איליה40

New member
עוד מידע מופרח "מנתוני מחירון יד 2"

אם הבלאגן לגבי מחירי הדירות בישראל הוא מחריד, הנתונים לגבי מחירי השכירות פשוט אינם קיימים. שאלה לעורך אותו הצחירון "יד 2". האים מחירי סגירה זהים למחירים המבוקשים בלוח?
 

עומר247

New member
זוהי שכונת הענק שעיריית הרצליה מתכננת בשטח שגובל ברעננה

לאחר שיפונה שדה התעופה
השכונה תכיל פארק שיתחבר לפארק רעננה ולפארק הרצליה וכן יש תוכנית להפוך את תחנת הרכבת רעננה מערב לתחנה משותפת ולהוסיף רציפים גם בצד של הרצליה.
משרד האדריכלים שזכה מתכנן גם את איזור התעשיה המערבי של רעננה ואת השכונה שתיבנה בכפר בתיה

כל התוכניות ייצאו לפועל עוד עשר שנים לפחות לדעתי. במידה וכל התוכניות יתממשו, יהיה אפשר פשוט לאחד את שתי הערים מאחר ולא יהיה כל הבדל ביניהן (לא שאי אפשר לעשות את זה כבר היום)

http://www.xnet.co.il/architecture/articles/0,14710,L-3107734,00.html
 
לא פשוט לאחד את שתי הערים

זאת בהחלט משימה אפשרית אבל יש כמה מכשולים. למשל, הרצליה היא עיר פתוחה בשבת ולא רק באזור התעשיה. רעננה סגורה. מה יעשו? חצי-חצי? מה שהיה הוא שיהיה? אזור חילוני אזור דתי? לא ברור.
&nbsp
אני מניח שישנם חילוקי דעות נוספים. לדוגמה, עיריית הרצליה החליטה לשפץ את מרכז העיר. השיפוץ יצא מוצלח בסה"כ, גם מבחינה חיצונית וגם כגורם שחיזק את מרכז העיר כמוקד לקניות, בילוי ופנאי שפתוח כמעט 24/7 ומהווה אלטרנטיבה מצומצמת להרצליה פיתוח.
&nbsp
מה עשו ברעננה? דחו את השיפוץ של אחוזה כי אוטוטו תהיה רכבת קלה/BRT וממילא יבנו את אחוזה מחדש. שמענו...
 

3718

Member
הרצליה רוצה לעשות את תחנת רכבת רעננה נגישה משטחה

ואילו רעננה מנותקת לחלוטין מתחנות הרכבת שלה לכאורה.
&nbsp
ולגבי שפוץ אחוזה, את ה BRT ביילסקי תקע, אז מה התוכנית החילופית ?
&nbsp
חלם זה פה. וביילסקי עסוק בראיונות על אחוזי הבגרות הארציים.
 

DanielOne

New member
גם רעננה דרום, וגם מערב נגישות

סתם עושים רעש. בנוגע ל-BRT, ככל שדוחים את זה יותר, זה יהיה יותר מסובך ובעייתי, בילסקי רוצה שזה יעבור בויצמן, ואפשר להבין את הכוונה שלו, שהוא לא רוצה לשתק את אחוזה לכמה שנים, ושלנות את הנוף בו, מצד שני לעשות את זה בויצמן יהיה ממש לא אפקטיבי, מבחינת תנועת הנוסעים.
&nbsp
ואני לא מבין את השיפוץ שעשו לאחרונה בויצמן, קיוויתי שמוספים נתיב שלישי בכל צד....
 

3718

Member
תתבונן בתוכנית של הרצליה ותראה תכנון לנגישות

גישה רגלית ישירה מהשכונה לרציפי התחנה שנבנים במיוחד לכך.
&nbsp
איפה יש בתחנות רעננה רציפים שנבנו במיוחד לגישה רגלית מצד רעננה?
&nbsp
ברעננה נצטרך לעלות לרכב או לאוטובוס כדי להגיע לתחנה. בפקקים של הבוקר זה יכול לקחת 20-25 דקות להגיע לתחנה, כאשר לפי הפרסומים יקח 11 דקות להגיע ברכבת מרעננה לת"א. זאות אומרת שרוב הזמן נתקע בפקקים בדרך לתחנה.
&nbsp
לגבי BRT , אני מבין הספיקות , אבל מה האלטרנטיבה? כבר היום אחוזה הוא פקק אחד גדול בבוקר. יתכן ש 531 יפתור חלק מהבעיה, אבל צריך להסדיר התחבורה הציבורית באחוזה. רבוי אוטובוסים שנוסעים בצורה אקלקטית לכיוונים שונים לא תורם לשמישות התחבורה הציבורית ע"י האוכלוסיה.
&nbsp
&nbsp
&nbsp
&nbsp
&nbsp
ב
 

32103210

New member
כנראה שיהיה נתיב שלישי בכל צד בויצמן ,אחרי הסטת אי התנועה.

