הנה זה בא, מתחילה עונת המרוצים בבלגיה

הנה זה בא, מתחילה עונת המרוצים בבלגיה


בשבת יתקיים המרוץ הפותח את עונת המרוצים הבלגית, אומלופ הט ניוזבלאד. ביום ראשון יתקיים המרוץ המישורי יחסית, קורנה-בריסל-קורנה (שידור חי ביורוספורט רק של המרוץ השני). בשני המרוצים מזג האוויר אמור להיות שמשי וקר (כ-5 מעלות), עם רוח די משמעותית.
האומלופ נחשב כיוקרתי יותר מבין השניים, בגלל שהוא עובר על חלק גדול מהמעלות המרוצפים שנכללים גם ברונדה של פלנדריה שיתקיים בעוד 5 שבועות.
משתתפים מחר במרוץ רוב הרוכבים החשובים במרוצי האביב. בשנתיים האחרונות ניצח די במפתיע, הבריטי איאן סטאנארד מקבוצת סקיי. השנה הוא לא משתתף (לא ביררתי למה, בטח פצוע) ובאופן מוזר, קבוצתו דורדרה מבחינת המספור לאמצע הדבוקה (נהוג שקבוצת מנצח השנה שעברה מקבלת את המספרים 1-8).
בין הכוכבים הגדולים שמשתתפים באומלופ: פטר סאגאן, טום בונן, פיליפ ז'ילבר, גרג ון אוורמאט ואלכסנדר קריסטוף. בולט בחסרונו: פביאן קנצ'לארה (אולי ישתתף במרוץ של יום א'?)
המועמדים לניצחון הם קבוצת אטיקס קוויק סטפ הבלגית. לדעתי, יש להם בעיה כי בונן לא ניצח במרוץ הזה עד היום וכנראה ירצה לנצח בו לפני שיפרוש. מצד שני, לא בטוח שהוא הרוכב הכי חזק בקבוצה וזה יכול ליצור אולי בעיה. לדעתי, הקבוצה הבלגית היריבה, לוטו-סודאל, עשויה להפתיע. יש לה כמה רוכבים חזקים מאוד שלא נהנים ממעמד של כוכבים, אבל הם מתאימים בדיוק לסוג זה של מרוצים. אם ישכילו לרכוב בצורה קבוצתית, יכול להיות שיהיה להם סיכוי. כמובן שיש עוד הרבה רוכבים מהרבה קבוצות שיכולים, על הנייר, לנצח או להגיע לפודיום.
כמו שכתבתי, לאומלופ אין שידור בטלוויזיה, צריך לחפש בזמן אמת שידורים חיים ברשת.
רשימת משתתפים מסייקלינג ניוז: http://www.cyclingnews.com/races/omloop-het-nieuwsblad-elite-2016/start-list/
 
אני לא חושב שבונן "יפריע" לחברי קבוצתו

בונן כמובן יעשה הכל כמו שצריך ואם ינצח לא נתפלא אבל הוא כבר שיאן ה "רונדה + פארי רובה". כזכור דוקלו לאסל ניצח ברובה בגיל 40 ואני מקוה שבונן ינצח עוד פעם ויהיה היחיד שניצח 5 פעמים. זה מירוץ מישורי ועם הגיל הקירות של הרונדה הופכים לקשים אפילו יותר.
לפי מה שראינו השנה אבל, קנצ'לארה השנה כבר בכושר שיא, ניצח אפילו את טוני מרטין בנג"ש של האלגרבה וכרגע בשבילי פאבוריט לקלסיקות הגדולות, למרות שיש כל הרבה שיכולים להזכיר לנו ששניהם כבר לא ילדים.
האומלופ הוא כניסה להיכל התהילה והרוכבים ה"פחות" פבוריטים יגיעו בכושר והרבה מוטיבציה.
 
גרשוני - חושב כמוך על בונן, באטיקס - קוויק סטפ עיניי על...

טוני מרטין.
לא רק מחר, אלא בכל הקלאסיקות של האביב.

