סיגמה 56/1.4 - חוות דעת ראשונית קצרה

ravivme

New member
סיגמה 56/1.4 - חוות דעת ראשונית קצרה

לפני שבוע רכשתי את העדשה הזו, חדשה בשוק, מיועדת לגופי סוני קרופ ול- M43.
היא עולה 1720 ש"ח עם אחריות לשנתיים אצל שפע היבואן הרשמי.
ה- 56/1.4 מעט קטנה יותר מהסיגמה 30/1.4 המוצלחת והמבנה שלה מרגיש טוב ומינימליסטי.
אין כפתורים בכלל, גם לא כפתור ל- Eye-AF שזה קצת חבל כי העדשה הזו מיועדת בין היתר לפורטרטים.
איכות החומרים טובה מאוד והריסון של טבעת הפוקוס נהדר.

הפוקוס זה צד חזק בעדשה הזו שמורכבת אצלי על A6300.
הוא מהיר למדי, מדויק ושקט לחלוטין.
הוא עובד נהדר גם בתנאי תאורה בעיתיים שזה אחלה.
במשחק הוקי גלגיליות שצילמתי בתנאי תאורה לא קלים היא תפקדה נפלא ב- AF-C בצורה שהיתה מכבדת כל עדשת סוני מקורית. ב- F2 לא היו כמעט בכלל פספוסי פוקוס, ואלה שכן היו כנראה בגללי ולא בגללה. מרשים ביותר ומעורר בטחון.

עדיין לא עשיתי מבחנים אופטיים מקיפים, אבל עשיתי השוואה קטנה בין שתי קומבינציות:
א) סוני A7II (פולפריים) עם עדשת סוני 85/1.8 שזוכה לשלל תשבוחות בכל מקום ובצדק.
ב) סוני A6300 עם הסיגמה 56/1.4.

סיכום התובנות מההשוואה:
קומבינצית הקרופ עדיפה בדברים הבאים - צבעים, האפלת פינות בצמצם פתוח, פוקוס בתנאי תאורה בעיתיים, צמצם F1.4, חדות בשוליים בצמצם פתוח, גודל, מחיר.
קומבינצית הפולפריים עדיפה קצת בבוקה, כפתור על העדשה ל- Eye-AF., חדות במרכז התמונה (לפיקסל פיפרים עם זכוכית מגדלת).

הסיגמה חדה בצמצם פתוח וזה נפלא.
החדות משתפרת קצת כשסוגרים צמצם, אבל ה- F1.4 שמיש לחלוטין. למעשה הוא יותר משמיש. הוא ממש טוב.

סיכום לשלב זה
סיגמה הוציאו לשוק עדשה יוצאת מהכלל. שילוב נהדר של גודל ומשקל, איכות בניה, מהירות ודיוק פוקוס, וכמובן אופטיקה שכנראה דומה להפליא לסדרת ART.
כל זה במחיר הגיוני ונגיש לרוב הצלמים.
לסוני יש עדשת 50/1.8 OSS מוצלחת, אבל יש לי הרגשה שהיא לא לגמרי ברמה של הסיגמה הזו.
קניתי ואני סופר מרוצה.
עכשיו נותרת השאלה אם יש טעם להמשיך להחזיק סט FF או שאפשר לחיות טוב מאוד גם עם קרופ.
אבל זה לדיון אחר.
 
זה לא הוקי

יש משחק ללא גלגילות שנקרא לקרוס. פה זה עם גלגילות אך עם כדור טניס! בהוקי משתמשים בדיקה שנקראת פאק (PUCK). אך העיקר שהילדים נהנים.
 

ravivme

New member
זה הוקי גלגיליות

והכדור הוא לא כדור טניס.
הבן שלי משחק כבר 4-5 שנים, כולל בליגה.
אתה יכול לסמוך עלי בעניין הזה.
 

steiff

New member
תמונת ההוקי לא הפילה אותי מהכיסא

החדות לא ״משהו״. אולי בעיית פוקוס? אבל גם כשחיפשתי משהו במישור הפוקוס לא מצאתי אותו חד מספיק. אז או שזה תפוז, או שהעדשה בכל זאת לא ממש חדה בצמצם פתוח לגמרי?

שאר התמונות, במגבלות של תפוז, נראות בסדר גמור מבחינת צבע וחדות.

באשר לשאלת FF מול קרופ - זו לא בהכרח שאלת מליון הדולר (כי בכל זאת מצלמות FF ואופטיקה מתאימה עדיין לא הגיעו לרמות המחיר הללו) אבל לפחות מנסיון אישי אני יכול לומר שציוד ה-FF שלי שוכב בארון הציוד כבר שלוש שנים ואני לא מוצא סיבה מספיק טובה לאוורר אותו. ציוד הקרופ משתפר במהירות והסיבות בגללן התחלתי להשתמש ב-FF (צילום תנועה בתאורה מלאכותית) כבר התגייסו לצבא... מדי פעם אני מגרד בסנטר וחושב אם חיישן של 45 מ׳פ זו סיבה מספיק טובה להחזיר עטרה ליושנה, ואיך שהוא אני לא מצליח להביא את עצמי להכניס את היד לכיס ולבצע את העיסקה. הצילום שלי לא מצריך רזולוציית על שכזו, ורכישה שכזו תהיה גחמה של רגע (תזכירו לי את זה אם יום אחד אספר לכם למה קניתי ניקון FF עתירת פיקסלים בהתקף של דיסוננס קוגניטיבי).
 

ravivme

New member
תמונה בהוקי

התמונה מהמשחק לא נועדה להמחיש חדות.
יש פה תנאי תאורה גרועים, ISO גבוה, ואובייקטים בתנועה.
העדשה והמצלמה איפשרו לי לתפוס את הרגע (במקרה הזה - גול !!!) ולספק תמונה חדה ויפה.
זה היה כך כל המשחק, מכל הזויות, כולל כאשר שחקנים נעו לכיווני.

תפוז דופק את האיכות זה ברור. הכל נראה כאילו צולם בסמארטפון.
בתמונת החתול החדות ברורה יותר למרות שגם בה האיכות נפגעה.

בכל מקרה תצטרך לסמוך עלי שהעדשה הזו חדה ביותר והיא עושה עבודה מצויינת גם בצמצם פתוח לרווחה.
 
למעלה