הצעת שיפור למארגני הטורים הגדולים, מה דעתכם?

הצעת שיפור למארגני הטורים הגדולים, מה דעתכם?

לפני כחודש קרא אולג טינקוף לשינויים בעולם מרוצי הכביש שיהפכו אותם למעניינים יותר. ניסיתי לחשוב, מה אפשר לעשות ועלה לי רעיון שבעקבות הקטע היום בג'ירו רק התחזק.
אחת הבעיות לדעתי היא התסריט הקבוע והידוע מראש בחלק מהקטעים. חצי שעה עד שעה ראשונים - מאבקים על יצירת בריחה. אם זה קטע מישורי אז בשלוש שעות הבאות אפשר לעבור לצפייה ב"אח הגדול" ובחצי שעה האחרונה - אקשן שנבנה לאט לאט ומוביל לשיא - מאוץ רב משתתפים. גם בקטעים הרריים המצב לא הרבה יותר טוב.

ההצעה שלי: זינוק מדורג. במספר קטעים (נאמר שלושה קטעים בגרנד טור, כמו שיש קטעי נגד השעון) יהיו שניים או שלושה זינוקים. לדוגמא, זינוק מדורג משולש:בזינוק הראשון כל קבוצה תציב רוכב אחד לפי בחירתה (כלומר מזנקים כ-22 רוכבים - אחד מכל קבוצה). אחרי דקה מתבצע זינוק שני: גם שם כל קבוצה מציבה רוכב אחד לפי בחירתה. בזינוק השלישי והאחרון שמתבצע בהפרש של עוד דקה, מזנקים כל שאר הרוכבים (7 או פחות לכל קבוצה).
למה אני חושב שזה ישפר את המצב?
הקטנת הצפיפות בדבוקה>>פחות תאונות
יצירת מרכיב גדול של חוסר ודאות בגלל שתי הבריחות הגדולות שנוצרות אוטומטית ויכולות לקחת את הקטע למקומות לא צפויים.
כר נרחב לטקטיקות של הדירקטור ספורטיףים
הזינוקים הראשונים לא בהכרח ינצחו כי הרבה פעמים קשה לבריחה גדולה לעבוד בצורה הומוגנית.
נראה לי שהקבוצות תעדפנה לשים את המובילים שלהם בדבוקה העיקרית ולא בזינוקים הראשונים. אבל, נאמר שקבוצה תבחר לשים את המוביל שלה בזינוק הראשון, רוב הסיכויים שגם הקבוצות האחרות תעשנה זאת ואז קונטדור ופרום יצטרכו לעבוד מקדימה, וזה לא יקרה.
ונגיד שקונטדור ופרום יזנקו בזינוק הראשון אבל לא יעבדו ויישבו מאחור. והרוכבים האחרים יגידו לעצמם שממילא אין להם סיכוי בבריחה אם שני החבר'ה אלו איתם וגם הם לא יעבדו - אז במקרה הגרוע, תוך זמן קצר יתאחדו שני הזינוקים הראשונים. אבל גם אז, יש כאן דבוקה של 40 רוכבים שרק 2 הם מאותה קבוצה ואי אפשר לדעת לאן המרוץ ילך.
בסופו של דבר - כל הרוכבים רוכבים את אותו מרחק כך שלדעתי, למרות הזינוקים השונים, העייפות המצטברת של הרוכבים במרוץ הארוך נשארת דומה.
אז מה דעתכם??
 

ariasdo

New member
מהפכות זה בעיה - אבל לזרוק בשר שיקפצו עליו זה יגרום לפירוק

הפלטונים המשעממים והמרדימים הכוונה - להגדיל משמעותית את הפרסים הכספים לראשונים שמגיעים לנקודות הביקורת , ( היום זה צברת ניקוד ) .

בנוסף להגדיל את הקטע של התצוגה לצופה בשידור הכוונה - מבחינת נתונים מפת מסלול גרף , המיקום במפה , נתוני מהירות ,שיפוע באופן קבוע
נתוני עזר כמו - סל"ד והספק מידגמים של הרוכבים המובילים ורצוי גם בזמן אמת .

לא יזיק גם להוסיף שדרנים מתלהבים כמו בכדורגל הדרום אמרקאי .

חלק מהנ"ל קיים חלקית ובז'רו זה יותר , מאשר בטור דפרנס .

במקצועות הספורט השונים לא עושים מהפכות ולא עושים שינוי בחוקים , כמו שלא עושים שינוי בכללי שמירת המסורת והדת .
אבל יש מקום לגמישות , היום יש טכנולוגיה שניתן לשלב יותר בתצוגה ובהסברה .

