"נעימת המדבר" ומרקיד שמשמיע ריקוד שאינו מכירו כלל ?

rak dan

New member
"נעימת המדבר" ומרקיד שמשמיע ריקוד שאינו מכירו כלל ?

האם זה מעשה הוגן ואחראי של מרקיד להשמיע ריקוד שאינו מכיר אותו, לא לימד אותו בהרקדה שלו למיטב ידעתי, גם לא זכור לי שהרקיד אותו אי פעם בעבר ?
מה גם שבריקוד המדובר "נעימת המדבר", יש כמה תיקולים והתחכמויות לסיבוך עינינים מתוצרת ויקטור גבאי.

כשהסרט האוטומטי הבלתי נשלט ליצור ריקודים חדשים מפיק, תוצרת פגומה במלוא עוצמתו. אין פלא שקשה למרקידים ולרוקדים להכיר ולזכור את כל אלפי הריקודים שנוצרו עד היום. אלא שלרוב הרוקדים בהרקדה המדוברת בשבוע שעבר, עמדה להם זכות השיכחה, והברירה הטבעית להתברברות כללית על הרחבה.

לצפות שהמרקיד יקח פיקוד על ההרקדה שלו, ויכנס להדגים את הריקוד במרכז הרחבה ? הגזמתם ! כלל לא בטוח שהוא בכלל מודע למה שקורה אצלו, בדיוק אז הוא היה מאוד עסוק בסידורים בדוכן שלו.
 

אליק 31

New member
בלי להתייחס למקרה המסויים, שאיני מכירו, אני מסכים איתך

הכתיבה של ריקודים חדשים במתכונת סיטונית
היא כבר השתוללות
ואין מי שיודע כיצד לעוצרה
ונראה כי הכוריאוגרפים אינם מודעים לסכנה שהם מייצרים

לא אתפלא, אם במקרה המסויים שהזכרת,
היה זה אחד מהרוקדים האגרסיביים ( ולצערי ישנם כאלה)
( האם יכול להיות שגם אני ביניהם???... לא ולא ...)
שמלחיצים את המרקיד לשים ריקוד שהם אוהבים
אע"פ שהריקוד אינו נמצא ברפרטואר של המרקיד
מסנקה: מרקיד חייב לדעת לעמוד בפני לחצים בלתי ראויים.
 
דילמת הדילמות

לדעתי ללא הריקודים החדשים כמות הרוקדים היתה מתמעטת מאוד.
במבחר ההרקדות שיש היום אין בעיה למצוא הרקדות שלא מדרבנות
את יצירת הריקודים החדשים.
לצערי מהמפגש שלי עם הנוסטלגיה אנשים ממעטים להגיע וזה נחלתם של הפריקים לשירה העיברית של פעם..
לצערי מה שהולך היום זה דרך השלום ולא נזמין חשבון......
 

Motti

New member
לא רק לאוהבי השירה העברית

להערכתי הסיבות לאוהבי הנוסטלגיה (לא בטוח בסדר)
לא רוצים ללמוד ריקודים חדשים (אבל יש מאות ריקודי נוסטלגיה שהם לא מכירים, תקועים במה שהם יודעים)
בדרך כלל ריקודים הרבה יותר איטיים (רומנטיים ???) (יש גם הרבה מהירים שלא ממש נרקדים)
בדרך כלל מבוסס יותר על זוגות (הגבר יכול בדרך כלל לטייל ולזייף)
 
למעלה