פורסם המכרז לנתיב התחבורה הציבורית

עומר247

New member
פורסם המכרז לנתיב התחבורה הציבורית

הקו הורוד
בשלב הראשון ייבנה הנתיב לאורך רחוב דרך ירושלים מרחוב סוקולוב בהרצליה, ולאורך רחוב אחוזה, עד רחוב המלכים.
העבודות יכללו סלילה מחדש של הכבישים והחלפת תשתיות.

בתום העבודות (בעוד 3 שנים עפ"י התכנון) יהיו לנו: נתיב תחבורה ציבורית המקביל לקו 29, נתיב המקביל לקו 567/504 ונתיב המקביל לקו 501/502.

כאן
 
לא הבנתי מה יסלל מחדש ואיזה תשתיות

האם יפתחו את אחוזה מירושלים עד המלכים?
למה? מה הבעיה באספלט שם היום?
 

עומר247

New member
הבנת נכון

לאחר שיסתיים המכרז, מתכוונים להוסיף שני נתיבים לתחבורה ציבורית במרכז הכביש בכמה רחובות בהרצליה, באחוזה ברעננה ובכפר סבא (קו 29).
עקב כך יש צורך להרחיב את הכבישים על חשבון המדרכות הרחבות והכי חשוב- הכל במימון משרד התחבורה.. והכל יסלל מחדש, כבישים ומדרכות.
אני חושב שמתחילים ברעננה בגלל האיומים של סוחרי הרצליה וכפר סבא ובגלל ההתנגדות הפתאומית של עיריית כפר סבא.
 

32103210

New member
רעננה ,מבחינה טכנית הכי מוכנה לפרוייקט

א. האורך הכי קטן של הפרוייקט עובר בשטח השיפוט של רעננה ( כארבעה ק"מ ).
ב . ברחוב אחוזה ,כמעט אין צורך לבצע הפקעות ,מאחר שכמעט כל השטחים המיועדים לפרוייקט הם שטחים ציבורים .
אגב לא הכל במימון של משרד התחבורה אלא 90% -95% כך שהעיריות רק יצטרכו להשלים את ההפרש של כמה עשרות מיליוני שקלים ,הנחמה שבגלל שברעננה אורך הפרוייקט הכי קטן ,ההשתתפות של עיריית רעננה בתשלום יהיה הכי קטן.
 
אם ירחיבו את הכביש לא יהיו מדרכות

הרעיון נראה לי נורא ואיום.
כיום המדרכות באחוזה מאוד חשובות באיזור הזה, אנשים רבים צועדים לכוון הפארק, רוכבים על אופניים וכו'.
לא ברור למה יש צורך להוסיף עוד נתיב ולהפוך רחוב עירוני לרחוב עם שישה מסלולים על חשבון הולכי הרגל.
 

32103210

New member
אתה לא מסתובב ברעננה ?

רחוב אחוזה כבר מתוכנן כמעט כולו למהלך,אם זה ע"י מדרכות קיימות מאוד-מאוד רחבות ,ואם זה ע"י שטחים רקים בין המדרכות לקו האפס -הבתים .
ולעניין נחיצות הפרוייקט כולו, השאלה אם רוצים לתת עדיפות,או לא לתחבורה הציבורית ,
 
הסתובבתי הבוקר ממש שם

יש מספר מקומות בהם באמת יש מספיק מדרכות רחבות אבל לא לכל אורך התוואי בין ירושלים לנשיאים.
תעבור שם ותראה.

אין בעיה לתת עדיפות לתחבורה הציבורית אבל למה להוסיף נתיב?
אפשר פשוט לומר שהנתיב האמצעי הופך לנתיב תחבורה ציבורית בשעות העומס ולפתור את הבעיה בלי לקחת לנו את המדרכות והעצים.
 
אז מה שאתה אומר לנו זה

שאחוזה יהיה סגור לעבודות ובסופן מרחוב המלכים עד ירושלים הוא יהפוך לכביש עם שישה נתיבים, שלושה לכל כוון.
אגב, אם הנתיבים יעברו במרכז הכביש, האם גם תחנות האוטובוס יעברו למרכז הכביש או שהאוטובוסים יצטרכו לחצות שני נתיבים בדרכם לתחנה?
 

32103210

New member
אחוזה לא יסגר במהלך העבודות

אם כי ברור ,שתהיה הפרעה ,עד כמה? זה כבר תלוי במידת התיכנון המוקדם,,,,
ובקשר להערת אגב שלך,,,,,,,
 
למעלה