המלצות למידה - יולי 2014

המלצות למידה - יולי 2014


עכשיו שהגיעו הציונים של מועד יולי, הגיע הזמן לשרשור המלצות למידה.
בין אם עשיתם קורס, לקחתם מורה פרטי או למדתם לבד, תוכלו לעזור עם הניסיון שלכם לדורות הבאים ע"י מענה על השאלות הבאות:

איך למדתם? האם בעזרת קורס, עם מורה פרטי או לבד?

אם לקחתם קורס, ענו על השאלות הבאות:
של איזו חברה היה הקורס?
מה היה מבנה הקורס?
מה היה טיב חומר הלימוד וכמותו?
אפקטיביות שיטות הפתרון שנלמדות בקורס ביחס למבחן האמיתי:
התרשמות מהמדריך (אפשר לציין את שמו):
מס' הסימולציות ואיכותן:
ההרגשה ביום הבחינה-האם הכינו אותנו כראוי ? האם היו הפתעות בבחינה ?
הערות כלליות ואחרות:
מחיר:

מי שלמד עם מורה פרטי, נא לענות:
עם איזה מורה למדתם?
כמה זמן לפני הבחינה התחלתם ללמוד?
האם הוא עזר לכם בבניית תכנית לימודים?
האם הוא הצליח לקדם אתכם בנושאים שהיו חלשים אצלכם?
האם הרגשתם ששיעור פרטי יותר יעיל עבורכם מאשר שיעור בכיתה/למידה לבד?
מחיר:
הערות כלליות ואחרות:

מי שלמד לבד, הגיע תורכם:
כמה זמן לפני הבחינה התחלתם ללמוד?
מאיזה ספרים למדתם? איך השגתם אותם?
האם הכנתם תכנית לימודים מסודרת?
מה הייתה שיטת התרגול שלכם? האם תחקרתם? אם כן, איך וכמה?
כמה שעות ביום למדתם?
הערות כלליות ואחרות:

הערות:
אין להשתמש בתיאורים סופרלטיבים (הכי טוב, הכי שווה וכו').
רק מי שעשה קורס ביותר מחברה אחת יכול להשתמש בערך היתרון (יותר מ-).

ושאלה לכולם:

האם הייתם ממליצים לאחרים על הדרך שבה למדתם או שכעת, לאחר הבחינה הייתם ממליצים על שיטת לימוד אחרת?

יאללה, כולם לענות!
 

yuval1252

New member
שלום

אשתדל לענות לפי הסדר,
תחילה אומר שקיבלתי 736 ולמדתי לבד לבחינה הפסיכומטרית.


כמה זמן לפני הבחינה התחלתם ללמוד?
<b>התחלתי ללמוד 4 חודשים וחצי לפני הבחינה. </b>
מאיזה ספרים למדתם? איך השגתם אותם?
<b>למדתי מערכת לימוד ישנה של יואל גבע(אחותי לקחה אצלו קורס לפני 4 שנים)</b>
האם הכנתם תכנית לימודים מסודרת?
כן. קודם כל חשוב לי לומר שהבחירה שלי ללמוד בספרייה היתה המפתח להצלחה. יש פער עצום(!) בין האפקטיביות של למידה בבית אל מול הספריה.
<b>תכנית הלימודים שלי החלה בשינון מילים בעברית ובאנגלית. זו משימה מתישה אך חשובה מאוד! בעיקר באנגלית. מומלץ לשנן דרך תוכנה אינטרנטית שמאפשרת לך לבחון את עצמך.</b>
<b>שיננתי בשיטת ההקשרים. סתם לדוגמא: המילה reluctance = אי רצון, הסתייגות. איך זכרתי מילה כזאת? מופיעה המילה luc שנשמעת כמו lock ו-tance שנשמעת כמו tense. </b>
<b>lock ו- tense הן מילים יותר מוכרות. lock - לנעול , tense - מתוח. ההקשר שעשיתי הוא שהמתח עוד פעם הצליח "לנעול" אותי(לשתק אותי) ולגרום לי להסתייגות, אי רצון להתמודד.</b>
<b>אפשר גם לנסות לקשר למילים בעברית, כל מה שיעזור לכם לזכור. בנוסף, קראתי בין חצי שעה לשעה ביום ספר באנגלית.</b>
<b>לגבי כמותי ומילולי, מעבר ללימוד החומר הבסיסי תרגול הוא המפתח. פשוט לתרגל כמה שיותר עד שתרגישו שאתם שולטים בחומר.</b>
מה הייתה שיטת התרגול שלכם? האם תחקרתם? אם כן, איך וכמה?
תרגול = הצלחה בפסיכומטרי.
אחרי שלושה חודשים של שינון ותרגול ללא זמנים, התחלתי בפתרון סימולציות.

