הרונדה של פלנדריה

הרונדה של פלנדריה


מחר, יום א', יתקיים הרונדה של פלנדריה. המרוץ החד-יומי של 255 ק"מ שבלגיה מחכה לו שנה שלמה. לכבוד המרוץ התמיד מרתק, תרגמתי את סקירת המרוץ שהופיעה אתמול (או שלשום) ב-cyclingnews.com.


שנה לאחר השינוי שנערך במסלול המרוץ ועורר מחלוקת עקב הוצאת המעלות המפורסמים של Muur ו-Bosberg , חוזר המרוץ במסלול כמעט זהה לזה של 2012 ולמרות חסרון ה-Muur עדיין יש למרוץ הרבה מה להציע.

בשנה שעברה טום בונן, אלסנדרו בלן ופיליפו פוצאטו ברחו לדבוקה כשנותרו 18 קילומטרים לסיום ונשארו לבד עד הסיום בו הצליח בונן לנצל את הספרינט שלו כדי לחתום ניצחון שלישי שלו ברונדה ולהמשיך את הדומיננטיות שלו בקלאסיקות באותה שנה.

חלפה שנה, והרבה השתנה. אולי החשוב ביותר היא ההיכרות של הרוכבים והקבוצות עם המסלול שהשתנה לפני שנה. טקטיקות תשתנינה והגישה המאופקת שננקטה בהקפה הראשונה מתוך 3 של ההקפה הסופית עשויה להיות שונה. כדי לערוך השוואה, Le Manie נוסף למסלול של מילאנו סן רמו בשנת 2008 אבל זה לקח כמה שנים לדבוקה להבין שהטיפוס הזה יכול לשמש כלי טקטי כדי להרחיק את המאיצים הטהורים.

המתמודדים:

מנצח השנה הקודמת, טום בונן, הוא בוודאי לא הכוח שהיה לפני 12 חודשים ועם בלן שעדיין מתאושש מפציעה ופוצאטו שטרם הראה כושר רציני השנה, סביר מאוד להניח שנראה פודיום שונה לחלוטין באודנארדה (קו הסיום) ביום ראשון.

פטר סאגאן (Cannondale) ופביאן קנצ'לרה (RadioShack Leopard) הם שני המועמדים הלוהטים, עם המפגן של קנצ'לרה ברכיבה בלתי ניתנת לעצירה בE3 Harelbeke וסאגאן עם הפגנת כוח בסנרמו, בגנט-Wevelgem ובשלושת הימים של דה פאנה.

כשמשווים ראש בראש את ההישגים במרוצים הקלאסיים החשובים (המונומנטים), קנצ'לרה מחזיק יתרון ברור במונחים של הצלחה וניסיון, אבל במילאנו סנרמו הראה זוג המועמדים המובילים כי הם שווים פחות או יותר אחרי 250 ק"מ

אבל, בעוד שהמהמרים שמים את רוב כספם על שני רוכבים אלו, יש הרבה יותר עומק במאגר הרוכבים והקבוצות בקלאסיקות של השנה, ויש בהחלט אפשרות לתסריט בו קנצ'לרה וסאגאן עשויים לנטרל זה את זה ולהשאיר את השדה לרוכבים אחרים.

בשנת 2009 בונן ופוצאטו היו משכמם ומעלה לעומת השאר אבל היה זה סטין דבולדר שלקח את כל הקופה, וגם על מנצח המרוץ ב-2011, ניק נויינס, קשה להגיד כי הוא היה הרוכב החזק ביותר ביום בו ניצח.

תרחיש שבו התקפות של בונן יכולות בהחלט לראות את קנצ'לרה וסאגאן מתבוננים זה בזה ולמרות שבונן לא בכושר מלא, אפילו 90 אחוזים מיכולתו המלאה יספיקו לו במצב כזה. לא ניתן שלא לספור את שני מספרי 2 של קבוצת אומגה פארמה: סילבן שוואנל וניקי טרפסטרה. שוואנל הצרפתי נמצא בכושר מצוין, הוכיח יכולת בעבר ברונדה ויכול להיות המושיע של פטריק לפבר, מנהלה הכול יכול של הקבוצה, באביב הזה. עם זאת, מנהל אומגה יבלה את 48 השעות הקרובות בבסיס הקבוצה בקורטרייק כשהוא עומל על בריאותו של כוכבו בונן.

