אלוהי הדברים הקטנים

דינהלה1

New member
אלוהי הדברים הקטנים

היום רציתי קצת לנוח מהבישולים אז לארוחת צהרים אני אגיש לילדים נקניקיות, פסטה שנשארה לי מאתמול ואני מבשלת מרק עגבניות קטן עם אורז. איך שהילדים שמעו שיהיה מרק עגבניות הם ישר התחילו לקפוץ משמחה.האמת שאני שמחתי מזה שיחסית ללא השקעה מרובה בבישול הם מרוצים

אני מתחילה להריח את סוף החופש הגדול. גם אתם?
 
מתחילה להרגיש את הסוף והאמת

גם קצת עצוב לי.
התרגלתי לקום מאוחר, התרגלתי לימים באיזי, יהיה לי קשה לחזור לקום מוקדם ולתקתק את הבוקר כולם למסגרות...
האמת עבר נורא מהר ועוד יותר האמת נהניתי להיות עם הילדים בבית...
 

דינהלה1

New member
הילדים מתוקים וחמודים

מצחיקים אותי מאוד. יש להם יציאות שחבל על הזמן...אותי מבאס כל מה שמסביב. למשל בישול ארוחות הצהרים והניקיון שצריך לבוא לאחר מכן...
חוץ מזה עשיתי איתם כמה יצירות. השתתפתי גם עם שתי אימהות בקייטנת בנות. ועשיתי עם הילדים כמה יצירות נחמדות.
 

schlomitsmile

Member
מנהל
גם אני
תמיד מרגישה קצת רגשי אשמה כשאני שומעת את כל ההורים שנקרעים בחופש הגדול, לא נעים לי להגיד שאני דוקא נהנית

השנה אני שמחה, כי ה
עובר לחינוך ביתי,
כך שלפחות איתו אוכל להמשיך להנות.
יהיו לי בשנה הבאה רק שני תלמידים (הבכור סיים יב).
 

schlomitsmile

Member
מנהל
בעוד כחודש ימלאו לו 14 , עולה לט' יש זרמים שונים בחינוך ביתי: למשל UNSCHOOLING - הנחת היסוד היא שילדים מטבעם הם מדענים קטנים ואמנים קטנים.
הסקרנות והיצירתיות שלהם יביאו אותם לחקירה יצירה ולמידה, אם רק המבוגרים לא יפריעו להם

תפקיד ההורה הוא לצור סביבה מזמינה ומאפשרת ללמידה ויצירה.
אין כאן הערכות מעשית מיוחדת, אולי הערכות מנטלית

ויש HOMESCHOOLING - כאן יש למידה אקדמית רגילה, אבל בתנאים המתאימים לילד, ולא נכפים מבחוץ ע"י המסגרת הבית-ספרית.
תנאים כולל הכל: נושאים, שיטות לימוד, קצב וכל השאר.

אנחנו הולכים על הכיוון השני, כי זה מה שמתאים ל
(לי אישית מתאים יותר דוקא הכיוון הראשון).
איך אנחנו נערכים?
תכנית הלימודים על-פיה נעבוד, היא תכנית הלימודים לכתות ט',
במקצועות השונים, כפי שהוא מפורטת באתרי משרד החינוך.
חומרי הלימוד ואף המבדקים, גם הם בחלקם הגדול יגיעו מאתרי משרד החינוך,
וכן מאתרי למידה מקוונת אחרים.
למשל:
באזרחות
http://citizenship.cet.ac.il/

במדעים
http://www3.cet.ac.il/SubFieldsPage.aspx?ID=9.3.1

http://www.motnet.proj.ac.il/Apps/WW/Page.aspx?ws=5dd54bfd-f1b8-4c5d-834a-1ddecb1c789b&page=b37cd78e-a8c2-4103-9526-5f053defe42d&fol=ab43a046-4dcf-42f5-9318-636b17775a8d&code=ab43a046-4dcf-42f5-9318-636b17775a8d

http://davidson.weizmann.ac.il/online/tikshuv

מקורות מידע ולמידה נוספים: ספרים (ה
קורא נלהב)
שיש בבית וכן בספריה הציבורית.
ביקור במגוון מוזיאונים (מוזיאון לאמנות בת"א, מוזיאון ארץ ישראל בת"א,
המדעטק בחיפה, יד ושם בירושלים ועוד).
ביקור באתרים היסטוריים ברחבי הארץ- מה שיאפשר גם למידת כישורי חיים:
נסיעה בתחבורה ציבורית, מפגש בלתי אמצעי עם אנשים שונים.
שיחות עם שני ההורים (לשנינו ידע בתחומים שונים).
השתתפות בחוגים לפי בחירתו של ה
- התנסות באינטראקציות חברתיות.
פעילות גופנית קבועה, במסגרת חוג או שעה טיפולית.
במקרה הצורך- מורה פרטי למקצוע שבו זה יידרש.
טיולים בטבע ובעיר (ירושלים, ת"א, חיפה ועוד)-
ללימוד היסטוריה, כישורי חיים, גיאוגרפיה, אזרחות, אמנות, ידיעת הארץ,
זואולוגיה ועוד.

ההערכות הנדרשת היא בעיקר ברמת התיכנון- מה נעשה מתי ואיך.
את זה אני עושה יחד עם ה
.
וכמובן, מציאת האתרים הרלוונטיים ללמידה מקוונת.
 
