רכבל בתור אמצעי תחבורה בארץ

רכבל בתור אמצעי תחבורה בארץ

לפני כמה שנים הרעישה התקשורת בארץ על פרוייקט מהפכני
שניתן יהיה להקים בתל אביב בתוך כמה חודשים,
היה זה רעיון של כלי תחבורתי ראשון שבו ישנו צינור
ובתוכו אמורים לשבת 2 נוסעים או נוסע יחידי כמו רכבל על גבי עמודים.

מסקרן אותי לדעת האם התקדם משהו עם זה,
או שבסוף הפרוייקט התבטל ..................
 

משה12333

New member
יש מאמר מקיף בנושא, באתר של הרוכב לאוטובוסים עם הסברים

ודוגמאות רבות.

 
הקישור לא עולה ! אבל מכיר את הכתבה הזאת

הרעיון להקים רכבל תחבורתי שהוא לא עבור צורכי תיירות -
קיים כבר 10 שנים ורק עכשיו החלו לעשות משהו בנידון.

אני מתכוון אל ה- SKY TRAM שזה משהו דומה
 

משה12333

New member
התעשייה האווירית כרגע מפתחת לעיריית הרצליה את הרכבל

המהפכני הזה.

עיריית הרצליה מתכננת מסלול אווירי לנוסעים באמצעי התחבורה החדש הזה, בין תחנת הרכבת לחוף הים.





 

משה12333

New member
הרכבל החדשני הראשון ייבנה בשטח התעשייה האווירית. אם הניסוי

בו יצליח, ייבנה רכבל כזה בהרצליה. אם הרכבל בהרצליה יוכח כמוצלח, ייבנה גם בנתניה ובת"א רכבל שכזה.

 

משה12333

New member
זה בשלבי פיתוח מתקדמים בתעשייה האווירית. זה ייבחן במסלול

מעגלי בשטח התעשייה האווירית ואם זה יתברר כמעשי, זה ייבחן בהרצליה.

זה עבר מזמן את שלב הנייר.

 

משה12333

New member
הניסוי הסתיים בהצלחה רבה ומשרד התחבורה מצטרף לחגיגה למרות

רצונו בעבר להיות בלתי מעורב בנושא. שר התחבורה כעת מעביר תקציבים למיזם.

כבר שנתיים שהמסלול המעגלי במתחם התעשייה האווירית בלוד עובד אבל עד שייבנה בהרצליה מסלול חדש יעברו עוד שנתיים בערך.

עובדים כעת על התאמות המערכת לעולם האמיתי.





 
אז הרעיון הוא בעצם כמו : " מונורייל "

כמו מונוריל שהוא רק פועל בצורת רכבל.
מעניין איך זה יראה בתוך הערים
 

משה12333

New member
זה יותר טוב מ-מונורייל כי זה יותר קל, זול ופשוט להתקנה

ולתחזוקה.

זה כמו מוניות מעופפות באוויר, עם שני נוסעים בכל תא שנעים במהירות ליעד שלהם בלי הפרעות.

המשקל הקל של התאים מצריך מערכת מסילות פשוטה וזולה שמותקנת במהירות ובקלות ברחובות העיר.


בקשר למסלול אווירי, תושבי ר"ג רוצים מסלול עילי לקו הסגול של הרכבת הקלה במקום רכבת קרקעית שתגרום להם לפקקים בכבישי הכניסה והיציאה שלהם מביתם. למסלול עילי שכזה יש צורך במערכת גשרים יקרה עבור הרכבת הקלה ומשרד התחבורה מתנגד לכך.

 
רכבלים לצורכי תחבורה זה לא משהו חדש

רכבלים בתור " כלי תחבורה " קיימים כבר מיזמן בכמה מדינות בעולם.
רק בארץ הקימו כמה כאלה לצורכי תיירות.
ואגב אם כבר הזכרנו את " המונורייל " -
אז רכבת כזאת בדרך כלל נוסעת על עמודים ואין לה בעייה לעלות או לרדת
בכמה קומות לעומת רכבת רגילה שהיא יכולה רק לנסוע במקומות נמוכים.
 

משה12333

New member
משרד התחבורה מתכנן לבנות למסילת הקו הסגול גשר ייעודי משלה

במקביל ובצמידות לגשר הקיים במחלף האלוף שדה בר"ג, מעל לכביש מס' 4.

משרד התחבורה מתכנן גם לבנות גשרים ייעודיים למסילת הקו הירוק, מת"א להרצליה, במקביל ובצמידות לגשרים שעוברים מעל לנחל הירקון ולפארק הירקון בת"א, ברחוב אבן גבירול.

כשמשרד התחבורה רוצה, הוא מעלה את הרכבת הקלה לאוויר בלי בעיה. תושבי ר"ג רוצים לגרום לו להעלות לאוויר גם את הרכבת הקלה אצלם בדרך האלוף שדה.

 
לפני שנה קראתי שמתוכננת רכבת לאורך כביש 4

שמעתי שכנראה מתכנננים משהו שיהיה דומה אל כביש איילון בתל אביב
בקטע של כביש 4 באזור גוש-דן.
שוכחים את העובדה ש-הכביש הזה פקוק גם לאורך כל אזור השרון
באופן זוועתי עם כל המחלפים שיש בו.
 

משה12333

New member
מסילת הרכבת הזאת בוטלה ע"י משרד התחבורה. משרד התחבורה

מעדיף חניוני נתיב מהיר חדשים מצפון, מדרום וממזרח לגוש דן.

 
למעלה