סיור במתחם התחזוקה החדש בבאר שבע

מצב
הנושא נעול.

davidfainshtein

Member
מנהל
==5==

תמונות ועוד
ראשית, ברצוני לצרף את תודותיי החמות ולהודות לעוזי בוכבינדר ואייל פיטוסי אשר אירחו אותנו במתחם. היה סיור מאלף תחת הדרכתו של עוזי, מנהל הפרוייקט.
אין ספק שמדובר בפרוייקט מרשים ומורכב ביותר בהרבה רמות וביניהן ברמה הטכנולוגית. קפיצת מדרגה משמעותית ביותר בכל הקשור לרמת התחזוקה, לה יזכו הרכבות במתחם. צריך להבין שבשורה התחתונה, מקימים באתר בתוך שנים בודדות את מה שבמתחם הקישון נבנה במשך שנות דור וכל זאת בטכנולוגיה של המאה ה-21. השיפור מתבטא בכל פרט ופרט, החל ממבנה ארבעת תעלות הטיפול הראשיות, נוחות העבודה של המכונאים אשר יעבדו בהן, על מערכות העזר השונות שלהן, דרך מערכת האיתות האלקטרונית-מקומית אשר פותחה ע"י מהנדסי הרכבת ייחודית למתחם זה וכלה ברמת השרות הכללית אשר תסופק לרכבות במתחם, כולל מכונת שטיפה משוכללת, מתקני ריקון ותדלוק, דיור וכו' וכו'.

כזכור, המתחם יספק שרותי תחזוקה לכל צי קרונות הנוסעים אשר בשרות רכבת ישראל, למעט צי ה- IC3 אשר יוצא למיקוד חוץ. בנוסף, גם הקטרים יקבלו טיפול במקום בדמות תדלוק, מילוי חול, שמנים, מים וכו'.
האורך הכולל של המסילות אשר מונחות במסגרת הפרויקט נושק ל- 21 ק"מ מסילה. נתון דומה לתוכנית הנחת מסילות שנתית כוללת של רכבת ישראל בכל רחבי הרשת בשנים האחרונות! (זוכרים את הטבלה שהביא אביתר?) בנוסף למוסך המרכזי ולשני מתחמי הדיור, מוקם בתחנה מבנה שו"ב גדול במיוחד בשטח של 1300 מ"ר, מבנה מסילאים עם זוג מסילות ומוסך צמ"ה, רציף לוגיסטיקה עם שלוחה שלהם, רציף תדלוק, קו שטיפה ועוד ועוד. ארבעה מעברים תת קרקעיים יחברו את שני אזורי הדפו - הצפוני והדרומי שביניהם עוברת, כזכור מסילת קו ראשי. אחד המעברים יהיה אף מעבר לכלי רכב.
כל מרכיבי הפרויקט לוקחים בחשבון שני אלמנטים עתידיים: חישמול והקו לאילת.
==5==
מבטשה ומווסת רבד בדרך לארוחת צהריים.
 
המבטשה לא יכולה לגרור את המווסת

מעניין לראות שיש נהג בשני הכלים
למרות שהמבטשה גוררת את המווסת.
המבטשה לא יכולה לגרור את המווסת
למיטב הבנתי, למווסתי הרבד של רכבת ישראל מתוצרת קרשאו אין כל מתקני צימוד, אז לא ניתן לגרור אותם עם שום כלי אחר בשגרה.
 

