עד עצם היום הזה והחזרה לעבר
לדעתי, הסצנה עם אמה והוק הצעיר הייתה דוגמא מצוינת לאיך היו צריכים לכתוב את אמה. הרי מדובר בציידת ראשים והסצנה הראשונה איתה היא סצנה שבה היא לוכדת ניצוד בדיוק באמצעות האסטרטגיה הזו. הסוף של הסצנה היה חמוד - איך שהוק מרביץ לעצמו הצעיר רק משום שהוא בעצמו מאמין להצגה של אמה. לגבי כל ההתנהלות שלה, היא באמת התרגלה שרג'ינה לא מזיקה עד כדי כך שהורידה את ההגנות מול גירסת העבר שלה. רק לי יש הרגשה שרמפליצקין בוחן את אמה לאורך הפרק באותה הצורה שהוא היה בוחן את רג'ינה. הוא רוצה לדעת אם היא מתאימה לתוכניותיו. אמה והוק בנשף מקסימים. מעניין למה הוק יודע לרקוד ואלס. אין שום דבר ברקע שלו שתומך בזה אלא אם כן הוא למד את זה בנשפי קצינים בצי המלכותי. לגבי האמירה של הוק, הוא רק מנסה לרומם את רוחה הנכאה באמצעות שקרים לבנים. אני בעמדה אחת עם אמה שהיא והנרי צריכים לשוב לניו יורק. ייתכן והנרי שכח לחלוטין אך הוא היה אומלל בסטוריברוק בלי קשר לסכנות האורבות שם. הוא גם שוכח שסטוריברוק לא תהיה שם מרגע שהקללה תבוטל. ובינתיים, אני חושב שהנרי יתאהב בפעם הראשונה בחייו בעונה הבאה. ההתנהגות שלו היא של אדם מבוגר, ובפירוש, לא ילד.
התחושה שלי היא שהכותבים שכחו לגמרי משלגיה של העונה הראשונה. הרכות של שלגיה בפרק לא הייתה קיימת בפרק המקורי. איפה הסרקזם והציניות שלה? אלה אותן תכונות שאהבתה לנסיך מקסים העלימו אצלה. מה שכן, הסצנה עם שחור הזקן מעידה שיש להם תוכניות לטווח ארוך עם הדמות הזאת והוא דמות שהופיעה לפרק רק כדי להיות מושלך למים. הדרך בה אמה, בטעות, חיבלה בפגישה בין הוריה הייתה על גבול הקומדיה.
ולסיום, מידאס, למה אתה לא הופך את המלכה הרעה לפסל מוזהב?