מרכז אדווה נגד תחבורה ציבורית

מצב
הנושא נעול.

25306yosef

New member
אך מכיוון שרמת השירות באוטובוסים בישראל לא

לא מקבל את הסקת המסקנות שלך
אני לא חושב שהם נגד הרכבת, ואני לא חושב שהם בעד השימוש ברכב הפרטי.
הפיתרון לבעיית השירות הגרוע של חברות האוטובוסים היא שיפור השירות של חברות האוטובוסים ולא הקמת מסילת רכבת לכל יישוב של 10 משפחות ומעלה והספקת רכבת ישירה לת"א. לא קיים ולא יהיה קיים בקדנציה שלנו.
אך מכיוון שרמת השירות באוטובוסים בישראל לא
הולכת להשתפר בקרוב והמצב אף מחמיר כל הזמן, אנשים לא ישתמשו באוטובוסים ויעדיפו כמובן את הרכב הפרטי, ואילו בשירות הרכבות הם כן ישתמשו ובגלל שהשירות של הרכבת טוב הרבה יותר.

אין כל צורך ברכבת ישירה לתל אביב, מספיק רכבת ישירה עד לתחנה שממנה יש רכבת ישירה לתל אביב (כמו קרית מוצקין או תחנות חיפה במקרה של כרמיאל), אך על מנת שהשירות יהיה יעיל באמת ורבים ישתמשו בו, הוא צריך לפעול גם בשעות הלילה (של יום חול). ואם הוא לא יפעל בשעות הלילה, אז רבים ימשיכו להשתמש ברכב הפרטי.

להזכירך, יש רבים שהינם שוחרי תרבות ואמנות ההולכים למופעי תרבות ואמנות בכל הארץ, התחבורה האוטובוסית בישראל לא יכולה לשמש להם ככלי תחבורה מכיוון שאיננה פעילה בשעות הלילה. גם תרבות ואמנות זה דבר חשוב, וכיום רוב השוחרים מגיעים אל ארועי התרבות והאמנות באמצעות הרכב הפרטי ובגלל העדר תחבורה ציבורית / אוטובוסית בשעות הלילה שבהן מסתיימים אירועי התרבות והאמנות.
 

amit1270

New member
לא יודע מה מקורות המידע שלך

אך מכיוון שרמת השירות באוטובוסים בישראל לא
הולכת להשתפר בקרוב והמצב אף מחמיר כל הזמן, אנשים לא ישתמשו באוטובוסים ויעדיפו כמובן את הרכב הפרטי, ואילו בשירות הרכבות הם כן ישתמשו ובגלל שהשירות של הרכבת טוב הרבה יותר.

אין כל צורך ברכבת ישירה לתל אביב, מספיק רכבת ישירה עד לתחנה שממנה יש רכבת ישירה לתל אביב (כמו קרית מוצקין או תחנות חיפה במקרה של כרמיאל), אך על מנת שהשירות יהיה יעיל באמת ורבים ישתמשו בו, הוא צריך לפעול גם בשעות הלילה (של יום חול). ואם הוא לא יפעל בשעות הלילה, אז רבים ימשיכו להשתמש ברכב הפרטי.

להזכירך, יש רבים שהינם שוחרי תרבות ואמנות ההולכים למופעי תרבות ואמנות בכל הארץ, התחבורה האוטובוסית בישראל לא יכולה לשמש להם ככלי תחבורה מכיוון שאיננה פעילה בשעות הלילה. גם תרבות ואמנות זה דבר חשוב, וכיום רוב השוחרים מגיעים אל ארועי התרבות והאמנות באמצעות הרכב הפרטי ובגלל העדר תחבורה ציבורית / אוטובוסית בשעות הלילה שבהן מסתיימים אירועי התרבות והאמנות.
לא יודע מה מקורות המידע שלך
הרי אתה לא נוסע באוטובוסים עירוניים. לי, כמי שנוסע מדי פעם באוטובוס, נראה שהמצב לא רק שלא מחמיר אלא אפילו משתפר.
 

