מבקרים מהבית

אספרסו2

New member
רוב המשתתפים כאן

לא מבינים דבר וחצי דבר בניהול עסק,זווית הראיה של בעל העסק מעניינת אותם כקליפת השום.
 

החתולית

New member
עסקים קיימים כדי להרוויח כסף

מסעדה שלא מרוויחה מביצוע משלוחים, לא צריכה לעסוק בהם.
&nbsp
עמדתי בנושא עמלות כרטיסי האוכל ידועה, וכתבתי עליה בעבר.
 

trilliane

Well-known member
מנהל
נו באמת, באמת

1. נכון, כי הוא לא אכל במסעדה. הוא גם לא תפס שולחן, לא לכלך צלחות ולא עשה עוד דברים. מה הבעיה? (אני בכל מקרה לא בעד תרבות הטיפים, כך שזה ממש לא חיסרון בעיניי).
&nbsp
2. אני לא מוציאה כסף על שתייה בלאו הכי. אני לא שותה אלכוהול וגם בבית אני שותה מים (מי ברז). הכי פשוט, הכי בריא, הכי זול. ודאי שאין לי כוונה להוציא כספים מיותרים ולהכניס לגוף שלי קלוריות מיותרות על שתיית סוכר מיותר.
&nbsp
3. זו בחירה של המסעדה. מכיוון שיש לא מעט עסקים שפועלים רק (או כמעט רק) על משלוחים, התאוריה שלך אינה נכונה.
&nbsp
4. לא. אני יכולה לנמק, אבל מכיוון שזו סתם הצהרה פרובוקטיבית ריקה מתוכן, אין באמת סיבה.
&nbsp
 
אז למה המסעדה עושה משלוחים?

תגובה הזויה. ואני בעצמי לא אוהבת להזמין משלוחים! (לא זוכרת שהזמנתי כבר שנים...)
אתה מאשים את הלקוח בכך שהמשלוח אינו עסק כלכלי למסעדה ממנה הזמין? נדמה לי שזה יהיה פחות כלכלי עבורה אם לא יהיה לה לקוח... ומסעדה שחושבת שמשלוחים לא משתלמים מוזמנת לא להציע אותם, כמו שעושות מסעדות רבות. חלק מניהול חכם זה להחליט מה משתלם ומה לא, איפה להשקיע מאמצים ולמה לנתב את הפעילות. ללקוח אין מילה בעניין.

ולגבי שאר הקביעות - אתה מניח שמשלוח זה תחליף ליציאה למסעדה יקרה. זה לא. נדמה לי שאף אחד לא משלה את עצמו שהאוכל יגיע באותה רמה. משלוח הוא לרוב תחליף לבישול לבד או לקניית אוכל מוכן מהסופר וחימום שלו - אם זה משלוח למשרד כשיש יום עמוס מכדי לצאת החוצה, אם כי הגעת הביתה מאוחר ואין לך כוח להכין ארוחת ערב לכולם (ובעיקר אם אין לך מושג קלוש בבישול), אם אתם לומדים למבחן וצריכים מהר אוכל כדי לסתום את הרעב בעודכם ממשיכים לחרוש, או סתם כי בא לך פיצה עכשיו ולא בעוד זמן תפיחה ולישה. למעשה, הרבה פעמים אנשים מזמינים הביתה/למשרד לאכילה עם חברים/קולגות/משפחה, מה שסותר את הקביעה ההזויה מספר 4.
 

