לברדור נאמן
New member
הבהרות חשובות עבורך
לוח התמרורים עודכן ב-2010, ולרשויות מותר להשתמש בסימונים הישנים ויש הוראת מעבר ברורה שקובעת שהם גם חוקיים ומשמעותם תהיה "הקרובה ביותר לזו שבלוח התמרורים החדש", ההוראה לשנות את קו ההפרדה הרצוף לכפול זה לגבי סלילת כבישים חדשים וכבישים שעושים להם תחזוקה.
תמרור זכות קדימה בכייון שלך (מעויין צהוב) לא נמצא במדינת ישראל כי יש הנחיה של משרד התחבורה לא להציב אותו, והוא מופיע בלוח התמרורים רק בגלל שהלוח חייב לתאום לתקינה אירופית, ועדיין לרשות הקובעת במדינה שמאמצת את הלוח הזכות שלא להשתמש באחד התמרורים בפועל.
אתה טועה ובענק, כשאתה כותב שלמשרד התחבורה אין סמכות לכפות על הרשויות, משרד התחבורה הוא "רשות תמרור מרכזית"
כהגדרתה בתקנות התעבורה והיא רשאית להורות לרשות תמרור מקומית (שאלה עיריות וישובים וגם מפעילות כבישים ביניעירוניים) להציב, להסיר, לתקן וכל מה שתעלה בדעתך באשר לתמרורים והסדרי תנועה. פערי הידע והתהיות שאתה מעלה נובעים מחוסר היכרות עם תקנות התעבורה, שהם הבסיס להבנה של כל התחום, אבל זה בסדר, לומדים תוך כדי החיים תמיד, רק רצוי שתיקח בחשבון להבא ותסייג את דבריך אם אתה לא בטוח בהם ממש ואין לך מקור משלך שאתה מכיר לקבוע מה שאתה אומר, כדי שלא תטעה אחרים.
זה משליך גם על מה שכתבת במקרה בב"ש, יש תקנת תעבורה שקובעת שאסור להעמיד את הרכב בצורה שיש בו כדי להפריע לתנועה, ויש מקרים (נדירים אמנם אבל יש) שאין תמרורים באזור הרלוונטי, ואז התקנה היא שקובעת. ואיך אתה כאזרח אמור להבין שזה מפריע לתנועה? עובדה שהבנת בעצמך, מתוקף היותך בעל רשיון בסך הכל ונהג סביר מן המניין.
ואם כבר דיברנו על תקנה שקובעת כאשר אין תמרור, אז נזכיר את מדרג הציות להוראות, קודם כל תקנה (חוק), אחרי זה תמרורים, אחרי זה רמזורים גוברים ושוטר או פקח שהוסמך לפי תקנה 23 רשאים להגיד לך לעשות בניגוד לכל אלה.
שמחתי לסייע
הבהרות חשובות עבורךאני אגלה לך עוד דבר שכנראה לא ידעת..
להרבה דברים שקיימים בעולם אין סיבה הגיונית...
במקרה הזה יש סיבה הגיונית... הסרת והצבת תמרורים וסימון מחדש של כבישים ומדרכות עולים הרבה כסף, וברוב הרשויות המקומיות זה לא בראש סדר העדיפויות...
ישנם כמה תמרורים שקיימים "על הנייר" אבל לא קיימים כמעט בכבישים... למשל סימון כפול של קו הפרדה רצוף, תמרור "יציאה משטח בנוי" לפי התקן החדש, תמרור "בכוון שלך יש זכות קדימה" ועוד... משרד התחבורה שינה לפני כמה שנים את תקן התמרורים אבל אין לו סמכות לכפות על הרשויות ליישם אותו...
לוח התמרורים עודכן ב-2010, ולרשויות מותר להשתמש בסימונים הישנים ויש הוראת מעבר ברורה שקובעת שהם גם חוקיים ומשמעותם תהיה "הקרובה ביותר לזו שבלוח התמרורים החדש", ההוראה לשנות את קו ההפרדה הרצוף לכפול זה לגבי סלילת כבישים חדשים וכבישים שעושים להם תחזוקה.
תמרור זכות קדימה בכייון שלך (מעויין צהוב) לא נמצא במדינת ישראל כי יש הנחיה של משרד התחבורה לא להציב אותו, והוא מופיע בלוח התמרורים רק בגלל שהלוח חייב לתאום לתקינה אירופית, ועדיין לרשות הקובעת במדינה שמאמצת את הלוח הזכות שלא להשתמש באחד התמרורים בפועל.
אתה טועה ובענק, כשאתה כותב שלמשרד התחבורה אין סמכות לכפות על הרשויות, משרד התחבורה הוא "רשות תמרור מרכזית"
כהגדרתה בתקנות התעבורה והיא רשאית להורות לרשות תמרור מקומית (שאלה עיריות וישובים וגם מפעילות כבישים ביניעירוניים) להציב, להסיר, לתקן וכל מה שתעלה בדעתך באשר לתמרורים והסדרי תנועה. פערי הידע והתהיות שאתה מעלה נובעים מחוסר היכרות עם תקנות התעבורה, שהם הבסיס להבנה של כל התחום, אבל זה בסדר, לומדים תוך כדי החיים תמיד, רק רצוי שתיקח בחשבון להבא ותסייג את דבריך אם אתה לא בטוח בהם ממש ואין לך מקור משלך שאתה מכיר לקבוע מה שאתה אומר, כדי שלא תטעה אחרים.
זה משליך גם על מה שכתבת במקרה בב"ש, יש תקנת תעבורה שקובעת שאסור להעמיד את הרכב בצורה שיש בו כדי להפריע לתנועה, ויש מקרים (נדירים אמנם אבל יש) שאין תמרורים באזור הרלוונטי, ואז התקנה היא שקובעת. ואיך אתה כאזרח אמור להבין שזה מפריע לתנועה? עובדה שהבנת בעצמך, מתוקף היותך בעל רשיון בסך הכל ונהג סביר מן המניין.
ואם כבר דיברנו על תקנה שקובעת כאשר אין תמרור, אז נזכיר את מדרג הציות להוראות, קודם כל תקנה (חוק), אחרי זה תמרורים, אחרי זה רמזורים גוברים ושוטר או פקח שהוסמך לפי תקנה 23 רשאים להגיד לך לעשות בניגוד לכל אלה.
שמחתי לסייע