מה קראנו/ראינו/שמענו השבוע?

is00

New member
"סאלי לוקהארט ומסתרי אבן האודם" - פיליפ פולמן.

כשמצאתי את זה זה היה באגף הפנטסיה בספריה, אבל אחרי שסיימתי לקרוא את הספר אני יכול להגיד שאין לספר שום קשר לז'אנר הפנטסיה. זה סוג של מותחן מיסתורין היסטורי(וחלק מקוורטט).
כעת מה חשבתי על הספר - היה קריאה מהנה. הספר היה מותח ואמרתי לעצמי שברגע שהאחיינות שלי יהיו בנות 10, אני צריך לתת להן לקרוא את הספר. יש בו איזה... קסם(בהנחה שהן ייקראו ספרים, כמובן). חששתי שהוא ייגמר באיזה "קליפהאנגר" בהתחשב בכך שהוא חלק מקוורטט, אבל למזלי נראה לי שכל ספר בסדרה כנראה עומד בפני עצמו.
&nbsp
היום התחלתי לקרוא את אוסף הסיפורים הקצרים של ג'ורג' ר.ר. מרטין של דאנק ואג - "האביר משבע הממלכות" שמתרחש בעבר של העולם של ששאוש"ק. קניתי אותו ביום חמישי האחרון בכנס "מאורות". אני מקווה לא להתאכזב, כמו שלא התאכזבתי מהכנס.
 

הופאק

New member
התחלתי את העונה השניה של האיש במצודה הרמה

זה כיף והתחלנו לקבל תשובות לשאלות שהעונה הראשונה הציגה.
לא תמיד ברור מה מניע את הדמויות אבל אני מקווה שזה יתבהר בהמשך העונה.
 

RaikaRakka

New member
התחלתי את Imajica

יש וייב חזק, אני ב1% מהספר(המחובר של שניהם) =P
 

trilliane

Well-known member
מנהל
התחלנו לצפות בווסט-וורלד... סדרה אטית מאוד

עונה ראשונה עשרה פרקים, ומבחינתי היא התחילה רק בפרק השישי (בשביעי עוד לא צפינו, אאל"ט). לוקחת את עצמה ברצינות תהומית, חסרים לי מאוד הומור וקצת יותר שנינות או תחכום. אני מתגעגעת לג'וס וידון. לצערי הוא לא הוערך דיו על "בית הבובות" שהייתה בעיניי סדרה מעולה וגם קצת מקורית ומעניינת יותר (ואני גם אוהבת עלילה פרקית שנסגרת במקביל לעלילה עונתית מתמשכת).
&nbsp
בינתיים ווסט-וורלד לא העלתה שום תמה או רעיון חדש שלא ראיתי במקומות אחרים. הסדרה מזכירה לי שילוב של בית הבובות / AI (וקצת בלייד ראנר, איך אפשר שלא...) בעולם הווירטואלי של "משחקי הרעב" (קצת מצחיק כי אחד השחקנים משם משחק כאן). אגב משחקי הרעב, חסרה לי איזו קטניס. אמנם "המערב הפרוע" ממש לא מושך אותי אישית, אבל אין נשים שרוצות להשתתף במשחק?
 

הופאק

New member
גם אני אוהב מאוד את בית הבובות

את ווסטוורלד לא טרחתי לראות.
 

is00

New member
מה עם הסדרה "אנושיים"? ניסיתם גם?

סדרה בריטית המבוססת על סדרה נורווגית(?) שגם עוסקת באנדרואידים המפתחים מודעות. אני
בכל מקרה גם אני אהבתי את "בית הבובות" ו"ווסטוורלד" התחילה מאוד טוב, לדעתי, אבל מאוד נחלשה מהאמצע שלה.
 

trilliane

Well-known member
מנהל
לא שמעתי עליה... וזה לא שהתמה מרתקת אותי

צפיתי ב"ווסטוורלד" כי כולם מדברים על זה בלי סוף ובן הזוג חפר לי שחייבים לצפות. אני דווקא חשבתי ש"ווסטוורלד" התחילה חלש ומשעמם ודווקא עכשיו באמצע הסדרה נראה שסוף סוף קורה קצת משהו (אבל אין לי מושג אם זה יתפתח למקום מעניין או לא, ואני לא בבית הסופ"ש אז זה ימתין לשבוע הבא).
 
צפיתי בעונה הראשונה הנורווגית ומאוד התאכזבתי

תסריט איום ונורא, רדוד וצפוי ובעיקר מטופש. אח"כ צפיתי בפרק הראשון של הגרסה האנגלית וראיתי שזה זהה לחלוטין למקור אז הפסקתי.
 

is00

New member
באמת? מה מצאת שם כל כך רדוד וצפוי?

אני צפיתי בנרווגית וחשבתי שהיא דווקא לא רעה בכלל. לפעמים מטופשת, אבל ממש לא גרועה כמו שאתה מתאר אותה.
&nbsp
היום אני צופה בבריטית ואומנם זה התחיל בצורה די זהה, אבל היה שלב בבריטית שהם התחילו לשנות שם כמה דברים(גם כל עונה שם יותר קצר מהנרווגית). הבריטית גם לא רעה, לטעמי(ופחות מטופשת).
 
זה מתחיל כבר מסצנת הפתיחה האיומה

חבורת אנדרואידים סוררים מתנפלת על זוג קשישים בבית כפרי, ואיכשהו במקרה בזמן שהם מתנפלים מופיע משום מקום רכב מסחרי ויוצאים ממנו אנשים וחוטפים אנדרואידית אחת בלי שאף אחד ישים לב. כשתסריטאי מפיל עליך כזאת מקריות זה מראה שהוא לא יודע לכתוב וזה אכן מייצג את הכתיבה הגרועה לכל אורך העונה.
 

is00

New member
למה אתה קורא לזה כתיבה גרועה?

