כל מפת הקווים החדשה והשינויים בתל אביב

מצב
הנושא נעול.

cwen

New member
תחנה 4 לפי המפה תהיה ממש לפני הרמזור

תחנה 4 זו לא התחנה שליד דימול, זו תחנה מעט מערבית יותר
בצמוד למה היה חניון גלי גיל והיא חסרת כל הגיון.
אין שום הגיון בתחנה הזו בנוסף לתחנת דימול וזו לא באמת תחנה שאפשר לשייך אותה למתחם ארלוזורוב.
התחנה הזו תהיה קיימת רק כדי לומר שיש תחנה תחליפית לתחנה שמבוטלת ליד גן וולובלסקי.
תחנה 4 לפי המפה תהיה ממש לפני הרמזור
כך שזה יקצר לאנשים את הדרך לרכבת יחסית למה שיש היום, ואם היא באמת שם זה רעיון טוב. אבל כמו שאורקילית אמר, זה לא חייב לבוא במקום התחנה הקיימת. יש אנשים שהמיקום של התחנה הקיימת ממש נוח להם, וזו גם תחנה שמאוד מייעלת את ההחלפות השונות. מעניין אם אפשר לפנות למישהו ולבקש לא לבטל אותה.
 
אבל הגישה לרכבת תהיה חסומה

תחנה 4 לפי המפה תהיה ממש לפני הרמזור
כך שזה יקצר לאנשים את הדרך לרכבת יחסית למה שיש היום, ואם היא באמת שם זה רעיון טוב. אבל כמו שאורקילית אמר, זה לא חייב לבוא במקום התחנה הקיימת. יש אנשים שהמיקום של התחנה הקיימת ממש נוח להם, וזו גם תחנה שמאוד מייעלת את ההחלפות השונות. מעניין אם אפשר לפנות למישהו ולבקש לא לבטל אותה.
אבל הגישה לרכבת תהיה חסומה
בגלל זה המעקף. הצומת כבר לא יראה כפי שהוא כיום והפניה ימינה לעל פרשת דרכים תהיה חסומה גם להולכי רגל.
הגישה הנוחה לרכבת מתחנה 4 תהיה דרך הכניסה המזרחית מכיוון הבורסה.
 

cwen

New member
אבל אולי יהיה שביל צדדי להולכי רגל בשולי איזור העבודה.

אבל הגישה לרכבת תהיה חסומה
בגלל זה המעקף. הצומת כבר לא יראה כפי שהוא כיום והפניה ימינה לעל פרשת דרכים תהיה חסומה גם להולכי רגל.
הגישה הנוחה לרכבת מתחנה 4 תהיה דרך הכניסה המזרחית מכיוון הבורסה.
אבל אולי יהיה שביל צדדי להולכי רגל בשולי איזור העבודה.
אני די בטוחה שהם לא יחסמו לגמרי את המעבר להולכי רגל.
&nbsp
אין שום הגיון לקבוע תחנה קרובה לתחנה של דימול. זה יהיה רחוק מכל מקום. סביר שיהיה מעבר הולכי רגל מסביב לאיזור העבודה.
 
אם היה מעבר היו מציינים אותו במפה

אבל אולי יהיה שביל צדדי להולכי רגל בשולי איזור העבודה.
אני די בטוחה שהם לא יחסמו לגמרי את המעבר להולכי רגל.
&nbsp
אין שום הגיון לקבוע תחנה קרובה לתחנה של דימול. זה יהיה רחוק מכל מקום. סביר שיהיה מעבר הולכי רגל מסביב לאיזור העבודה.
אם היה מעבר היו מציינים אותו במפה
הרצועה היחידה שבה ייתכן מעבר היא בין שני אזורי העבודה הכתומים ומעבר כזה גם אם יהיה קיים, יהיה פחות נוח מכניסה לתחנת הרכבת בכניסה המזרחית.
ממזרח לאזור העבודה המזרחי אין שום אפשרות למעבר. יש שם גם הפרש גובה שלא מאפשר מעבר.

