התנהגות בצומת

efibau

New member
התנהגות בצומת


התנהגות בצומת.
תאונות רבות קורות בצמתים ודי ברור מדוע. צומת הוא מפגש כבישים שבאים מכיוונים שונים , מצטלבים זה בזה וממשיכים לכיוונים שונים ומנוגדים. תמרורים ורמזורים בצומת הומצאו בכדי לעשות סדר ולמנוע מפגשים ותאונות של כלי רכב שנוסעים לכיוונים מנוגדים. אך כל עוד בני אדם נוהגים במכונית ולא מחשב, תאונות בצומת יקרו.

כמה טיפים להתנהגות נהגים בצומת.
1. כשאתם ראשונים בצומת ,ממתינים לרמזור הירוק ,כשזה מגיע, המתינו 2-3 שניות,ודאו שהצומת פנוי וסעו.
2. כשאתם מתקרבים לצומת והרמזור בדיוק מתחלף לירוק, אל תאיצו. הורידו את הרגל מהגז,ודאו שאין תנועה שמגיעה מהכביש החוצה וסעו.
3. בכל המקרים שאינכם ראשונים בצומת או בהתקרבות לצומת, הביטו תמיד לרכב שלפניכם ולא ברמזור. הפעולות שלכם אם להאט,לעצור או לנסוע תמיד תלויות ברכב שלפניכם.
4. שימו לב אם ישנם הולכי רגל שטרם הספיקו לחצות. כבדו את זכותם לעשות זאת.
5. הישארו בהילוך ובעירנות. גם כשאתם עומדים - מישהו יכול להתנגש בכם.
6. בידקו במראות אם מתקרב רכב במהירות. במקרה הצורך - פנו את הנתיב ותנו לו לחלוף.
7. חפשו הולכי רגל שנמצאים בכל צומת (ובעיקר צמתים עירוניים). אלה סבורים כי מעבר החציה הוא שלהם, ומצפים לכך שיתנו להם זכות קדימה, ולא משנה באיזו מהירות אתה מתקרב. ואם אתם הולכי הרגל- אל תסמכו בעיניים עצומות על נהגים- זה שהתחלתם לחצות במעבר החצייה אינו מבטיח שנהג שמתקרב רואה אתכם או ייתן לכם לחצות.

לסיכום
בצומת הכל יכול לקרות: נהגים עוברים בירוק. נהגים עוברים באדום. נהגים לא עוצרים בעצור. נהגים לא נותנים זכות קדימה. נהגים נדחפים. נהגים "גונבים" רמזור אדום. נהגים מזנקים בכתום כהה. נהגים משנים כיוון בתוך הצומת. נהגים חוזרים ברוורס כי טעו. נהגים והולכי רגל מתלבטים ונעצרים בתוך הצומת.

זיכרו ! – בצומת הכל יכול לקרות וחובת הזהירות מוטלת עליכם!!!
חצו בזהירות- אפי באומן-לנהוג ולהשאר בחיים.
 

be_roo

New member
למה לעכב את התנועה ל-3 שניות כשיש ירוק?

יש רמזורים ש-3 שניות זה חצי מזמן המופע.
לוודא ששום רכב לא נכנס לצומת באדום לוקח שבריר שניה, כל אופנוען שחייו יקרים לו עושה זאת כטבע שני, ואז נוסעים. בלי לעכב את התנועה וגם בלי להתפשר על בטיחות.
 

efibau

New member
עיכוב

של 2-3 שניות זה הזמן שבערך לוקח לוודא שאין עברייני כביש שגונבים את האדום שלהם=הירוק שלך.
אם לך לוקח שבריר שנייה, סבבה. העיקר לבדוק לפני תזוזה.
תודה על הערתך.
 

be_roo

New member
לא, העיקר הוא גם לא לעכב תנועה ללא צורך

באותה מידה יכולת להמליץ לכל רכב שמתקרב לצומת באור ירוק שדולק כבר זמן מה, לעצור לפני שהוא ממשיך בנסיעה.

התנועה צריכה לזרום, אורך המופע הירוק של הרמזור הוא מתוכנן לאפשר זאת ולמנוע עומס מיותר, כשהוא לוקח בחזבון התנהגות סבירה של נהגים. להמתין 2-3 שניות כאשר הירוק דולק זה לא סביר.

מנצלים את השניה שלפני הירוק, כאשר האדום והכתום מופיעים יחד כדי לוודא שאין רכב שמהווה סכנה פוטנציאלית, ובבמידה ואין כזה, בירוק נוסעים ולא מקפחים את זכותם של נהגים אחרים לחצות את הצומת ע"י התמהמהות לא סבירה.
 

efibau

New member
מבחינת זרימה

מסכים איתך שאין לעכב את התנועה. לגבי צמתים, תבחר לך צומת כלשהו ותתצפת. אחאי זה תכיד לי כמה מכוניות עברו באדום, כלומר ירוק לתנועה החוצה. כל התפיסה שלי מכוונת לתת טיפים למנוע את התאונה הבאה. וזה נראה לי טיפה חשוב יותר מלעכב תנועה.. אבל זו דעתך וזכותך גם להביע אותה.
 

be_roo

New member
עם לא מעט שנים על הכביש, אין לי צורך לתצפת על

צמתים כדי לדעת מה קורה על הכביש.

