"ההצעה", פרולוג, מכיל
להתלקחות

פאנגירל

New member
"ההצעה", פרולוג, מכיל
להתלקחות

אז אני כותבת פיק חדש (הארוך הראשון שלי בינתיים) בפאנדום משחקי הרעב... ואמ, חשבתי לפרסם! (ייאי). באישורה של נוי שהתעקשה שאין צורך באישור


הפאנפיק מתוכנן להיות פאנפיק ארוך.
שם הפאנפיק: ההצעה
שם הכותב: אני - מאיה - פאנגירל
פאנדום: משחקי הרעב. מתרחש בתקופת התלקחות
דירוג: הפרולוג PG, בהמשך אמור להגיע לPG-13, לא יותר. אני אתן אזהרה בראש הפרק אם זה יגיע יעבור את זה.
שיפ: גייל \ מאדג'. קצת פיטה \ קטניס.
ז'אנר: דרמה, רומנס, AU (עולם מקביל)
ויתור זכויות: אין לי שום בעלות על העולם והדמויות שבנתה סוזן קולינס (אבל כן על הרעיון והעלילה הספציפיים הללו).
הערה: מכיל ספויילרים להתלקחות (הספר השני של 'משחקי הרעב'), אבל לא דובק בעלילת הספר לגמרי כדי להתאים לעלילת הפאנפיק הזה (ולכן הז'אנר הוא גם AU).
הערה 2: מי שמזהה מהיכן השורות האחרונות לקוחות כמעט במדויק (ב"התלקחות"), יכול לתת לעצמו כיף. זו הייתה מחווה קלה לקולינס.
אורך הפרולוג: 672 מילים, עמוד וורד אחד בדיוק.
 

פאנגירל

New member
ואחרי כל הפרקים... הפרולוג עצמו!

פרולוג:


"אבא?" אני שואלת כשאני נכנסת הביתה. הקול הרך מהדהד בשתי הקומות של הבית, אבל רק הדממה משיבה לי.
"אבא?" הוא אמור להיות בבית, כמו בכל יום בשעה הזו. בית הספר נגמר מזמן, ועוד עברתי במאפייה של משפחת מלארק בשביל הלחם שאבא ביקש לארוחת ערב. הוא עלה לא מעט, אבל הוא שווה את זה.
פאניקה מתחילה לעלות בי. מהסוג שאתה יכול להבין רק אם אתה גר במחוז שתיים-עשרה – חרדה קיומית עמוקה כל-כך, שחורצת בך גם כשלא צריך.
ואז אני נזכרת. אבא בוודאי עסוק היום. בעוד כמה ימים יערך סיבוב הניצחון הראשון של מחוז שתיים-עשרה מזה כמה עשרות שנים, ולמרות שאבא לא לוקח בו חלק פעיל הוא עדיין אחראי לו. אחרי הכל, הוא ראש העיר.
אני פורקת את תיק הבד הדק שאמא נתנה לי מזמן ואת הספרים המהוהים שבתוכו אני מניחה בזהירות על המיטה. החדר נראה בדיוק כפי שהיה כשעזבתי אותו, ואני משחררת אנחה כי זה אומר שאמא שוב לא יצאה מהחדר. נראה שהיא ממשיכה להיאבק בכאבי הראש, אלו שתוקפים ללא רחם, בתדירות הולכת וגוברת ובחדות הולכת ומחריפה.
אני עולה במדרגות אל הקומה השנייה, ממש על קצות האצבעות, כדי לא להרעיש יותר מדי; אם היא ישנה אני לא רוצה להעיר אותה, ואם היא ערה אני לא רוצה להחמיר לה את כאבי הראש.
כשאני פותחת את דלת חדרה אני מגלה רק אפלולית, חושך סמיך כל-כך שנדמה והוא יכול לשלוח יד ולגעת בי. אני ממהרת לסגור את הדלת, שמא אפריע את מנוחתה. היא שונאת כשאני עושה את זה, אפילו אם רק קצת, כשאני מתגעגעת. היא מעדיפה בהרבה לישון, להסתגר, לאמץ את אפלת החדר ולעמעם את הקולות.
הדלת נסגרת בנקישה רכה. אני מתכוננת לרדת למטה, רגל אחת כבר על מדרגות העץ, אבל פתאום אני שומעת קולות עמומים שגורמים לי להסתובב. הם לא מכיוון החדר של אימא, הם בוקעים מדלת עבה בהרבה, נעולה במפתח. חדר העבודה של אבא.
במהלך השנים למדתי לקבור את ניצוץ הסקרנות עמוק-עמוק. זו מיומנות שחייבים ללמוד כשאבא יודע הרבה יותר מדי; כל הסודות האלו לעולם לא יהיו שלי, ושאלות גורמות רק צרות במחוז שתיים-עשרה. אז אני מסתובבת לגמרי ומתחילה לרדת למטה, מוחקת כל חשד או ספק.
אני כמעט ומגיעה למדרגה האחרונה כשאני שומעת את המפתח מסתובב בחדר העבודה שלו; הדלת נפתחת בחריקה ונעליי העור שלו מטופפות בחוסר ביטחון על רצפת העץ.
כשאני פונה להביט, אני רואה שאבא נראה חיוור ומבולבל באופן מדאיג והידיים שלו רועדות סביב העט השחור שהוא מחזיק. לאחר כמה שניות הוא מתעשת וקורא בשמי בקול כל כך חלש שאלמלא הייתי ממש במורד המדרגות, לעולם לא הייתי שומעת. אני יוצרת איתו קשר עין ומהקשתיות הכחולות שלו משתקפת חרדה עמוקה כל-כך, מוחשית כל-כך, שהפאניקה חוסמת לי את הגרון ומשתקת אותי. אבא שלי תמיד היה איש חזק, סודי, בעל שליטה עצמית ראויה להערכה... אז אם הוא רועד, איך אני יכולה אפילו להתחיל לדמיין במה מדובר?
אני מסתובבת ועולה שוב, במין תנועות חדות והלומות פחד. אבא ממלמל לעצמו קצת, "מאדג', מאדג' שלי," אבל מפסיק כשהוא מבין כמה משוגע הוא נשמע. הוא מחבק אותי ביד אחת רועדת ומסמן לי להיכנס פנימה, אל החדר ששומע את הסודות הכמוסים ביותר של המחוז ושל פאנם כולה. אחריי שאני נכנסת גם הוא צועד פנימה, סוגר את הדלת מאחוריו, נועל אותה שלוש פעמים לכל הפחות וסותם את חלונית ההצצה.
הידיים שלי רועדות בטירוף עכשיו – אני לוטה בערפל, האבא הגיבור שלי משתגע, נוקט אמצעים שנחשבים פרנואידים גם במחוז שתיים-עשרה, ומביט בי במבט המרחם והמרוחק הזה.... המבט שמעביר צמרמורות קפואות בעמוד השדרה שלי.
"מאדג'י," הוא מסתובב אליי ומחזיק לי את היד חזק כל-כך, כאילו זה יכפר על הכל. הוא אומר את השם שלי ברכות מתפנקת כזו, כאילו הוא אומר 'פאדג'' – מן עוגה עשירה, שוקולדית וענוגה כל-כך שרק אזרחי קפיטול זוכים לטעום. "אני באמת מצטער. עשיתי את כל מה שיכולתי, באמת מאדג'י. תסלחי לי." ואני לא יודעת מה לחשוב, כי הכל קורה מהר מדי, ואבא מברבר שטויות בלתי קוהרנטיות, ואין לי מושג על מה אני אמורה לסלוח והאם אוכל.
מיד לאחר מכן אני שומעת קול מלחשש מעומק החדר – אני מתאמצת לזהות את האדם בין הסחרור שתוקף אותי, הבלבול ואפלולית החדר, אבל ברגע שהוא מתחיל לדבר לא נותר ספק. "אני סבור שכל המצב הזה יהיה פשוט בהרבה אם נסכם שלא להיקלע לפאניקה מיותרת," הוא אומר. "מה את חושבת?"
אני מביטה בעיני הנחש של הנשיא סנואו.
 

N o R i K o

New member
כי לא צריך אישור!
CF

פרסמו, פרסמו
לא צריך אישורים ממני!

"הספרים המהוהים"... וואו, זה מהתארים האלה שלא שומעים... אע... אפילו בדקתי במילון כדי לבדוק שהוא באמת נראה ככה והמילה הזו לא הופיעה
נראה לי דווקא פועל פשוט כמו "מאובקים" או "מרוטים" או סתם "בלויים" היה עובד פה...
כנ"ל לגבי הקשתיות הכחולות של עיניו
או "אבא מברבר שטויות בלתי קוהרנטיות"... לפעמים אובר-תיאורים מפסיק להישמע מיוחד ומתחיל להשמע מעמיס על הקורא.