ואכן כתבתי שאין הגיון בתחנה הזו והסיבה היחידה לקיומה תהיה הביטול של התחנה הקיימת ליד גן וולבלסקי - בקיצור כסת"ח.
 

cwen

New member
זה נראה שסימנו שם רק כבישים

אם היה מעבר היו מציינים אותו במפה
הרצועה היחידה שבה ייתכן מעבר היא בין שני אזורי העבודה הכתומים ומעבר כזה גם אם יהיה קיים, יהיה פחות נוח מכניסה לתחנת הרכבת בכניסה המזרחית.
ממזרח לאזור העבודה המזרחי אין שום אפשרות למעבר. יש שם גם הפרש גובה שלא מאפשר מעבר.

ואכן כתבתי שאין הגיון בתחנה הזו והסיבה היחידה לקיומה תהיה הביטול של התחנה הקיימת ליד גן וולבלסקי - בקיצור כסת"ח.
זה נראה שסימנו שם רק כבישים
אבל טוב, נחיה ונראה... אם באמת לא יהיה מעבר הולכי רגל, באמת לא יהיה בזה שום הגיון. תחנה שלא קשורה לשום מקום.
 

orchilit

New member
לפי הPDF של שלבי העבודות בתחנות

אם היה מעבר היו מציינים אותו במפה
הרצועה היחידה שבה ייתכן מעבר היא בין שני אזורי העבודה הכתומים ומעבר כזה גם אם יהיה קיים, יהיה פחות נוח מכניסה לתחנת הרכבת בכניסה המזרחית.
ממזרח לאזור העבודה המזרחי אין שום אפשרות למעבר. יש שם גם הפרש גובה שלא מאפשר מעבר.

ואכן כתבתי שאין הגיון בתחנה הזו והסיבה היחידה לקיומה תהיה הביטול של התחנה הקיימת ליד גן וולבלסקי - בקיצור כסת"ח.
לפי הPDF של שלבי העבודות בתחנות
עבור תחנת ארלוזורוב לא מצויין שום מעבר מיוחד להולכי רגל (זו גם התחנה היחידה נדמה לי שיש לה רק שלב אחד בן 3 שנים לעבודות). בקיצור הזוי מה שעשו שם. יוצא שפשוט מרעים את המצב הקיים לכל מי שרוצה להחליף אוטובוס, במקום ללכת על פתרון פשוט שהוא למעשה המצב הקיים.
 
לפי מה שאני מבין העבודות באזור תחנת ארלוזורוב אמורות להתחיל

לפי הPDF של שלבי העבודות בתחנות
עבור תחנת ארלוזורוב לא מצויין שום מעבר מיוחד להולכי רגל (זו גם התחנה היחידה נדמה לי שיש לה רק שלב אחד בן 3 שנים לעבודות). בקיצור הזוי מה שעשו שם. יוצא שפשוט מרעים את המצב הקיים לכל מי שרוצה להחליף אוטובוס, במקום ללכת על פתרון פשוט שהוא למעשה המצב הקיים.
לפי מה שאני מבין העבודות באזור תחנת ארלוזורוב אמורות להתחיל
באוקטובר ולא באוגוסט. זה גם מה שמצויין באתר נת"ע.
ייתכן שאפשר להעיר להם נקודתית על התחנה הזו ואולי הם יהיו מוכנים למצוא פתרון טוב יותר למיקום התחנה הספציפית הזו.
אולי כדאי שארגון נוסעי התחבורה הציבורית יטפל בזה.
 

orchilit

New member
נכון, העבודות תחלנה רק באוקטובר.