25306yosef

New member
הרכבת הקלה בירושלים לא נחשבת לאוטובוס...

לא יודע מה מקורות המידע שלך
הרי אתה לא נוסע באוטובוסים עירוניים. לי, כמי שנוסע מדי פעם באוטובוס, נראה שהמצב לא רק שלא מחמיר אלא אפילו משתפר.
הרכבת הקלה בירושלים לא נחשבת לאוטובוס...
מה בדיוק השתפר באוטובוסים בזמן האחרון ?

מקריאה בפורום אני רואה הרבה תלונות על שירות האוטובוסים בירושלים, וגם בגוש דן... לטענת המתלוננים שירות האוטובוסים בירושלים הורע ואין הם יכולים להגיע ישירות מהמוצא אל היעד ללא מעבר במרכז העיר (ושתי החלפות...), ואני מאמין להם. וכנ"ל גם בגוש דן...
 

cwen

New member
לדעתי שירות האוטובוסים בגוש דן השתפר פלאים

הרכבת הקלה בירושלים לא נחשבת לאוטובוס...
מה בדיוק השתפר באוטובוסים בזמן האחרון ?

מקריאה בפורום אני רואה הרבה תלונות על שירות האוטובוסים בירושלים, וגם בגוש דן... לטענת המתלוננים שירות האוטובוסים בירושלים הורע ואין הם יכולים להגיע ישירות מהמוצא אל היעד ללא מעבר במרכז העיר (ושתי החלפות...), ואני מאמין להם. וכנ"ל גם בגוש דן...
לדעתי שירות האוטובוסים בגוש דן השתפר פלאים
מזוית ראיה של נוסעת קבועה.
 
כיש שיפור מקבלים את זה כמובן מאליו

הרכבת הקלה בירושלים לא נחשבת לאוטובוס...
מה בדיוק השתפר באוטובוסים בזמן האחרון ?

מקריאה בפורום אני רואה הרבה תלונות על שירות האוטובוסים בירושלים, וגם בגוש דן... לטענת המתלוננים שירות האוטובוסים בירושלים הורע ואין הם יכולים להגיע ישירות מהמוצא אל היעד ללא מעבר במרכז העיר (ושתי החלפות...), ואני מאמין להם. וכנ"ל גם בגוש דן...
כיש שיפור מקבלים את זה כמובן מאליו
ואם יש משהו רע גם אם זה זמני (הפקקים ז"ל באגריפס י-ם)
מתלוננים הרבה.
 

feedback

New member
הפקקים באגריפס? ז"ל?????

כיש שיפור מקבלים את זה כמובן מאליו
ואם יש משהו רע גם אם זה זמני (הפקקים ז"ל באגריפס י-ם)
מתלוננים הרבה.
הפקקים באגריפס? ז"ל?????



רק מי שלא מסתובב באגריפס שישה ימים בשבוע יכול לכתוב דבר כזה.


זה מזכיר לי את כל הכתבות שקבעו שזיהום האויר ברח' יפו נעלם לחלוטין ברגע שהרק"ל התחילה לפעול (לאן הוא "נעלם" באמת? תבינו לבד).
 
תשווה ל2011 לפני פתיחת הרכבת!

הפקקים באגריפס? ז"ל?????



רק מי שלא מסתובב באגריפס שישה ימים בשבוע יכול לכתוב דבר כזה.


זה מזכיר לי את כל הכתבות שקבעו שזיהום האויר ברח' יפו נעלם לחלוטין ברגע שהרק"ל התחילה לפעול (לאן הוא "נעלם" באמת? תבינו לבד).
תשווה ל2011 לפני פתיחת הרכבת!
כעת בכיוון מזרח יש פקקים בעיקר בגלל רכבים פרטיים ורמזור קצר,
האוטובוסים כמעט לא תורמים לפקק.
 

amit1270

New member
תחבורת האוטובוסים בישראל היא לא "גרועה ביותר"

אבל התחבורה האוטובוסית בישראל גרועה ביותר
ולכן אנשים לא ישתמשו בה.