בועז ל

New member
יש לי חדשות בשבילך, פרופ'. המבטשה אכן נראתה

המבטשה לא יכולה לגרור את המווסת
למיטב הבנתי, למווסתי הרבד של רכבת ישראל מתוצרת קרשאו אין כל מתקני צימוד, אז לא ניתן לגרור אותם עם שום כלי אחר בשגרה.
יש לי חדשות בשבילך, פרופ'. המבטשה אכן נראתה
כשהיא גוררת את מווסת הרבד עם מוט גרירה.
 

jarondl

New member
כנראה בגלל זה נזקקו לנהג הנוסף

יש לי חדשות בשבילך, פרופ'. המבטשה אכן נראתה
כשהיא גוררת את מווסת הרבד עם מוט גרירה.
כנראה בגלל זה נזקקו לנהג הנוסף
אני מניח שעם מוט הגרירה
לא מתחברת מערכת הבלימה והתאורה.
 

davidfainshtein

Member
מנהל
==6==

תמונות ועוד
ראשית, ברצוני לצרף את תודותיי החמות ולהודות לעוזי בוכבינדר ואייל פיטוסי אשר אירחו אותנו במתחם. היה סיור מאלף תחת הדרכתו של עוזי, מנהל הפרוייקט.
אין ספק שמדובר בפרוייקט מרשים ומורכב ביותר בהרבה רמות וביניהן ברמה הטכנולוגית. קפיצת מדרגה משמעותית ביותר בכל הקשור לרמת התחזוקה, לה יזכו הרכבות במתחם. צריך להבין שבשורה התחתונה, מקימים באתר בתוך שנים בודדות את מה שבמתחם הקישון נבנה במשך שנות דור וכל זאת בטכנולוגיה של המאה ה-21. השיפור מתבטא בכל פרט ופרט, החל ממבנה ארבעת תעלות הטיפול הראשיות, נוחות העבודה של המכונאים אשר יעבדו בהן, על מערכות העזר השונות שלהן, דרך מערכת האיתות האלקטרונית-מקומית אשר פותחה ע"י מהנדסי הרכבת ייחודית למתחם זה וכלה ברמת השרות הכללית אשר תסופק לרכבות במתחם, כולל מכונת שטיפה משוכללת, מתקני ריקון ותדלוק, דיור וכו' וכו'.

כזכור, המתחם יספק שרותי תחזוקה לכל צי קרונות הנוסעים אשר בשרות רכבת ישראל, למעט צי ה- IC3 אשר יוצא למיקוד חוץ. בנוסף, גם הקטרים יקבלו טיפול במקום בדמות תדלוק, מילוי חול, שמנים, מים וכו'.
האורך הכולל של המסילות אשר מונחות במסגרת הפרויקט נושק ל- 21 ק"מ מסילה. נתון דומה לתוכנית הנחת מסילות שנתית כוללת של רכבת ישראל בכל רחבי הרשת בשנים האחרונות! (זוכרים את הטבלה שהביא אביתר?) בנוסף למוסך המרכזי ולשני מתחמי הדיור, מוקם בתחנה מבנה שו"ב גדול במיוחד בשטח של 1300 מ"ר, מבנה מסילאים עם זוג מסילות ומוסך צמ"ה, רציף לוגיסטיקה עם שלוחה שלהם, רציף תדלוק, קו שטיפה ועוד ועוד. ארבעה מעברים תת קרקעיים יחברו את שני אזורי הדפו - הצפוני והדרומי שביניהם עוברת, כזכור מסילת קו ראשי. אחד המעברים יהיה אף מעבר לכלי רכב.
כל מרכיבי הפרויקט לוקחים בחשבון שני אלמנטים עתידיים: חישמול והקו לאילת.
==6==
 

