טופ 5

DAN1EL

New member
טופ 5


והפעם:

סיה


מי שהפכה לאחרונה לסוג-של-יקירת-הפורום (חוץ מאולגה ועוד כמה
) עשתה בשנים האחרונות את אחת הקפיצות המרשימות ביותר אל המיינסטרים, ככותבת שירים וכזמרת.
אחרי קריירה מרשימה של אלבומי סולו יפהפיים ושיתופי פעולה מעולים עם Zero 7, סיה עלתה מליגת האינדי לליגת העל, בזכות חברות ושיתופי פעולה עם כריסטינה אגילרה, שהובילה לשיתופי פעולה עם כל הענקים של התעשייה: ריהאנה, דייויד גואטה, ביונסה, אמינם, בריטני ספירס, קייטי פרי ועוד (השמועות מדברות גם על שיתוף פעולה עתידי עם מדונה).
לאחרונה היא הוציאה אלבום חדש, הכולל את הלהיט "שנדליר" ומה שנשמע כמו אוסף של להיטים עתידיים וסוחפים בפוטנציה.
מעניין אם איזשהו שיר מתוכו כבר הצליח להיכנס לטופ 5 שלכם.

הבהרה:
אין לי בעיה שבטופ 5 שלכם תבחרו שיר שהוא שיתוף פעולה (נניח "טיטניום") כל עוד סיה שרה בו.
לא מדובר על טופ 5 של שירים שהיא כתבה (אלא אם כן אתם רוצים לבחור בשיר שהיא כתבה לאמן וביצעה גם בעצמה בדמו/לייב, כמו Blank Page או Diamonds).


ומזכיר כמה דברים כלליים:
אם קשה לכם לבחור חמישה שירים אתם יכולים לבחור גם עשרה.
אתם לא חייבים לדרג, אבל רצוי, כדי שיהיה מעניין. :)
אני משתדל בכל פינה לבחור אמנים שכולם כאן מכירים, וזה כדי שכולם יוכלו להשתתף. אז בבקשה שכולם ישתתפו.
 

DAN1EL

New member
שלי

וואו, זה לא פשוט בכלל:

1. Soon We'll Be Found - יפהפה, מושלם, ולדעתי אחד השירים הגדולים של העשור הקודם. כמו שכתבתי עליו בזמנו, זה שיר של פעם בעשור, משהו כמו Nothing Compares 2 U של שינייד אוקונור.
ביצוע מדהים ומרגש. לא מכיר הרבה אנשים שנשארים אדישים לשיר הזה.

2. I Go To Sleep - אחד הקאברים הכי מדהימים אי פעם לדעתי. לגמרי מתעלה על המקור. סיה עושה ממנו מטעמים.

3. The Church Of What's Happening Now - כל כך סוחף, כל כך אדיר, ואני חולה על הליריקס. רק סיה יכולה לכתוב ככה.

4. Where I Belong - שיר פשוט ענק. הביצוע וההגשה שלה שם הם בין המרשימים ששמעתי - לא רק שלה, אלא בכלל.

5. Breathe Me - אני לא מאמין שאני מדרג את זה רק במקום החמישי. אני לא מאמין שאני מדרג בכלל! החמישה האלה כל כך צמודים מבחינתי, שבקלות היה אפשר להחליף ביניהם - תלוי בתקופה. בכל אופן, זה היה השיר הראשון של סיה ששמעתי, לפני שנים, והוא הרג אותי בזמנו ולמשך תקופה די ארוכה החשבתי אותו בתור האהוב עלי שלה.

6. Moon - שוב, הדירוג הזה הזוי וכמעט חסר משמעות מבחינתי, כי בקלות אני יכול להכניס אותו גם לטופ 5. שיר חלומי, גורם לך לרצות לרחף על עננים.

7. The Girl You Lost To Cocaine - הקצבי הכי טוב שלה. מוכיח שהיא יכולה לכתוב שירי פופ קצביים מושלמים.

8. Destiny (עם Zero 7ׂׂ) - לא אמיתי מרוב שזה יפה. כשמתחיל החלק של: "When I'm weak I draw strength from you" - אני נמס.

9. Distractions (עם Zero 7ׂׂ) - השיר שכל האנשים שלא יודעים אפילו שהם מכירים את סיה מכירים ואוהבים. אדיר.

10. Day To Soon - נפלא.

פאק, זה היה קשה.