וזה לא הולך להשתנות בקרוב, ובמרכז אדווה אמורים לדעת על כך, ולכן אם הם נגד הרכבת, אז הם למעשה בעד השימוש ברכב הפרטי כי התחבורה האוטובוסית בישראל גרוע ביותר והמצב הזה לא הולך להשתנות בקרוב, ולכן אנשים לא ישתמשו בה, ולעומת זאת ברכבת כן.
תחבורת האוטובוסים בישראל היא לא "גרועה ביותר"
ואם נשווה למדינות מתקדמות בעולם, אז גם לרכבת יש עוד מקום להשתפר. אפילו יותר מאשר לאוטובוסים.
 

25306yosef

New member
אין ספק שיש לרכבת עוד הרבה במה להשתפר

תחבורת האוטובוסים בישראל היא לא "גרועה ביותר"
ואם נשווה למדינות מתקדמות בעולם, אז גם לרכבת יש עוד מקום להשתפר. אפילו יותר מאשר לאוטובוסים.
אין ספק שיש לרכבת עוד הרבה במה להשתפר
אבל רמת השירות בתחבורה האוטובוסית בישראל היא כן גרועה ביותר ורחוקה מאוד מאוד מרמת השירות של הרכבת.

ונתחיל מזה שהתחבורה האוטובוסית בישראל איננה פועלת בשעות הלילה, ודבר זה כשלעצמו (וללא כל קשר לדתיים ולחרדים ולהסכמים קואליציוניים כלשהם) מעודד את השימוש ברכב הפרטי, וביחוד אצל כל מי שרוצה ללכת בשעות הערב של יום חול לאירועי תרבות ואמנות (המתקיימים בעיר אחרת המרוחקת מביתו בלמעלה מ-100 ק"מ), ולאחר מכן לחזור אל ביתו בתחבורה הציבורית. כיום הוא לא יכול להרשות לעצמו לוקסוס שכזה, אלא אם כן בעיר מגוריו ובעיר שבה מתקיים המופע קיימת תחנת רכבת הפועלת 24 שעות ביממה.

אני חושב ששנינו מסכימים עם הדבר שאם אתה גר בעיר ירושלים ורוצה ללכת למופע בעיר כרמיאל המסתיים בשעה 23:56, אתה חייב רכב פרטי מכיוון שהתחבורה האוטובוסית בעיר כרמיאל מסתיימת בשעה 21:45. ולכן עומדות בפניך האפשרויות הבאות:

1. לא ללכת למופע.
2. להיתקע כל הלילה בעיר כרמיאל עד האוטובוס הראשון בבוקר.
3. לנסוע מירושלים לכרמיאל ברכב הפרטי הלוך ושוב, בגלל שהתחבורה האוטובוסית גרועה ביותר.
4. לנסוע במונית שירות עד עכו אם בכלל יש דבר שכזה בשעות הלילה (משם יש שירות רכבות לילה)
5. לנסוע בספיישל עד עכו (משם יש רכבת לילה עד לתל אביב או נתב"ג)
6. טרמפים

שים לב שבמקרה ובחרת בסעיפים 4-5, אתה מגיע לתל אביב או לנתב"ג באמצע הלילה, ושוב אתה תקוע ללא תחבורה אוטובוסית לירושלים. ומה אתה עושה אז ? ממשיך את הדרך שוב במוניות או בטרמפים ?

האם אתה חושב עדיין שהתחבורה האוטובוסית בישראל טובה ?
 
אם מדברים על ירושלים, אז רמת השירות הרכבתית

אין ספק שיש לרכבת עוד הרבה במה להשתפר
אבל רמת השירות בתחבורה האוטובוסית בישראל היא כן גרועה ביותר ורחוקה מאוד מאוד מרמת השירות של הרכבת.