davidfainshtein

Member
מנהל
==7==

תמונות ועוד
ראשית, ברצוני לצרף את תודותיי החמות ולהודות לעוזי בוכבינדר ואייל פיטוסי אשר אירחו אותנו במתחם. היה סיור מאלף תחת הדרכתו של עוזי, מנהל הפרוייקט.
אין ספק שמדובר בפרוייקט מרשים ומורכב ביותר בהרבה רמות וביניהן ברמה הטכנולוגית. קפיצת מדרגה משמעותית ביותר בכל הקשור לרמת התחזוקה, לה יזכו הרכבות במתחם. צריך להבין שבשורה התחתונה, מקימים באתר בתוך שנים בודדות את מה שבמתחם הקישון נבנה במשך שנות דור וכל זאת בטכנולוגיה של המאה ה-21. השיפור מתבטא בכל פרט ופרט, החל ממבנה ארבעת תעלות הטיפול הראשיות, נוחות העבודה של המכונאים אשר יעבדו בהן, על מערכות העזר השונות שלהן, דרך מערכת האיתות האלקטרונית-מקומית אשר פותחה ע"י מהנדסי הרכבת ייחודית למתחם זה וכלה ברמת השרות הכללית אשר תסופק לרכבות במתחם, כולל מכונת שטיפה משוכללת, מתקני ריקון ותדלוק, דיור וכו' וכו'.

כזכור, המתחם יספק שרותי תחזוקה לכל צי קרונות הנוסעים אשר בשרות רכבת ישראל, למעט צי ה- IC3 אשר יוצא למיקוד חוץ. בנוסף, גם הקטרים יקבלו טיפול במקום בדמות תדלוק, מילוי חול, שמנים, מים וכו'.
האורך הכולל של המסילות אשר מונחות במסגרת הפרויקט נושק ל- 21 ק"מ מסילה. נתון דומה לתוכנית הנחת מסילות שנתית כוללת של רכבת ישראל בכל רחבי הרשת בשנים האחרונות! (זוכרים את הטבלה שהביא אביתר?) בנוסף למוסך המרכזי ולשני מתחמי הדיור, מוקם בתחנה מבנה שו"ב גדול במיוחד בשטח של 1300 מ"ר, מבנה מסילאים עם זוג מסילות ומוסך צמ"ה, רציף לוגיסטיקה עם שלוחה שלהם, רציף תדלוק, קו שטיפה ועוד ועוד. ארבעה מעברים תת קרקעיים יחברו את שני אזורי הדפו - הצפוני והדרומי שביניהם עוברת, כזכור מסילת קו ראשי. אחד המעברים יהיה אף מעבר לכלי רכב.
כל מרכיבי הפרויקט לוקחים בחשבון שני אלמנטים עתידיים: חישמול והקו לאילת.
==7==
המוסך המרכזי. 4 תעלות טיפול באורך 400 מ' כ"א.
 

davidfainshtein

Member
מנהל
==8==

תמונות ועוד
ראשית, ברצוני לצרף את תודותיי החמות ולהודות לעוזי בוכבינדר ואייל פיטוסי אשר אירחו אותנו במתחם. היה סיור מאלף תחת הדרכתו של עוזי, מנהל הפרוייקט.
אין ספק שמדובר בפרוייקט מרשים ומורכב ביותר בהרבה רמות וביניהן ברמה הטכנולוגית. קפיצת מדרגה משמעותית ביותר בכל הקשור לרמת התחזוקה, לה יזכו הרכבות במתחם. צריך להבין שבשורה התחתונה, מקימים באתר בתוך שנים בודדות את מה שבמתחם הקישון נבנה במשך שנות דור וכל זאת בטכנולוגיה של המאה ה-21. השיפור מתבטא בכל פרט ופרט, החל ממבנה ארבעת תעלות הטיפול הראשיות, נוחות העבודה של המכונאים אשר יעבדו בהן, על מערכות העזר השונות שלהן, דרך מערכת האיתות האלקטרונית-מקומית אשר פותחה ע"י מהנדסי הרכבת ייחודית למתחם זה וכלה ברמת השרות הכללית אשר תסופק לרכבות במתחם, כולל מכונת שטיפה משוכללת, מתקני ריקון ותדלוק, דיור וכו' וכו'.