<b>במשך שלושה שבועות פתרתי לחוד פרקים בכמותי ובמילולי מסימולציות ישנות- לפני 2012 (בכמותי אין הבדל! כל השאלות טובות ומכינות לבחינה, במילולי צריך לעצב מחדש את הבחינה(לא מסובך))</b>
<b>אחרי כן, במשך חודש פתרתי סימולציה מלאה ליום. כולל כתיבת חיבור בהתחלה! כן זה מתיש אבל מביא תוצאות. השתמשתי בבחינות של המרכז הארצי + סימולציות שקניתי של מכונים שונים.</b>
<b>לשם הדגשת חשיבות התרגול אומר שאחרי שינון כל החומר בכמותי הצלחתי לענות בזמן על 15 שאלות מתוך 20 ובאמת הרגשתי שאני יודע טוב את החומר. התרגול פשוט עושה את שלו ובהדרגה הצלחתי לסיים</b>
<b>פרקים בכמותי גם כמה דקות לפני הזמן.</b>
<b>בנוסף, תוך כדי, רצוי מאוד להיות מעורב בפורומים - השתמשתי בשירותיהם של אתר "פסיכו" ו"תפוז פסיכומטרי" כמובן. </b>
<b>לגבי תחקור, כמובן שאחרי כל בחינה תחקרתי. אין דבר כזה לטעות בשאלה ולא להבין למה טעית(!)</b>
כמה שעות ביום למדתם?
למדתי בין 6 ל-8 שעות ביום במהלך לימוד החומר(3 חודשים), אחר כך בחינה ביום(בערך שלוש שעות).
ועוד פעם אני חוזר, יש הבדל עצום בין למידה של 6 שעות בבית, כשיש לידך משפחה, טלוויזיה, אוכל, מחשב, מיטה וכו' לבין השקט חסר הפיתויים בספרייה.

הערות כלליות ואחרות:
<b>אני חושב שמשמעת עצמית היא המפתח להצלחה בפסיכומטרי. פשוט לתרגל עוד ועוד עד שתרגישו שאתם באמת שולטים בחומר.</b>
<b>לא בחרתי בקורס מכיוון והחומר הפסיכומטרי אינו מסובך, מי שמסוגל לשבת ולהשקיע יסתדר מעולה גם לבד.(בטח כאשר אפשר להיעזר בפורומים השונים)</b>
<b>אני אסיים בהשוואה שהיא אמנם גסה, אך מסמלת בעיניי במידה מסוימת את הבחינה.</b>
<b>כשמתחילים רישיון רכב, המורה מסביר על ההילוכים, על המראות וכו'. להבין את ההסברים שלו זה פשוט </b><b>אז למה זה לוקח מינימום 28 שיעורים!?</b>
<b>התשובה היא תרגול. </b><b>חלק ישלטו ברכב מהר יותר, לחלק ייקח זמן רב יותר - אבל זה אפשרי, אל תחשבו שאין לכם את היכולת, תמשיכו לתרגל והתוצאות יגיעו.</b>

<b>וטיפ אחרון, לא לוותר על ספורט! זה משחרר ומנקה את הראש. </b>
 

justpo

New member
אוקיי

אז עשיתי בקורס....