trilliane

Well-known member
מנהל
זה שאני לקוחה אומר שאני דואגת לאינטרסים שלי ולא של המסעדה

(כפי שאני לא מצפה ממנה לדאוג לשלי). ואת ההתחשבנות הכלכלית אני משאירה למסעדה. לא ביקשתי נדבה, הם לא עושים לי טובה ולא הצמדתי לאיש אקדח לרקה. אני משלמת את הסכום הנקוב, ואם זה המחיר שהם ביקשו הם כנראה מעוניינים בלקוחות שמשלמים אותו. אם לא משתלם לה לבצע משלוחים, למה לעשות אותם? משעמם להם בחיים?
&nbsp
הרי יש מסעדות שלא עושות משלוחים ויש עסקי אוכל (לאו דווקא דומינוס, זו פשוט דוגמה מוכרת מאוד) שחיים רק ממשלוחים. המסקנה:
א. אפשר לחיות ממשלוחים;
ב. מי שלא מתאים/משתלם לו לעשות משלוחים לא עושה.
&nbsp
גם אתה בחרדות משמן צמחי מזוכך?
או שאתה יוסף בתחפושת לפורים?
 

trilliane

Well-known member
מנהל
א. אם כך המשלוחים כן נחוצים למסעדה ולכן טוב שהם קיימים.

ב. סביר שלא. אולי לוקחת טייק-אווי או קונה משהו מוכן אחר. כפי שנכתב מעליי, משלוחים אינם במקום יציאה אלא דווקא כשלא רוצים/יכולים לצאת.
&nbsp
ג. אף אחד לא כתב ש"דוחפים" לפה "סתם" או מ"תסכול". אוכל הוא צורך די בסיסי, גם תוך כדי לימודים ועבודה.
&nbsp
נראה לי שהאדם המתוסכל שדוחף כאן סתם קביעות הזויות הוא אתה.
 

trilliane

Well-known member
מנהל
אני מבינה ש"זו לא הבעיה שלי" זה קונספט מסובך לך...

אני יודעת מהן עלויות קבועות, אין צורך להתנשא; אתה רק כנראה שוכח שאני אדם פרטי, לא פילנטרופ של מסעדות. אני לא עובדת עבור המסעדה, אני לא בעסקי הצלת מסעדות. אני דואגת לכיס שלי כפי שבעלי המסעדה דואגים לכיס שלהם.
&nbsp
אם עדיף למסעדה לעשות משלוחים, מצוין, אז זה המצב העדיף (גם אם אינו אידאלי).
אם זה לא עדיף, שלא תעשה משלוחים. אם המסעדה לא מצדיקה את עצמה, אז אולי אין לה זכות קיום. מסעדה אמורה להיות עסק כלכלי, ומאחר שהיא לא העסק שלי והיא לא מעסיקה אותי כרואת החשבון שלה, אני לא עוסקת בכך.
&nbsp
הניסיון להאשים את הלקוחות בקשיי המסעדה מגוחך. מסעדה שאין לה לקוחות כלל לא יכולה להתקיים. הלקוחות הם ההצדקה לקיומה, וכל עוד הם משלמים את המחיר הנקוב בעד השירות שהמסעדה מציעה (והיא בוחרת מה להציע וכיצד לתמחר) אין שום סיבה לבוא אליהם בטענות (להפך). החלופה היא שהם לא יקנו כלום מהמסעדה או ילכו למקום אחר, ואני לא רואה איך זו בדיוק חלופה עדיפה.
&nbsp
נ.ב.
לא באמת אכפת לי איזה שמן אתה צורך, אם בכלל.
 

trilliane

Well-known member
מנהל
אני אוהבת מסעדות ואכפת לי ממסעדות שאני אוהבת, אבל

עם כל הרצון הטוב, אני לא אחראית על התנהלות הכלכלית שלהן.
 

trilliane

Well-known member
מנהל
אין לך מושג לגביי, ומי שמקשקש כאן שטויות ומטיף ל"צדק" זה אתה

אין שום קשר בין אכפתיות לבין ההזיות שאתה כותב. הציבור אחראי להתנהלותן הכלכלית של מסעדות?
אני חוששת שהתבלבלת: אני רק לקוחה מהיישוב, לא אסף גרניט.
 