כזכור, המתחם יספק שרותי תחזוקה לכל צי קרונות הנוסעים אשר בשרות רכבת ישראל, למעט צי ה- IC3 אשר יוצא למיקוד חוץ. בנוסף, גם הקטרים יקבלו טיפול במקום בדמות תדלוק, מילוי חול, שמנים, מים וכו'.
האורך הכולל של המסילות אשר מונחות במסגרת הפרויקט נושק ל- 21 ק"מ מסילה. נתון דומה לתוכנית הנחת מסילות שנתית כוללת של רכבת ישראל בכל רחבי הרשת בשנים האחרונות! (זוכרים את הטבלה שהביא אביתר?) בנוסף למוסך המרכזי ולשני מתחמי הדיור, מוקם בתחנה מבנה שו"ב גדול במיוחד בשטח של 1300 מ"ר, מבנה מסילאים עם זוג מסילות ומוסך צמ"ה, רציף לוגיסטיקה עם שלוחה שלהם, רציף תדלוק, קו שטיפה ועוד ועוד. ארבעה מעברים תת קרקעיים יחברו את שני אזורי הדפו - הצפוני והדרומי שביניהם עוברת, כזכור מסילת קו ראשי. אחד המעברים יהיה אף מעבר לכלי רכב.
כל מרכיבי הפרויקט לוקחים בחשבון שני אלמנטים עתידיים: חישמול והקו לאילת.
==8==
 

davidfainshtein

Member
מנהל
==9==

תמונות ועוד
ראשית, ברצוני לצרף את תודותיי החמות ולהודות לעוזי בוכבינדר ואייל פיטוסי אשר אירחו אותנו במתחם. היה סיור מאלף תחת הדרכתו של עוזי, מנהל הפרוייקט.
אין ספק שמדובר בפרוייקט מרשים ומורכב ביותר בהרבה רמות וביניהן ברמה הטכנולוגית. קפיצת מדרגה משמעותית ביותר בכל הקשור לרמת התחזוקה, לה יזכו הרכבות במתחם. צריך להבין שבשורה התחתונה, מקימים באתר בתוך שנים בודדות את מה שבמתחם הקישון נבנה במשך שנות דור וכל זאת בטכנולוגיה של המאה ה-21. השיפור מתבטא בכל פרט ופרט, החל ממבנה ארבעת תעלות הטיפול הראשיות, נוחות העבודה של המכונאים אשר יעבדו בהן, על מערכות העזר השונות שלהן, דרך מערכת האיתות האלקטרונית-מקומית אשר פותחה ע"י מהנדסי הרכבת ייחודית למתחם זה וכלה ברמת השרות הכללית אשר תסופק לרכבות במתחם, כולל מכונת שטיפה משוכללת, מתקני ריקון ותדלוק, דיור וכו' וכו'.

כזכור, המתחם יספק שרותי תחזוקה לכל צי קרונות הנוסעים אשר בשרות רכבת ישראל, למעט צי ה- IC3 אשר יוצא למיקוד חוץ. בנוסף, גם הקטרים יקבלו טיפול במקום בדמות תדלוק, מילוי חול, שמנים, מים וכו'.
האורך הכולל של המסילות אשר מונחות במסגרת הפרויקט נושק ל- 21 ק"מ מסילה. נתון דומה לתוכנית הנחת מסילות שנתית כוללת של רכבת ישראל בכל רחבי הרשת בשנים האחרונות! (זוכרים את הטבלה שהביא אביתר?) בנוסף למוסך המרכזי ולשני מתחמי הדיור, מוקם בתחנה מבנה שו"ב גדול במיוחד בשטח של 1300 מ"ר, מבנה מסילאים עם זוג מסילות ומוסך צמ"ה, רציף לוגיסטיקה עם שלוחה שלהם, רציף תדלוק, קו שטיפה ועוד ועוד. ארבעה מעברים תת קרקעיים יחברו את שני אזורי הדפו - הצפוני והדרומי שביניהם עוברת, כזכור מסילת קו ראשי. אחד המעברים יהיה אף מעבר לכלי רכב.
כל מרכיבי הפרויקט לוקחים בחשבון שני אלמנטים עתידיים: חישמול והקו לאילת.
==9==
החלקת הבטון עם "הליקופטרים". כמו טוסיק של תינוק...
 

