לפני חצי שנה הגיע אלי לשיחת יעוץ בעל עסק שקיים כבר לא מעט שנים, שיש לו אלפי לקוחות ויש לו מוצרים מעולים, ואמר לי שהוא רוצה להכניס שותף, לתת לו 50% מהעסק כדי שהוא ישווק אותו, והוא רצה את עצתי איך לעשות את זה נכון.
כשהתחלתי לחקור למה הוא צריך שותף שישווק אותו, התברר לי שהוא נמצא במצב מעניין - המכירות שלו תקועות כבר הרבה זמן בדיוק על גבול הרווחיות. והוא לא מצליח להעלות את המכירות מספיק גבוה כדי להיות רווחי... הוא במצוקה תזרימית מתמשכת ומאוד רוצה שמישהו יציל אותו. ואז עלה הרעיון - להכניס שותף שיפתור לו את הבעיה.
אז אני שואלת - נראה לכם הגיוני לתת במתנה חצי מהעסק בגלל מצוקה תזרימית?
(במהלך השנה אני שומעת עשרות סיפורים כאלו, של בעלי עסקים שמאוד רוצים להכניס שותף, וכשאני שומעת את זה אני יודעת שיש משהו בעסק שלא עובד מספיק טוב, שיש בעיה שבעל העסק לא מצליח לפתור בעצמו)
אז מה בכל זאת עושים? מתי כדאי להכניס שותף לעסק? מוזמנים לקרוא במאמר החדש שהעליתי.
קישור למאמר "מתי כדאי להכניס שותף לעסק?"
אפרת רמתי, ליווי עסקי ממוקד תוצאות.