השורות האחרונות לקוחות מהפרק שבו סנואו צץ בחדר של קטניס ואומר לה שהיא צריכה לרצות אותו! D: לא היה קשה במיוחד


אני חושבת שהבעיה היחידה שלי, כרגע, היא שזה לא באמת פרולוג. זה כאילו פרק ראשון ממש ממש קצר.
פרולוג מבחינתי הוא מקום לתת בו נגיעה קטנה מהסיפור, טעם של התחלה, מבלי להיכנס אליו עדיין. כאילו את רק פותחת את הדלת ומציצה מבחוץ ושוקלת אם להכנס. כאן כבר עשית צעד פנימה, אבל... השארת אותנו עומדים בפתח, נבוכים למול החדר, אבל עדיין לא בפנים! זה כאילו זה היה אמור להיות פרק ראשון אבל הוא נקטע באמצע...

אבל מבחינת התוכן יש ניואנסים קטנים שהופכים את זה מדפים ראשונים של פרק לדפים ראשונים של פרק טוב. הכאבי ראש והעצב של אמא של מאדג', שברור לכולנו שהם בגלל אחותה מייזלי. האזכור של המלארקים והקפיטול... אפילו הציטוט של סנואו

שוב, אני מרגישה שיש לך לפעמים צורך מיותר לתאר דברים מעבר למה שצריך... שיש התעכבות על צעדים קטנים שוליים כדי "להשוויץ בסגנון כתיבה שאוהב לתאר לפרטים." לפעמים זה קסום, כשמתארים נוף או מראה מסוים או רגע שרוצים לנצור, אבל כשמנסים לתאר שגרה והתקדמות זה לפעמים... יותר מדי. אז כאן זה היה... טיפה יותר מדי


אז כמו שאמרתי לך כבר באופן אישי, אני אמנם ממש ממש לא אוהבת גייל\מאדג', אבל אני אקרא, ומצפה כבר לפרק השני - גם כי אני מרגישה שהראשון נקטע לי באמצע
וגם כי אני קצת במתח
 

פאנגירל

New member
נו, אז קק ליתר בטחון...


אמ, המילה מהוהים כן, קיימת (אולי את לא מזהה את היחיד, מהוה?) אבל את כן צודקת שהיא לא אחת ששומעים כל יום. לגבי התיאורים, אני תמיד נורא לא בטוחה לגביהם... מצד אחד הם הדבר שהכי קל לי לכתוב, ומצד שני הם כל כך קלים כשהם יוצאים יותר מדי ואז הם נשמעים מתאמצים
פרדוקס שכזה
בנוגע לפרולוג - אולי אנחנו לא מסכימות לגבי ההגדרה... אבל כן, הייתי כן מסכימה שזה נקטע באמצע... אבל אמ, ממש רציתי להשתמש במשפט של סנואו והוא היה נראה אחלה משפט סיום, אז...
ותודה רבה!

שמחה שתמשיכי לקרוא
 

No Reply

New member
אוקיי :)

איזה כיף - אני כל כך רגילה לPOV של קטניס שחשבתי בהתחלה שזה AU :) (קודם קארתי את הפיק ורק אחר כך את הפרטים, חסרת סבלנות שכמותי) מרענן לשמוע קצת על מאדג' - תמיד חשבתי שהיא דמות ששווה להכיר.

