למה בעצם שתהיה ניטראליות?
הרי גם בכבישי אגרה (מקבילה לרשת) יש תמחורים שונים למכוניות פרטיות, אוטובוסים, משאיות קטנות, סמיטריילרים וכו. (מקבילות לאימייל, טורנט, גלישה פשוטה, משחקי רשת, וכו)
הרי באמת לא הוגן להשוות בין אדם שרק קורא מיילים וגולש קצת בכמה אתרים קלילים, לבין אחד שקורע את הקו שלו עם הורדות מבוקר ועד ערב.
בכלל, הגישה המבוססת רק על רוחב פס היא בעייתית.
 
כי רובנו לא מעוניינים להעביר מידע כל-כל-כל הזמן. אבל כשאנחנו כבר מעבירים משהו אז אנחנו רוצים שזה יעבור הכי מהר שאפשר.
אז קונים רוחב פס של X למרות שאנחנו משתמשים באחוזים בודדים מזה בלבד במוצא על פני חודש, או אפילו על פני יממה.
 
יותר הגיוני למדוד אינטרנט לפי חישוב מסויים המבוסס על נפח התעבורה (כמה ביטים העברת בסך הכל בלי קשר למהירות ההעברה) ולמשהו שיאפיין את רוחב הפס שצרכת (למשל כמה רוחב פס צרכת ולאיזה משכי זמן, ובאילו זמנים)
משהו כמו שקיים בחשמל. אפשר לשלם רק לפי כמות - שזה מה שרובנו משלמים בבתים שלנו. ואפשר לשלם לפי כמה צרכת בשעות השיא, כמה בשפל. ולגופים גדולים אפשר אפילו במדידה ותמחור כמעט אונליין. יש בורסת חשמל שמתנהלת לפי כמות החשמל המיוצרת והנצרכת בכלל הרשת. כאשר מסתמן עודף חשמל, המחיר יורד, וכאשרמסתמנת מצוקת חשמל המחיר עולה. וזה מתנדנד בשברירי סנטים ברזולוציות של דקות או אף שניות. קונצרנים גדולים יכולים להתנהל חכם ולחסוך מליונים על ידי הגברת והנמכת השימוש שלהם בחשמל לפי מצב השוק בכל רגע ורגע. - אבל אני "קצת" גולש...
 
בקיצור, אני בטוח שאפשר לשכלל את זה עוד ועוד כך שתצא אופטימיזציה לא רק של רווחי הISP אלא גם אופטימיזציה של ניצול התשתיות, חוויית המשתמש, צימצום תחושת הפראייר, וכו.