לפי מה שאני מבין העבודות באזור תחנת ארלוזורוב אמורות להתחיל
באוקטובר ולא באוגוסט. זה גם מה שמצויין באתר נת"ע.
ייתכן שאפשר להעיר להם נקודתית על התחנה הזו ואולי הם יהיו מוכנים למצוא פתרון טוב יותר למיקום התחנה הספציפית הזו.
אולי כדאי שארגון נוסעי התחבורה הציבורית יטפל בזה.
נכון, העבודות תחלנה רק באוקטובר.
אם היה לי זמן בפגישה ההיא, הייתי אומר על זה משהו. כבר אז נראתה לי מוזר התחנה בערבי נחל לפני הצומת. נאלצתי לחזור לעבודה
 
אני חושב שאין אפשרות להשאיר את התחנה ליד הגן כפי שהיא היום

לפי הPDF של שלבי העבודות בתחנות
עבור תחנת ארלוזורוב לא מצויין שום מעבר מיוחד להולכי רגל (זו גם התחנה היחידה נדמה לי שיש לה רק שלב אחד בן 3 שנים לעבודות). בקיצור הזוי מה שעשו שם. יוצא שפשוט מרעים את המצב הקיים לכל מי שרוצה להחליף אוטובוס, במקום ללכת על פתרון פשוט שהוא למעשה המצב הקיים.
אני חושב שאין אפשרות להשאיר את התחנה ליד הגן כפי שהיא היום
במצב הקיים היום התחנה נמצאת מספיק רחוק מצומת.
במצב החדש המיקום של התחנה מאוד קרוב לצומת של המעקף ומכיוון שמדובר בתחנה מאוד עמוסה עם הרבה קווים תדירים שחלקם עם מפרקיות ועם קו 1, אי אפשר שהיא תהיה כל כך קרובה לצומת.
הדבר היחיד שאולי אפשר לעשות זה להרחיק את התחנה מערבה יותר לכוון דרך נמיר, אבל אז שוב המיקום שלה לא יהיה נוח.
יכול להיות שכבר עדיף, מבחינת נוחיות ההחלפות שהקווים שמגיעים מערבי נחל יפנו ימינה לכוון ז'בוטינסקי ויעשו את פניית הפרסה מול רחוב גלעד ויחזרו לתחנות ליד הבורסה.
במצב שהולך להיות בצומת דרך בגין-ערבי נחל-על פרשת דרכים שום סידור של תחנות לא יהיה נוח. כבר עדיף שלא יהיו שם תחנות בכלל.
 

orchilit

New member
התחנה כיום נמצאת אחרי המעקף, ולכן לדעתי הכי טוב שזה שם.

אני חושב שאין אפשרות להשאיר את התחנה ליד הגן כפי שהיא היום
במצב הקיים היום התחנה נמצאת מספיק רחוק מצומת.
במצב החדש המיקום של התחנה מאוד קרוב לצומת של המעקף ומכיוון שמדובר בתחנה מאוד עמוסה עם הרבה קווים תדירים שחלקם עם מפרקיות ועם קו 1, אי אפשר שהיא תהיה כל כך קרובה לצומת.
הדבר היחיד שאולי אפשר לעשות זה להרחיק את התחנה מערבה יותר לכוון דרך נמיר, אבל אז שוב המיקום שלה לא יהיה נוח.
יכול להיות שכבר עדיף, מבחינת נוחיות ההחלפות שהקווים שמגיעים מערבי נחל יפנו ימינה לכוון ז'בוטינסקי ויעשו את פניית הפרסה מול רחוב גלעד ויחזרו לתחנות ליד הבורסה.
במצב שהולך להיות בצומת דרך בגין-ערבי נחל-על פרשת דרכים שום סידור של תחנות לא יהיה נוח. כבר עדיף שלא יהיו שם תחנות בכלל.
התחנה כיום נמצאת אחרי המעקף, ולכן לדעתי הכי טוב שזה שם.
זה גם מאפשר תחנה לכל האוטובוסים שיגיעו הן דרך המעקף (האוטובוסים שיוצאים ממסוף 2000 כמו קווי מודיעין, 18, 83 ו173), והן אלו שיגיעו מצפון-מזרח (ז'בוטינסקי) וממזרח (ערבי נחל). ההחלפה תהיה פשוטה. נכון, זה רחוק (כמו שהיום זה יחסית רחוק) , אבל זה הכי אידיאלי. אין עבודות שמתוכננות בחלק הזה. העבודות , לפי המפה, מתרכזות בעל פרשת דרכים בין הכניסה לרכבת מרכז לבין דרך בגין.
להעביר אותם דרך ז'בוטינסקי ולעשות כזו פרסה רחוקה, נראה לי ארוך לאללה.
מסכים איתך לגבי הבלאגן שיהיה בערבי נחל/דרך בגין כשתתחלנה העבודות. אני מרחם על עצמי קשות כבר מעכשיו. אני מתנחם בזה שאני גר קרוב לעבודה, ושבעזריאלי לא תזוזנה תחנות.
 