raminec

New member
לאחר יציקת הבטון מפזרים גרגרים של חומר עם צבע

==9==
החלקת הבטון עם "הליקופטרים". כמו טוסיק של תינוק...
לאחר יציקת הבטון מפזרים גרגרים של חומר עם צבע
אדום שמקנה לשכבה העליונה עמידות טובה יותר... וצבע אדום.
 

davidfainshtein

Member
מנהל
==10==

תמונות ועוד
ראשית, ברצוני לצרף את תודותיי החמות ולהודות לעוזי בוכבינדר ואייל פיטוסי אשר אירחו אותנו במתחם. היה סיור מאלף תחת הדרכתו של עוזי, מנהל הפרוייקט.
אין ספק שמדובר בפרוייקט מרשים ומורכב ביותר בהרבה רמות וביניהן ברמה הטכנולוגית. קפיצת מדרגה משמעותית ביותר בכל הקשור לרמת התחזוקה, לה יזכו הרכבות במתחם. צריך להבין שבשורה התחתונה, מקימים באתר בתוך שנים בודדות את מה שבמתחם הקישון נבנה במשך שנות דור וכל זאת בטכנולוגיה של המאה ה-21. השיפור מתבטא בכל פרט ופרט, החל ממבנה ארבעת תעלות הטיפול הראשיות, נוחות העבודה של המכונאים אשר יעבדו בהן, על מערכות העזר השונות שלהן, דרך מערכת האיתות האלקטרונית-מקומית אשר פותחה ע"י מהנדסי הרכבת ייחודית למתחם זה וכלה ברמת השרות הכללית אשר תסופק לרכבות במתחם, כולל מכונת שטיפה משוכללת, מתקני ריקון ותדלוק, דיור וכו' וכו'.

כזכור, המתחם יספק שרותי תחזוקה לכל צי קרונות הנוסעים אשר בשרות רכבת ישראל, למעט צי ה- IC3 אשר יוצא למיקוד חוץ. בנוסף, גם הקטרים יקבלו טיפול במקום בדמות תדלוק, מילוי חול, שמנים, מים וכו'.
האורך הכולל של המסילות אשר מונחות במסגרת הפרויקט נושק ל- 21 ק"מ מסילה. נתון דומה לתוכנית הנחת מסילות שנתית כוללת של רכבת ישראל בכל רחבי הרשת בשנים האחרונות! (זוכרים את הטבלה שהביא אביתר?) בנוסף למוסך המרכזי ולשני מתחמי הדיור, מוקם בתחנה מבנה שו"ב גדול במיוחד בשטח של 1300 מ"ר, מבנה מסילאים עם זוג מסילות ומוסך צמ"ה, רציף לוגיסטיקה עם שלוחה שלהם, רציף תדלוק, קו שטיפה ועוד ועוד. ארבעה מעברים תת קרקעיים יחברו את שני אזורי הדפו - הצפוני והדרומי שביניהם עוברת, כזכור מסילת קו ראשי. אחד המעברים יהיה אף מעבר לכלי רכב.
כל מרכיבי הפרויקט לוקחים בחשבון שני אלמנטים עתידיים: חישמול והקו לאילת.
==10==
 