היא פשוט אדירה.
 

ערן1987

New member
SWBF מצוין, אין ספק

התפלאתי שהוא תפס ברדיו, בזמנו הוא לא היה משהו שממש מתאים לרדיו הישראלי.

The Church Of What's Happening Now - אני אוהב את ה"תנועה" שלו, את האיטיות שלו.

Breathe Me, כמובן, הוא
 

YEEZUS

New member
דווקא SWBF הכי מתאים לגלגל"צ.

נראה שלי שגלגל"צ ישמחו להשמיע כל שיר שלה (ואני לא בא להעליב אותה
).
 

ערן1987

New member
כיום הוא מרגיש מאוד גלגל"צי אבל בזמנו

היא הייתה נחשבת למען פופ אלטרנטיבי
 

DAN1EL

New member
בדיוק.

אני זוכר ששמעתי אותו הרבה בזמנו בגלגל"צ, כי הייתי אז בצבא, והרגשתי שזה ממש חילול קודש.
מצד אחד שמחתי שמשמיעים ברדיו הישראלי דברים איכותיים, ומצד שני זה הגעיל אותי שמשמיעים אותה שם בין כל הזבל הרדיופוני האחר.

אבל כן, הייתה אז תקופה טובה יחסית לגלגל"צ, עם שירים לא צפויים שנכנסו לפלייליסט, כמו Heavy Cross של הגוסיפ.
למעשה אין שום סיבה שהשירים האלה ושירים דומים להם (מבחינת האיכות והסגנון) לא יושמעו ברדיו על בסיס קבוע, וזה מה שהכי מגוחך בגלגל"צ. שהם יכולים להיות תחנה טובה, יש להם את כל הכוח בידיים לעשות את זה (ואת כספי המיסים שלנו), והם פשוט בוחרים שלא לעשות זאת.

יחד עם זאת - אני לא יודע מה המצב בתחנה כיום, כי אני לא שומע רדיו.
 

ערן1987

New member
שתדע שהרדיו הישראלי חורש ממש על Heavy Cross

כל פעם שהם רוצים לשים שיר רוק שהוא על הגבול שבין מיינסטרים משעמם לאלטרנטיב - הם ישימו אותו. וזה קורה כל כך הרבה שהוא כבר יצא לי מכל החורים, באמת.

גלגל"צ משמיעים מפעם לפעם שירים של אמנים אלטרנטיביים והופכים אותם למיינסטרים. נגיד הם משמיעים לא מעט את הבלאק קיז, ג'ק ווייט, דיימון אלברן (דווקא את הסינגל הכי מיינסטרימי שלו, אבל נו..), אמני אינדי קטנים ולא ממש מוכרים ועוד.
 

DAN1EL

New member
פופ/קליט לא אמורות להיות מילים גסות,

יש שירי פופ קליטים ומעולים (Heavy Cross הוא אחד מהם) שפשוט נולדו לרדיו, וזה יפה שהרדיו גם גילה את זה, אבל בדרך כלל הוא מפספס את השירים המוצלחים האלה, ומשמיע במקומם דברים זבליים ושבלוניים.
וזה עצוב.

זה שהרדיו חורש על שירים של ארקטיק מאנקיז ובלאק קיז - ככה צריך להיות וזה מעולה. המצב השני הוא הלא תקין (כלומר, ששירים זבליים מושמעים במקומם).

פופ קליט וטוב הוא חשוב, וחשוב שיושמע ברדיו.
ביטלס עשו שירים קליטים, סטיבי וונדר עשה שירים קליטים, אלביס עשה שירים קליטים, הביץ' בויז עשו שירים קליטים.
הרדיו חרש בזמנו על כל אלה.
העניין הוא שהרדיו של ימינו מפספס (לרוב) את האמנים המוצלחים של הזמן שלנו, כך שנוצר מצב שגם אם יש בימינו להקה שמקבילה לביטלס של פעם או זמר שמקביל לסטיבי וונדר של פעם אז הרדיו יגרום לציבור לפספס אותם.

