בעוד כחודש ימלאו לו 14 , עולה לט' יש זרמים שונים בחינוך ביתי: למשל UNSCHOOLING - הנחת היסוד היא שילדים מטבעם הם מדענים קטנים ואמנים קטנים.
הסקרנות והיצירתיות שלהם יביאו אותם לחקירה יצירה ולמידה, אם רק המבוגרים לא יפריעו להם
תפקיד ההורה הוא לצור סביבה מזמינה ומאפשרת ללמידה ויצירה.
אין כאן הערכות מעשית מיוחדת, אולי הערכות מנטלית
ויש HOMESCHOOLING - כאן יש למידה אקדמית רגילה, אבל בתנאים המתאימים לילד, ולא נכפים מבחוץ ע"י המסגרת הבית-ספרית.
תנאים כולל הכל: נושאים, שיטות לימוד, קצב וכל השאר.
אנחנו הולכים על הכיוון השני, כי זה מה שמתאים ל
(לי אישית מתאים יותר דוקא הכיוון הראשון).
איך אנחנו נערכים?
תכנית הלימודים על-פיה נעבוד, היא תכנית הלימודים לכתות ט',
במקצועות השונים, כפי שהוא מפורטת באתרי משרד החינוך.
חומרי הלימוד ואף המבדקים, גם הם בחלקם הגדול יגיעו מאתרי משרד החינוך,
וכן מאתרי למידה מקוונת אחרים.
למשל:
באזרחות
http://citizenship.cet.ac.il/
במדעים
http://www3.cet.ac.il/SubFieldsPage.aspx?ID=9.3.1
http://www.motnet.proj.ac.il/Apps/WW/Page.aspx?ws=5dd54bfd-f1b8-4c5d-834a-1ddecb1c789b&page=b37cd78e-a8c2-4103-9526-5f053defe42d&fol=ab43a046-4dcf-42f5-9318-636b17775a8d&code=ab43a046-4dcf-42f5-9318-636b17775a8d
http://davidson.weizmann.ac.il/online/tikshuv
מקורות מידע ולמידה נוספים: ספרים (ה
קורא נלהב)
שיש בבית וכן בספריה הציבורית.
ביקור במגוון מוזיאונים (מוזיאון לאמנות בת"א, מוזיאון ארץ ישראל בת"א,
המדעטק בחיפה, יד ושם בירושלים ועוד).
ביקור באתרים היסטוריים ברחבי הארץ- מה שיאפשר גם למידת כישורי חיים:
נסיעה בתחבורה ציבורית, מפגש בלתי אמצעי עם אנשים שונים.
שיחות עם שני ההורים (לשנינו ידע בתחומים שונים).
השתתפות בחוגים לפי בחירתו של ה
- התנסות באינטראקציות חברתיות.
פעילות גופנית קבועה, במסגרת חוג או שעה טיפולית.
במקרה הצורך- מורה פרטי למקצוע שבו זה יידרש.
טיולים בטבע ובעיר (ירושלים, ת"א, חיפה ועוד)-
ללימוד היסטוריה, כישורי חיים, גיאוגרפיה, אזרחות, אמנות, ידיעת הארץ,
זואולוגיה ועוד.
ההערכות הנדרשת היא בעיקר ברמת התיכנון- מה נעשה מתי ואיך.
את זה אני עושה יחד עם ה
.
וכמובן, מציאת האתרים הרלוונטיים ללמידה מקוונת.