צריכה עצה דחופה

Slow Cheetah

New member
צריכה עצה דחופה


סורי על הפתיחת הודעה חדשה, אבל זה באמת דחוף


הזמנתי באיביי שלושה לקים של צ'יינה גלייז: OMG, 2NITE ו-DV8.
הלקים הגיעו היום, באמת ארוזים יפה והגיעו שלמים (ומושלמים
) ואפילו בתוך שקיקוני קטנים חמודים שהמוכרת הוסיפה ובהחלט הופכים את הרכישה לכיפית יותר.
אבל, והנה האבל שאני מניחה שכולכן חיכיתן לו, אחד הלקים בכלל לא הגיע ליעדו.
במקום DV8 (טורכיז הולוגרפי) קיבלתי את IDK, שגם הוא מאותה קולקציה הולוגרפית מפורסמת של צ'יינה גלייז, שכולה כבר לא ניתנת להשגה מחוץ לאיביי.
אני שמחה לקבל כל לק מהקולקציה הזאת כי היא כולה מדהימה, אבל בסופו של דבר בחרתי ב-DV8 כי הוא טורכיז והעדפתי את זה מאשר סגול.
שלחתי הודעה למוכרת (שבאמת ממש חמודה) והיא הציעה לי שתי אופציות שאני אצטרך שתעזרו לי לבחור ביניהן:
1. לשלוח אליה חזרה את הלק עם מס' מעקב לחבילה והיא תחזיר את הכסף על המשלוח ותשלח את DV8 כמו שהזמנתי במקור.
2. לשמור את IDK אצלי ולשכוח מזה שהזמנתי במקור את DV8.
חשוב לציין ש-IDK נמכר בדר"כ ביותר ביוקר באיביי מאשר DV8 (לא בהרבה), אז במקום הזה היא קצת מפסידה אני מניחה אם אני שומרת אותו אצלי.

אז, מה אתן הייתן עושות?
היא נשמעת מאוד חמודה וישר ענתה להודעה שלי (לקח לה פחות משעה לענות), אבל מה הסיכוי שאני אשלח את הלק בחזרה והיא באמת תשלח את הלק שלי אליי ותחזיר כסף על משלוח?
הייתן סומכות על זה או מסתפקות בלק שקיבלתן (בידיעה שהוא יפה לא פחות וגם אותו אתן רוצות, רק קצת פחות...
)?

תודה על העזרה
 
אני במקומך הייתי משאירה ככה

אם את אוהבת את הלק, אוליי כל ההתעסקות לשלוח חזרה (ולקוות שהוא יחזר אליה שלם) לא שווה.
 

trilliane

Well-known member
מנהל
אני הייתי שומרת אותו אצלי כי הוא מהמם...


ואם לא תרצי בו אני בטוחה שתמצאי בקלות למי למכור...
נראה לי שיהיה לך קל יותר להזמין מחדש את הטורקיז מאשר להתעסק עם משלוח בחזרה (ואז את צריכה לחכות שהיא תקבל כדי שהיא תשלח לך את הנכון... סתם כאב ראש). אבל אם יש לך כוח להתעסק, לגבי הסיכוי שהיא תזכה אותך על המשלוח ותשלח לך את הלק הנכון: 100%, שזה לא יטריד אותך. הנוהל הזה מקובל מאוד, היא נשמעת רצינית ואמינה, ובכל מקרה יש לך גיבוי מלא מאיביי ואת יכולה לפתוח מחלוקת עד 45 יום (מיום התשלום המקורי) במקרה שהיא לא עומדת במילתה, וכמובן להשאיר משוב שלילי שזה אחד הדברים שמוכרים עושים שמיניות באוויר כדי להימנע ממנו.
 

Slow Cheetah

New member
למכור ברור שלא, אני אוהבת את הלק והוא מספיק

נדיר שהייתי שומרת אותו גם אם לא הייתי אוהבת אותו

אני יודעת שאיביי שומר על הלקוחות שלו, אבל ברגע שחתמתי על חבילה שקיבלתי יש דרך לומר שאני משקרת פה, וגם אם אני אקבל החזר אז זה לא יכלול החזרים על משלוח.
גם שלמתי על הלקים ב18.12, ככה שהזמן מתחיל לאזול ומה אני אעשה אם הכל ישתבש בזמן שאי אפשר להגיש תלונה כבר?
זה לא נשמע מעט חשוד שאני אשלח לק והיא תחזיר לק אחר וכסף על המשלוח רק אחריי שהיא תקבל את הלק?
 

trilliane

Well-known member
מנהל
אז מעולה, הרווחת


תראי, במסחר דיגיטלי יש מידה של אמון בסיסי; בלעדיו הוא לא יכול להתקיים. היא לא חשדה בך שאת משקרת, נכון? בפרט, איזה אינטרס יש לך לשקר כאן? מה תרוויחי מזה? הרי בלאו הכי כדי לקבל זיכוי או לק חלופי תיאלצי לשלוח לה את מה שקיבלת, אז זה לא משנה... כפי שציינתי, זו הדרך המקובלת וזה ממש לא חשוד, להפך, סטנדרטי לחלוטין.