ונתחיל מזה שהתחבורה האוטובוסית בישראל איננה פועלת בשעות הלילה, ודבר זה כשלעצמו (וללא כל קשר לדתיים ולחרדים ולהסכמים קואליציוניים כלשהם) מעודד את השימוש ברכב הפרטי, וביחוד אצל כל מי שרוצה ללכת בשעות הערב של יום חול לאירועי תרבות ואמנות (המתקיימים בעיר אחרת המרוחקת מביתו בלמעלה מ-100 ק"מ), ולאחר מכן לחזור אל ביתו בתחבורה הציבורית. כיום הוא לא יכול להרשות לעצמו לוקסוס שכזה, אלא אם כן בעיר מגוריו ובעיר שבה מתקיים המופע קיימת תחנת רכבת הפועלת 24 שעות ביממה.

אני חושב ששנינו מסכימים עם הדבר שאם אתה גר בעיר ירושלים ורוצה ללכת למופע בעיר כרמיאל המסתיים בשעה 23:56, אתה חייב רכב פרטי מכיוון שהתחבורה האוטובוסית בעיר כרמיאל מסתיימת בשעה 21:45. ולכן עומדות בפניך האפשרויות הבאות:

1. לא ללכת למופע.
2. להיתקע כל הלילה בעיר כרמיאל עד האוטובוס הראשון בבוקר.
3. לנסוע מירושלים לכרמיאל ברכב הפרטי הלוך ושוב, בגלל שהתחבורה האוטובוסית גרועה ביותר.
4. לנסוע במונית שירות עד עכו אם בכלל יש דבר שכזה בשעות הלילה (משם יש שירות רכבות לילה)
5. לנסוע בספיישל עד עכו (משם יש רכבת לילה עד לתל אביב או נתב"ג)
6. טרמפים

שים לב שבמקרה ובחרת בסעיפים 4-5, אתה מגיע לתל אביב או לנתב"ג באמצע הלילה, ושוב אתה תקוע ללא תחבורה אוטובוסית לירושלים. ומה אתה עושה אז ? ממשיך את הדרך שוב במוניות או בטרמפים ?

האם אתה חושב עדיין שהתחבורה האוטובוסית בישראל טובה ?
אם מדברים על ירושלים, אז רמת השירות הרכבתית
לירושלים בשעות הלילה (והיום) לא מגרדת את קצה הציפורן של הבוהן של רמת השירות של קו האוטובוס 480.

אני חושב ששנינו מסכימים עם הדבר שאם אתה גר בחולון, בת ים, ראשון לציון, פתח תקוה, רעננה, כפר סבא, הוד השרון ורוצה ללכת למופע בעיר תל אביב המסתיים בשעה 23:56, אז האפשרות היחידה הרלוונטית מלבד רכב פרטי ומוניות היא אוטובוסים.

אתה נתפס לדוגמאות מסויימות לטובת הרכבת, ואפשר לתת הרבה דוגמאות אחרות לטובת האוטובוסים.

רכבת ישראל נזכרה רק לפני כחודשיים שלא כל תושבי כפר סבא, הוד השרון, ראש העין, פתח תקוה, חולון, בת ים, ראשון לציון ויבנה הולכים לישון ב-9 בערב.

וקווי הלילה של הרכבת פועלים מסיבה אחת בלבד ולא מתוך התחשבות ברוצים ללכת למופעים - רק מהסיבה שרשות שדות התעופה מממנת את קווי הלילה לנתב"ג. רכבת ישראל לא מפעילה שום קו לילה שאינו קשור לנתב"ג. ההוכחה: קו נהריה - מודיעין מופעל בלילה רק עד נתב"ג ובשנה האחרונה צורף לו קו הלילה מבאר שבע. רכבת ישראל מעולם לא דאגה לתושבי מודיעין הרוצים ללכת למופע בתל אביב. לרשות שדות התעופה אין אינטרס לממן מעט נוסעים בלילה ממודיעין לנתב"ג ולכן אין קו לילה רכבתי לתושבי מודיעין.