של איזו חברה היה הקורס? הייקיו / HighQ
מה היה מבנה הקורס? 20 מפגשים סה"כ במשך כחודשיים ושבוע. כל מפגש כ-6 שעות (כולל הפסקות). בנוסף, היו 9 מפגשי סימולציה מתחילת הקורס (אחד כל שבוע).
מה היה טיב חומר הלימוד וכמותו? היה הרבה חומר תרגול, לא באמת הגעתי להכל (אבל לא תירגלתי הרבה). הפיתרונות שהיו בספרים היו מספקים לטעמי. במרתון נדרשנו להדפיס ולשלם על הסימולציות של המרכז הארצי עצמאית (תיווכו אותנו לבית דפוס).
אפקטיביות שיטות הפתרון שנלמדות בקורס ביחס למבחן האמיתי: אני חושב שהיה סבבה. הם השתדלו ללמד גם "טריקים" וטיפים וגם את הדרך הבסיסית של הפיתרון.
התרשמות מהמדריך: סה"כ טוב מאוד. לימד טוב, היה כיפי, סבלני, ומצחיק ממש. הוא היה סטנדפיסט בעברו אז ממש זכינו בעניין הזה... הוא הדבר העיקרי שהפך את הקורס הזה לטוב. ממש נהנינו מהשיעורים איתו (שיהיה ברור, הוא גם לימד ממש טוב, למזלנו לא נפלנו על איזה 'צעיר').
החיסרון: בין אם תלוי בו או שלא, לא היה יחס אישי. הוא לא עקב אחרי ההתקדמות של התלמידים. למעשה, לאף אחד לא היה אכפת ממש. הייתה שיחה אישית אחת בתחילת הקורס, וזה הכל. וזה משהו שהם לכאורה משווקים ("תוכנית מותאמת" - ממש). מי שרוצה את השם של המדריך יכול לפנות במסר.
מס' הסימולציות ואיכותן: 9 סימולציות (לא כולל דיאגנוסטית שעושים לפני הקורס), כוללות חיבור עם בדיקה ולרוב גם הערות. לשיטה של הסימולציות מתחילת הקורס יש לי תהיות. אני לא בטוח שבשלב מוקדם, כשאנחנו בקושי יודעים משהו, זה חכם לעשות סימולציה על החומר במלואו (כשזה למעשה גם לא משקף כלום). היה עדיף (לדעתי) לעשות מבחן ממוקד בנושא שאותו למדנו וככה לסגור אותו "סופית" ולעבור לחומר הבא.
עם זאת, יש לזה יתרונות - עם הזמן מתרגלים לרעיון, לומדים לנהל את הזמן ומאמצים שיטות מתאימות לעשות את המבחן. במיוחד בחיבורים שהבנתי שהכמות הזאת נדירה לקורס.
ההרגשה ביום הבחינה-האם הכינו אותנו כראוי? האם היו הפתעות בבחינה? לא הרגשתי שהיו הפתעות, הכינו אותנו כמו שצריך והיה ממש בסדר.
הערות כלליות ואחרות: הם משווקים כיתות קטנות. בת'כלס, הרבה פעמים תלמידים מכיתות ערב הגיעו לבוקר מנסיבות שלהם, ויצא שהכיתה התמלאה. אם כי התמלאה זה עדיין לא הרבה (נגיד 30?) בניגוד ליואל גבע נגיד, שידוע בכיתות הגדולות שלו. עם זאת, אפשר להעריך את ההתחשבות שנותנים לתלמידי ערב.
עניין אישי - בסופו של יום, הגעתי לכל השיעורים והקשבתי. אבל בבית לא הצלחתי ללמוד, משום מה.
בגלל שממש לא השקעתי מספיק, ציפיתי לציון גרוע, אבל בסוף להפתעתי הרבה, יצא לי גבוה בהרבה ממוצע הסימולציות שלי (הייתי רוצה להאמין שזה אני, אבל כנראה עניין של ניחושים).
מחיר: הייתה לי הנחה משמעותית ושילמתי כ-5200.
האם הייתם ממליצים לאחרים על הדרך שבה למדתם או שכעת, לאחר הבחינה הייתם ממליצים על שיטת לימוד אחרת?
תלוי בכם - אם אתם חושבים שתוכלו ללמוד לבד (בעזרת ערכות וכו') - יש לכם את המשמעת והידע הבסיסי, אז למה לא.
אבל אם אתם זקוקים למסגרת ושיש משהו ש"מכריח" אותך ללמוד ולזכור (וגם שמת על זה כסף), אז לכו על קורס, אפילו לא מהיקרים, אבל שיהיה משהו. בסוף, הכי חשוב התרגול העצמאי. אל תלמדו ממני