כתבתי על זה בפייסבוק שלי - כאן, למי שישרוד את שאר קישקושיי שם ויגלול יש שתי סקירות לקראת ה"אומלופ הט ניוזבלאד"
 
אין קשר ומנהלים - יש עבודה

במרוצים שלא משתייכים לסדרת הוורלד-טור אין קשר בין הרוכבים והמנהלים. במרוץ היום, אולי בגלל הכבישים הצרים, ואולי בגלל הפער הלא גדול לדבוקה, מכוניות הליווי של הבורחים לא היו איתם בקשר. מה שראינו הייתה עבודה קשה של כל המעורבים בבריחה בלי הרבה חשבונות ובלי הרבה זיופים. בשלבים הסופיים עשו את כל העבודה רק ארבעת הרוכבים שברחו בשלבים המאוחרים יותר וגם סיימו בארבעת המקומות הראשונים. בגלל שיתוף הפעולה שלהם ובגלל שמדובר על רוכבים ברמה גבוהה, הם הצליחו לשמור על פער של כ-50 שניות לאורך זמן ארוך ועד 7-8 ק"מ לסיום, וזאת למרות שרדפו אחריהם בכל הכוח שני רוכבים חזקים במיוחד של אטיקס קוויקסטפ, טוני מרטין וסטין ונדנברך ובסיום עזרו להם גם קבוצות אחרות. במבחן התוצאה, הטקטיקה של קוויק-סטפ לא הוכיחה את עצמה. גם כשיספר סטויבן מקבוצת טרק ניסה לברוח ולגשר לבריחה, אטיקס המשיכו לרכוב טמפו מקדימה. אם היו שולחים איתו את טרפסטרה למשל, והיה מצטרף עוד רוכב של קבוצה בלי רוכב בבריחה, המרוץ היה יכול להשתנות.
 
התאונה של מרטין הייתה בערך 44 ק"מ לסיום

לפי התיאור החי של סייקלינגניוז, כשהיה פער של בערך 40 שניות לבריחה. הפער היה עדיין בתהליך של עלייה או התייצבות כי הבריחה החלה רק בערך 10 ק"מ לפני כן. אחרי הנפילה הפער עלה לכ-50 שניות. 9 ק"מ לסיום הפער היה עדיין 50 שניות. זאת אומרת שבמשך יותר מ-30 ק"מ אטיקס-קוויקסטפ לא הצליחו בכלל לצמצם את הפער. מרטין התאושש וחזר למשוך מקדימה, כך שכנראה הנפילה לא הייתה פקטור מרכזי במרוץ למרות שכך אטיקס-קוויקסטפ מנסים להציג זאת. לגבי תפקידו של מרטין, למרות שיש לו אולי שאיפות בנושא מרוצי האביב, נראה שלקבוצה שלו יש סדרי עדיפות אחרים כי עובדה שהוא התחיל אתמול למשוך מקדימה בשלבים מוקדמים יחסית של המרוץ.

הנפילה של מרטין https://www.youtube.com/watch?v=rulTJzVHbzw
 
במראית העין אנו רואים עין בעין, אבל הקביעה בעייתית לכל עין

קודם, ברשותך, אקח כמה שניות להתענג על מספר הפעמים שכתבתי "עין" במשפט פתיחה... טוב, נמשיך.

התרסקות שלא משפיעה - אין דבר כזה.
ראיתי (כמוך) כבר התרסקויות שהסתיימו בניצחונות, לא מעט וחלקן הפכו מיתולוגיות (ארמסטרונג - לוס ארדידן... שיט, על פי חוקים טיפשיים זו בטח עבירה להזכיר את זה).
אבל כל תאונה תשפיע בדרך כזו, או אחרת, על המשך הרכיבה של המתרסק.

אני לגמרי מסכים אתך על מראית העין, מרטין נראה בסדר אחרי התאונה.
גם עדיין הכי מעניין אותי איך יתסיים קמפיין הקלאסיקות של מרטין ולמרות ההרגשה כי לקבוצה שלו יש שאיפות נוספות, כי אחרות זה ישן, משום שלכל קבוצת דרג בכיר יש מטרות רבות.

דוגמה בולטת:
טינקוף מעמידים לטובת סאגאן קבוצה מאוד חזקה בקלאסיקות, הוא גם ירצה עוד חולצה ירוקה וקונטאדור רוצה עוד טורדה ולא רק וזה עוד לפני שדיברנו על הקבוצה החדשה שהוא שוקל להקים.
ואם על קבוצות חדשות דיברנו - כדאי לעקוב אחרי ביארן (נו, בשביל דקדקנים ביארנה) ריס, בחריין ושאר.
 