במשך שנים גלגל"צ גם פיגרה אחרי האינטרנט בתחום הזה, אבל לפחות בשנים האחרונות נראה שהיא נאלצת להדביק את הקצב, כי האינטרנט גורם לציבור לגלות את מה שבאמת טוב בעצמו, הוא כבר לא צריך את הרדיו (למרות שלצערי הרבה אנשים כנראה עדיין צריכים אותו, וגלגל"צ היא עדיין תחנה סופר-פופולרית, שרוב האנשים יעדיפו לגלות את המוזיקה שהם שומעים דרכה, מאשר לחפור עכשיו בבלוגים איכותיים או לחרוש את יוטיוב ולגלות מוזיקה שונה וטובה בכוחות עצמם).

ככה נוצר מצב שיש לי נגיד ידידה - בחורה אינטליגנטית ומשעשעת, שמה לעשות, היא "זונת-מיינסטרים" - לא ידעה על קיומם של ארקטיק מאנקיז עד האלבום האחרון שלהם, שאז גלגל"צ התחילו לעוף עליהם.
עד אז ארקטיק מאנקיז היו מבחינתה "אחת מהלהקות המוזרות האלה שדניאל שומע" - אבל פתאום כשגלגל"צ משמיעים אותם אז היא עפה עליהם.
למה זה צריך להיות ככה? זה מבאס.

אותו דבר לגבי סיה.
מה, היה קשה לגלות אותה עוד קודם?
לא היו לה שירים קליטים באלבומים הקודמים? היו גם היו.
אבל היה צריך את כריסטינה, בחורה שמגלה מוזיקה בכוחות עצמה ולא נצמדת למפיקים השבלוניים הרגילים, כדי לגלות לעולם שקיימים גם מפיקים כמו סיה (או די.ג'יי פרימייר) ושאפשר לעשות איתם דברים נהדרים - במסגרת גבולות שירי הפופ הקליטים! אפילו לא צריך ללכת כאן לתחומי האוונגרד ה"ביורקי". גם פופ צריך לדעת לעשות.

אגב, ככותבת לאחרים סיה לא תמיד מבריקה (היו לה כמה עבודות יפות עם כריסטינה וכמה פחות, ועם ריהאנה היא הבריקה, אבל עם בריטני וקייטי פרי וביונסה נגיד - ממש לא).
אבל זו לא הנקודה.
 

2Dirrty4U

New member
לגבי השורה האחרונה שלך

עוד מישהו שם לב לכתיבת השירים השבלונית והנוסחתית של סיה?

Radioactive של ריטה אורה:
Palms to the sky
We unite
I'm feeling, I'm feeling it, feel-feeling it
We rise tonight
Palms to the sky
You and I


Diamonds של ריהאנה:
So shine bright tonight, you and I
We’re beautiful like diamonds in the sky
Eye to eye
so alive
We’re beautiful like diamonds in the sky

Palms rise
to the universe
As we moonshine and molly
Feel the warmth, we’ll never die
We’re like diamonds in the sky

Double Rainbow של קטי פרי:
'Cause I understand you, we see eye to eye
Like a double rainbow in the sky
And wherever you go, so will I
'Cause a double rainbow is hard to find

 

DAN1EL

New member
אז אנחנו מסכימים שככותבת לאחרים היא לא

תמיד מבריקה.

ואני לא סובל את Double Rainbow. שיר דיסני מטופש כזה.
 

DAN1EL

New member
תקני אותי אם אני טועה,

אבל את לא מכירה את האלבומים המוקדמים שלה.
לא מזמן גם חשבת ש-Zero 7 היא להקה שלה, בזמן שזה הרכב שהיא התארחה בשלושה-ארבעה שירים שלו.
 

2Dirrty4U

New member
לא מכירה את האלבומים שלה

כי היא לא מספיק מעניינת בשביל שאני אשמע אלבומים שלמים שלה אבל כן מכירה דיי הרבה שירים שלה מהתקופה המוקדמת ששמעתי בזמנו כשסיה אמרה שהיא עובדת עם כריסטינה.
 

ערן1987

New member
אשכרה לא הכירה את המאנקיז עד שנה

שעברה? וואו. כלומר, כלום? נאדה? זה מצחיק כי בבריטניה הרי חרשו על השירים שלהם מההתחלה, זה לא שפתאום הם פרצו בענק עם האלבום החמישי שלהם אלא כבר מתחילת הדרך עפו עליהם.

ומסכים איתך בסה"כ, יש יותר מדי תלות ברדיו הישראלי.
 