כמו כן, האם תחנת רכבת אחת ויחידה (מתוך 4) שפועלת בעיר הגדולה בלילה נחשבת לרמת שירות טובה?

ואגב, אחזור על שאלה שלך מלפני מספר ימים: מה קורה עם רכבות הלילה מאשקלון? מה רמת השירות בהן?

האם אתה עדיין חושב שרמת השירות של הרכבת הרבה יותר טובה מרמת השירות בתחבורה האוטובוסית?
 

25306yosef

New member
כתבתי שיש הרבה מה לשפר בשירות של הרכבת

אם מדברים על ירושלים, אז רמת השירות הרכבתית
לירושלים בשעות הלילה (והיום) לא מגרדת את קצה הציפורן של הבוהן של רמת השירות של קו האוטובוס 480.

אני חושב ששנינו מסכימים עם הדבר שאם אתה גר בחולון, בת ים, ראשון לציון, פתח תקוה, רעננה, כפר סבא, הוד השרון ורוצה ללכת למופע בעיר תל אביב המסתיים בשעה 23:56, אז האפשרות היחידה הרלוונטית מלבד רכב פרטי ומוניות היא אוטובוסים.

אתה נתפס לדוגמאות מסויימות לטובת הרכבת, ואפשר לתת הרבה דוגמאות אחרות לטובת האוטובוסים.

רכבת ישראל נזכרה רק לפני כחודשיים שלא כל תושבי כפר סבא, הוד השרון, ראש העין, פתח תקוה, חולון, בת ים, ראשון לציון ויבנה הולכים לישון ב-9 בערב.

וקווי הלילה של הרכבת פועלים מסיבה אחת בלבד ולא מתוך התחשבות ברוצים ללכת למופעים - רק מהסיבה שרשות שדות התעופה מממנת את קווי הלילה לנתב"ג. רכבת ישראל לא מפעילה שום קו לילה שאינו קשור לנתב"ג. ההוכחה: קו נהריה - מודיעין מופעל בלילה רק עד נתב"ג ובשנה האחרונה צורף לו קו הלילה מבאר שבע. רכבת ישראל מעולם לא דאגה לתושבי מודיעין הרוצים ללכת למופע בתל אביב. לרשות שדות התעופה אין אינטרס לממן מעט נוסעים בלילה ממודיעין לנתב"ג ולכן אין קו לילה רכבתי לתושבי מודיעין.

כמו כן, האם תחנת רכבת אחת ויחידה (מתוך 4) שפועלת בעיר הגדולה בלילה נחשבת לרמת שירות טובה?

ואגב, אחזור על שאלה שלך מלפני מספר ימים: מה קורה עם רכבות הלילה מאשקלון? מה רמת השירות בהן?

האם אתה עדיין חושב שרמת השירות של הרכבת הרבה יותר טובה מרמת השירות בתחבורה האוטובוסית?
כתבתי שיש הרבה מה לשפר בשירות של הרכבת
וזה כולל כמובן גם את כל תחנות הרכבת שאינן פעילות בשעות הלילה. לגבי שאלתך האם תחנת רכבת אחת ויחידה (מתוך 4) שפועלת בעיר הגדולה בלילה נחשבת לרמת שירות טובה?

זה עדיף כמובן מכלום. באוטובוסים אתה לא מקבל אפילו תחנת אוטובוס אחת שפועלת בשעות הלילה.