אני בדיוק הדוגמא שההנחה שלך לא נכונה (לגביי לפחות)

אם לא היו משלוחים בכלל אז... לא היו. לא זוכרת מתי בשנים האחרונות הזמנתי משלוח, אם אני לא יוצאת לאכול עם חברים בחוץ אז אני כבר אכין לעצמי משהו. לפני איזה 4-5 שנים היה חבר שהיה מזמין פיצה כשהיינו נפגשים לערב טלוויזיה/סרטים. המטרה ממילא היתה להישאר בבית, אז אם לא היה משלוח, היינו פשוט מכינים אוכל לבד (מה שעשינו בהרבה מקרים) במקום לצאת, וממילא המשלוח לא היה ממסעדה שמפסידה לקוחות יושבים אלא מפיצריה שהמודל העסקי שלה בנוי כולו על משלוחים (ואגב, גם בהם משאירים טיפ) וטייקאוויי. לא אכלנו מ"תסכול" (?!) אלא כי אנחנו אוהבים פיצה והיינו רעבים.
מבחינתי הזמנת משלוח ואכילה במסעדה זה שני דברים שונים לגמרי, הם לא עומדים אחד מול השני. ולכן אם לא היו משלוחים זה לא היה משנה שום דבר עבורי. לדעתי אם כבר, משלוח הביתה עומד מול להכין לבד/לחמם במיקרו. אתה לרוב מזמין כשאין לך ממילא רצון או אפשרות לצאת החוצה לאכול, ולכן או שתזמין מהמסעדה או שלא. זה לא יגרום לך לצאת.

ממסעדה יקרה ממילא לא הייתי מזמינה משלוח. האוכל טעים יותר כשאוכלים אותו מיד כשהוא יוצא מהמטבח, נראה לי מוזר לשלם ביוקר בשביל אוכל לא מספיק חם בכלי פלסטיק...

ועם כל הכבוד לצד העסקי של מסעדות, זה לא העסק שלי. עליי לדאוג לחשבון הבנק שלי, לא לרוץ ולצרוך צריכת יתר כדי "להציל" עסקים - לא אקנה שמלה יקרה שאין לי צורך בה כי חברת ביגוד קורסת, ולא אקנה בסופרמרקט היותר יקר את אותו מוצר ביותר כסף כי גם הוא צריך להתפרנס. אם המודל העסקי של מסעדה לא עובד, מנהליה צריכים לחשוב איך לתקן את זה.
 

trilliane

Well-known member
מנהל
לא, אין לך. הסיכום שלך שקרי ודמגוגי ולא ניפרד כידידים.

 

trilliane

Well-known member
מנהל
לא, זו רק ההגדרה המסולפת שלך ל"אכפתיות" שמטעה אותך.

 

trilliane

Well-known member
מנהל
יודע מה, בוא תשמש דוגמה אישית ותספר על האכפתיות שלך ממסעדות

במה היא באה לידי ביטוי? מה אתה עושה שהופך אותך לטוב ואכפתי יותר מאחרים?
 

trilliane

Well-known member
מנהל
אני לא מתעצבנת, לא מקללת ולא מנאצת. אתה פשוט קשקשן.

הבעיה אינה שאתה לא מסכים איתי אלא שאתה ממציא לך כל מיני הנחות שקריות לגביי. אני מכירה את הביטוי "ניפרד כידידים" הוא צורם מרוב שהוא לא מתאים. אם אתה רוצה להפסיק להגיב אתה יותר ממוזמן, רק בינתיים אל תמציא לך שקרים והנחות לגבי אנשים שאינך מכיר רק כי נוח לך יותר לתקוף אותם כך.
 

החתולית

New member
מבקרים מהבית


שירשור קבוע חדש בנושא ביקורת על משלוחים ממסעדות.

הזמנתם משלוח ממסעדה? ספרו לנו עליו:
  • כמה זמן לקח למשלוח להגיע?
  • האם קיבלתם מה שהזמנתם?
  • איך היה האוכל ארוז? הפרידו סלטים ותוספות? ארזו היטב כדי שלא יישפך?
  • האוכל הגיע חם? האוכל הגיע מקורר כפי שצריך?
  • משהו חסר מהמשלוח? רטבים, סכו"ם, תבלינים.

הזמינו, צלמו וספרו לנו.
 
למעלה