התחנה היום נמצאת קרוב מאוד למיקום של הצומת המתוכנן

התחנה כיום נמצאת אחרי המעקף, ולכן לדעתי הכי טוב שזה שם.
זה גם מאפשר תחנה לכל האוטובוסים שיגיעו הן דרך המעקף (האוטובוסים שיוצאים ממסוף 2000 כמו קווי מודיעין, 18, 83 ו173), והן אלו שיגיעו מצפון-מזרח (ז'בוטינסקי) וממזרח (ערבי נחל). ההחלפה תהיה פשוטה. נכון, זה רחוק (כמו שהיום זה יחסית רחוק) , אבל זה הכי אידיאלי. אין עבודות שמתוכננות בחלק הזה. העבודות , לפי המפה, מתרכזות בעל פרשת דרכים בין הכניסה לרכבת מרכז לבין דרך בגין.
להעביר אותם דרך ז'בוטינסקי ולעשות כזו פרסה רחוקה, נראה לי ארוך לאללה.
מסכים איתך לגבי הבלאגן שיהיה בערבי נחל/דרך בגין כשתתחלנה העבודות. אני מרחם על עצמי קשות כבר מעכשיו. אני מתנחם בזה שאני גר קרוב לעבודה, ושבעזריאלי לא תזוזנה תחנות.
התחנה היום נמצאת קרוב מאוד למיקום של הצומת המתוכנן
היום אין שם צומת. כשיהיה שם צומת המצב יהיה אחר. לדעתי זו הסיבה להזזת התחנה.
כשיהיה צומת יהיו חייבים להזיז את התחנה עוד יותר מערבה או להעלים אותה משם, כפי שמתכננים לעשות.
המיקום החדש (תחנה 4) באופן מעשי זה ביטול התחנה הזו, כי תחנה 4 לא תהיה אפקטיבית כמעט לנוסעים כאשר הרוב המוחלט של הקווים שיעצרו בתחנה הזו יעצרו גם בתחנה מעט מזרחית יותר (תחנה 3 של מתחם אבא הלל בסמוך לדימול).
החלופות כפי שאני רואה אותן הן או הזזת התחנה הקיימת מערבה לכוון דרך נמיר או שינוי הקווים של ערבי נחל כפי שהצעתי.
לגבי קישור לקווים שעוצרים בתחנה 3 של מתחם ארלוזורוב (למשל קו 18), הפתרון יהיה להמשיך לנסוע עד התחנות בעל פרשת דרכים או במסוף 2000 או להחליף אליהם מערבה יותר בשאול המלך או בדרך בגין.
נכון שזה עקום ומאוד לא נוח, אבל זה המצב שיהיה בעקבות חסימת על פרשת דרכים.
 

orchilit

New member
למה שהקרבה לצומת דרך בגין/מעקף פרשת דרכים תשפיע ?