 

32103210

New member
הכותרת צריכה להיות .

"הרצליה רוצה לעשות את תחנת הרכבת רעננה נגישה גם משטחה "
ומה בדיוק הבעיה עם זה מבחינת תושבי רעננה ?
הבעיה תהיה אולי לתושבי גן רשל שיחנו אצלם וימשיכו ברגל .
וטיילת של רכבים שיסעו דרך השכונה להוריד -או להעלות נוסעים ,אבל אם זה מה שיהיה ,בסוף זה רק יוריד לחץ מתושבי רעננה ,,,,
מאותה סיבה לא ינגישו את רעננה מזרח מכיוון השכונות הדרום מזרח של רעננה ,כדי לא לגרום לעומס בשכונות הנ"ל
למרות ששתי התחנות ממוקמות ברעננה ,רעננה מערב תשרת את רוב רובם של תושבי רעננה .ורעננה מזרח תשרת את עובדי המדחם הסובב את התחנה ,את תושבי כפר סבא -הוד השרון -והשומרון ,ורק חלק מיזערי מתושבי רעננה .
 

3718

Member
ניתוק רעננה מתחנות הרכבת היא תכנון קצר רואי ושגוי

כבר היום מחירי הנכסים בהרצליה\כפר סבא\הוד השרון סוגרים הפער במהירות מול רעננה. לאור חוסר המעוף בתכנון העירוני כיום ברעננה (בניגוד לעבר), לא רחוק היום והמחירים יהיו נמוכים יותר ברעננה.
&nbsp
הנסיון להשאיר את רעננה ככפר מנותק מהרכבת, דבר שדורש מהתושבים להחזיק 2 רכבים , למרות המיקום האסטרטגי של רעננה במרכז השרון הוא תכנון קצר רואי ושגוי.
&nbsp
בכל העולם שכונות הקרובות מרחק הליכה סביר לרכבת זוכות לתמחור עודף, השכונות הרלבנטיות בהוד השרון\הרצליה\כפר סבא מרויחות מהקרבה לתחנות "רעננה", ברעננה לא ירויחו, להיפך, יתקעו בפקקים ביציאות.
&nbsp
אגב, זו העיר היחידה בה אני רואה מקומיים ששמחים שאין להם נגישות לרכבת.
 

32103210

New member
זה לא שאנשים שמחים, או לא שמחים

רוב התושבים בכלל לא ישתמשו בתחנת רעננה מזרח ,אז להם ממש לא אכפת להם,,,,
התושבי שגרים קרוב יודעים את "המחיר " שהם ישלמו בתנועה-וחניה בסביבות הבתים שלהם ומתנגדים לכך .
תושב שיודע מה ירגיש תושב שגר קרוב ,מתנגד לזה עיניינת למרות שגם אם תהיה גישה זה לא יפריע לא אישית .
ויש אנשים שאם תהיה גישה זה יהיה מ-ע-ו-ל-ה עבורם,אבל הם גרים מספיק רחוק כדי לא להינזק,,,,
מהמר שאתה הקטגוריה האחרונה,,,,,,
 

3718

Member
התעלמות מהבעיה לא תפתור אותה. רק תגדיל אותה

התעלמות מהבעיה זו גישה שגויה משתי בחינות:
&nbsp
1.בטווח הארוך זה לא עובד. אנשי פרדס משותף לא הצליחו למנהר את 531, הם עכבו אותו ופגעו בכל תושבי השרון בתהליך. בטווח הארוך ימצאו פתרונות זמניים עוד יותר גרועים מבחינת תושבי רחוב נילי והסביבה. דווקא שיטת ה "ללא פתרון" תגרום בסופו של דבר לפתרונות מאולתרים זריזים שיפגעו בסביבה.
&nbsp
2. אם יתכננו היום כראוי , אפשר לעשות גישה עוקפת לתחנת הרכבת ומגרשי חניה דרך פרדס משותף. אפשר לגשת ישירות לתחנת הרכבת דרך פרדס משותף והשדות הגובלים ב 531 מצד צפון ללא מעבר דרך הרחובות הבנויים. כבר היום נסלל שם כביש אספלט לצורכי עבודות (במקביל ל 531 בהמשך לפרדס משותף) שנותן גישה לאזור התחנה מצד רעננה.
&nbsp
&nbsp
 
למעלה