בוקר טוב לכולם!

puma141

New member
רינתי

קראתי פעם שכתבת משהו על "זן ואמנות אחזקת האופנוע". בימי הברוגז לנו חחחח
והבטחתי לי שיום אחד אשאל אותך על זה...

אז אני לא מוצאת את הספר, אבל יש שם משהו שסימנתי במרקר, של טיפוס על הר בהדמייה לאיכות...
אם את מוצאת, ותכתבי את זה פה-זה קטע קצר שאהבתי מאוד- זה יהיה נפלא מצידך!
באופן כללי, אני אשמח אם תגידי לי מה עשה לך הספר הזה, בזמן שקראת אותו ובמה שהוא הותיר בך אחרי..:)
 

רינתי77

Active member
בכנות, אני לא זוכרת שכתבתי משהו ,

אבל זה לא רלוונטי. מצאתי את הקטע שאת כנראה מתכוונת
אליו, אבל רק באנגלית:

"Mountains should be climbed with as little effort as possible and without desire. The reality of your own nature should determine the speed. If you become restless, speed up. If you become winded, slow down. You climb the mountain in an equilibrium between restlessness and exhaustion. Then, when you're no longer thinking ahead, each footstep isn't just a means to an end but a unique event in itself. This leaf has jagged edges. This rock looks loose. From this place the snow is less visible, even though closer. These are things you should notice anyway. To live only for some future goal is shallow. It's the sides of the mountains which sustain life, not the top. Here's where things grow."
אפשר לומר שזאת מטאפורה לחיים. פירסינג טוען שהחיים מלאים בעליות
ומורדות. מה שקובע את איכותם זה עד כמה אנו מיטיבים להתמודד
גם עם העליות וגם עם המורדות.
קראתי את הספר לראשונה כשהייתי צעירה מאד, בתיכון, אני חושבת.
מאד התרשמתי וחשבתי שהוא מאד עמוק. לאחר שנים רבות, כשנתקלתי
בו שוב, אחרי שכבר קראתי הרבה פילוסופיה, הבנתי אותו אחרת.
אני עדיין חושבת שיש רעיונות מעמיקים בספר. בגדול, אני מסכימה עם הרעיון העיקרי שלו- חיים טובים הם אינטגרציה בין גישה רציונאלית
לבין הקשבה לקול הפנימי.
 

puma141

New member
מסכימה..:) זה קטע מעולה..אצלי

זה בעיקר השפיע בקטע של הוראה אחרת..שונה. קשובה יותר לפרט..
הרי אישפזו אותו כי הוא שינה את החוקיות של ההוקראה/ההרצאות שלו..ואף אחד בעצם לא בדק עד כמה הוא צודק ושנה-
והחוקיות מקובעת ולא זזה מילימטר מזה..

מאוד הזדיהתי עם זה! אם תרצי אני אתן לך דוגמה קטנה לעובדה שהלהט שלי גם בהוראה, חרג מהמסגרת המקובעת
גם כשידעתי שהז עלול לעלות לי במשרה שלי-שעליה ויתרתי בעצמי בסופו של דבר :)-
החופש שלא ניתן לשינוי במערכות הלימודים שלנו-משגע אותי..
אני כן חושבת שזה צריך להיות כמו בנורבגיה אם אני לא טועה, שלמורה יש חופש של איך להעביר-את החומר שנתנו לו להעביר.
ה-איך כ"כ חשוב! הקיבעון הזה בעיני, מקבע את העתיד של האנשים הקטנים האלו :)
כמובן שצריך לברור , לדעתי ברמה הגבוהה ביותר, ולצ'פר ברמה הגבוהה ביותר, את הנבחרים לחנך.

כן, כל ספר שאנחנו קוראים משפיע עלינו בצורה שונה בגילאים שונים...
 

רינתי77

Active member
מאד מעניין שיש לך ניסיון בהוראה.

יחד עם זאת, אינני מופתעת לגבי הלהט שאת מתארת,
ואני מניחה שבמערכת החינוך שלנו הוא לא התקבל ממש בברכה...

לגבי פירסיג, האיש היה בהחלט גאון ( הוא אובחן כבעל איי קיו
170, או משהו כזה..), אבל לרוע המזל אובחן גם עם סכיזופרניה,
ולכן אושפז כמה פעמים.
 

puma141

New member
נכון. אבל חלק מההחמרה במצבו, היה בעצם

החלטות של המערכת..קיבעון המערכת.
זו גם הסיבה שהחליט לא לשלוח את בנו לטיפול באותן מערכות. הוא ידע וקרא אותן היטב.
ועובדה היא, שבדך האינטואיציה הטבעית שלו-הוא בעצם הוציא מבנו את שורש הבעיה.

אני אספר על זה בפוסט..:) את נסיוני שם.
אני עזבתי כי..עלה לי משהו טוב יותר על הפרק, מכל הבחינות
 

רינתי77

Active member
אני לא בטוחה שאני מבינה את השאלה.

האם אתה שואל על תהליך החשיבה באופן עקרוני או
האם אתה שואל מה גורם לכל אחד ואחד מאיתנו לחשוב את המחשבות
הפרטיות שהוא חושב?
 

דיבבלעס

New member
אני שואל

האם יוצא לכם לחשוב על תהליך החשיבה עצמו וכן על הסוגיה מה גורם לכם לחשוב כפי שאתם חושבים?
פעם תהית בינך לבין עצמך:למה אני חושבת בצורה הזאת?
מאיפה המחשבות האלה באות לי?האם המחשבות שלי בכלל בלעדיות לי או שהן מושפעות תדיר מהמתרחש סביבי?וכו'...
 
למעלה