עורכת דין חן סרי
New member

אחת ההוצאות הגדולות היוצאות מקופת וועד הבית היא דמי התחזוקה השוטפת עבור המעליות.
לא לחינם קבע המחוקק כי יש להגן על וועדי הבתים מהתקשרויות יקרות המחייבות לטווח ארוך ומקשות על השיחרור מהן. בצו הפיקוח על מצרכים ושירותים- התקנת מעליות ומתן שירות למעליות, תשמ"ד-1984 נקבע בין היתר:
לא ייכרת חוזה חדש בדבר מתן שירות למעליות, לתקופה העולה על 12 חודשים, אלא אם כן שמורה בו הזכות הבלתי מותנית של נציגות הבית לסיים את החוזה בכל עת, לאחר תום תקופה של 12 חודשים ממועד החתימה על החוזה.
סיום החוזה ייעשה על ידי מתן הודעה מוקדמת בכתב של שלושה חודשים לפחות, מבלי שלנותן השירות יהיו זכויות כלשהן כלפי נציגות הבית בשל הסיום המוקדם של חוזה השירות כאמור, למעט דמי השירות המגיעים לו בעד תקופת השירות שעד לסיומו המוקדם של חוזה השירות כאמור.
הוראות אלה יחולו גם על חוזה מתחדש או חוזה המאריך תוקפו של חוזה קיים.
מאחר שהוראות אלה באות להגן על הצד החלש (נציגות וועדי הבתים) אל מול החברות המספקות את שירותי האחזקה של המעליות אשר נתפסות כצד החזק מבין השניים; נקבע שהוראות אלה הן קוגנטיות כלומר שלא ניתן להתנות עליהן בהסכמת הצדדים. כלומר גם אם החתימו אתכם על מסמך שנוגד את צו הפיקוח, עדיין הוראות צו הפיקוח גוברות ומגנות עליכם.
בשולי הדברים ומחוץ לפן המשפטי אעיר כי כמו בכל דבר כדאי לעשות סקר שוק מקיף לפני התקשרות עם נותן שירותים למעלית שכן יש הבדלים ניכרים בעלויות בין החברות השונות הקיימות בשוק.
מקווה שמידע זה יהיה לכם לעזר.