עדכוני בניה ופיתוח

עומר247

New member
עדכוני בניה ופיתוח

אנחנו בתקופה של פיתוח די מסיבי בעיר, במיוחד באופן יחסי לשנים האחרונות. מה על הפרק?

א. הפרוייקטים שבנייתם כבר החלה
1. כביש 531 ותחנות הרכבת - עפ"י קצב העבודות שאני רואה, יש מצב לסיום מוקדם יותר מהסיום המשוער שהוא סוף 2016 (פחות משנה וחצי מהיום). שלד תחנת הרכבת רעננה מערב כבר כמעט מוכן.
2. בניין קומברס שיאוכלס בדצמבר הקרוב, מתחת לבניין יהיה בית קפה גדול.
3. בית המלון שבנייתו נמצאת בעיצומה, הגיע לקומה 6 מתוך 11
4. מערכת פינוי הזבל הפניאומטית בנווה זמר - בהשקעה של 50 מיליון ש"ח מצד העירייה, שתתפרס על 3 שנים.
5. הרחבת מכון טיהור השפכים בכפר נחמן - בהשקעה של 50 מיליון ש"ח של מי רעננה.
6. שיפוץ והרחבת רחוב וויצמן, כולל קיר אקוסטי לאורך חצי רחוב לפחות.

ב. הפרוייקטים שיחלו בקרוב מאוד
בחוברת האחרונה של העירייה, בישר ביילסקי על 3 פרוייקטים שיחלו בקרוב:
1. שיפוץ מרכז הטניס בלב הפארק. האם השיפוץ יכלול בנייה של איצטדיון טניס מקורה וניתן לראות בתמונה המצורפת, כפי שהבטיח חופרי לפני שנים ולא קיים?
2. שיפוץ מרכז השחיה בפארק, לא ברור למה.. מה רע בו?
3. שיפוץ אולם הספורט של מטרו כפי שכבר פירסמתי ויכלול החלפת פרקט וסלים ושיפוץ המלתחות.

בנוסף לזה:
4. שיפוץ גדול של תיכון אוסטרובסקי
5. חלק א' בשיפוץ בי"ס יבנה
6. קניון רננים הולך לשפץ את כל חזית הקניון מבחוץ שנראית היום ממש גרוע וכולה מתפוררת. השיפוץ היה אמור להיות בשנת 2011 ולא בוצע בסוף. נראה שיחל בקרוב.
לפי כל השינויים לאחרונה בקניון הם מאוד לחוצים מהקניון שייפתח בקרוב בצומת רעננה צפון.
7. ליד תחנת פז שופרסל תתחיל בקרוב בניית בניין משרדים של 8 קומות (+ חניון תת קרקעי של 2 קומות) עם קומה ראשונה מסחרית שתכלול סניף של הרשת. (כנראה במקום סניף שופרסל דיל הקיים בסמוך, שם כבר ייבנו פרוייקט נוסף בעתיד).
 

עומר247

New member
כמו כל פרוייקט תשתית במדינה

לוקח 70 שנה כדי לבצע

לפי כתבה שהיתה שבוע שעבר בצומת השרון, ביילסקי ופדלון מהרצליה מתנגדים חלקית. ביילסקי פתאום העלה שוב את הדרישה להעביר את הקו לוויצמן אחרי שהעירייה כבר הסכימה לאחוזה. לדעתי ביילסקי מתנגדל בלית ברירה, כי היתה קבוצה גדולה שתמכה בו בבחירות ומתנגדת לbrt

אבל לפי משרד התחבורה הבעיה הגדולה היא ראש עיריית כפס שבכלל לא מסכים לפרוייקט..

מצד אחד לפני כמה חודשים צוטט שר התחבורה כץ שאמר - לא רוצים, לא צריך. מצד שני - בכתבה בצומת משרד התחבורה איים להפקיע את ההחלטה מראשי הערים אם הסחבת תימשך.. אני מהמר שבסוף זה ייצא לפועל ודרך אחוזה.
 

32103210

New member
יותר הגיוני להתנגד למעבר הקו באחוזה ,מאשר,,,

לבקש להעביר אותו לויצמן,איך בדיוק יסעו ממרכז רעננה למרכז כפר סבא ?
לפי אותה תאוריה ,אפשר להעביר את הקו למצפה בגליל, כמה יתרונות יהיה לזה,יהיה זול ,עלויות ביצוע-אחזקה זולות ,לא יפריע לאף אחד,לא יהרסו את מרכז העיר ,ביצוע מהיר ,לא יהיו התנגדויות ,ועוד הרבה הרבה יתרונות.ורק חסרון אחד ,,,,,
 

איליה40

New member
לדעתי מאוד הגיוני להעביר BRT דרך וויצמן

כי לדעתי לא טוב לערבב תחבורה מקומית פנים עירונית עם התחבורה הבין עירונית. זו לדעתי הטעות התכנונית הטיפוסית שנעשית בישראל והיא גורמת לעומסי יתר במרכזי הערים ובסופו של יום להדרדרותם. לדעתי נכון יהיה שהקוונים הפנימיים כן יסעו באחוזה, ואילו הקוונים המהירים לכיוון ת"א יעברו בוויצמן.
 