כן, נהגים עוברים באדום.

כן, צריך לוודא שנהג כזה לא מתקרב לצומת כשאתה מתחיל בנסיעה.

לא, זה לא מצדיק או מצריך עיכוב של 2-3 שניות של כל התנועה מאחוריך שצריכה לזרום כסדרה. בדיוק כמו שלא ממליצים לנהג לנסוע 40 קמ"ש בדרך מהירה כי זה בטוח יותר.

לא, לטיפים שלופים מהמותן תחת המטריה של "בטיחות לפני הכל" אין מקום, ולהציגם כאילו הם באים מאיזו אוטוריטה זו טרחנות מוסווה.
 

efibau

New member
ידידי המלומד

אני לא מתכוןן להתנצח איתך. אתה תמשיך בשיטתך ואני בשלי
גם בכתובים מבדילים בין בית הלל לבית שמאי...
וזה בסדר שאתה דוגל בדרך של קלות דעת ופזיזות במצב תנועה, תאונות ותרבות כביש הנהוגה בכבישי ארצינו. חבל רק שאתה משמיע דעות כאלה בפורום זה של נהגים צעירים. רצוי שהם יחמירו ולא יקלו בראשית דרכם. אבל - זו דעתי כעוסק 30 שנה בתחום וממש לא בשליפת טיפים מזדמנים..
 

be_roo

New member
בוא וצטט ארגון בטיחות רשמי הדוגל בשיטה שלך

או רשות רישוי שמגדירה התנהלות כזו לצורך קבלת רשיון נהיגה.

"קלות דעת ופזיזות", ככה זה כשאין תגובה עניינית לטענה שהדרישה שלך היא קיצונית ומוגזמת, ואינה חיונית לצורך שמירה על בטיחות.
 

be_roo

New member
עדיין מחכים למידע מבוסס. היכן מחקרים, ארגונים

או רשויות שתומכים בהמלצה שלך.

30 שנה בתחום? באיזה תחום בדיוק? אתה עוסק במחקר מדעי בנושא בטיחות בנהיגה?

מהיכן מגיע המספר 2-3 שניות? אולי עדיף 3-4? על מה מבוססת ההמלצה?
 

shlomoarnst

New member
be-roo - אתה חתיכת קשקשן !!!

אני תמיד בודק לפני שאני מתייחס כאן בפורומים להודעות. efibau כתב ספר בשם :לנהוג ולהשאר בחיים" , כותב בלוגים, כתבות, מרצה בתיכונים ובצבא , מתנדב באור ירוק במסגרת "אור ירוק לחיים" ומבקר בבתי תלמידים כדי לעודד את חוק הליווי. ואתה מגיב כאן ומתפלמס על 2-3 שניות??!!! מה אתה מועיל בפורום הזה חוץ מלהקניט אנשים שמקדישים מזמנם ומהיידע שלהם כאן בפורום? אתה לא מתבייש?? תבדוק כאן בפורום ותראה כמה כתבות שלח efibau בנושא טיפים לנהגים צעירים, כדי שייקחו איתם לכביש הישראלי המסוכן ורב התאונות. חוץ מלהקניט ולברבר , מה אתה הוספת לפורום הזה??
אני מתפלא שהוא בכלל ענה לך ! לך לפורומים של ברברנים ותתפלמס שם. הפורום הזה חשוב מידי מכדי שאחד כמוך יכתוב כאן דברים שבכלל לא קשורים ולא מוסיפים לעניין.
תתבייש לך !!!
 

Hugo Stiglitz

New member
כמה דברים :

1. תרומתו של אפי לפורום יפה ונאה , כולנו מעריכים אותה.

2. זה שהוא מתנדב באור ירוק לא אומר שום דבר. חצי מהאנשים שמתנדבים שם (ואף יותר מחצי) לא מבינים דבר או חצי דבר בתעבורה \ תחבורה \ חוק \ נהיגה נכונה \ נהיגה מתקדמת, כל אדם מן המניין יכול ללכת להתנדב שם. לעיתים גם אלו שעובדים שם לא בקיאים כל כך בתעבורה אלא יותר ב"תעמולה". כמובן, אני לא אומר שאפי הוא המקרה הזה.

3. 2-3 שניות המתנה בכביש זה המון זמן. להמתין 2-3 שניות ברמזור ירוק זה לקפח זכותם של אחרים.

4. כל אדם צריך ללמוד לקבל ביקורת בונה.

5. אינך יודע מה הקישורים \ ידע \ תחום עיסוק של be_roo, אז חבל שאתה מפלסף וקופץ ישר להסקנת מסקנות.

בהצלחה לכולנו ולילה טוב.
 

shlomoarnst

New member
הערות בונות??!!

