ברוך הבא לעולם של סוגי אנשים שונים
להבדיל ממה שנדמה להרבה אנשים, אין כזה דבר "טוב" או "רע", אלא יש הרבה מאד תכונות, שמתאימות באופן שונה לסוגי אנשים שונים.
לכן, במקום לומר "זה ספר טוב" או סרט רע",
כדאי לפרט כמה תכונות של הספר, במישורים שונים. יש אנשים שימצאו את זה מושך ויש אנשים שזה ידחה אותם.
לכאורה - ברור מאליו.
אבל אם אני מבין את הסיטואציה שתארת, מישהו אמר לך משהו שטחי ושטותי כמו "זה ספר מופת", בלי לתאר מה זה "מופת
עבורם.
אתה לא טרחת לברר מה זה מופת
עבורך, וכתוצאה מכך אתה תקוע על ספר שלא עושה לך כלום, ואתה עוד גורר את זה, כאילו שפתאום הוא יהפוך להיות ספר מופת.
אין בהכרח זרות או חפיפה בין הקבוצות של אנשים, אבל אפשר, בגסות, לאפיין שתי קבוצות על הסקאלה הזאת:
אנשים שמחפשים בעיקר אווירה, ולא מעניין אותם אם יש תוכן. אפילו אם יש תוכן, הם לא ישימו לב אליו, או יתעלמו ממנו בכוונה או באוטומט.
אנשים שמחפשים בעיקר תוכן (לאו דווקא עלילה), ופחות מעניין אותם לראות תמונות סצנות סטאטיות ארוכות ומרגשות, אבל חסרות כל זכות קיום מחוץ למדיה הספציפית.
זאת כמובן חלוקה חד מימדית, כמו כל חלוקה. אבל באופן אישי החלוקה הזאת מאד עוזרת לי לדעת האם אני הולך לראות סרט מסויים או לא.
אותו דבר קרה לי עם Stalker. סרט רוסי, מבחינתי מיותר לחלוטין, חסר עלילה, נטול הצהרה או חזון.
הרבה אנשים אמרו שזה סרט המד"ב הרוסי הטוב ביותר, או הקלאסי או איזשהו שיט שטחי אחר שאנשים אומרים כשאין להם משהו קונקרטי להגיד.