לדעתי השיקול המרכזי הוא קיבולת מול צפיפות.

אזור המגורים הצפוף ביותר ברעננה מבחינת תושבים למ"ר הוא אזור אחוזה, צפונית לאחוזה במזרח ודרומית לאחוזה במערב. חשוב שאמצעי התחבורה שיש לו את הקיבולת הגדולה ביותר יעבור כמה שיותר קרוב לביקוש לאמצעי הזה ולכן ה BRT חייב לעבור באחוזה.

בעתיד, כשתושלם שכונת נווה זמר, אפשר יהיה להוסיף קו מזין מנווה זמר, קרית שרת ולב הפארק ישירות ל BRT באחוזה דרך רחוב הנשיאים ודרך רחוב ירושלים.
 

32103210

New member
איך הגיוני ?

.רוב האוכלוסייה גרה יותר קרוב לאחוזה מאשר לויצמן .מה שאתה מציע שתושב רעננה שגר קרוב לאחוזה ייסע לויצמן ,כדי לנסוע לבן יהודה כ"ס כדי להגיע לויצמן בכ"ס?
אגב, כל הקווים שמוגדרים על ידך כתחבורה בין עירונית ,לא מוגדרת ככזאת ( לת"א -ר"ג כ"ס -הרצליה ,וכד )אלא כפרוורית (ואל תשאל אותי מה ההבדל,,, )
לעניות דעתי ,לאחר פתיחת כביש 531 (לפחות ברעננה ) ועם שיפורים באחוזה כל הניתוב המיוחד לאוטובוסים יהיה מיותר.
( גם אם יכנו את זה בשם המפוצץ בי ,אר טי ,,, )
 

איליה40

New member
לדעתי זה לא אמור להיות השיקול העיקרי

אם תבדוק - בחו"ל בד"כ המעגלים של תחבורה מקומית וארוכת הטווח אינם זהים. הם רק נפגשים פה ושם. התחבורה המקומית אכן עוברת בריכוזי האוכלוסיה. ואילו התחבורה ארוכת הטווח עוברת היכן שפנוי יותר והנסיעה מהירה יותר. ואם BRT יעבור באחוזה, ניחה זה ייקח נתיב וישבש את הרחוב. האים זה יהיה מהיר? מה נרוויח מזה? בוויצמן יש 8 רמזורים. וכמה באחוזה?
 
רק שהקו הורוד הוא תחבורה עירונית.

הקו נועד לשרת את כפר סבא, רעננה והרצליה. בכל קנה מידה עולמי אלו הן שלוש שכונות של אותה עיר.
 

32103210

New member
נראה שאתה לא מעורה בקו ה בי,אר טי באחוזה

אמורים להיסלל עוד שני נתיבים ( במרכז הכביש )להצר את המדרכות -והחניות הגינון והשטחים הציבורים ועל זה יצאה ההתנגדות.
ומה בדיוק הבעיה עם מספר הרמזורים באחוזה ? לחצות את אחוזה לוקח 5-6 דקות ( אחוזה עצמה ,ולא היציאות מאחוזה לכיוון רחוב ירושלים -או צומת רעננה ) ואת ויצמן קצת יותר,,,,(כן,נראה משונה אבל ,,, )
תחבורה ארוכת טווח ??. מרעננה להרצליה או כפר סבא או אפילו גוש דן ,זה תחבורה ארוכת טווח ? זה אפילו לא נחשב לנסיעה בטווח בינוני ,,,,
ושוב לעניות דעתי ,כל הפרויקט במתכונת המוצעת מיותר . אבל עד שהעירייה לא תביא נתונים מדויקים מה זמן הנסיעה היום לאוטובוסים לפני פתיחת 531 ,ומה יהיה אחרי פתיחת כביש 531 ,ואיך יהיה ניתן לקצר את זמן הנסיעה באחוזה עוד יותר והאם הפרויקט ישנה משמעותי את משך הנסיעה ,כל הדיבורים ,הם דיבורים בעלמה .
 

איליה40

New member
לגבי התקדמות ב-531

בצומת מלל נפרץ המעבר מתחת להמשכו של הרחוב צ'רניחובסקי אשר מחבר בין כ"ס להוד השרון. כך שהכביש למעשה הפך לגשר עילי. וכאשר עולים עליו (במיוחד בפקק) ניתן לראות בבירור את המשך הסלילה של 531 לכיוון רעננה. דהיינו הרצף כבר נוצר. קראתי לפני חצי שנה בגלובס שהעבודות נעשו ללא היתר, מקווה שהעניין סודר.
 
למעלה