האם באמת יש בעייה ?
קודם כל אגיד שאני עושה בינלאומי לפני נסיעה לאירופה וממליץ לאחרים בגלל הההסבר הרגיל שזה כולה 16 ש"ח ולא שווה את ההתלבטות וכו. היו איסנפור שרשורים בעיניין ואני חושב שיש קונצנזוס לגבי ההמלצה הזו, בלי קשר לדקויות החוקיות לגבי רישיון ישראלי.
בלי קשר להמלצה המעשית הזו ואחרי שקראתי את הכתבה שלמעלה, אני עדיין תוהה אם יש באמת בעייה פה.
אני לא נכנס לפרטים החוקיים, האמנות וכל זה, אלא מנסה לראות אם יש בעייה מעשית ברישיון הישראלי, לא להיכנס לדיון משפטי תאורטי שייתכן מאוד ששם הכתבה צודקת.
המוני ישראלים נוסעים לכל העולם כל שנה ונוהגים, לרוב ברכבים שכורים. רבים מהם לא עושים רישיון בינלאומי.
בגלל המספר הגבוה, אז יש גם מקרים לא מועטים של נהגים שנעצרים בגלל עבירות תנועה (או סתם ביקורת) ויש גם, לא עלינו, מקרים לא מועטים של תאונות דרכים שהם גם מקרי ביטוח וגם בחלקם מקרים שהמשטרה חוקרת.
המספרים של שמקרים הנ"ל הם מספיק גדולים שאם הייתה פה בעייה מעשית, כזו שמכניסה את הנהגים לצרות מיוחדות בגלל הרישיון הישראלי שבידם, לא ייתכן שלא היינו שומעים על כך. סיפורים כאלה, על צרות שישראלים נתקלים בהן בחו"ל, מאוד חביבות על אתרי החדשות.
העובדה היא שאין אוסף של סיפורים מהסוג הזה אומרת דרשני לגבי האם הטענה המשפטית תאורטית, יש לה השפעה על הפרקטיקה.
בעבר (הכבר די רחוק) היה פה מישהו שכתב הרבה והתזה שלו הייתה שהביטוח מתנער כשמגלה שהנהג שכר עם רישיון ישראלי, וטען אף לידיעה של מקרה ספציפי כזה. כשהתבקש להביא סימוכין, לא עלה בידו.
אני איני טוען שלא היה אף פעם מקרה שכן הייתה בעייה בגלל מסמכים, אבל אני בהחלט טוען שברור שאין פה בעייה מעשית, כי היינו שומעים עליה מזמן בדיווחים על מקרים בפועל.