדי למנוע סכנת נפילות בכבישים הצרים. לא ברור לי למה הקבוצות הזוטרות נכנעות לתכתיבים הללו. יש קבוצות שאין להן ספרינטרים ואין להם רוכבי דרוג כללי. מה שיש להם לעשות כדי לקבל חשיפה ואולי גם הישגים ספורטיביים הוא להיכנס לבריחות. אין שום סיבה שבקצב צב כמו שהיה היום, קבוצות כאלו ינסו להוציא בריחה כשנשארו עוד 30 ק"מ לסיום. לא ירד היום גשם, לא היה חמסין, לא היו נפילות שהיה צריך לחכות להן. סתם רכבו לאט כי ככה החליטו.