מה גרוע בזה, לדעתך? לא ברור לי בכלל.
האם זה בגלל שאתה מרגיש שזה מנסה להגיד מייד ש..."אנדרואידים זה דבר רע"? ממש לא ברור לי.
זה שזה לא נראה לך הגיוני, אני יכול להבין, אבל מצד שני האם כל סדרות המד"ב הן הגיוניות?
למשל כשאני צופה בסדרה או סרט מד"ב אני תמיד מכין עצמו לחוסר היגיון כלשהו או הגזמות. למה? בגלל שבזמן שהסדרה/סרט האלה שודרו הנושאים הם נושאים שלא קיימים במציאות, אז לרוב המדע מאחורי זה לא באמת ידוע או בכלל קיים, אז אי אפשר באמת... להבין אותו.
 
אמנם זה לא פורום כתיבה פה, אבל כשעסקינן בסיפור עלילתי

ותסריט של סדרה כזו הוא סוג של סיפור עלילתי, אז יש דרכים לקדם את העלילה שנחשבות לכתיבה טובה ויש דרכים שנחשבות לכתיבה רעה. בהחלט מקובל שתהיה, במיוחד בסיפור מד"ב ופנטזיה, איזושהי התרחשות בלתי סבירה בסיסית שמניעה את כל העלילה, כמו מפגש עם חייזרים, אבל אם כותבים משתמשים בתדירות גבוהה במקריות ובהתרחשויות בלתי סבירות בסדר גודל קטן כדי לקדם את העלילה אז זה בעיני סימן לכתיבה גרועה.
&nbsp
יכול להיות שכותבי מד"ב ופנטזיה בינוניים נוטים יותר מכותבים בז'אנרים אחרים להשתמש בזה בגלל שלכאורה הז'אנר מאפשר זאת, אבל זאת טעות גדולה לעשות את זה.
 

is00

New member
אז הסיבה לדעתך היא...

שבאותה סצנה גם חטפו אחת מהן בלי שאף אחד ישים לב וגם הייתה הפלישה של הקבוצה לבית של הזקנים?
&nbsp
בכל מקרה אני מסכים איתך שהכנסה של כמה אירועים בלתי סבירים בפרק זמן קצר יכול להחשב כתיבה גרועה, אבל להגדיר 2 אירועים כאלה בסצינה אחת, כשהדוגמא השנייה שלך נמצאת במחלוקת, כהוכחה לכתיבה גרועה... ממש לא!
אה ואומנם ראיתי את המקור הנורווגי לפני כמה שנים, אבל אני די בטוח שבסצנה הזאת בהחלט אחד מהקבוצה ראה את החטיפה וניסה להתערב, אבל ללא הצלחה. הוא לא סתם ראה את זה, אלא זה גם הוביל ישירות לאחת העלילות המרכזיות של אותה עונה - החיפוש שלו אחריה.
 
בדיוק סיימתי את העונה. מה שברור זה שלא מדובר במשחקי הכס

והכתיבה הרבה פחות מתוחכמת. גם את הטוויסט הגדול של העונה ניתן היה לזהות די בקלות כבר בפרקים הראשונים. אבל עדיין מדובר בקאסט מוכשר מאוד ובהפקה איכותית ומושקעת שאפשר ליהנות ממנה בקלות תוך מודעות למגבלות ומבלי לפתח ציפיות מוגזמות.
&nbsp
לצערי אני מתקשה להיזכר בסדרה טובה שהצליחה לשלב בין עלילה פרקית לעלילה עונתית בצורה חלקה ומשכנעת. אני חושב שדרך טובה יותר לשלב בין שני אלה היא למשל השיטה של ורוניקה מארס שבה בכל פרק מתחלק לשלוש עלילות בשלושה שלבים שונים: התחלה, אמצע וסוף.
 

trilliane

Well-known member
מנהל
במשחקי הכס אני לא צופה... בעיניי ג'וס וידון משלב נהדר עלילות

פרקיות ועונתיות. הן לא תמיד מוצלחות באותה מידה, אבל יש תחכום ובעיקר יש שנינות והומור. גם כשהוא כבד ועוסק בנושאים כבדים (למשל ב"בית הבובות") זה אף פעם לא באותה רצינות תהומית משמימה.
&nbsp
דווקא "ורוניקה מארס" אכזבה אותי מאוד (ולא זכורה לי בה שום חלוקה לשלוש של כל פרק, אף שבעונה הראשונה צפיתי בכל פרק לפחות פעמיים-שלוש). העונה הראשונה הייתה טובה, השנייה הסתיימה במפח נפש והשלישית נמרחה עד לסיום לא רע שהגיע מעט מדי ומאוחר מדי. הסרט היה חביב.
 

גלקטור

New member
זה מבוסס על סרט עם תסריט של מייקל קרייטון

הייתה תקופה, לפני כ15-20 שנה, שמאוד התלהבתי מקרייטון (בזכות פארק היורה, וזרע אנדרומדה, בעיקר). היום זה פשוט נראה לי שבכל הספרים זה אותו הסיפור.
וזה הפך לצפוי ומשעמם.
לגבי הסדרה, לא עניין אותי לצפות מעבר לפרק הראשון.
העדפתי "לבזבז" את זמני על העונה השניה של "האיש במצודה הרמה" (מעולה!) ועל "תדר" המוצלחת לטעמי.
 
למעלה