הרשו לי לחלוק על דברי עמיתי המלומד

"טינקוף מעמידים לטובת סאגאן קבוצה מאוד חזקה בקלאסיקות".
מי מטינקוף יגיע ל-50 הק"מ האחרונים של הרונדה או של פריז-רובא ויוכל לסייע לסאגאן? לדעתי, אף אחד.
איזה רוכב בטינקוף (חוץ מסאגאן) מסוגל לנצח מרוץ קלאסי ויכול להוות איום אם הוא נמצא בבריחה? לדעתי, אף אחד.
או-קיי, אז יש שניים-שלושה רוכבים בקבוצה שיכולים לתפקד כשומרי ראש ב-180 הק"מ הראשונים, לא הרבה יותר מזה.
בדקתי את הסגל של טינקוף. אין שם אף בלגי, אין שם אף הולנדי. לפני שנה, סאגאן השתתף רק בקלאסיקות הצפוניות והלך לנוח בזמן מרוצי הארדנים, כך שחוץ מסן-רמו, ששם יש לו סיוע סולידי, בכל שאר המרוצים הקלאסיים, לדעתי, סאגאן ממש נחות בנושא של הסיוע הקבוצתי לעומת היריבים שלו.
 
רק שים לב שהתחלקת ולא חלקת


כי כשכתבתי:
"טינקוף מעמידים לטובת סאגאן קבוצה מאוד חזקה בקלאסיקות"
לא התכוונתי ל"רונדה", או ל"פריז-רובא", אפילו לא לקלאסיקות אחרות של אפריל, אפילו לא ל"מלאנו - סן רמו", אלא רק למה שאנחנו רואים עכשיו, אתמול והיום ובהתחשב בסגל שפורסם.
למה שיהיה ב"רונדה" ובפריז - רובא" אוכל להתייחס רק כשאראה את הרכב (סגל) הקבוצה שיציבו טינקוף.
אני אפילו עוד לא יודע אם סאגאן יזנק ל"רונדה" ול"פריז - רובא" ולמרות שזה נשמע לי כמשהו הגיוני, פשוט לא הגעתי לבדיקה של מה הולך להיות בתחרויות שיתקיימו בעוד שלושה, חמשה שבועות ויותר.

ובקשר ללאום של רוכבי קבוצת טינקוף אתה כנראה צודק, גם אני לא זוכר בלגים בקבוצה, גם הולנדים אני לא זוכר בטינקוף.
 
אגב אודי - משהו שהציק לי, אז בזמן הצפייה במרוץ בדקתי...

מכיוון שיש לי ניסיון ואנחנו בהתכתבות ואי אפשר לראות חיוכים אז חשוב לי להבהיר - מצידי זה דיון שאני נהנה ממנו וכעובדה הוא גרם לי ללכת לבדוק.

כולנו זוכרים שפביאן קאנצ'לארה הוא אחד המנצחים הגדולים בהיסטוריה של ה"רונדה" ושל "פריז - רובא".

אז למשוואה של הצורך בבלגים והולנדים כפועלים, לטובת קבוצה חזקה במרוצים האלו, כדאי להכניס את היוצא מהכלל שכולל את הקבוצות שתמכו בקאנצ'לארה במרוצים האלו.
בחלק מההרכבים לא היה ולו הולנדי, או בלגי אחד.
למשל, כבר בניצחון של קאנצ'לארה ב"פריז - רובא" 2010 הוא נהנה מתמיכה של שלושה דנים (יש גם רוכבים דנים בעלי יכולות פאבה נהדרות), שני אוסטרלים, גרמני ושבדי.

בניצחון האחרון של קאנצ'לארה (2013) הוא זכה להרכב קבוצתי שכלל בלגי אחד (דוולדר), שני רוכבים מניו זילנד, ורוכב אחד מלוקסמבורג, אוקראינה, שוויץ ועוד אחד באסקי.

אני לא חולק על הטוב, בהרכב קבוצתי על בסיס הולנדי ובלגי ל"רונדה" ופריז - רובא" ועוד כמה מרוצים, הרי יש לא מעט מהולנד ובלגיה שינקו את הפאבה מלידתם, אבל זה לא מחזיק מספיק את מבחן התוצאה כדי שיהיה הכרח של 100%, או כקביעה שהרכב נטול כאלו אינו טוב מספיק לתמיכה במנצח.
 