קבוצת BMC תזנק ללא פיליפ ז'ילבר שסובל מבעיית בריאות מאז פריז-ניס. צוות הקבוצה ממשיך להצהיר כי תור הוסהובד ראוי להנהיג את הקבוצה. אבל עם בלן ופיני שגם הם לא מזנקים, זו אולי ההזדמנות הטובה ביותר של גרג ון אוורמאט לנצח סוף סוף מונומנט.

אימונים בגובה שערכה Team Sky לא קצרו עד כה את הפירות להם ציפו במרוצים הקלאסיים אבל גריינט תומאס נמצא בכושר ומתישהו מצפים ממנו לניצחון גדול.

קשה לומר דברים דומים על פוצאטו מקבוצת למפרה שעדיין לא הצליח לעמוד בראש הפודיום במרוצים של הצפון (בסן רמו הוא כן ניצח בעבר). פוצאטו נאבק בשבועות האחרונים כדי להגיע לכושר ונראה קצר בכוח בגנט-Wevelgem.

סבסטיאן לנגוולדה (Orica-GreenEdge), בורוט בוזיץ' (Astana), ספ ונמרקה (בלנקו), יואן אופרדו (FDJ), לוקה פאוליני (קטיושה), יורגן רולנדטס (לוטו Belisol), ביורן לויקמנס (Vacansoleil-DCM), היינריך האוסלר (IAM) ואוסקר גאטו (Vini Fantini) נמצאים בראש רשימה ארוכה של רוכבים בעלי סיכויים להשתבץ בפודיום.

(המסלול:
המרוץ מתחיל במרכז ברוז', ואלפי אוהדים צפויים להידחס בכיכר המרכזית בעיר בעת שהאווירה וההתרגשות מגיעה לשיא. הזרם הבלתי פוסק של האוהדים מתחיל יום קודם כשמנהלי הקבוצות מגיעים למקום למפגשי ותדרוך הקבוצות והציבור ממלא את המסעדות והברים המקיפים את הכיכר שהיא המקבילה למכה של מרוצי הפאבה (אבני מרצפות) הקלאסיים.

עם בוא הבוקר, האזור יהיה מוצף דגלים ואוהדים פלמיים שכמו הרוכבים, יעשו את דרכם אל במה ענקית שם תתרחש הצגת הרוכבים. לא משנה מה תנאי מזג האוויר, ההתרגשות כאן היא מוחשית וקוטבית לזו שבקומפיין, בזינוק למרוץ פריז - רובא, שם כמות הצופים וההתרגשות בזינוק נמוכים בהרבה.

הדבוקה תפתח במסעה דרומה דרך העיירות Torhout ו-Roeselare. ניסיונות מוקדמים לגבש בריחה יהיו רבים וקרוב לוודאי שעד Wevelgem בקילומטר ה-46, שם המרוץ פונה מזרחה, תהיה קבוצת בורחים שתפתח פער כזה או אחר.

בשלב זה תתבהר הטקטיקה המוקדמת של אומגה פארמה, Cannondale ו-RadioShack וייתכן כי השילוב של הקבוצה הבלגית החזקה יחד עם כושרו הלא ברור של בונן יוביל לשליחה של רוכב שלהם אל תוך מהלך הבריחה.

ב-91 קילומטרים במסלול המתמודדים העיקריים כבר יהיו בחלק הקדמי של הדבוקה בשעה שיצטרכו להתמודד עם הטיפוס הראשון Tiegemberg. המיקום בראש הדבוקה יהיה חשוב, אבל טעות כאן לא צריכה להיות בלתי ניתנת לתיקון.

הגישה ל-Taaienberg בקילומטר ה-113 מתחילה רצף של מעלות מרוצפים: Eikenberg, Molenberg, וRekelberg, Berendries ו-Valkenberg . המיקום והערנות בקטעים שבין המעלות קריטיים לא פחות מהיכולת להאיץ בטיפוסים עצמם.

בשנה שעברה, היה פיצול קצר על ה- Molenberg עם התקפה של דומסטיקים מובילים במטרה להיות מקדימה בהמשך המרוץ עבור מובילי הקבוצות. גם השנה קיים סיכוי לתמרון דומה באחד מהמעלות שבסביבה זו.

המעבר הראשון של עליות הדגל החדשות של המרוץ: Oude Kwaremont ו-Paterberg, יהיה מהיר, אך לא סביר שיהיה מכריע. אבל מעלה Kruisberg, שבו ביצע ז'ילבר התקפה בשנה שעברה, יכול להיות נקודת מפתח. מעלה זה בא לאחר Koppenberg ו-Steengeekdries. הטיפוסים מגיעים ברצף מהיר כך ש-9 הק"מ בין Steengeekdries וKruisberg יהיו מכריעים. אם אחד המועמדים לא התמקם היטב או שנתפס בתאונה, הפטיש ירד עליו וכנראה שלא תהיה לו דרך חזרה.

