יש אמרה שאומרת שיש המון כסף, רק שהוא נמצא אצל הלקוחות וכל מה שצריך זה להעביר אותו אלינו.
הרבה פעמים אני פוגשת בעלי עסקים שמגיעים שלא בטובתם לבורות תזרימיים. בדרך כלל זה נגמר בפגישה אצל מנהל הבנק, הלוואה עם אחוזי ריבית גבוהים.
אני מזמינה אתכם הרבה לפני שזה קורה, למצוא דרכיך להעביר את הכסף מהלקוחות אליכם, באופן יותר מהיר ויותר ממוקד.
חמש דרכים לעשות את זה:
- מוצרים שממש קל לקנות - בכל עסק ראוי שיהיו מוצרים שממש קל לקנות. שלא צריך לחשוב על ההוצאה. אצל אחד זה יכול להיות קרם פנים מיוחד ב 50 שח, אצל אחר זה יכול להיות זרי פרחים מיוחדים ב 40 שח, מה שחשוב שזה יהיה מוצר שקל לקנות, שווה לקנות יותר מאחד, שלא צריך תהליך החלטה ארוך, והכי חשוב, שאתם מרוויחים על המוצר הזה לפחות 80%. דוגמא: אם בחגים הכל כל כך יקר, ואני לא רוצה דווקא עכשיו להוציא על טיפול של קוסמטיקאית, יכול להיות שאני אשמח לקנות קרם מיוחד להעלמת העיגולים השחורים מסביב לעיניים שקיבלתי בגלל כל ההתרוצצות של החגים.
- להחזיר את הלקוחות הטובים שלכם - אם אתם יודעים שזו עונה חלשה במיוחד או שאתם רוצים תוספת הכנסה עכשיו, זה הרגע לפתוח את ספר הטלפון ולהחזיר את הלקוחות הטובים שלכם עם הנחה מיוחדת או מתנה לעונה.
- להקדים הכנסות - למכור בזול שירות עתידי. כלומר למכור היום קופון לתספורת בחצי מחיר.
- להגדיל מכירות ללקוחות שכבר נכנסים - אם לקוח נכנס לחנות ורוכש, להציע לו תוספת שתשדרג את הקניה שלו ותשדרג את ההכנסה שלכם. אם נכנס לקוח לקנות אצלכם שמפו, תציעו לו מרכך ומסכה בהנחה שווה.
- להציע הצעה שאי אפשר לסרב לה - נאמר שאני נכנסת למספרה (עניין המספרה נכנס פה שוב?) ורוצה רק להסתפר ולברוח, זה הרגע להציע לי כרטיסיה של חמש תספורות בחצי מחיר. למה זה שווה? כי זה מעביר הכנה לע-כ-ש-י-ו. או לחילופין אם אני לא רוצה תספורת ב 250 שח כל חוש, להציע לי אחרי תיספורת 3 "ישורים" ב- 90 לכל אחד. זה ישר יראה לי מאוד כדאי. זה יחזיר אותי למספרה פעם בחודש וזה יתן הזדמנות להציע לי הצעות משתלמות יותר כל פעם שאני נכנסת
חג שמח. הרבה רווחים ונחת.
אפרת רמתי, ליווי להצלחה עסקית. 054-6611373
נ.ב. אשמח לשמוע איזה רעיונות עלו אצלכם בשביל העסק שלכם.