אריה סדובניק
 

cipo 1

New member
אודי קח מהדירקטור ספורטיב את כל אמצעי התיקשורת בהם הוא

מצוייד (כאילו איזה גנרל בתרגיל צבאי) קח מהרוכבים את כל אמצעי הקומוניקציה בהם מצויידים כולל מדי הווטים למינהם
תשאיר לנו הצופים ערוץ יורוספורט לראות את המירוץ והכל יראה אחרת . (זוכר את ג'קי דוראן )
אך אלו היו ימים . אבל אתה צודק לגמרי גם אני מצטרף לשידור רק ב - 20 ק"מ האחרונים.
עודד
 

rubber duck

New member
אכן חסר קצת אקשן באמצע הקטעים

חסרים רוכבים שנותנים רכיבות הירואיות
ג'קי דוראן היה דוגמא מדהימה

היו עוד

לגבי רעיון ההזנקה המדורגת , אני מהמן שרק אם ההפרש יהיה 10 דקות בין גרופ לגרופ , רק אז תהיה לכך משמעות

ניתוק התקשורת מהרוכבים , יעשה פלאות בנושא
הרוכבים צריכים לתקשר זה עם זה ולא עם רכב הקבוצה
מה שכן , חשוב במצב הזה ליצור להם אמצעי עזר , דוגמאת רכב ניטרלי עם גלגלים ושתיה , שיצמד לקבוצות הבריחה וגם אחד או שיים כאלו שיצמדו לרוכבים שמאחור

שרון
 

tulkin

New member
מה אני מבין בכלל? ובכל זאת שני רעיונות (כנראה גרועים)

זה בעצם רעיון אחד שמיושם בשני מישורים:
א. נג"ש פנימי בכל יום - מגדירים קטע של כ 10-15 ק"מ בתוך הקטע היומי שמוגדר כקטע נג"ש. מותר לרכב בו כרצונך (כולל בדבוקה), אבל לכל רוכב מודדים מתי הוא התחיל את הקטע ומתי הוא סיים אותו, ומוסיפים את הזמן הזה לזמן הסיום הכולל. כלומר, גם אם היית אחרון בדבוקה עדיין אפשר לנצח את הקטע, וגם אם יש מאוץ המוני בסוף וכולם (כמעט) מסיימים באותו זמן, עדיין התוצאות האישיות בתוך הקטע שמוגדר נג"ש ישפיעו על התוצאה הסופית ורוכבים יוכלו לשפר את הדירוג שלהם על ידי השקעת יותר מאמץ בקטע הספציפי. כמובן זה ירחיב את האופציות לטקטיקות ובחירות קבוצתיות - מי הרוכבים שיקבלו יד חופשית בקטע הזה, מי אלה שיעזרו לאחרים, וכו'.
ב. שינוי הניקוד בהרים כך שאת הדירוג בהרים לא קובעים לפי אלה שבפועל מגיעים ראשונים לפסגה, אלא לפי מי שטיפס הכי מהר (כלומר שוב, לכל רוכב בודקים מתי התחיל את הטיפוס ומתי סיים אותו - ולפי זמן הטיפוס נטו מקבלים ניקוד) - כך נמנע המצב המוזר (לדעתי) שקבוצת בריחה מקבלת את כל הניקוד ההררי אפילו אם הם מטפסים לאט.
&nbsp
חוץ מזה אני אוהב את בונוס הזמן שמקבלים הראשונים בסוף המסלול ובנקודות הביקורת, והיה נחמד אם היו מחזירים את זה גם לטורדהפרנס
 

RideRed

New member
דווקא אתמול היה שלב מרתק ביותר

הג'ירו השנה בשל בחירת המסלול הבטיח ומקיים בענק.
מה לא היה אתמול - טקטיקה קבוצתית ,בריחה אגרסיבי , מנצח מפתיע, דבוקה מפורקת ומועמדים לניצחון שהתפרקו.
בנסוף - לא לשכוח את השלב הקודם שבו קבוצת אוסטרלים חביבה בלי כוח אש אימתני מתכננת מהלכים וגם מבצעת בצורה מושלמת.

גראנד טור במיטבו - שימשיך ככה
אפילו פוצוביבו כבר מתלוצץ עם רופאיו אחרי שהלחיץ אותנו שלשום
 
זה מה שהתכוונתי, ליצור קטעים כמו של אתמול.

