הנוסעים מתבקשים לעלות לתחנה החדשה בבאר שבע

poland1

New member
הנוסעים מתבקשים לעלות לתחנה החדשה בבאר שבע

בינואר, אחרי שנים של הזנחה, תיפתח התחנה המרכזית המחודשת בבירת הנגב. בשורה אדריכלית גדולה אין בה אך היא עשויה להשפיע באופן מהותי על העיר

http://www.haaretz.co.il/gallery/architecture/1.1836151
 

tapuzo

New member
באר שבע צריכה בשורה אדריכלית בכל בניין

בגלל שהעיר עצמה נטולת עניין ומשעממת דווקא הבניינים שלה צריכים להיות עם בשורה אדריכלית או איך שרוצים לקרוא לזה.
תאר לך שהתחנה המרכזית הייתה נראית כמו הסנטרל סטיישן בניו יורק, סתם בשביל להתפרע. וחברות היו באות לשם לצלם
פרסומות וקמפיינים ואנשים היו נכנסים אליה רק כדי להתרשם מהמימדים וההשקעה. זה הדברים שעושים עיר גדולה ומעניינת.
עכשיו לא יעברו שם מליוני אנשים כמו בסנטרל סטיישן אבל דווקא תחנת הרכבת המעניינת ליד דוגמה איך מבנה כן יכול להיות
מעניין ומיוחד גם אם הוא קטן. חבל דברים כאלה זה פספוס.
 

poland1

New member
לא תהיה בשורה אדריכלית, אבל המקום יהיה יפה

ומזמין..
לי יותר חשוב שיהיה שם נוח, שהמקום יהיה נעים ומזמין ופחות מפלצתי/פלצני..
תהיה שם כיכר ציבורית גדולה והמקום ישתלב מעולה עם תחנת הרכבת וכל המרכז האזרחי, יהיה שם הרבה ירוק..

גם התחנה המרכזית החדשה בתל אביב התיימרה להיות בשורה אדריכלית, גם גשר המיתרים בירושלים התיימר להיות בשורה אדריכלית..

מה יצא?
לא בכל דבר צריך לחפש בשורה אדריכלית, בטח לא בדברים שאנשים צריכים להנות בהם..

גרנד קניון באר שבע הוא בשורה אדריכלית והוא יפתח בפסח 2013, האמפי בפארק נחל באר שבע הוא בשורה, חוף הים המלכותי וכו' וכו'
יש המון הפתעות.
 

tapuzo

New member
הגרנד קניון בשורה אדריכלית? עוד קניון סתמי

איזה בשורה הביא קניון עיר ימים? או קניון עזריאלי מודיעין?
עזוב את השטויות שמוכרים היזמים. הם מספרים על יצירת מקומות עבודה, גם זה שטויות.
כל מקום עבודה שיוצר הקניון זה מקום עבודה שנלקח מעסק שנסגר במקום אחר בעיר,
מלבד הגידול הטבעי של סך כל כח הקניה באזור, שבטח לא מצדיק את בולמוס הקניונים שם.
ברור שמתוך כל המרכזים המסחריים והקניונים 2-3 יהיו ריקים וכושלים.
גם הקניון הזה הוא לא משהו שמחזק את מרכז העיר הוא נבנה בשכונות רחוקות עם מלא מגרשי
חניה מסביב כמו בעיר ימים קניון שיהיה מנותק.
 

poland1

New member
הגרנד קניון שנבנה בבאר שבע הינו סביבתי ביותר

ומקומות החניה על פני הקרקע יהיו מעטים.. רוב השטח למעלה יהיה פארק ירוק עם מזרקה לטובת תושבי השכונה, רוב החניות תת קרקעיות!
הקניון גם מתיימר להיות קהילתי (המון פעילויות לתושבי האזור)

כאן בונים משהו במיליארד שח שאמור להתעלות על קניון עיר ימים וקניון עזריאלי מודיעין, תראה קצת הדמיות.
 

tapuzo

New member
מה קורה עם הפארק המוטורי שהיה מתוכנן?

גם שוק תבואות הבנתי שהפרויקט בהקפאה
 

poland1

New member
בשנת 2013 אמורים לגזור את הסרט למירוץ הראשון,

לפי מה שאני יודע...

פרוייקט שוק תבואות בהחלט בהקפאה, בגלל שלפי מה שידוע לי לא היה ביקוש ושוקלים אולי לשנות קצת את ייעודו... אני מניח שבהמשך נדע מה הלאה.
 

zahipan10

New member
הגרנד קניון גרם לפיתוח של כל האזור

יזמי הגרנד קניון משקיעים מיליוני שקלים בפיתוח כל האזור שמסביב לקניון, וחברה נוספת מתכננת לבנות 4 מגדלים בני 30 קומות ליד הקניון.
אבל אין ספק שפיתוח שדרות רגר היא הבשורה האמיתית לעיר באר שבע!
 

darkshadow1

New member
גשר המיתרים הוא אכן בשורה אדריכלית.

יכול להיות שהוא היה ביזבוז של כסף (אני לא יודע כמה עלו החלופות), אבל הוא כן מהווה בשורה אדריכלית. כשהוא יוקף במגדלים גבוהים הוא לא יהיה כ"כ בולט.
לגבי התחנה המרכזית בת"א- היא התיימרה להיות בשורה אדריכלית אולי כשתיכננו אותה. הבעיה היא שהיא נפתחה מעל 25 שנים אחרי שהמבנה תוכנן ואחרי שהתכנון שונה משמעותית (גם המקור כנראה לא היה מוצלח במיוחד- השינויים רק הריעו את המצב).

לגבי באר שבע- בניינים מעוצבים הם דבר יקר מאוד. כשמדברים על מבנה עם שטחים של דונמים רבים, כמו התחנה המרכזית בבאר-שבע, ההבדל בין אדריכלות סוג ז' לבין אדריכלות סוג א' עומד על עשרות מיליוני שקלים. האם עיר כמו באר שבע, עם שלל הבעיות שבה, צריכה להשקיע סכומים כ"כ גבוהים בבניינים? לדעתי לא. חבל גם שהעירייה מבזבזת מיליונים על פרוייקטים דביליים משהו כמו מזרקות באיי תנועה- עדיף שתשקיע יותר בשיקום שכונות מוזנחות, במערכת החינוך וביצירת מקומות עבודה חדשים.
 
למעלה