מקובל שאם לקוח קיבל מוצר לא תקין / לא נכון זכותו של המוכר לדרוש אותו בחזרה לפני שהוא מזכה או שולח חלופי. במקרה כזה הקונה שולח בחזרה את המוצר למוכר (עם מספר מעקב, כדי שניתן יהיה להוכיח קבלה), המוכר מזכה את הקונה על עלות המשלוח (מכיוון שזו טעות ואחריות של המוכר) ורק אז מזכה על המוצר או שולח חלופי.

אם שילמת על הלקים ב-18/12 אני עדיין לא מבינה את הבעיה. אם לא תסגרי את הנושא מול המוכרת בזמן ואת לא סומכת עליה, את יכולה לפתוח מחלוקת עד 45 יום מהתשלום ולהשאיר אותה פתוחה עד שהנושא נסגר סופית ומטופל לשביעות רצונך.

אבל בינתיים אני חושבת שאת קצת רואה שחורות; המוכרת נשמעת לי בסדר גמור, היא לא טענה ששיקרת, היא לקחה אחריות על הטעות, היא הציעה לך הצעות לגיטימיות ומקובלות לחלוטין... אז הכדור בידיים שלך, תחליטי מה את מעדיפה לעשות.
 

אלמוג86

New member
אני הייתי מציעה אפשרות 3

שתקני ממנה שוב את הלק המבוקש, והיא לא תגבה ממך משלוח.
ואז בעצם תרוויחי את הלק שקיבלת בהוזלה ואת הלק שרצית..... בלי לשלם עוד משלוח.
 

Slow Cheetah

New member
האמת, זה דווקא רעיון לא רע


הבעיה שאין לי כסף בכרטיס (הכרטיס אשראי הפרטי שלי לא ניתן לשימוש מחוץ לארץ, אז יש לי אחד מבנק הדואר) כרגע ואני אטעין שוב רק חודש הבא בשביל לא לרצוח את חשבון הבנק שלי באכזריות.
ומה הסיכוי שהיא תסכים לזה?
 

trilliane

Well-known member
מנהל
מה הסיכוי שהיא תסכים שתקני ממנה בחודש הבא?

נראה לי די סביר, זה בסה"כ בעוד שבועיים וקצת... אבל אם לא תשאלי לא תדעי. אני חושבת שזו הצעה שווה לנסות, בררי איתה אם היא מעוניינת, זו הצעה שמשתלמת גם לה (אחרי הכול, אם את שולחת לה את הלק השגוי בחזרה היא בכל מקרה צריכה לשלם לך על משלוח לשם ואז לשלוח לך מחדש את הלק הנכון, אז זה בטוח לא יעלה לה פחות).

רוב המוכרים רוצים לקוחות מרוצים, רוצים מאוד פידבקים חיוביים וחוששים מאוד משליליים (ומשוב ניתן להשאיר עד 60 יום ממועד התשלום, אז יש לך זמן) אז אם תציעי לה הצעה שתתאים גם לה אני לא רואה סיבה שהיא תסרב. בכל מקרה, שווה לנסות.
 

Slow Cheetah

New member
עדכון סופי, ותודה לכולכן


אחריי התלבטויות רבות (רק אני מסוגלת לחשוב כל כך הרבה על לק "מסכן"), הגעתי למסקנה שאני אשאיר אצלי את הלק ואקנה את DV8 בפעם אחרת בתקווה שאני אמצא אותו ביותר קלות... והפלא ופלא (
), מצאתי מוכר שמסכים למכור לי אותו באותו מחיר כמו שקניתי אותו מהמוכרת המקורית, רק שהפעם המחיר כולל משלוח!
(מישהי פה חושבת על קניית לקים נוספים או שזו רק אני?
)

אז, תודה לכולכן על העצות ונתראה בטירוף הלקים הבא שלי (שיתחיל בעוד... 0 שניות?)!
 

Slow Cheetah

New member
ועוד עדכון קטנטן...


ניסיתי את הלק והוא מושלם, סגול מעט מאובק עם אפקט הולוגרפי מושלם

אני תוהה אם אני צריכה להלחם על לקנות את כל הקולקציה הזאת במקום את הלק ההולוגרפי של שאנל, בתכלס.
 

iefrat

New member
לא לוותר על UDK יש לי אותו הוא מהמם

מקסימום - להזמין את DV8 בנוסף.
 
למעלה