davidfainshtein

Member
מנהל
==11==

תמונות ועוד
ראשית, ברצוני לצרף את תודותיי החמות ולהודות לעוזי בוכבינדר ואייל פיטוסי אשר אירחו אותנו במתחם. היה סיור מאלף תחת הדרכתו של עוזי, מנהל הפרוייקט.
אין ספק שמדובר בפרוייקט מרשים ומורכב ביותר בהרבה רמות וביניהן ברמה הטכנולוגית. קפיצת מדרגה משמעותית ביותר בכל הקשור לרמת התחזוקה, לה יזכו הרכבות במתחם. צריך להבין שבשורה התחתונה, מקימים באתר בתוך שנים בודדות את מה שבמתחם הקישון נבנה במשך שנות דור וכל זאת בטכנולוגיה של המאה ה-21. השיפור מתבטא בכל פרט ופרט, החל ממבנה ארבעת תעלות הטיפול הראשיות, נוחות העבודה של המכונאים אשר יעבדו בהן, על מערכות העזר השונות שלהן, דרך מערכת האיתות האלקטרונית-מקומית אשר פותחה ע"י מהנדסי הרכבת ייחודית למתחם זה וכלה ברמת השרות הכללית אשר תסופק לרכבות במתחם, כולל מכונת שטיפה משוכללת, מתקני ריקון ותדלוק, דיור וכו' וכו'.

כזכור, המתחם יספק שרותי תחזוקה לכל צי קרונות הנוסעים אשר בשרות רכבת ישראל, למעט צי ה- IC3 אשר יוצא למיקוד חוץ. בנוסף, גם הקטרים יקבלו טיפול במקום בדמות תדלוק, מילוי חול, שמנים, מים וכו'.
האורך הכולל של המסילות אשר מונחות במסגרת הפרויקט נושק ל- 21 ק"מ מסילה. נתון דומה לתוכנית הנחת מסילות שנתית כוללת של רכבת ישראל בכל רחבי הרשת בשנים האחרונות! (זוכרים את הטבלה שהביא אביתר?) בנוסף למוסך המרכזי ולשני מתחמי הדיור, מוקם בתחנה מבנה שו"ב גדול במיוחד בשטח של 1300 מ"ר, מבנה מסילאים עם זוג מסילות ומוסך צמ"ה, רציף לוגיסטיקה עם שלוחה שלהם, רציף תדלוק, קו שטיפה ועוד ועוד. ארבעה מעברים תת קרקעיים יחברו את שני אזורי הדפו - הצפוני והדרומי שביניהם עוברת, כזכור מסילת קו ראשי. אחד המעברים יהיה אף מעבר לכלי רכב.
כל מרכיבי הפרויקט לוקחים בחשבון שני אלמנטים עתידיים: חישמול והקו לאילת.
==11==
תעלת טיפולים. על העמודונים תונחנה המסילות.
 

raminec

New member
בדופן העמודונים יותקנו גופי תאורה

==11==
תעלת טיפולים. על העמודונים תונחנה המסילות.
בדופן העמודונים יותקנו גופי תאורה
שיאפשרו עבודה נוחה בתעלה. בשלד של העמודונים שטרם נוצקו אפשר לראות את התעלות לחיווט החשמלי.
 

davidfainshtein

Member
מנהל
==12==

תמונות ועוד
ראשית, ברצוני לצרף את תודותיי החמות ולהודות לעוזי בוכבינדר ואייל פיטוסי אשר אירחו אותנו במתחם. היה סיור מאלף תחת הדרכתו של עוזי, מנהל הפרוייקט.
אין ספק שמדובר בפרוייקט מרשים ומורכב ביותר בהרבה רמות וביניהן ברמה הטכנולוגית. קפיצת מדרגה משמעותית ביותר בכל הקשור לרמת התחזוקה, לה יזכו הרכבות במתחם. צריך להבין שבשורה התחתונה, מקימים באתר בתוך שנים בודדות את מה שבמתחם הקישון נבנה במשך שנות דור וכל זאת בטכנולוגיה של המאה ה-21. השיפור מתבטא בכל פרט ופרט, החל ממבנה ארבעת תעלות הטיפול הראשיות, נוחות העבודה של המכונאים אשר יעבדו בהן, על מערכות העזר השונות שלהן, דרך מערכת האיתות האלקטרונית-מקומית אשר פותחה ע"י מהנדסי הרכבת ייחודית למתחם זה וכלה ברמת השרות הכללית אשר תסופק לרכבות במתחם, כולל מכונת שטיפה משוכללת, מתקני ריקון ותדלוק, דיור וכו' וכו'.