בהצלחה!
 

Ron672

New member
מנסיוני (לימוד עצמי)

התחלתי ללמוד חודשיים וחצי לפני הבחינה בערך. התכנון הראשוני היה להיבחן עוד במהלך השירות הצבאי בסוף 2013, אך בסופו של דבר החלטתי להמתין לשחרור (וטוב שכך).

-ספרים: רכשתי את הערכה של ניב רווח ללא ספרי האנגלית, העלות הייתה בסביבות ה 800-900 ש"ח.

-תכנית+שיטה+תרגול: לא הייתה תכנית ספציפית, אלא מאולתרת יותר. באנגלית לא הייתי צריך לעשות דבר משום שאני דובר אנגלית וה150 היה מובטח. בחלק המילולי לא היה משהו חדש ללמוד (עברתי את הבחינה בשנת 2011). תשומת הלב ניתנה בעיקר לחלק הכמותי: 2-3 ימים של הורדת חלודה עם ספר מיועד של ניב רווח (בכל זאת עברו כמה שנים), ולאחר מכן תרגול של 2-3 שעות 4-5 פעמים בשבוע. זמן זה כלל גם תרגול קל בחלק המילולי, ולמידת מילים מהמילון של ניב רווח - רוב המילים במילון היו מוכרות, אלו שלא מוכרות סומנו.

מאי: לאחר כחודש של תרגול, ביצעתי תרגול במשך עוד כמה ימים לרענון. בספרים הכמותיים, השארתי בנושאים מסוימים את 2 המקבצים האחרונים מכל נושא (הסיבה- ראו בהמשך).
יוני: כחודש לפני הבחינה התחלתי לפתור סימלוציות רלוונטיות מלאות, כולל חיבורים ודף סימון תשובות (מרכז ארצי +כמה של ניב רווח), פרשתי את זה כך שהבחינות האחרונות יפתרו בקרבה לבחינה עצמה. במקביל, נרשמתי ל i say ורכשתי ערכה, ובצורה דומה הגשתי חיבורים לאורך כל החודש. בנוסף, עברתי על המילים המסומנות במילון.
תחקור - התחקור לסימולציות היה דיי פשוט, פתירה חוזרת במקרה של שגיאה, העזרות בפתרונות המלאים במידה וגם זה לא הולך. חשוב לציין שבמהלך פתרון הסימולציה סימנתי כל שאלה שלא נפתרה בצורה יעילה מספיק לדעתי, והשתמשתי בפתרונות המלאים גם בעבור תשובות נכונות על מנת "להיחשף" לשיטות פתרון שונות שאולי יעילות יותר מהשיטות בהן אני השתמשתי.
ימים בודדים לפני הבחינה, חזרתי לאותם מקבצים שהשארתי בחוברות התרגול, זאת על מנת להיחשף שוב למגוון הנושאים הכמותיים לפני הבחינה.

בסופו של דבר קיבלתי 723 כשהחלוקה היא כזו:

אנגלית - 150
כמותי - 140
מילולי - 133

הציונים באנגלית ובכמותי צפויים וזהים לממוצע שלי, המילולי נמוך במידה דיי ניכרת (לרוב הייתי באיזור 142). הסיבה הייתה ברורה לי מבעוד מועד, כבר ב 10 בבוקר בכיתה ביום המבחן - הנושא היה נושא יבש מאד לטעמי, ולא הצלחתי בחצי שעה לספק טיעוני נגד בשרניים מספיק. בכל מקרה, זה הימור שלקחתי, גם בתרגול בבית, כתיבה על נושא שלא לטעמי הייתה נחותה במישור התוכן.