התחנה היום נמצאת קרוב מאוד למיקום של הצומת המתוכנן
היום אין שם צומת. כשיהיה שם צומת המצב יהיה אחר. לדעתי זו הסיבה להזזת התחנה.
כשיהיה צומת יהיו חייבים להזיז את התחנה עוד יותר מערבה או להעלים אותה משם, כפי שמתכננים לעשות.
המיקום החדש (תחנה 4) באופן מעשי זה ביטול התחנה הזו, כי תחנה 4 לא תהיה אפקטיבית כמעט לנוסעים כאשר הרוב המוחלט של הקווים שיעצרו בתחנה הזו יעצרו גם בתחנה מעט מזרחית יותר (תחנה 3 של מתחם אבא הלל בסמוך לדימול).
החלופות כפי שאני רואה אותן הן או הזזת התחנה הקיימת מערבה לכוון דרך נמיר או שינוי הקווים של ערבי נחל כפי שהצעתי.
לגבי קישור לקווים שעוצרים בתחנה 3 של מתחם ארלוזורוב (למשל קו 18), הפתרון יהיה להמשיך לנסוע עד התחנות בעל פרשת דרכים או במסוף 2000 או להחליף אליהם מערבה יותר בשאול המלך או בדרך בגין.
נכון שזה עקום ומאוד לא נוח, אבל זה המצב שיהיה בעקבות חסימת על פרשת דרכים.
למה שהקרבה לצומת דרך בגין/מעקף פרשת דרכים תשפיע ?
הרי גם היום אין כמעט תנועה מעל פרשת דרכים ימינה (דרומה) לדרך בגין. רק צריך לדאוג למפרץ מספיק טוב לתחנות כדי לא להפריע לתנועה הקיימת וזהו. צריך אולי להזיז אותן בקושי 10 מ' מערבה.
 
אבל יש תנועת אוטובוסים רבה מכיוון מזרח

למה שהקרבה לצומת דרך בגין/מעקף פרשת דרכים תשפיע ?
הרי גם היום אין כמעט תנועה מעל פרשת דרכים ימינה (דרומה) לדרך בגין. רק צריך לדאוג למפרץ מספיק טוב לתחנות כדי לא להפריע לתנועה הקיימת וזהו. צריך אולי להזיז אותן בקושי 10 מ' מערבה.
אבל יש תנועת אוטובוסים רבה מכיוון מזרח
ובמיקום הנוכחי של התחנה האוטובוסים עלולים לחסום את הפניה שמאלה ממעקף על פרשת דרכים לכוון מזרח.
היום אין שם צומת ותחנה כזו עמוסה צריכה מספיק אורך על מנת לא לגרום לשיבושי תנועה בסביבת הצומת.
 
לפי אתר דן השינויים יהיו מיום רביעי, 22.7

מאתר דן - הזזות תחנות בבורסה בכיוון דרום מ-25.7
כל תחנות הקווים למעט תחנות 42,142 (ואני מניח שגם 75,76,524,531,525 לא בדקתי באתר אגד) זזות מערבה ליד הדר דימול (ז'בוטינסקי 1) ליד גשר הבורסה.
תחנות הקווים שמגיעים מאבא הלל עובר לאבא הלל לפני הפנייה (מצויין אבא הלל 1, אני מניח שממש סמוך לצומת).
לפי אתר דן השינויים יהיו מיום רביעי, 22.7
[URL]http://www.dan.co.il/news/news.asp?id=5668[/URL]
[URL]http://www.dan.co.il/news/news.asp?id=5669[/URL]
 
יש גם הודעה של אגד:

מאתר דן - הזזות תחנות בבורסה בכיוון דרום מ-25.7
כל תחנות הקווים למעט תחנות 42,142 (ואני מניח שגם 75,76,524,531,525 לא בדקתי באתר אגד) זזות מערבה ליד הדר דימול (ז'בוטינסקי 1) ליד גשר הבורסה.
תחנות הקווים שמגיעים מאבא הלל עובר לאבא הלל לפני הפנייה (מצויין אבא הלל 1, אני מניח שממש סמוך לצומת).
יש גם הודעה של אגד:
"
20.07.2015 רמת-גן, קווים: 75, 76, 524, 525, 531 לכיוון תל-אביב/ חולון - העתקת תחנה
עקב תחילת העבודות להקמת תחנת הרכבת הקלה, החל מיום רביעי 22/07/15 תחנת האוטובוס בבורסה (בדרך זאב ז'בוטינסקי) תועתק אל דרך אבא הלל, לפני הפנייה ימינה לדרך זאב ז'בוטינסקי (מול מגדל משה אביב).
"
[URL]http://www.egged.co.il/%D7%A2%D7%93%D7%9B%D7%95%D7%A0%D7%99-%D7%AA%D7%A0%D7%95%D7%A2%D7%94.aspx[/URL]
 
בקווים הרגילים יש הוספת או הורדת תדירויות?

