:למה האחרונים תמיד בסוף?

:למה האחרונים תמיד בסוף?

המשפט הצה"לי הזה רלוונטי כנראה גם לטור דה פראנס. אפשר לשנוא את קבוצותיהם של לאנס ארמסטרונג בזמנו ואת טים סקיי/אנאוס של היום, אבל דבר אחד אי אפשר לקחת מהן: היכולת להיות ברגע הנכון במיקום הנכון בדבוקה. כמעט כל שנה, באחד מהקטעים המישוריים של ראשית הטור נוצר פיצול בדבוקה שהוא כתוצאה מרוחות צד. ומי תמיד בצד הנכון של הפיצול? טים סקיי/אנאוס, קוויק-סטפ ועוד כמה רוכבים מקבוצות הולנדיות, בלגיות (והפעם גם בורה הגרמנית). ומי תמיד נתפס בדבוקה האחורית? אדיוקיישן פירסט (ריגוברטו אורן), FDJ (טיבו פינו) AG2R (רומן ברדה) וטרק-סגפרדו (מולמה וריצ'י פורט). הקבוצות האלו תמיד מפשלות בכל הנוגע לפיצולים. קינטנה הפתיע בכך שעמד על המשמר ונשאר בדבוקה הקדמית ואסטנה הפתיעו לשלילה בכך שנתפסו בדבוקה האחורית. בקטע שיהיה אחרי יום המנוחה שוב יש קטע מתגלגל. יכול להיות שיתנו לבריחה ללכת עד הסוף, אבל בכל מקרה, צפויה עצבנות רבה בדבוקה מחשש לפיצולים נוספים.
 

urias1

New member
ומצד שני

זה מה שמוסיף קצת פלפל ועניין. וגם מקרב את גריינט תומס למקום הטבעי שלו.
והוא ההימור שלי לצהוב בפריס
 
שני הסנטימטרים העודפים של כיילב יואן

כיילב יואן כבר הגיע בטור השנה למקום השלישי שלוש פעמים, עוד קטע במקום השני והיום ניצח. ולמרות זאת הוא ממוקם רק במקום החמישי בדרוג החולצה הירוקה. אחת הסיבות לכך הוא העובדה שאינו נוטה להשתתף בספרינטים לספרינט הביניים. הוא שייך לאסכולה שחושבת שכל המאמצים של הספרינטר צריכים להישמר לספרינט הסיום ואסור לבזבז שום אנרגיה שאינה הכרחית בדרך. היציאה שלו לספרינט הייתה פנטסטית. כרונוואגן יצא לספרינט מוקדם מהצפוי (כי המוביל שלו נחנק) ופתח פער של כמה מטרים על הספרינטרים האחרים. אבל יואן, עם סגנון הכוח המיוחד שלו, הצליח לסגור את הפער ולחלוף על פניו במספר סנטימטרים קטן.
 
טורמלה - ללחוץ או לא ללחוץ

הקטע היום שהסתיים בטיפוס לטורמלה היה מעניין מאוד מהבחינה שהתגלתה בו חוסר הדומיננטיות של טים אינאוס בטור השנה. בהתחלת הקטע הכתיבה גרופמה-FDJ קצב מהיר שלא איפשר לבריחה לתפוס פער ויצר לחץ על הפועלים של שאר קבוצות רוכבי הדרוג הכללי, דבר שהתבטא בדבוקה מצומצמת אחרי הטיפוס שהיה באמצע הקטע. לאחר מכן מוביסטאר לקחו את היוזמה וגם הם הכתיבו קצב גבוה. הם הפסיקו כשגילו שקינטנה לא עומד בקצב ואז שוב הקבוצה הצרפתית חזרה להפעיל לחץ עם דויד גודו. כבר בחלקים הראשונים של העלייה לטורמלה היה ניתן לראות שגריינט תומאס מדלג בין החלק האחורי של דבוקת המובילים ואמצע הדבוקה. הפנים שלו גם נראו מאומצים. כנראה שגם המנהלים הספורטיביים של הקבוצות האחרות ראו זאת, כי מיד אחרי התקריב על פניו של תומאס ראו את אחד מהרוכבים של הקבוצות המתחרות מקבל תשדורת באוזניה. כאן הייתה התלבטות לרוכבי גרופמה, מוביסטאר ויומבו-ויסמה: האם לתקוף עכשיו ולהסתכן בהתפרקות בהמשך העלייה במידה ותומאס מבלף, או לחכות עם ההתקפה לשני הקילומטרים האחרונים שהם התלולים והקשים. הם כנראה החליטו על האופציה השנייה.
 