קורנה-בריסל-קורנה

זה מרוץ ששייך בדרך כלל למאיצים. ברשימה היום:
פטר סאגאן (טינקוף), אליה ויוויאני (סקיי), אנדרי גרייפל (לוטו-סודאל, נפצע, לא מאמין שישתתף), אלכסנדר קריסטוף (קטיושה, לא עמד בקצב אתמול), טום בונן (אטיקס קוויק-סטפ, כבר לא מתאבד בספרינטים, אבל ניצח כמה פעמים במרוץ הזה, אז אי אפשר לפסול אותו), כיילב יואן (אוריקה-גרינאדג'), ג'אקומו ניצולו (טרק-סגפרדו), ארנו דמאר (fdj), נאסר בוהאני (קופידיס), בריאן קוקאר (דיירקט אנרג'י)
 
והמנצח הוא - ג'ספר סטיבן ובטח יתקנו לי את היגוי שמו, אבל....

הוא אחד הצעירים הכשרוניים של הדבוקה הבכירה.
רק בן 24 בחודש הבא ורשם גם ניצחון בקטע 8 של הוואלטה האחרון.
הוא מקצוען עונה שישית, בדרג הבכיר עונה שלישית והיה סגן ב"פריז - רובא" של הצעירים לפני כמה שנים.
 
מהצודקים שבניצחונות

לדעתי, יספר סטויבן ניצח בפריז-רובא ג'וניורס (אולי גם היה סגן בשנה אחרת?). "הגיע לו" לנצח בגלל שתי סיבות. הראשונה, כפיצוי על הנפילה שלו בסיבוב אתמול כשברח לבד מהדבוקה. אפשר היה היום לראות אותו רוכב נג"ש של 20 ק"מ בהצלחה. זה אומר שנסיון הגישור שלו אתמול לא היה חסר סיכוי, כפי שניתן היה לחשוב. זה אומר שהוא רוכב תוקפני וכיף לנו בתור צופים לראות רוכבים כאלו שגם מנצחים.
השנייה, כי ב-35 ק"מ האחרונים שאותם ראיתי ביורוספורט, מה שראיתי בבריחה היה את שני הרוכבים של טרק-סגפרדו (בוי ון פופל וסטויבן) עובדים חזק מקדימה, חצי מהיתר עושים טובה שהם עושים רוטציה של 5 שניות, והחצי השני גם את זה לא עושים. פעמיים הרוכבים של טרק קפצו קדימה, לא בשביל לברוח, אלא בשביל לאלץ גם את האחרים לעבוד. לדעתי, גם סטויבן עשה את אותו הדבר, הסתכל אחורה, ראה שזה לא מזיז לאף אחד ואמר לעצמו שאם הוא לא ילך עכשיו, אז גם המרוץ הזה הלך בשבילו וזאת, למרות שהוא ספרינטר בכלל לא רע ואם הבריחה הייתה נשארת עד הסוף, אז היה לו סיכוי לא רע גם מול בונן.
סיבה נוספת היא שתהיה קצת נחת לטרק. הם משקיעים בקבוצת הקלאסיקות. מביאים רוכבים צעירים וכשרוניים וטוב שהם מקבלים לפעמים תמורה. סטויבן נראה תפור לפריז-רובא: גדול, חזק, יכולת לא רעה בנגד השעון וספרינט טוב. אם לא השנה - אז בשנים הבאות.
 
אהבתי את הניתוח, בקשר סטויבן ו"פריז - רובא"...

אתה גם צודק שהוא מאיץ טוב ואת הקטע בוואלטה הוא ניצח במאוץ של כחמישים רוכבים.

אתה זוכר שנה בה אולי הוא ניצח ב"פריז - רובא"?
מצאתי אותו במקום שני (2011) ומקום 13 (2012).
הוא לא ניצח בשנים 2005-2015.
 
ב-2010

http://www.radsportseiten.net/coureurfiche.php?coureurid=52559#uitslagen
הקלקתי על הקישור למרוץ פריז-רובא ג'וניורס 2010 ומצאתי את עשרת הראשונים. השניים היחידים שרוכבים היום (בני 23-24) בקבוצות מהשורה הראשונה הם סטויבן ולאוסון קראדוק האמריקאי, שרכב לפני שנה בג'יאנט-אלפסין ועשה תוצאות יפות מאוד והשנה רוכב בקנונדייל. היתר רוכבים בקבוצות זוטרות יותר או שפרשו.
 
למעלה