ממה שאני יודע הצוותים של FF וDQ ממש לא הסתדרו בפיתוח.
יוג'י הורי (יוצר דרגון קווסט) התעקש שכרונו לא ידבר כל המשחק והצוות של פיינל פנטזי ממש לא הסכים לזה כי הם יותר בקטע של משחקים קולנועיים.
ולצוות של פיינל פנטזי היה ממש חשוב שהגרפיקה תהיה מעל הכל ולהתחיל להתאמן על הגרפיקת תלת מימדית (ולכן הפתיחה של טריגר עם השעון נראת כמו שהיא נראת)
ממה שאני יודע יוג'י הורי מאמין שמשחקים צריכים להיות קשים שתרגיש כאילו אתה מטפס על הר, אף פעם לא קראתי את הפילוסופיה של הצוות של פיינל פנטזי בעניין
הזה, אבל המשחקים שלהם תמיד לא מאפשרים יצירתיות ובלי שום אתגר, וברור לי שהם השפיעו על טריגר ועל חוסר האתגר שיש בו.
זה לא משחק רע אבל עדיף לשחק במשחקים הכי טובים של שני הצוותים בנפרד לפי דעתי.
המשחק הכי טוב של הצוות של פיינל פנטזי זה פפ9 ואני ממש ממליץ לך עליו.
והצוות של דרגון טוב.. נו טוב כל המשחקים שלהם טובים, שחק בכולם
אני מסכים איתך בנוגע למוזיקה, זה אחד הפסקולים הכי טובים שאי פעם נכתבו בתעשייה לפי דעתי,
גם על זה... לפי מה מה שיוצר פיינל פנטזי סיפר, המלחין של כרונו טריגר נכנס אליו למשרד והתלונן שאם לא יתנו לו להלחין משחק בעצמו הוא עוזב את החברה
ובאותו זמן יוצר פפ בדיוק חיפש מלחין לכרונו טריגר, אז הוא שאל אותו.
"אתה אוהב פיינל פנטזי" והמלחין ענה "האמת שאני מעדיף דרגון קווסט בהרבה על פיינל פנטזי"
וקיבל את הג'וב.
בעיקרון אי אפשר לקחת לכרונו טריגר כמה אלמנטים מהפכנים שהוא הביא.
עד לפני כרונו טריגר, כל המשחקים בז'אנר היו עם קרבות אקראיים.כאילו שאתה לא יכול לראות את האויבים לפני שאתה נלחם בהם.
וזה היה המשחק הראשון ששינה את זה והיום זה סטנדרט בכל משחק.
גם האפשרות של הNew game+ שאנחנו רואים מאז בכל מיני משחקים בכל מיני ז'אנרים התחילה לראשונה בכרונו טריגר, המשחקים שהעתיקו את זה אפילו לא טרחו לשנות לזה את השם.
אבל בכללי, משחק קל מדי וקצר מדי עם קסמים משעממים וחוסר גמישות וחוסר יצירתיות, וגם אי אפשר לנצח את המשחק ברמות אולטרא נמוכות כי אתה כל כך תלוי בנשקים, שאין מצב שתצליח.