כזכור, המתחם יספק שרותי תחזוקה לכל צי קרונות הנוסעים אשר בשרות רכבת ישראל, למעט צי ה- IC3 אשר יוצא למיקוד חוץ. בנוסף, גם הקטרים יקבלו טיפול במקום בדמות תדלוק, מילוי חול, שמנים, מים וכו'.
האורך הכולל של המסילות אשר מונחות במסגרת הפרויקט נושק ל- 21 ק"מ מסילה. נתון דומה לתוכנית הנחת מסילות שנתית כוללת של רכבת ישראל בכל רחבי הרשת בשנים האחרונות! (זוכרים את הטבלה שהביא אביתר?) בנוסף למוסך המרכזי ולשני מתחמי הדיור, מוקם בתחנה מבנה שו"ב גדול במיוחד בשטח של 1300 מ"ר, מבנה מסילאים עם זוג מסילות ומוסך צמ"ה, רציף לוגיסטיקה עם שלוחה שלהם, רציף תדלוק, קו שטיפה ועוד ועוד. ארבעה מעברים תת קרקעיים יחברו את שני אזורי הדפו - הצפוני והדרומי שביניהם עוברת, כזכור מסילת קו ראשי. אחד המעברים יהיה אף מעבר לכלי רכב.
כל מרכיבי הפרויקט לוקחים בחשבון שני אלמנטים עתידיים: חישמול והקו לאילת.
==12==
בתוך התעלה.
 

davidfainshtein

Member
מנהל
==13==

תמונות ועוד
ראשית, ברצוני לצרף את תודותיי החמות ולהודות לעוזי בוכבינדר ואייל פיטוסי אשר אירחו אותנו במתחם. היה סיור מאלף תחת הדרכתו של עוזי, מנהל הפרוייקט.
אין ספק שמדובר בפרוייקט מרשים ומורכב ביותר בהרבה רמות וביניהן ברמה הטכנולוגית. קפיצת מדרגה משמעותית ביותר בכל הקשור לרמת התחזוקה, לה יזכו הרכבות במתחם. צריך להבין שבשורה התחתונה, מקימים באתר בתוך שנים בודדות את מה שבמתחם הקישון נבנה במשך שנות דור וכל זאת בטכנולוגיה של המאה ה-21. השיפור מתבטא בכל פרט ופרט, החל ממבנה ארבעת תעלות הטיפול הראשיות, נוחות העבודה של המכונאים אשר יעבדו בהן, על מערכות העזר השונות שלהן, דרך מערכת האיתות האלקטרונית-מקומית אשר פותחה ע"י מהנדסי הרכבת ייחודית למתחם זה וכלה ברמת השרות הכללית אשר תסופק לרכבות במתחם, כולל מכונת שטיפה משוכללת, מתקני ריקון ותדלוק, דיור וכו' וכו'.