מר הוגו הנכבד. שים לב למה שכתב be_too: היכן יש מאמרים ואירגונים שתומכים בהצעה של אפי להמתין 2-3 שניות..
זו הערה מתגרה ואינה בונה דבר. במצב תנועה ותאונות כמו אצלינו, אני מסכים עם אפי שיש לנהוג בזהירות יתר בכל הקשור להתנהגות במפגש רכבים כמו צומת למשל. חוקים וכללים זה מסגרת כללית. אבל כדי ללמד נהג צעיר להימנע מהתאונה הבאה כנראה צריך יותר מזה. תאמין או לא, יישמתי את הצעת הכותב ותיצפתתי על צומת מסויימת כ 10 דקות. לא פחות מ4 נהגים עברו באדום מלא. מה שאומר שאם לא ארעה תאונה נהגים בכביש החוצה חיכו בעל כורחם אולי את השניות הללו כדי להימנע מתאונה. אתה קולט?? יש חוקים, אירגונים וכללים וישנה מציאות ישראלית. וזה מה שהנוער כאן צריך לקחת איתו לדרך כדי לחזור הביתה בשלום מהכביש. כולנו מזדעזעים אחרי סידרת תאונות קשדות מעת לעת. למה שלא נכין עצמינו אליהן לפני שהן קורות??!!
בא בנאדם ומציע כאן הצעות פרקטיות ומישהו אחר מעיר הערות רק כדי להפלמס.
 

be_roo

New member
לבקש מאדם שנותן עצות לנהגים צעירים לבסס

את המלצותיות על מידע אמפירי מוכח זו התגרות?

אני לא הקנטתי איש ולא הסטתי את הדיון לרמה אישית כמו שעשה אפי וכמו שאתה עושה.

אני ביקרתי המלצה אחת מתוך מספר שאפי נתן, כי היא חסרת בסיס, לא מוצדקת, וגורמת להפרעה מיותרת לתנועה.
העלתי טענות קונקרטיות לפיהן וידוא שהצומת פנוי לא דורש ולא מצריך 2-3 שניות, אבל תשובה רלוונטית לא קיבלתי, רק השתלחו אישית והתחבאות תחת סיסמאות כלליות.

ככה זה, כשלא מצליחים לספק מידע מבוסס וקונקרטי להצהרות חסרות בסיס, עוברים להשתלחות אישית ודמגוגית.
 

efibau

New member
אם פגעתי בך אני מתנצל..

ולעצם הענין.
לא. אין לי ביסוסים כתובים בענין זמן המתנה ברמזור. אני רק מציע דרך זהירה להתנהגות בצומת מתוך ניסיוני.
כמובן שאין איש חייב לקבל המלצה זו או אחרת. כאמור, כל שאני כותב ומדריך בא בהיכרותי את התנועה בארץ- אגב, כמו הרבה נהגים ותיקים,
ואני גם יודע לתרגם את ניסיוני לטיפים מתוך ראייה של איך למנוע את התאונה הבאה.
ועוד הערה אישית, ביסוסים אקדמיים או ציטוטים של אירגוני בטיחות או אחרים אינם ערובה למניעת תאונות.. ועל עיכוב ו"בזבוז זמן" של התנועה כבר אמרו לפני: "מוטב לאבד רגע בחיים מאשר לאבד חיים ברגע".
יום טוב ונהגיה זהירה.
אפי.
 

be_roo

New member
כשכותבים עיצות וטיפים צריך לבסס אותם

תמיד, ועל אחת כמה וכמה כשמדובר בפורום של צעירים חסרי נסיון, שלא יודעים לסנן נכון המלצות סבירות ומבוססות לעומת "טיפים" שמבוססים על טיעונים כלליים.

בלי בסיס זה בדיוק "שליפה מהמותן" כמו שטענתי, מספר חסר בסיס שלא מבוסס על דבר.

לא ענית לאף אחד משאלותי, כך שההמלצה שלך לא שונה מלהמליץ לחכות 5 שניות או 10 שניות או לנסוע 20 קמ"ש בנתיבי איילון. הכל נכנס תחת המנטרות הכלליות של "מוטב לאבד רגע בחיים מאשר לאבד חיים ברגע", כאשר ברור לכל שתנועה בעולם המודרני לא יכולה להתנהל ב-20 קמ"ש או בהמתנה של 10 שניות בכל רמזור.

אבל המשפט הבא שלך אומר הכל: "ביסוסים אקדמיים או ציטוטים של אירגוני בטיחות או אחרים אינם ערובה למניעת תאונות". אז מידע מדעי לא אומר הכל, אבל מספר שרירותי שנשלף ממוחו של נהג כזה או אחר הוא "טיפ בטיחותי".

אז כאמור הטיפ שלך חסר בסיס, ריק מתוכן וטוב שלא היה נכתב כלל, בטח שלא בפורום של צעירים, ואחת כמה וכמה כשמישהו החליט לצבוע אותך בצבע אדום, בעיקר אחרי שהצהרת שרעיונות חסרי בסיס עדיפים על מחקר ומדע.
 
למעלה