קטעים כמו שהיה אתמול הם היוצא מן הכלל, לא הכלל. הכלל הוא שיעמום.
 

yshor

New member
אני חושב שזה לא יעבוד

חלק משמעותי בהתנהלות של קטעי מישור ו/או גבעות הוא יצירת הבריחה. זה לא סתם חבורה של קופצים מהפלוטון, אלא תהליך טקטי של התגבשות קבוצה שיכולה לעבוד ביחד.
למשל, מספיק ספרינטר אחד בקבוצה כדי שזה לא יקרה.
בהצעה שלך אפשר דיי בקלות לבחור רוכבים שיהרגו את הבריחות עוד לפני שהכל התחיל.
לדעתי גם במצב הנוכחי יש כר נרחב לטקטיקות, אבל במירוצים מסוימים ובטור במיוחד יש שיתוק. לדוגמא, הדעה הרווחת לגבי הטור של 2014 גורסת שלפרום ולקונטאדור לא היה מזל, וניבאלי ניצל את זה. בהסתכלות אחרת אפשר לטעון כי מישהו פשוט הוציא את הטור משלוות הטיפוסים הגבוהים + נגש. בג'ירו המצב באופן מסורתי יותר טוב ולכן הוא הרבה פעמים יותר מעניין מהטור (גם אם פחות יוקרתי).
אני חושב שאם לאסטנה יש ביצים (ויש להם! וינוקורוב) הם שולחים את ניבאלי לתקוף בטור על כל קטע אבנים ובכל ירידה. זה רק עניין של זמן עד שפרום ייכנס בגלל זה לבעיה.
מי שמניח ליכולות טיפוס + נגש להכריע את הטור גוזר עלינו מרוץ טקטי וקצת משעמם.

אני מסכים עם התרומה של הבונוסים לעניין במרוץ. לפחות בחלק מהקטעים זה עובד.
 
במקרה הגרוע שאתה מתאר, יחזרו להיות אחרי 30 ק"מ דבוקה אחת

אז מה קרה? משם ממילא התחלנו. אז יתחילו לצאת בריחות חדשות ומסוכנות יותר, כי המרחק והזמן לסיום התקצרו. יותר גרוע מהיום לא יכול להיות. זה שיש קטע אחד או שניים מעניינים בטור של שלושה שבועות עוד לא מציל את יתר הקטעים משעמום.
 
מרוץ אופניים משעמם נדיר, שעמום יכול לנבוע מחוסר הבנה...

בכדורגל הרבה יותר קל להסביר את זה, אז יסלחו לי הנרתעים מהדוגמא, אבל כששחקנים מחפשים את המהלך אשר יוביל לפריצת מערך ההגנה של היריב הם לא פעם מתמסרים לרוחב המגרש, לעיתים גם שולחים כדור ארוך חזרה לשוער הקבוצה וזאת במטרה למשוך את שחקני הקבוצה היריבה לוותר על הצפיפות, על ידי אילוצם להתקרב לכדור הנמצא הרחק משערם ויש מי שרואה בזה שעמום,אבל אם מבינים אתהטקטיקה זה פחות משעמם.
אוכל להמשיך בדוגמאות אין ספור.

באופניים קל להשתעמם כשלא מבינים את המתרחש, או אחרי מה אפשר וכדאי לעקוב במהלך אותם ק"מ ארוכים אותם מכנים לא פעמים רבות כהתנהלות משעממת של הדבוקה.

בג'ירו מתקיימים בכל יום 20 מרוצים לעשרים קטגוריות - עשר יומיות ועשר מצטברות.
בכנות - כמה מאלו הקוראים את הקשקוש שלי יודעים שפיליפ גילברט מוביל בשתי קטרגורית של הג'ירו אחרי הקטע של אתמול?
אגב - זה שווה כסף, בין היתר.

לא מצפה מהצופים להתעמק בזה, זהו התפקיד של הפרשנים והשדרים לגרום לעניין, להצביע עליו במהלך המרוץ, גם לאחריו (אבל זה כבר לדיון נפרד).

השנה איני כותב ומפרשן, לכן גם המעקב שלי פחות מעמיק מהשנים הקודמות ודווקא בגלל זה אני מרגיש את החסרון בהובלת צפייה (פרשנות מוכנה ומבינה השולטת בחומר) במרוץ מהסוג הזה.

כדוגמא:
אתמול הגעתי לצפייה באיחור קל ונאלצתי להשלים מה שקרה ולא ראיתי.
זה היה סזיפי, נאלצתי לחפש דווחים לאחור, להבין למה נמצא מי ואיפה, מה הסיכוי להתרחשות של דברים ולמה קרויציגר היכן שהוא כשקונטאדור בכלל נראה נטוש (והתברר שזה לא ממש נטוש) ומי זה הרוכב האדיר הזה שהולך לנצח, אבל רגע יש וורודה, יש כחולה (Azzurri) ומה קורה בנקודות של ההרים ולא האם יש קשר, אלא את הקשר למה שמתרחש על המסלול (הרכב הבריחה והרכב דבוקת המועמדים לניצחון).