המעבר בפעם השנייה של Oude Kwaremont (219km) ו-Paterberg , 223 ק"מ ו-32 ק"מ לסיום, יהיה הרבה יותר בררני. בכושרו הנוכחי של קנצ'לרה הדרך טובה בשבילו היא לנסות מהלך של בריחת יחיד למרחק ארוך. אזור זה הוא מקום אפשרי לתפוס מיריביו את מספר המטרים הנחוץ לו ליצירת מהלך שכזה. נקודה חמה נוספת היא סיבוב חד ב-Paterberg. בשנה שעברה סאגאן וברשל איבדו שם את מיקומם לאחר שנתקעו מאחורי התרסקות.

הכושר של קנצ'לרה וסאגאן עלולה לאלץ את המועמדיםה אחרים לתקוף מוקדם, בתקוות השווא ששני הפייבוריטים ינטרלו אחד את השני או לכל הפחות, שיהססו מספיק עד שהפער שיפתח יהיה גדול מדי.

עם זאת, אם המרוץ יגיע עדיין יחד אל הקפה השלישית והסופית על Oude Kwaremont (16 ק"מ לסיום) ו-Paterberg (12 ק"מ לסיום) , אז רק אלה שנשארו עם הכי הרבה אנרגיה יוכלו לבצע את המהלכים המכריעים שיובילו לניצחון, כי למרות שינוי המסלול משנה שעברה, הרונדה של פלנדריה הוא תמיד מרוץ שבו רק החזק יכול לשרוד.
 
סיקור מצויין, אין הרבה מה להוסיף

התצוגה של קנצ'לארה בהרלבקה הייתה בין הכי מפחידות שלו. הלך בקוורמונט והגדיל את הפער מדקה לדקה מ5 רודפים מהשורה הראשונה. לקראת הסוף סיפר בדיחות לדירקטור ספורטיף. סאגאן נוהג לרכוב מקדימה ולא לוקח שום סיכון ע"י רדיפה אחרי כל מי שלדעתו שמסוכן. זה סיגנון בזבזני ביותר והרונדה הוא המירוץ הכי קשה...
בונן הראה סימני חיים בהרלבקה ובפאנה. נקוה שלמרות הפציעות יסחוב. שבאנל ניצח את הפאנה ואת הנג"ש בפאנה. הוא בהחלט מועמד HOT.
בכל אופן אין הצגה גדולה בעולם מהרונדה!
 

galcsolal

New member
סאגאן,קאנצ'לרה ושאוואנל בכושר מפחיד

שאוואנל השנה נראה נהדר ובצרפת כבר מתחילים לשאול האם שאוואנל בנוי השנה להוביל את קוויק-סטפ באחד משלושת הטורים הגדולים לפודיום.
בונן (לדעתי) לא נראה מספיק חזק עד עכשיו וזה לא נראה כאילו הוא מאיים על השלושה.
אני הייתי הולך על איזה סוס שחור במירוץ הזה כמו מקסים איגלינסקי מאסטנה או בקזקובה ממובי-סטאר כדי להכניס עוד קצת רומנטיקה לקלאסיקות האלה
 

natyh

New member
השנה בונן לא נראה מספיק חזק


ושנה שעברה הוא היה סוס מת ...., מסקנה לא מומלץ ללכת נגד תום בונן במירוץ הזה , זה המירוץ שלו
ובעניין לב יש לו לב ענק פי 10 גדול משל השוויצרי או הצרפתי .

הלב הוא זה המנצח מירוצים ולתום בונן אין מירוץ אחר לנצח, כשהאיש מטקסס הציע לו הוא לא רצה ועכשיו הוא כבר לא יכול ....
 
לפבר על בונן: בינגו או כלום

רומז שחניכו ילך על ניצחון, אבל אם יראה שזה לא היום שלו הוא לא ילחם עד הסוף אלא ישמור כוח לרובא בעוד שבוע. אומר שאת המרוץ מנצחים גם בראש ולא רק בכוח.
 