יש כמה דברים שהייתי משנה:
1. "הקול הרך הדהד" - היא מדברת על הקול של עצמה, וקוראת לו קול רך? אם היא הייתה טיפוס כזה שמתלהב מעצמו, חושבת ששרה טובה מאוד, אז בין אם זה תואם את המציאות או לא - זה היה במקום. אם את רוצה להגיד שהקול שלה נשמע רך, זה צריך לבוא דרך מישהו אחר אחרת זה קצת צורם. אני מניחה שאולי לא הייתי מתארת את העיניים של אבא שלה בתור "קשתיות" - זה נשמע כאילו רצית להיות מקורית בבחירת המילים - אבל זה עובד פחות טוב. אם את רוצה להעביר עוצמה של מבט אפשר גם בדרכים אחרות.
2. "פאניקה מתחילה לעלות בי... רק כשאתה גר במחוז שתים עשרה" - אני מבינה למה דרושה השורה הזו ושורות נוספות כאלו: אבל כדי שהיא ושכמותה יגרמו להזדהות ולא לתגובה כמו - "כן, אנחנו יודעים, מסוכן במחוז שתים עשרה וכו', אפשר הלאה?" הייתי עושה את זה בצורה קצת שונה. למשל תיאור תחושה גופנית (הרי פחד ופאניקה מתבטאים גופנית - בלתי רצוניים) ורק אז הכרזה על המצב בתור פאניקה\פחד.
3. היחס לאבא שלה. אם את רוצה להגיד שהדאיג אותה לראות את אבא שלה כל כך מבולבל, מזיע וחיוור - הייתי שומרת על משפטים קצרים (כשמישהו נתפס לא מוכן הוא פחות מסוגל לנסח היטב משפטים ארוכים ומורכבים - שזה, אגב, משהו שאת יודעת כי עשית את זה כאן: "ואני לא יודעת מה לחשוב, כי ... ואין לי מושג על מה אני אמורה לסלוח והאם אוכל."
עוד יותר מזה, הפריע לי המשפט הבא "אבא שלי תמיד היה איש חזק, סודי, בעל שליטה עצמית ראויה להערכה... אז אם הוא רועד, איך אני יכולה אפילו להתחיל לדמיין במה מדובר?". אני חושבת שכאן את יותר מדי מאכילה בכפית את הקורא. יש דברים שלא צריך להסביר. אם, במקום להכריז שאבא שלה הוא חזק ו"סודי", בעל שליטה עצמית ראויה להערכה (זה כאילו הייתה לך רשימה של תכונות שבחרת מתוכה, לא יוצר תחושה אישית, אפשר להגיד את הדברים האלה על כל אחד) - היית מספרת על איזה מקרה שגורם לנו להכיר את אבא שלה טוב יותר מבלי להכריז עליו דברים, או להגיד לנו מה לחשוב עליו - אני חושבת שזה היה עובד יותר טוב.

האמת שאף פעם לא קראתי גייל\מאדג' - אז אני כבר מחכה לפרק הראשון :)
 

פאנגירל

New member
:)

ייאי D: אז זה כן AU, פשוט לא מנקודת המבט של קטניס D:
אני מקבלת מאוד את שתי ההערות שבסעיף הראשון (לגבי ההערה השנייה בתוכו זה מתקשר למה שכתבתי לנוי, על התיאורים, אבל כן את בהחלט צודקת).
ההערה האחרונה הייתה הכי קרובה לבעיה שלי עם הפרק הראשון, לגבי הדמות של אבא שלה, אבל כבר חששתי שאני יותר מדי "חופרת" - בטח ובטח עם כמות התיאורים שפשוט יוצאים החוצה ואני לא יכולה להפסיק. אז אם הייתי מוסיפה סיפור שמעיד על הקשר של מאדג' עם אבא שלה, זה היה קצת משתלט על הפרק... ולא זה מה שחשבתי שהיא המטרה. אבל זו בהחלט הערה שעלתה גם בי.
אבל תודה רבה


ואני שמחה שאת מתכוונת להמשיך לקרוא, אני כבר עובדת על הפרק הראשון :)
 

pennylane11

New member
הו וואו!

טוב, עלילתית אני רואה בפרולוג הזה המון פוטנציאל. הרעיון אדיר ואני ממש מחכה להמשיך לקרוא!
מעבר לזה, ההערה המרכזית שלי היא פשוט- פחות זה יותר. אני קראתי את מאדג' בתור ילדה מאוד מתוחכמת, אבל גם לזה יש גבול, כי בכל זאת היא ילדה שלומדת איתם בבית ספר במחוז 12 (שכמה טוב הוא כבר..?) והיא בסך הכל דיי צעירה, אז מהוהים ושמא וכל הדברים האלה קצת הרסו לי. אני חושבת שהיה פה מבחינת שפה שילוב שהוא לא כל כך מתאים, כי מצד אחד היא באמת מדברת כמו ילדה ("אפילו רק קצת, כשאני מתגעגעת" היה המשפט האהוב עליי פה) ומצד שני השפה הגבוהה באופן שלא מתחבר לדמות.
אני בטוחה שאם תפחיתי קצת מהשפה הגבוהה להחריד שהענקת לה, זה יהיה פאנפיק ממש מגניב. מחכה כבר לפרק 2
 

No Reply

New member
*כיף* :)

ואם מותר להיות קטנונית - הפיק כולו הוא סוג של מחווה לקולינס, לא?
 
למעלה