כזכור, המתחם יספק שרותי תחזוקה לכל צי קרונות הנוסעים אשר בשרות רכבת ישראל, למעט צי ה- IC3 אשר יוצא למיקוד חוץ. בנוסף, גם הקטרים יקבלו טיפול במקום בדמות תדלוק, מילוי חול, שמנים, מים וכו'.
האורך הכולל של המסילות אשר מונחות במסגרת הפרויקט נושק ל- 21 ק"מ מסילה. נתון דומה לתוכנית הנחת מסילות שנתית כוללת של רכבת ישראל בכל רחבי הרשת בשנים האחרונות! (זוכרים את הטבלה שהביא אביתר?) בנוסף למוסך המרכזי ולשני מתחמי הדיור, מוקם בתחנה מבנה שו"ב גדול במיוחד בשטח של 1300 מ"ר, מבנה מסילאים עם זוג מסילות ומוסך צמ"ה, רציף לוגיסטיקה עם שלוחה שלהם, רציף תדלוק, קו שטיפה ועוד ועוד. ארבעה מעברים תת קרקעיים יחברו את שני אזורי הדפו - הצפוני והדרומי שביניהם עוברת, כזכור מסילת קו ראשי. אחד המעברים יהיה אף מעבר לכלי רכב.
כל מרכיבי הפרויקט לוקחים בחשבון שני אלמנטים עתידיים: חישמול והקו לאילת.
==13==
מתחת לתעלת הטיפולים מותקנות כל מערכות העזר, הצנרת לסוגיה הנדרשת לצורך מתן מגוון הטיפולים.
5 סוגי מים שונים (מים רגילים, קיטור לניקוי, מים לרדיאטור, מים למגבים ועוד...) שמנים, חומרי ניקוי, דלק...
כל זה מגיע לתוך עמדות הטיפול, אל תוך פיטס נשלפים, כמו בשדות התעופה.
 

davidfainshtein

Member
מנהל
==14==

תמונות ועוד
ראשית, ברצוני לצרף את תודותיי החמות ולהודות לעוזי בוכבינדר ואייל פיטוסי אשר אירחו אותנו במתחם. היה סיור מאלף תחת הדרכתו של עוזי, מנהל הפרוייקט.
אין ספק שמדובר בפרוייקט מרשים ומורכב ביותר בהרבה רמות וביניהן ברמה הטכנולוגית. קפיצת מדרגה משמעותית ביותר בכל הקשור לרמת התחזוקה, לה יזכו הרכבות במתחם. צריך להבין שבשורה התחתונה, מקימים באתר בתוך שנים בודדות את מה שבמתחם הקישון נבנה במשך שנות דור וכל זאת בטכנולוגיה של המאה ה-21. השיפור מתבטא בכל פרט ופרט, החל ממבנה ארבעת תעלות הטיפול הראשיות, נוחות העבודה של המכונאים אשר יעבדו בהן, על מערכות העזר השונות שלהן, דרך מערכת האיתות האלקטרונית-מקומית אשר פותחה ע"י מהנדסי הרכבת ייחודית למתחם זה וכלה ברמת השרות הכללית אשר תסופק לרכבות במתחם, כולל מכונת שטיפה משוכללת, מתקני ריקון ותדלוק, דיור וכו' וכו'.

כזכור, המתחם יספק שרותי תחזוקה לכל צי קרונות הנוסעים אשר בשרות רכבת ישראל, למעט צי ה- IC3 אשר יוצא למיקוד חוץ. בנוסף, גם הקטרים יקבלו טיפול במקום בדמות תדלוק, מילוי חול, שמנים, מים וכו'.
האורך הכולל של המסילות אשר מונחות במסגרת הפרויקט נושק ל- 21 ק"מ מסילה. נתון דומה לתוכנית הנחת מסילות שנתית כוללת של רכבת ישראל בכל רחבי הרשת בשנים האחרונות! (זוכרים את הטבלה שהביא אביתר?) בנוסף למוסך המרכזי ולשני מתחמי הדיור, מוקם בתחנה מבנה שו"ב גדול במיוחד בשטח של 1300 מ"ר, מבנה מסילאים עם זוג מסילות ומוסך צמ"ה, רציף לוגיסטיקה עם שלוחה שלהם, רציף תדלוק, קו שטיפה ועוד ועוד. ארבעה מעברים תת קרקעיים יחברו את שני אזורי הדפו - הצפוני והדרומי שביניהם עוברת, כזכור מסילת קו ראשי. אחד המעברים יהיה אף מעבר לכלי רכב.
כל מרכיבי הפרויקט לוקחים בחשבון שני אלמנטים עתידיים: חישמול והקו לאילת.
==14==
וגם נקודות חשמל שונות.
 
מצב
הנושא נעול.
למעלה