1. קו 480 אינו פועל בשעות הלילה.
2. גם לערים חולון, בת ים, ראשון לציון, פתח תקוה, רעננה, כפר סבא, אין שירות אוטובוסים בשעות הלילה. לגבי הדוגמה על הערים האלו אני בכלל לא מסכים איתך...
3. גם לערים קרית שמונה, חצור הגלילית, ראש פינה, טבריה, עפולה, השירות מסתיים בחצות.
4. גם לאילת האוטובוס האחרון יוצא בחצות.

כלומר, לאחר חצות אין שום קו אוטובוס. ואילו שירות רכבות כן, וגם אם רשות שדות התעופה תאסור בעתיד על נסיעה ליעד שאינו נתב"ג. במקרה שכזה ניתן יהיה אפשר כמובן לנסוע עד נתב"ג (בשעות הלילה לאחר חצות), ולאחר מכן "לחזור" אל היעד שאליו מעוניינים להגיע, ואותו דבר כמובן גם בכיוון ההפוך. באוטובוסים דבר שכזה אינו אפשרי מאחר והם אינם פועלים בשעות הלילה.

כיום רוב תושבי המדינה שמעוניינים ללכת לאירועי תרבות ואמנות עושים זאת ברכבם הפרטי, חלקם בלית ברירה. את אלה שנהנים משירות רכבות הלילה, זה ממש לא מעניין למה ומדוע מופעל בכלל שירות רכבות הלילה, העיקר שהם יכולים להנות מהשירות הזה שמעולם לא היה קיים באוטובוסים.
 

amit1270

New member
שוב אתה ושעות הלילה שלך?

אין ספק שיש לרכבת עוד הרבה במה להשתפר
אבל רמת השירות בתחבורה האוטובוסית בישראל היא כן גרועה ביותר ורחוקה מאוד מאוד מרמת השירות של הרכבת.

ונתחיל מזה שהתחבורה האוטובוסית בישראל איננה פועלת בשעות הלילה, ודבר זה כשלעצמו (וללא כל קשר לדתיים ולחרדים ולהסכמים קואליציוניים כלשהם) מעודד את השימוש ברכב הפרטי, וביחוד אצל כל מי שרוצה ללכת בשעות הערב של יום חול לאירועי תרבות ואמנות (המתקיימים בעיר אחרת המרוחקת מביתו בלמעלה מ-100 ק"מ), ולאחר מכן לחזור אל ביתו בתחבורה הציבורית. כיום הוא לא יכול להרשות לעצמו לוקסוס שכזה, אלא אם כן בעיר מגוריו ובעיר שבה מתקיים המופע קיימת תחנת רכבת הפועלת 24 שעות ביממה.

אני חושב ששנינו מסכימים עם הדבר שאם אתה גר בעיר ירושלים ורוצה ללכת למופע בעיר כרמיאל המסתיים בשעה 23:56, אתה חייב רכב פרטי מכיוון שהתחבורה האוטובוסית בעיר כרמיאל מסתיימת בשעה 21:45. ולכן עומדות בפניך האפשרויות הבאות:

1. לא ללכת למופע.
2. להיתקע כל הלילה בעיר כרמיאל עד האוטובוס הראשון בבוקר.
3. לנסוע מירושלים לכרמיאל ברכב הפרטי הלוך ושוב, בגלל שהתחבורה האוטובוסית גרועה ביותר.
4. לנסוע במונית שירות עד עכו אם בכלל יש דבר שכזה בשעות הלילה (משם יש שירות רכבות לילה)
5. לנסוע בספיישל עד עכו (משם יש רכבת לילה עד לתל אביב או נתב"ג)
6. טרמפים

שים לב שבמקרה ובחרת בסעיפים 4-5, אתה מגיע לתל אביב או לנתב"ג באמצע הלילה, ושוב אתה תקוע ללא תחבורה אוטובוסית לירושלים. ומה אתה עושה אז ? ממשיך את הדרך שוב במוניות או בטרמפים ?