קטע אחרון בפירנאים - קטע מעניין מאוד

בתחילת הקטע צפויה מלחמה גדולה על כניסה לבריחה. מדובר על קטע ארוך יחסית, של 185 ק"מ, ו-3 מעברי הרים בסופו, כך שככל הנראה, הדבוקה תיתן לבריחה לתפוס פער מסוים, בניגוד לאתמול שהקטע היה קצר והבריחה הוחזקה בפער קטן כל הזמן.
לא ברור מי תיקח אחריות על הדבוקה. לקבוצתו של המוביל אלאפיליפ, דקונינק-קוויקסטפ, יש בהחלט את היכולת ואת המוטיבציה להוביל את החצי הראשון של הקטע, שהוא גבעי מישורי. מהעלייה השנייה יקחו כבר את המושכות אחת מהקבוצות האחרות. לפי דעתי, קבוצות המפתח היום הן מוביסטאר ואסטנה. לפחות אחת משתיהן תנסה לשלוח 2-3 רוכבים לבריחה כדי שיחכו למוביל שלהן בירידה מהפסגה הלפני האחרונה. שלושה וחצי הקילומטרים האחרונים של פסגה זו, מור דה פז'ר (או משהו בסגנון), הם בשיפועים קטלניים של 12% ומעלה. התרגיל הקבוע של הקבוצות הנ"ל הוא שהלידר שלהן (קינטנה או לנדה במוביסטאר ופוגלסנג באסטנה) מצליח לתפוס פער קטן בסיום הטיפוס וכך מתנתק מהמובילים האחרים. ואז מחכים לו הפועלים שלו בירידה ובעמק המוביל לטיפוס האחרון. מבחינת אלאפיליפ, לדעתי, כל מה שצריך לעניין אותו זה הגלגל של תומאס. במצב כזה הוא גם יכול לסמוך על הרכבת של תומאס שתוביל אותו בבטחה. רק אם הוא רואה ששוב תומאס ואינאוס מפשלים, אז הוא צריך להפעיל את הראש ולחשוב מה לעשות.
 

urias1

New member
ההפתעה של הטור

אלאפיליפ
אף אחד לא ספר אותו כמתמודד GC שיש לו סיכוי
והוא משאיר לכולם אבק

השאלה הגדולה אם יצליח להחזיק מעמד בראש עד הסוף.
מה דעתכם
 
לא יחזיק

החוכמה היא לחכות עד סוף קטע 15 ואז לענות
. היום סיים אלאפיליפ בפיגור של 27 שניות מתומאס, 59 שניות מברנאל ו-1:16 דקות מפינו. הוא מוביל על יריביו בדרוג הכללי בין 1:35 דקות ל-2:14 דקות. יסלחו לי קרוייסוויק ובוכמן, אבל בעיני הם לא מתמודדים על הניצחון אלא על מקום בפודיום.
מחרתיים וביום ד' יש קטעי מעבר והטמפרטורות אמורות להיות גבוהות מאוד ולכן אני מאמין שיתנו לבריחות ללכת עד הסוף. חמישי - קטע ארוך עם טיפוס לגליבייה לפני הירידה לסיום. שישי שוב קטע הררי-לייט ושבת עליית סיום סופר ארוכה בוואל טורנס. ראינו שאלאפיליפ מתמודד עם גובה היטב ולכן אני לא חושב שמעברי ההרים של 2,000 מטר פלוס ישפיעו עליו יותר מעל האחרים. גם אורכם הקצר של 2 מקטעי האלפים הוא לטובתו. אנריק מאס איבד כל סיכוי במאבק על החולצה הלבנה ולכן גם יוכל לסייע לו. אבל, עברו על אלאפילים שבועיים סופר אינטנסיביים מבחינתו ואני מהמר שיכולת ההתאוששות שלו לא תספיק להתמודדות עם יריביו בעליות הארוכות של הגליבייה וואל טורנס.
 
למעלה