במהלך המרוץ גם חזרה לי לראשת שאל רוחב הצמיגים ולשמחתי תפסתי את מי שלדעתי המומחה הטוב בישראל בתחום (אם יסכים אכתוב את שמו) לשיחה על הנושא ובמהלכה נאלצתי לבדוק מי הוא אותו ילד שניצח אתמול, שוב התברר לי כי השנה אני פחות מעמיק כשגיליתי אותו בעשירייה ראשונה של כמה מרוצים יוקרתיים ובלי שזכרתי את שמו, רק הבירור עליו העסיק אותי מספיק ולו הייתי מפרשן הייתי יודע כיצד ליצור עם זה עניין בדיוק באותם רגעים שהצופה הנדרש לפרשן יכול לחשוב שמשעמם.

בגלל שהשנה איני עוקב כבשנים קודמות טרם מצאתי את קו הסיום השני (הראשון למעשה) של דירוג הביניים, אבל בכמה דקות בהם התחלתי לחפש התעמקתי קצת בדירוג המיקומים והדירוג הקבוצתי ורק נזכרתי כמה עומק של עניין יש בג'ירו.

השורה התחתונה היא כמו השורה הראשונה - כשמשעמם כנראה זקוקים לפרשן שידע להאיר על העניין שלא רואים.
 
רק עוד הערה, על פרשנות...

בלי שמות, ומשום (בכל הכנות) שלכל אחד הטעם ומלוא הזכות לאהוב איזה פרשן וכותב שהוא רוצה ואין במה שאכתוב כוונה למישהו מסוים.

פרשנות אינה עבודה קלה ולצערי רבים מדיי המפרשנים על מרוצי אופניים (ולא רק) המבטלים את הצורך בתחקירים הנדרשים וניגשים לכתיבה במחשבה שזו משימה קלילה התלויה רק בכשרון הכתיבה שלהם וקהל הקוראים שיצברו.

שליטה בחומר היא הדבר החשוב ביותר לכל פרשן.
פרשנות זו אחריות, זו למידה יום יומים, כלל שנתית ולאורך שנים.
אחת הדוגמאות לפרשנות חסרת שליטה בחומר הוא השמוש הרב וללא קשר בביטוי "חסר תקדים".
ברוב המקרים בהם ראיתי שימוש בביטוי (בהקשר מרוצי אופניים) נשרף לי פיוז, אבל זה כבר קשור לשפיות ומנטאלית אז זו באמת בעיה שלי.
 
כתבתי על תקשורת ישראלית ואופניים והנה דוגמה "נפלאה"

באתר nrg מצאו לנכון להעלות כתבת סרטון וידיאו של כל עניינה הוא כותרת, משנה שלא מעיד על עצם ההתרחשות ומקורה וסרטון, כנראה משום שתאונה המונית של רוכבי אופניים זה מושך רייטינג והיה שם מישהו שמצא לנכון להזכיר כי זה המרוץ השני בחשיבותו אחרי הטור, אולי המישהו הזה חשב כי זה אזכור שיכול להעלות עוד יותר את הרייטינג?

ככה מחריבים תרבות, על ידי הנגשה של השולי ובלי להסביר מאום עליו.
אגב, מישהו ראה מתישהו משהו על מרוצי אופניים באתר nrg?
אני לא זוכר, אבל השאלה למען ההגינות למקרה שהיו שם כתבות על מרוצי אופניים.
 

moshik171

New member
הפוך גוטא הפוך

היי

יכול להיות שצריך להוסיף קטעים ארוכים של נגש קבוצתי. קטע כמו היום של 150-200 ק"מ על אופניים רגילות.
המשמעות היא שכל קבוצה יוצאת 2 דקות אחרי זו שיצאה לפניה. עכשיו אף אחד לא יודע מה המצב של האחרים וחייב לעבוד כמו מטורף. עכשיו נניח שסקסו מגיעים לסקיי, סקיי מבינים שסקסו הרוויחו עליהם 2 דקות והם ינסו לברוח. סקסו ינסו להישאר. סקסו לא בדיוק יכולים לנוח משום שאולי קנונדייל שיצאו לפני סקיי פתחו על סקיי דקה ועכשיו יחסית לקנונדיל סקסו בהפסד של דקה.

מושיק
 
למעלה