האם אתה חושב עדיין שהתחבורה האוטובוסית בישראל טובה ?
שוב אתה ושעות הלילה שלך?
יש כאן שרשור שנפתח ממש לפני כמה ימים, ויש שם לא מעט מידע על קווי לילה, ויש לא מעט (והמצב רק הולך ומשתפר, ועדיין יש מקום לשיפור).
 
ואחד מקווי הלילה החדשים הוא: נהריה-חיפה...

שוב אתה ושעות הלילה שלך?
יש כאן שרשור שנפתח ממש לפני כמה ימים, ויש שם לא מעט מידע על קווי לילה, ויש לא מעט (והמצב רק הולך ומשתפר, ועדיין יש מקום לשיפור).
ואחד מקווי הלילה החדשים הוא: נהריה-חיפה...
 

25306yosef

New member
על מנת שהקו "החדש" הזה יהיה שימושי

ואחד מקווי הלילה החדשים הוא: נהריה-חיפה...
על מנת שהקו "החדש" הזה יהיה שימושי
יש צורך להפעיל גם "קו לילה" "חדש" נוסף בין תל אביב לחיפה, אחרת מדובר בלא יותר מקו לאלכוהוליסטים בלבד שאינו ניתן לשימוש.

אני עושה את כל עיסקי התרבות שלי בתל אביב, רחובות, אשקלון, ועוד... (נסיעות בינעירוניות רבות), אין לי כיום מה לחפש בעיר חיפה ולא איבדתי שם כלום.

אם וכאשר יופעל שירות רכבות הלילה מ/ל כרמיאל, זה יהיה בשבילי בית מלון על גלגלים ל-4 ימים בשנה...
 
אבל בין תל אביב לחיפה יש רכבת לילה

על מנת שהקו "החדש" הזה יהיה שימושי
יש צורך להפעיל גם "קו לילה" "חדש" נוסף בין תל אביב לחיפה, אחרת מדובר בלא יותר מקו לאלכוהוליסטים בלבד שאינו ניתן לשימוש.

אני עושה את כל עיסקי התרבות שלי בתל אביב, רחובות, אשקלון, ועוד... (נסיעות בינעירוניות רבות), אין לי כיום מה לחפש בעיר חיפה ולא איבדתי שם כלום.

אם וכאשר יופעל שירות רכבות הלילה מ/ל כרמיאל, זה יהיה בשבילי בית מלון על גלגלים ל-4 ימים בשנה...
אבל בין תל אביב לחיפה יש רכבת לילה
לא צריך אוטובוס לילי בין מקומות רחוקים זה זה כאשר קיימת ביניהם רכבת לילה.
זה בדיוק הרעיון של מערכת משולבת רכבות ואוטובוסים.
כשאני כותב שרכבת לילה לא עוזרת הרבה אם אין אוטובוסים לתחנות הרכבת, אתה משיב על הליכה ברגל. אבל כשאני כותב על אוטובוס בקו לילה בין נהריה לחיפה, אתה משיב שיש צורך בקו לילה אוטובוסי בין חיפה לתל אביב...
מה שצריך זה מערכת משולבת. במערכת כזו רכבות ואוטובוסים משלימים אלה את אלה ומהווים ביחד פתרון אחד ולא פתרונות מתחרים.

אני בטוח שקו הלילה נהריה-חיפה יהיה שימושי להרבה משתמשים הגרים בנהריה או בין נהריה לחיפה ולא כולם כמוך שרוצה להגיע עד מרכז ודרום הארץ.
אתה שוב מתייחס למקרה הפרטי שלך כאילו זה המקרה הכללי. "שימושי" זה מה ששימושי לציבור הרחב, לא ל 25306yosef.
 