הערות כלליות ואחרות:
-באמת שכדאי להשקיע בחיבור, וכדאי מאד לסגל כתיבה רובוטית גם למקרים בהם הנושא לא לטעמכם. הרמה הארצית היא דיי נמוכה, השפה הכתובה הממוצעת היא דיי קלוקלת (לא סוד) וניתן לקבל ציון מושלם (או קרוב למושלם). זכרו, אתם נמדדים ביחס לאחרים - הבדיקה היא איננה חסרת פניות וגם חיבור לא מושלם עשוי לקבל ציון 6. אני בזבתי זמן יקר בכך שניסיתי לייצר חיבור "מיוחד" גם עם נושא שלא היה לטעמי, ובסופו של דבר לא הספקתי לייצר טיעוני נגד מספקים וסיכום מעולה.

- מומלץ להשאיר מקבצים שלמים של תרגול לימים האחרונים, במיוחד בפרק הכמותי. הסימולציות מגוונות אבל לא מכסות את כל הנושאים באותה תדירות, תרגול כולל כמה ימים לפני הבחינה ימנע מצב בו לפתע תתקלו בנושא אליו לא נחשפתם במשך זמן רב.
 

israelmiv

New member
בקשר ל isay

אני חושב שאתה שאלת אותי בזמנו עליהם? איך היה בסוף?
 

BBN3

New member
i say שאלה על

Ron672 שלום,
אני כעת עושה קורס והחלק של החיבור בקורס לא נראה לי יותר מידי מקצועי, נכנסתי לאתר של i say וזה נראה נחמד, נראה מקצועי.
האם תוכל להמליץ לי על דרך למידה באתר? האם למדת לחיבור רק דרכו? פשוט קראת את ה-"סדנאות" אחת אחרי השנייה?, איזה תרגול עשית מלבד לכתיבה חיבורים לצורך הגשה?
&nbsp
 

Ron672

New member
תשובות לשניכם

israelmiv,
כן, אני שאלתי אותך עליהם. היו בסדר בסה"כ, לטעמי שווים את המחיר.

BBN3,
עברתי על הסדנאות לפני כתיבת החיבורים, בחלקן המידע הוא דיי טריוויאלי ובחלקן יש תוכן שיכול להוסיף לא מעט.
בכל מקרה, "החידוד" האמיתי מגיע בזמן כתיבת החיבורים, ובהתייחסות להערות של הבודק. הבדיקה דיי פרטנית ולא מפספת דבר כמעט, אני הייתי מרוצה ממנה (ובכל מקרה לא הייתה לי דרך אחרת להתכונן לחיבור). היו להם כמה נפילות שעליהן הערתי במשובים, הם טענו שלקחו לתשומת ליבם.
הדבר החשוב ביותר הוא שהבדיקה באתר היא אובייקטיבית, והציון הסופי לא תלוי בשום דבר אחר. הציון הפסיכומטרי הוא יחסי (לא אובקייטיבי), לכן במידה מסוימת אפשר לומר שאם באמת תטמיע בעצמך את השיפורים הנדרשים מבחינת צוות הבודקים באתר, תהיה מעין overqualified לבחינה הפסיכומטרית. לא מן הנמנע שחיבור של 4,5 באתר יזכה לציון של 5,5 בבחינה (זאת לנוכח הרמה הארצית הנמוכה והשפה הקלוקלת של בני גילנו).

בקיצור, דעתי היא שכדאי מאד להשתמש בצוות הבודקים של האתר. אני לא יודע מהי הרמה הבסיסית שלך, אבל אני כן יודע שאם תעבוד כמו שצריך תזכה לשדרוג שלומדי המכונים לא זוכים לו. אני מניח שבמכונים, משלל סיבות מובנות, ההכוונה היא יותר לחיבורים רובוטיים ונסיון לנחות על קרקע רכה. באתר לעומת זאת, ההכוונה היא תמיד לשלמות ולחיבור של 6,6.