DAN1EL

New member
תחשוב שבן אדם שמכיר את המוזיקה שלו

רק דרך גלגל"צ והרדיו - אין סיבה שיכיר את המאנקיז.
אולי רק מפרסומות ופרומואים, פה ושם, שמאוד אוהבים להשתמש בהם.
זה לא שהיא יושבת וקוראת NME כל היום.

כמו שבן אדם שנחשף לחדשות רק מאתר מסוים (במקרה של אותה ידידה - "מאקו") יקבל רק צד אחד של הסיפור - בין אם זה באקטואליה, תרבות, טלוויזיה, או כל דבר אחר.

וכמו שבן אדם שמכיר ספרים רק דרך רשימות רבי המכר של סטימצקי לא אמור לדעת מי זאת אליס מונרו כל עוד היא לא זכתה בפרסים שהיא זכתה בהם (קודם פרס ה"בוקר" הנחשב, ומאוחר יותר כמובן פרס הנובל).
ואני לא מדבר בכלל על סופרים מחתרתיים יותר, סופרים אלטרנטיביים וסופרי פולחן.
וזה עצוב, כי אנשים מפספסים ככה דברים טובים ושומעים עליהם רק בדיעבד כשהם הופכים לסרטים (ג'ון גרין כיום, ובזמנו גם סטיבן קינג - שלולא בריאן דה-פלמה, שעיבד לראשונה את קינג לקולנוע, יש מצב שלא היינו מכירים אותו והיינו מפסידים את אחד המוחות היצירתיים של ספרות האימה/מד"ב/פנטזיה).

על סרטים חדשים היא שומעת רק דרך גיא פינס.
אבל גם בן אדם שכביכול רואה הרבה סרטים, אם הוא נחשף לסרטים רק דרך מה שמקרינים בקומפלקסים בארץ (יס מקס/סינמה סיטי/גלובוס מקס) ולא נחשף גם לדברים שמקרינים בפסטיבלים, ברשת, בערוצים של סרטים ישנים, בספריות וידיאו מגוונות, בארכיונים וכן הלאה - אז הוא לא באמת מכיר קולנוע. הוא מכיר רק את המיינסטרים.
שזה בסדר, אבל שלא יתפלא שהוא לא שמע על הרמוני קורין לפני "ספרינג ברייקרס", ושהוא לא ידע מי זה אלפונסו קוארון לפני "גראביטי" ושהוא לא ידע מי זה ארי פולמן לפני "ואלס עם באשיר" (ואני מקביל את זה כמובן לעניין ארקטיק מאנקיז והאנשים שנחשפו אליהם רק אחרי AM).

לכן אני מאמין שבכל תחום צריך לפתוח את הראש גם לדברים שונים ולא מוכרים, ואפילו לנסות ולחפש ולהכיר אותם בכוחות עצמך, ולא לסמוך על הסופרמרקט המיינסטרימי שיכיר לך אותם.
 

2Dirrty4U

New member
הזמרת הכי אוברייטד בתקופה האחרונה שבא להקיא

כמו עם ברונו מארס, גם את סיה אני לא אוהבת בתור זמרת סולו (וגם לא בתור כותבת שירים או פרפורמרית) ככה שהדירוג שלי מורכב בעיקר משיתופי פעולה.

1. Eminem - http://youtu.be/4bqBA9ZkMg0 /ft. Sia - השיר נכלל בגרסת הדלוקס של האלבום The Marshall Mathers LP2 ובאופן מפתיע הקול המעצבן של סיה לא מטריד אותי פה. שיר מעולה! אוהבת מאוד מאוד!
2. David Guetta - She Wolf (Falling to Pieces) /ft. Sia - תודות לדיויד גואטה השיר הזה מקום שני אצלי. סיה גם סבבה פה.
3. David Guetta - David Guetta /ft. Sia - שוב גואטה מככב, הגואטה שהפך אותה למבוקשת והיא מבחינתה מתעקשת לספר בכל ראיון אפשרי כמה שהיא לא אוהבת EDM וכמה שהשירים האלו לא בשבילה. ביץ', תגידי תודה ותשתקי.
4. Flo Rida - Wild Ones /ft. Sia - בהתחלה לא אהבתי את השיר אבל כנראה שעם הזמן הוא גדל עליי. לא רע בסך הכל.
5. וואלה אין לי 5... היא סתם מעצבנת, נוסחתי ואוברייטד בטירוף ומה גם אי אפשר להבין את המבטא האוסטרלי המציק שלה כשהיא מזמרת לה.
 
למעלה