כל מפת הקווים החדשה והשינויים בתל אביב
הקווים החדשים מתחנת רכבת מרכז הם 20 -21 ולכל הכתבה הגדולה והמפורטת כולל עוד קווים חדשים חנה וסע .

http://www.ynet.co.il/articles/0,7340,L-4680794,00.html
בקווים הרגילים יש הוספת או הורדת תדירויות?
חוץ צקו 1 וקו 189, האם יש שינויים בעוד קווים?
 
תהיה הוספת תדירות על מנת להתמודד עם זמני הנסיעה האיטיים יותר

בקווים הרגילים יש הוספת או הורדת תדירויות?
חוץ צקו 1 וקו 189, האם יש שינויים בעוד קווים?
תהיה הוספת תדירות על מנת להתמודד עם זמני הנסיעה האיטיים יותר
אבל אין פירוט מדוייק. סביר שזה יוחלט בצורה דינמית בהתאם לצרכים שיתהוו בפועל במהלך העבודות.
התוספת של כ 80 האוטובוסים שדובר עליה מיועדת לקווים 20, 21 החדשים ולתגבור הזה.
אין כרגע תכנון לטווח של החודשים הקרובים להפחתת תדירות או לשינויי מסלולים מעבר לשינויים הנחוצים באזורי התחנות קרליבך, אלנבי, ארלוזורוב ואבא הלל.
 

alantan

New member
האם ידועה לך התדירות המיזערית של קווים 20-21 בין 7 ל-19?

תהיה הוספת תדירות על מנת להתמודד עם זמני הנסיעה האיטיים יותר
אבל אין פירוט מדוייק. סביר שזה יוחלט בצורה דינמית בהתאם לצרכים שיתהוו בפועל במהלך העבודות.
התוספת של כ 80 האוטובוסים שדובר עליה מיועדת לקווים 20, 21 החדשים ולתגבור הזה.
אין כרגע תכנון לטווח של החודשים הקרובים להפחתת תדירות או לשינויי מסלולים מעבר לשינויים הנחוצים באזורי התחנות קרליבך, אלנבי, ארלוזורוב ואבא הלל.
האם ידועה לך התדירות המיזערית של קווים 20-21 בין 7 ל-19?
 
כשדובר במסיבת העיתונאים על קו 8, דיברו על תדירות של 6 דקות

האם ידועה לך התדירות המיזערית של קווים 20-21 בין 7 ל-19?
כשדובר במסיבת העיתונאים על קו 8, דיברו על תדירות של 6 דקות
בשעות השיא בבוקר ו-15 דקות בשאר שעות היום.
אולי מי שהיה בפגישה האחרונה שהייתה במשרד התחבורה יכול לעדכן לגבי התדירות של 20-21.
איליה וניר נכחו בפגישה הזו.
 

alantan

New member
מעניין אם יקיימו כל 15 דקות בשביל כל קו בלחוד. לדעתי היה

כשדובר במסיבת העיתונאים על קו 8, דיברו על תדירות של 6 דקות
בשעות השיא בבוקר ו-15 דקות בשאר שעות היום.
אולי מי שהיה בפגישה האחרונה שהייתה במשרד התחבורה יכול לעדכן לגבי התדירות של 20-21.
איליה וניר נכחו בפגישה הזו.
מעניין אם יקיימו כל 15 דקות בשביל כל קו בלחוד. לדעתי היה
עדיף מבחינת המספור, שני קווים נפרדים שמשנים את מספרם בתחנה המרכזית. כלומר 20 דרך יגאל אלון (בשני הכיוונים) ו-21 דרך רוטשילד (בשני הכיוונים), כאשר קו 20 משתנה ל-21 כשהוא עובר בלוינסקי ולהפך.
&nbsp
התפעול זהה אבל מספור כזה פחות מבלבל לדעתי.
 
מצב
הנושא נעול.
למעלה