חבילה מצ'כיה שחוייבה במכס מוגזם

Soak

New member
חבילה מצ'כיה שחוייבה במכס מוגזם

חבילה עם ארבעה סרטים מצ'כיה הגיעה היום, בשווי כולל של 2994 קרונות צ'כיות (525 ש"ח). המכס בארץ משום מה החליט ששווי החבילה הוא 1628 ש"ח, ובהתאם חייב אותי בתשלום מע"מ בגובה 293 ש"ח. הפקיד בדואר אמר לי שכדי לערער צריך להגיש טופס בירור, הם צריכים לשלוח את החבילה בחזרה למכס, אני צריך להמציא קבלות, להוכיח מה באמת שווי המוצרים ולהתנהל מול הבירוקרטיה שלהם על מנת שיוציאו דרישה מתוקנת לתשלום. לכל אורך הזמן הזה אני כמובן לא יכול לקבל את החבילה, ומי יודע מה יעלה בגורלה. אפשרות נוספת היא כמובן לסרב לקבל את החבילה, ואז היא תחזור לשולח - שכנראה יחייב אותי רק בעלות המשלוח.

כיוון שמאוד חיכיתי לסרטים בחבילה, שגם ככה התעכבה כמעט חודש במשלוח, ולאור התיאור ה"מלבב" של הפקיד של מה שאני עתיד לעבור - החלטתי לחרוק שיניים ולשלם את הסכום כדי לקבל אותה לידיי. לדבריו אני לא יכול כעת לערער על גובה התשלום, ואני שואל - האמנם? האם אני לא יכול לפנות למכס עם הקבלה וההוכחה של מה שהזמנתי וכמה שילמתי כדי שיפיקו לי החזר? לא אכפת לי אם זה ייקח זמן, זו טעות שלהם וראוי שהם יתקנו אותה. אני יודע שהסיכוי נמוך אבל אני רוצה לנסות - יש כאן מישהו עם ניסיון שמכיר את הפרוצדורה?
 

liorb22

New member
כן, זה \בהחלט אפשרי

חבר שלי גם הזמין מוצר שהמכס הגזים בהערכת המס עליו. מאחר והוא לא היה מודע לזה ש"אי אפשר לערער אחרי לקיחת החבילה" (סיפרתי לו על כך רק אחרי תום הפרשה) הוא התקשר למכס תל אביב ודיווח להם על הטעות בגביית המע"מ. ביקשו ממנו לפקסס להם את הקבלה מאתר שממנו רכש את החבילה (במקרה הזה זה היה אמזון). אחרי ששלח יצרו עימו קשר שוב וביקשו פרטי חשבון בנק ל\קבלת הזיכוי, שאכן הגיע לבסוף.

יתכן ואני לא מדייק בכל פרטי המקרה, אבל בגדול הוא קיבל החזר אחרי פיקסוס הקבלה המקורית לאנשי המכס. שווה בדיקה.
 
אפשר בהחלט לערער גם אחרי קבלת

החבילה. הנוסח המקוצר של הדואר שאומר שלא תוכל לערער אם לקחת את החבילה סותר את הנוסח המלא של תקנון המכס . רק במשפט מול המכס שהיה לי נוכחתי לדעת שאם לא לוקחים את החבילה בגלל שנראה לך שהמחיר שנקבע למכס היה גבוה ידי או סיבה אחרת זה רק לרעתך ושאפשר ואף רצוי לקחת את החבילה ולשם את המכס ולערער אחר כך על כך. אני , בחוסר ידיעה, אמרתי לפקיד הדואר שאני לא לוקח את החבילה כי קבעו שעלי לשלם עליה מכס בגלל שאמרתי לעצמי שהם במשפט יהיו חייבים לפצות אותי . מה שיצא בסוף שהם החזירו את החבילה לחו"ל ( אם בכלל כי ל SS בסוף היא לא הגיעה...) וגורלה עדין לא ידוע לי. אם הייתי לוקח את החבילה במקום ומערער הייתי מקבל את החבילה וגם את הכסף שחייבו אותי לשלם תמורתה. במשפט מול בורר בבית המשפט לתביעות קטנות , מול המכס התברר לי שאי אפשר לשלם לאזרח פיצוי סתם כך אם המשפט מול הרשויות ולא נגד חנות פרטית אבל אם לא הייתי מבקש מהם לשלוח את החבילה לחו"ל והייתי משלם את המכס עליה, במשפט היו יכולים להחזיר לי את הסכום בגלל ערעורי. למרות זאת השופט הבין אותי וגישתי שיש לשנות את מה שלא כתוב בפומבי ובסיכום המשפט הבורר קבע שכדי שאני ייצא מרוצה מתלונתי נגד הנהלת המכס על המכס לקבוע נוהל מסודר וכתוב במקרים שבהם ישנם כמה חבילות הבאות ביחד לאותו היעד ולפרסם אותו לציבור. את פער הזמנים בין החבילות המותר וכדומה. הבעיה שהוא לא קבע תאריך יעד לקביעת הנוהל הזה ועד היום לא שמעתי מהם... אני באמת צריך לדרוש מהם שיקיימו את פסק הדין כפי שקבע השופט.
 

Soak

New member
זה היה מפתיע בפשטותו


מילאתי טופס מאתר הדואר, צירפתי אליו את פירוט ההזמנה הכולל את הסכום ששילמתי ומספר הרשום, ושלחתי בפקס למחלקה הרלוונטית במכס של דואר ישראל. תוך יומיים (!) קיבלתי בדואר את המכתב המצורף. שלחתי אליהם צילום צ׳ק וב-1.1 הועבר אלי הסכום בהעברה בנקאית.

יחד עם זאת, אני לא ממליץ לעשות את זה כשיטה. עד היום בכלל לא קרה לי שטעו בהערכת החבילה, ולהבא אם יקרה שוב אני אגיע מוכן. הטרטור הגדול היה לעזוב את החבילה בדואר ואז לחזור לשם אח״כ עם קבלה מודפסת של סיכום הזמנה ולהגיש את הערעור. מעכשיו אהיה חכם יותר - בכל פתק של חבילה עם חיוב מע״מ אגיע לדואר מראש עם קבלה מודפסת וטופס ערעור ריק. במידה והסכום שיידרש ממני יהיה מוגזם, אגיש את הערעור בדואר במקום לפני קבלת החבילה.
 
למעלה