(כן, יצאתי קצת כמו איזה סוכן מכירות של isay)
 

BBN3

New member
שאלה

התחלתי לעבור על הסדנאות של i say ולא הבנתי כמה דברים ואני אשמח אם תוכל להבהיר לי כמה דברים:
בסדנה של מבנה החיבור המבנה הראשון שמוצא הוא הנמקה, בסוג זה של חיבור לפי מה שהם כתבו הנימוקים הם רק בעד או רק נגד בהתאם לדעת הכותב(להלן אני). בסוג זה של חיבור אין חשיבה ביקורתית וזה מה שבין היתר מחפשים בחיבור בפסיכומטרי, האם אני לא הבנתי נכון את מה שנכתב?
בנוגע למבנה השני, מבנה השוואתי לא הבנתי ממש איך אמור להיות מבנה של חיבור כזה ואם תוכל להסביר לי אני אהיה מאוד שמח.
מה שכן הבנתי הוא זה שבמצב של שתי תפיסות/גישות.. בוחרים דוגמא לכל תפיסה ומשווים ביניהן בכל פסקא, איך?
&nbsp
 

Ron672

New member
עונה

לא חושב שיכול להיות חיבור בבחינה בו לא תדרש להתייחס לטיעונים מנוגדים, גם כאשר תציג אותם אך ורק על מנת לפסולם ולחזק את הטענה המרכזית שלך. חייבת להיות התייחסות כלשהיא... כך היה גם בחיבורים שהאתר נותן לך (חלקם חיבורי אמת ממועדים קודמים).

לגבי ההשוואה, גם בסוג מטלה כזו לא נתקלתי בהקשר הפסיכומטרי. המבנה יהיה תואם להנחיה הספציפית לדעתי. באופן כללי תהיה השוואה בין מצבים, תקופות וכו', אתה משווה בפסקה פן מסוים בין שני הצדדים ומציג זאת בצורה שתומכת בטענה שלך.

בכל מקרה, קשה לכתוב הנחיות מסוימות בלי דוגמאות ספציפיות. אין לך מה להסתבך, כל המטלות הפסיכומטריות שנקלתי בהן היו מאותו סוג (בערך), ופשוטות מאד להבנה. גם בלי הסדנאות הללו ברור לחלוטין מה נדרש ממך (הבעת דעה, כולל התייחסות לטיעונים שלכאורה אמורים להחליש אותה).
 
במועד אפריל האחרון לדוגמא

נושא החיבור ביום השני של הבחינה דיבר על הקשר בין סיפוק והנאה והשאלה הייתה מי מהם משפיע יותר על האושר האנושי. לא היה מדובר בחיבור בעד ונגד קלאסי.
&nbsp
גם נושא החיבור בבחינה לדוגמא PS1H אינו חיבור בעד ונגד קלאסי שכן הוא מבקש לדון ביתרונות לימודי היסטוריה.
&nbsp
ההבחנה של BBN3 היא חשובה - אכן מרבית החיבורים הם חיבורים של בעד ונגד קלאסיים והיכולת להביע חשיבה ביקורתית בהם נובעת מתוך היכולת לדון בדעה המנוגדת לשלך ולהתמודד עימה. עם זאת, ישנן דוגמאות בהן המרכז הארצי הציג נושא שאינו דורש את המבנה הספציפי הזה ולכן חשוב כי הנבחנים יכירו גם את סוגי המבנים הללו וזאת כדי שידעו להתמודד עימם בבחינה.
 
רק אוסיף

שכל מה שאמרתי לא גורע מדברייך ביחס לציפיה של המרכז הארצי - הוא אכן מצפה כי יוצגו עמדות מנוגדות ותהיה התמודדות והבעת דעה אישית. העניין הוא שחשוב להבין שחיבור בעד ונגד קלאסי הוא לא האופציה היחידה מבחינת המרכז הארצי.
 
למעלה