25306yosef

New member
ולכן אין כל צורך בקו אוטובוס זה

אבל בין תל אביב לחיפה יש רכבת לילה
לא צריך אוטובוס לילי בין מקומות רחוקים זה זה כאשר קיימת ביניהם רכבת לילה.
זה בדיוק הרעיון של מערכת משולבת רכבות ואוטובוסים.
כשאני כותב שרכבת לילה לא עוזרת הרבה אם אין אוטובוסים לתחנות הרכבת, אתה משיב על הליכה ברגל. אבל כשאני כותב על אוטובוס בקו לילה בין נהריה לחיפה, אתה משיב שיש צורך בקו לילה אוטובוסי בין חיפה לתל אביב...
מה שצריך זה מערכת משולבת. במערכת כזו רכבות ואוטובוסים משלימים אלה את אלה ומהווים ביחד פתרון אחד ולא פתרונות מתחרים.

אני בטוח שקו הלילה נהריה-חיפה יהיה שימושי להרבה משתמשים הגרים בנהריה או בין נהריה לחיפה ולא כולם כמוך שרוצה להגיע עד מרכז ודרום הארץ.
אתה שוב מתייחס למקרה הפרטי שלך כאילו זה המקרה הכללי. "שימושי" זה מה ששימושי לציבור הרחב, לא ל 25306yosef.
ולכן אין כל צורך בקו אוטובוס זה
מכיוון שהרכבת מגיעה עד לנהריה ויוצאת מבאר שבע בדרום.

יתירה מכך, קו האוטובוס לנהריה יופעל בסופי שבוע ובחודשי הקיץ בלבד ובצורה לא סדירה, וברוב ימות השנה לא יפעל כלל. אז מה בכלל התועלת בקו זה למי שצריך ביום חול (נניח יום שני) של חודש דצמבר להגיע בלילה מ/ל קריון קרית ביאליק לנהריה ?

אבל אם באמת היה מדובר בקו סדיר של תחבורה ציבורית הפועל בכל ימות השבוע (ימי חול) ובכל ימות השנה, הקו יכול היה לתת פיתרון טוב למקרה שתנועת הרכבות מחיפה צפונה מושבתת, אך לא להביא שום תועלת במקרה שההשבתה היא מחיפה לתל אביב במקרה ואין אוטובוס חלופי מתל אביב לחיפה.
 
אוטובוסים בלילה צריכים להיות סדירים

שוב אתה ושעות הלילה שלך?
יש כאן שרשור שנפתח ממש לפני כמה ימים, ויש שם לא מעט מידע על קווי לילה, ויש לא מעט (והמצב רק הולך ומשתפר, ועדיין יש מקום לשיפור).
אוטובוסים בלילה צריכים להיות סדירים
ודו כיווניים

מה שיש עכשיו זה קווי בליינים.
הם לוקחים לכיוון אחד בשעה מסויימת ומחזירים אחר כך.
 

25306yosef

New member
כל מילה בסלע


אוטובוסים בלילה צריכים להיות סדירים
ודו כיווניים

מה שיש עכשיו זה קווי בליינים.
הם לוקחים לכיוון אחד בשעה מסויימת ומחזירים אחר כך.
כל מילה בסלע

הוצאת לי את המילים מהפה


אכן מדובר בקווי בליינים ולא בקווי לילה.

קווי לילה צריכים לפעול בכל ימות השנה וללא יוצא מן הכלל ולהיות סדירים ודו כיווניים, ולרבות ביום השואה וביום הזיכרון. רק חבל שגולשי הפורום הזה לא מסוגלים להבין את הדבר הפשוט הזה.

המושג "קווי לילה" הוא לא יותר מסלוגן של פרסומאים, והקשר בינו לבין קווי תחבורה ציבורית הפועלים בשעות הלילה, הוא מקרי בלבד. אין כל כוונה להפעיל שירות אוטובוסים בשעות הלילה, אלא להילחם בתופעת הנהיגה תחת השפעת האלכוהול שגורמת לתאונות דרכים בהם מעורבים צעירים ובני נוער, ולכן מדובר בהונאה אחת גדולה !!!

ובזלזול בכל מי שדורש תחבורה ציבורית בשעות הלילה !!!
 
מצב
הנושא נעול.
למעלה