אפשר לעבוד תוך כדי?

צריך להגיש דין וחשבון למשרד החינוך?
הילד יכול לגשת לבגרויות בלימוד בייתי?
 

schlomitsmile

Member
מנהל
אפשרויות: אין תשובות גורפות, אנסה להשיב לשלוש שאלותייך:
1)תלוי בילד ובמשפחה.
יש מן הסתם ילדים שזקוקים לליווי צמוד,
למרות שעקרונית זה סותר את הרוח של החינוך הביתי,
שעיקרה מתן חופש לילד ללמוד, לחקור, לִצור- בדרכו שלו.
במערכת החינוך היכולת זאת די מדוכאת,
כך שמי שחדש בחינוך הביתי צפוי אולי יותר להיות במצב התלותי הזה.
לעומתם, יש ילדים שהם אוטודידקטים (כמו ה
שלי למשל),
ומה שהמבוגר נדרש לעשות זה לייצר סביבה שתאפשר להם ללמוד (כולל תנאים פיזיים).
גם איזושהי הכוונה, הדרכה, ליווי כלשהו- אבל לא צמוד מדיי.

יש גם כלמיני סוגי עבודה של מבוגרים,
חלקם נוחים יותר להתאמה לצורת החיים של חינוך ביתי, חלקם פחות.

2)ההליך הוא זה: יש להגיש בקשה לאישור חינוך ביתי
(כדי לא להסתבך עם הקב"סיות).
לפי מה קראתי, 95% מהמבקשים-מקבלים.
חשוב להדגיש בבקשה שמדובר בבחירה מודעת,
מתוך מחשבה שזו הדרך הנכונה לילד,
לא בגלל איזה ברוגז עם ביה"ס

אח"כ לא מדובר בדיוק בדין וחשבון,
אבל משרד החינוך שומר לעצמו את הזכות
לתאם פגישות מדי פעם כדי לוודא שאכן הילד לומד.
בכל מקרה, האישור ניתן כל פעם לשנה,
כך שכמבקשים אישור המשך,
צריך להראות שהילד למד במהלך השנה שעברה.
פירוט נוסף לגבי ההליך, החזון, חומרי לימוד וכל השאר
http://www.ab-lifeschooling.com/

3)בעקרון, זה אפשרי, כנבחן אקסטרני.
מכירה שניים שעשו/עושים את זה.
אבל שוב, זה תלוי כמובן בנפשות הפועלות
 
זה נשמע מאתגר במיוחד

איך שאר הילדים מגיבים לזה שרק אחד בחינוך בייתי והיתר לא?
מה אני אגיד לך, אני מעריצה אותך, אני לא בנויה לזה בשלב זה של חיי. מכל מיני סיבות. אבל אני מבינה את החשיבות של זה וחושבת שיש לזה יתרונות רבים.
שיהיה המון המון בהצלחה
 

schlomitsmile

Member
מנהל
תלוי...
בשבילי זה מאתגר במובן המלהיב, המרגש, המשמח

הרבה יותר "מאתגר" במובן קשה,
זה לראות ילד נאבק בטחנות רוח, כבוי ומותש

שזה מה שקרה לו בביה"ס.

הבכור סיים יב, הפיצקי מתרגש לקראת כתה א'
והפשוש (שעולה לה') הוא טיפוס חברותי כ"כ,
שלא באמת יכול להעלות על דעתו לא לפגוש את החבר'ה כל יום.
כך שמבחינה זו אין לי בעיה
 

schlomitsmile

Member
מנהל
נשלח מהר מדיי...
אני חושבת שכדאי שכמה שיותר הורים יידעו על האפשרות הזאת,
גם אם בשלב זה היא לא מתאימה להם.
כדאי שיידעו שהיא קיימת, והיא מעשית- הרבה משפחות מממשות אותה, יש גם מפגשים באזורים שונים של משפחות עם ילדים בחינוך ביתי.
כמו שאנחנו מתחילים עם ילד שעולה לט', לעולם לא מאוחר מדיי
 

sefia

New member
בדיעבד מה שהיה הכי קשה בחופש הזה

היה לתמרן בין ימים של עבודה כרגיל לימים שבהם אני הייתי עם הילדים לבד.
המעברים מפאזה לפאזה יותר קשים מאשר להיות רק עם הילדים.

נערכתי מראש, הכנתי לו"ז, הכנתי כמה רעיונות כלליים וקניתי כמה כרטיסים לכמה דברים שנעשה יחד

אבל בסוף גיליתי שהיה לנו ממש כיף ביחד, עשינו המון דברים ספונטאנית, ולמדנו שאפשר כבר גם להשאר קצת בבית בלי שהם יתחרפנו (בני 2.4)
וגיליתי כמה התינוקות שלי גדלו , ואיך הם התפתחו, וכמה אני מתגעגעת אליהם בכל רגע שאני פה תקועה בעבודה

הייתי מעדיפה שהיו לי מספיק ימי חופש ויכלתי להשאר איתם כל החופש .

במקביל, אני מחפשת עבודה וזה מבאס נורא כי הכל "מת" ואין עם מי לדבר, ובימים שאני עם הילדים אני לא מצליחה לעשות שום צעד קדימה בכיון

אין משרה כזו שאני אשאר בה בבית עם הילדים ובכ"ז אקבל משכורת ורכב??
 
למעלה