שאלת שאלה גדולה וחשובה - אנסה להיות פרקטית
שלום הילה,
יש כמה שיטות שיכולות לסייע לך כדי שיכירו אותך וגם אם הדברים נשמעים לך גדולים, תוציאי אותם על הדף, כתבי לך את הכל ואז הדברים יתחילו לקבל מימוש.
זו תהיה לך מעין מפה ותוכנית שיווק ייחודית עבורך:
1. הגדרה עצמית של השירות שלך. מה הערך שלך ללקוחות - במשפט אחד עד שניים. מה את נותנת להם ולמה הם צריכים אותך. אחר כך את מגדירה בידול: למה דווקא אותך? מה מיוחד בך? למה לבחור בך וכד'.
2. תגדירי למי את פונה ובכך תגדירי את קהל היעד שלך
הלכה למעשה - את מגדירה אם את פונה לגברים, נשים או שניהם, באיזה גיל, היכן גרים, במה מתעניינים, ממה סובלים, במי את יכולה לטפל.
לדוגמא: אולי את רוצה לתת טיפול לאנשים מבוגרים מהגיל השלישי ואז את תחליטי שאת פונה לילדים שרוצים לטפל בהוריהם המבוגרים, שגרים באזור חיפה והסביבה, ואז את יודעת שאת פונה לגילאי 50-60 שיש להם הורים סביב גיל 70-80 וכד'. תגדירי הכי קרוב שאפשר.
לאחר מכן חשבי היכן האנשים שאת פונה אליהם מבלים, באילו אתרים, רשתות חברתיות, באיזה מקומות בעיר, איזה עיתונים הם קוראים, באיזה פורומים הם גולשים, במה הם מתעניינים, מה הם מקישים בגוגל, מה הם מחפשים, האם נמצאים בפייסבוק, מי החברים שלהם ותרשמי לך את כל הדברים האלה. אם יש לך הזדמנות לשאול אנשים שהם קהל יעד שלך מה הם היו רוצים, איך, מתי - שאלי אותם, ללקוחות יש לא פעם תובנות מעניינות..
3. אפיקי פרסום ממוקדי אותו קהל היעד ( כשהפרסום הוא על פי הערך שהחלטת שאת נותנת לאותו קהל היעד - למה לו לבחור בך) - עיתונות מקומית, גוגל, גרופון והטבות, שיתופי פעולה עם אתרים רלוונטיים, מגזינים, שילוט, מפה לאוזן, מקום שמעביר סדנאות, דיוור במייל - איסוף מיילים, פגישות נטוורקינג ועוד.
אחרי שהחלטת מה תקציב השיווק והפרסום שלך - החליטי לאילו אפיקים את פונה. קחי בחשבון שכל חברה (אף הקטנה ביותר) חייבת תקציב שיווק ופרסום אחרת אף אחד לא ידע עליה. אם את מחפשת אלטרנטיבות זולות ככל האפשר, נסי ליצור שיתופי פעולה - העבירי סדנאות במקום מסוים שיכירו אותך, אפילו בתשלום מזערי, תקיימי מפגשי נטוורקינג, קחי פעילות יוזמת במקומות רלוונטיים, תתנדבי, תשתתפי בפורומים, תקימי אתר / עמוד עסקי בפייסבוק ועוד.
ההמלצה היא ללכת על איזור מסוים ואז יש פרסום חזק מפה לאוזן, ממשפחה למשפחה, את מעבירה כ. ביקור או מגנט שלך שעובר ממקום למקום ואם את זוכה להמלצות, אנשים יעשו בשבילך את הפרסום.
אם תעשי את השלבים הראשונים ותגדירי למי בדיוק את פונה ומה בדיוק את מציעה - אוכל לתת לך רעיונות יותר ממוקדים ספיציפית אליך.