
לפני שבוע רכשתי את העדשה הזו, חדשה בשוק, מיועדת לגופי סוני קרופ ול- M43.
היא עולה 1720 ש"ח עם אחריות לשנתיים אצל שפע היבואן הרשמי.
ה- 56/1.4 מעט קטנה יותר מהסיגמה 30/1.4 המוצלחת והמבנה שלה מרגיש טוב ומינימליסטי.
אין כפתורים בכלל, גם לא כפתור ל- Eye-AF שזה קצת חבל כי העדשה הזו מיועדת בין היתר לפורטרטים.
איכות החומרים טובה מאוד והריסון של טבעת הפוקוס נהדר.
הפוקוס זה צד חזק בעדשה הזו שמורכבת אצלי על A6300.
הוא מהיר למדי, מדויק ושקט לחלוטין.
הוא עובד נהדר גם בתנאי תאורה בעיתיים שזה אחלה.
במשחק הוקי גלגיליות שצילמתי בתנאי תאורה לא קלים היא תפקדה נפלא ב- AF-C בצורה שהיתה מכבדת כל עדשת סוני מקורית. ב- F2 לא היו כמעט בכלל פספוסי פוקוס, ואלה שכן היו כנראה בגללי ולא בגללה. מרשים ביותר ומעורר בטחון.
עדיין לא עשיתי מבחנים אופטיים מקיפים, אבל עשיתי השוואה קטנה בין שתי קומבינציות:
א) סוני A7II (פולפריים) עם עדשת סוני 85/1.8 שזוכה לשלל תשבוחות בכל מקום ובצדק.
ב) סוני A6300 עם הסיגמה 56/1.4.
סיכום התובנות מההשוואה:
קומבינצית הקרופ עדיפה בדברים הבאים - צבעים, האפלת פינות בצמצם פתוח, פוקוס בתנאי תאורה בעיתיים, צמצם F1.4, חדות בשוליים בצמצם פתוח, גודל, מחיר.
קומבינצית הפולפריים עדיפה קצת בבוקה, כפתור על העדשה ל- Eye-AF., חדות במרכז התמונה (לפיקסל פיפרים עם זכוכית מגדלת).
הסיגמה חדה בצמצם פתוח וזה נפלא.
החדות משתפרת קצת כשסוגרים צמצם, אבל ה- F1.4 שמיש לחלוטין. למעשה הוא יותר משמיש. הוא ממש טוב.
סיכום לשלב זה
סיגמה הוציאו לשוק עדשה יוצאת מהכלל. שילוב נהדר של גודל ומשקל, איכות בניה, מהירות ודיוק פוקוס, וכמובן אופטיקה שכנראה דומה להפליא לסדרת ART.
כל זה במחיר הגיוני ונגיש לרוב הצלמים.
לסוני יש עדשת 50/1.8 OSS מוצלחת, אבל יש לי הרגשה שהיא לא לגמרי ברמה של הסיגמה הזו.
קניתי ואני סופר מרוצה.
עכשיו נותרת השאלה אם יש טעם להמשיך להחזיק סט FF או שאפשר לחיות טוב מאוד גם עם קרופ.
אבל זה לדיון אחר.