תחזית מזג האוויר

מזג האוויר סביר לעומת סנרמו וגנט-וולגם, גם אם זה קצת קר בשביל אינדיאנים ים תיכונים. התחזית למחר לאזור קורטרייק שבו נמצא רוב האקשן: מעונן חלקית, לא צפוי גשם. טמפרטורה סביב 4-5 מעלות עם רוח מצפון מערב במהירות של כ-15 קמ"ש.
 

abeegilat

New member
סקירה נהדרת אודי


שלום לכל העמיתים
פשוט תענוג לקרוא.
כדאי לקחת בחשבון את ג'ריין תומאס מטים סקאי.
בזמן שה"ביג בויס" כמו קנצ'לארה, סאגאן ובונן עסוקים בשמירה טקטית האחד על השני, יבוא איזה סוס שחור מאחורה וינצח.
הרונדה של פלנדריה הוא המירוץ הראשון שראיתי בתחילת שנות ה-80.
הוא מירוץ קשה ברמה שלא תתואר.
זה לא מירוץ קטעים שאפשר לפצות יום אחרי.
על כל טעות משלמים וביוקר.
הולכת להיות חגיגה של ממש מחר אחה"צ בבלגיה
בברכה
 
עוד בסקאיי אדי בוסאן האגן צריך לספק

מסתבר שסקאיי משלמים לו הרבה כסף בשביל לנצח מירוצים כאלה (לא רק להיות סופר דומסטיק בטור) ועד כה "אדי בוס" לא סיפק את הסחורה.
מה גם שהוא עלה לי 90 שקל במשחק הפנטזיה אז גם אני לא מרוצה מהתפקוד שלו

כזכור הוא ניצח את הגנט וולגם לפני כמה שנים כשהיה בHTC.

אגב קראתי שבבלגיה היה לגנט וולגם 68% רייטינג בטלויזיה.
 

natyh

New member
המחמאות ברשותך אייבי על התירגום לאודי

על הסקירה לסייקלינג ניוז ....
ובעניין שמירות טקטיות סאגאן שומר טקטי ?
סוס שחור יבוא מאחור וינצח?

נחיה ונראה אם סוס שחור או אולי חמור לבן ....
 

daskarov

New member
עכשיו יורד שם שלג בעיר הזינוק + רותם גפינוביץ

קור כלבים.
במקביל למרוץ הגברים יש את מרוץ הנשים. עובר על חלקים מאותו מסלול.
מרוץ הנשים הוא בסבב הגביע העולמי והרוכבות הכי טובות בעולם מתחרות - ווס, ברונזיני, יוהנסון, קרומוול ועוד רבות וטובות.
רותם וקבוצתה עשו הכרת מסלול ביום שלישי. הכל בסדר.
קלי דרויטס, בת קבוצתה של רותם השיגה פודיום בגנט-וולגם נשים שבוע שעבר אבל כל הבנות החזקות התחרו שבוע שעבר בסבב העולמי באיטליה אז מחר זה סיפור אחר.
127 קמ רוכבות הבנות. המרוץ מזנק ב 10:30 בבוקר זמן מקומי. לא ברור לי עדיין אם בבלגיה/אירופה כבר עברו לשעון קיץ.
שיהיה בהצלחה
 
שידור ישיר ביורוספורט מהשעה 13:00 ועד לסיום

צפי לסיום בסביבות 18:00, אז יהיה מעט זמן התארגנות לפני הארוחה של החג.
 

Tamir Eshel

New member
היום תתחיל באופן רשמי שושלת חדשה


המלך פיטר הראשון יחגוג סוף סוף מונומנט ראשון (מני רבים בעתיד)
 
ופטריק לאפבר פסימי מאוד

חושב שבונן גמר את מסע האביב שלו, בגלל הפציעה הזו.
הדיווחים מספרים כי בונן ביצע עצירת שירותים וכשניסה לחזור לדבוקה הוא התרסק.
 

ZeevRozenek

New member
אם אני לא טועה

טום בונן עצר להפסקת שרותים מייד בהתחלה, לאחר כ-20 קמ , ניסה לחזור לקבוצה ונפל .
קורה במשפחות הטובות ביותר, אבל אם אחד כמוהו צריך לשרותים מיד לאחר התחלת המרוץ, אז משהוא לא בסדר איתו. או שהוא שתה יותר מידי בירה, או שיש לו בעיות בשלפוחית השתן .
 
אם רדיושק לא ישיגו את הבריחה תהיה להם בעיה

קנצ'לרה צריך לתקוף מחזית הדבוקה אחרת הבורחים יצמדו אליו והזמן אוזל
 
למעלה