אירוח בנושא התנהגות היפר-מינית

גברים יותר מנשים

שלום לך,
באופן מובהק בכל ההתמכרויות גברים מדווחים על התמכרות גבוהה יותר מאשר נשים, כך גם בהתמכרות למין. הסברים פיזיולוגיים הם העוררות המינית הגבוהה יותר אצל גברים, אימפולסיביות וחיפוש ריגושים.
יש לציין כי לאור המודעות ההולכת וגוברת ישנם יותר דיווחים על התמכרות למין גם בקרב נשים. האספקט התרבותי בו רק הגבר יכול לעסוק במיניות באופן מופרז או מוחצן יצר אצל נשים תחושה שכאשר הן עוסקות במין באופן מופרז אז הן "סוטות" "חולות" ועוד ועוד...
הנתון היחיד שאני יכול לומר הוא שבקרב חברותות ה- SA בישראל ישנם 550 גברים ו-50 נשים.
 
פורנו במחשב של הילד

שלום לאמא ששואלת,
התעניינות וסקרנות סביב מין היא אכן טבעית. אנחנו כהורים צריכים להיות נוכחים גם בנושא זה של מיניות בחייו של הילד או המתבגר. כפי שאת מלמדת את בנך כיצד לשמור על גוף בריא על ידי הפחתה או חסימתם של סוכרים לא בריאים העלולים להיכנס לגופנו כך גם בכל הקשור לפורנוגרפיה. נכון יהיה לשוחח איתו על
אכילה בריאה שמזינה את הגוף, כלומר לשוחח איתו כיצד ליצור קשרים אמתיים (תפיסת האחר כסובייקט ולא כאובייקט), לא אינטימיות מזויפת ואשלייתית שלא עומד מאחוריה קשר.

שיח פתוח ובריא בינך לבינו, קשר קרוב יוכל למנוע את התפתחותה של התנהגות התמכרותית בעתיד. אני נמצא בעיצומו של מחקר שדווקא מראה כי האם נוכחת יותר בהתפתחות מינית תקינה של המתבגרים כך שהמקום שלך גם כשאין דמות אב היא משמועתית בנושא זה.

הוא מחכה שתשוחחי איתו על כך!
בהצלחה רבה,
יניב
 
מין בהריון ואולי התמכרות

שלום לך,
שאלתך עוסקת בעיקר סביב תחום הטיפול המיני. קיום יחסי מין אינו פוגע בתינוק אלא אם כן ישנה בעיה רפואית ידועה. יחסי מין תמיד צריכים להיות מבוססים על הסכמה. הקושי הוא איך מתמודדים עם פערים בין הרצון שלך לשלו. יכול להיות שדיבור בניכם על מה כן אפשרי ונעים לשניכם יכול לתווך על הפערים. באשר לשאלתך על התמכרות למין, חסר מידע ולא נראה שזה הנושא.

בהצלחה,
יניב
 
מה קורה למוח

שלום לך,
מיטב החוקרים והמחקרים בשנים האחרונות מנסים לתת תשובה על שאלה זו.
מוזמנת להתסכל בסרטון הבא- https://www.facebook.com/922386887840355/videos/1067634969982212/ 
האם זה מוביל להתמכרות? לאו בהכרח וזאת בניגוד למה שמוצג. חשיפה בגיל צעיר משפיע בעיקר בהיבט הנפשי כיוון שילדים אין מספיק כלים פסיכולוגיים לתווך את מה שהם רואים (פורנוגרפיה היא בוטה מאוד) ולכן הם עלולים להפגע נפשית.
 
אוננות כפייתית

שלום לך,
צורך עז לאונן כשלעצמו אינו מעיד על התמכרות. אבל, במידה ואתה חש חוסר שליטה באוננות, אתה מרגיש כי האוננות היא סוג של "ריפוי עצמי" מפני חרדה וסטרס, אתה חש תחושות שליליות סביב אי היכולת שלך לעצור את האוננות והנקודה המשמעותית היא האם זה פוגע בתפקוד שלך היומיומי- בעבודה ובבית? במידה וענית בחיוב על שאלות אלו אנא פנה לעזרה מקצועית.

מרכז קשרים- http://www.ksharim-center.org/
SA בישראל- http://www.sa-israel.org/
SAA בישראל- https://israelsaa.wordpress.com/

בהצלחה,
 
טיפול מיני

שלום לך,
התבלבלת בפורום,
ישנם מטפלים מיניים שיוכלו לענות על שאלותייך,

בהצלחה ובריאות
 
גמילה

שלום לך,
"בילוי" מול סרטים פורנוגרפיים עדיין לא מעיד על התמכרות. טיפול פרטני יכול לעזור לך להתמודד עם דייטים ובחורות. הבריחה לפורנוגרפיה נוחה יותר כיוון שיציאה לדייטים עלולה להחוות ככישלון וכדחייה. כמו כן, בפורנוגרפיה אין מחויבות, אחריות וקשרים אמיתיים מה שהופך זאת שוב לנוח מאוד.
במידה ואתה מתלבט האם אתה מכור. כנס לאתר ובדוק את זה- http://ihs.org.il/ (שאלון בחן את עצמך).

בהצלחה,
 
2 סוגים של מכורים למין

שלום גיא,
היפר מיניות כוללת מספר טיפולוגיות. אני חושב שנכון לחלק בין התנהגות היפר מינית שהיא יותר "פנימית" המבוססת על פנטזיות, מחשבות, פורנוגרפיה ואוננות. לבין התנהגות היפר מינית "חיצונית" המבוססת על קשרים עם פרטנרים מיניים רבים. התנהגות שכזו מבוססת על כיבוש של בני או בנות זוג קיום יחסי מין כפונקציה של הרגעה ובריחה מאירועי חיים לוחצים.
לקריאה נוספת- http://www.ynet.co.il/articles/0,7340,L-4737212,00.html
 
חשק מיני וטיפול מיני

שלום לך,
נראה כי קיים פער בין החשק המיני שלך לבין החשק המיני של בעלך. כדאי ונכון לקבל עזרה ממטפל מיני שיעזור לכם לתווך בין הפערים בחשק. אני לא יודע לגבי איתותים אני כן יודע שנכון וכדאי לשבת ולשוחח בכנות על חיי המין שלכם ולראות האם אתם מצליחים להחיות את יחסי המין בניכם. במידה ואתם מתקשים מטפל מיני יכול לתת מענה לכך.
בהצלחה רבה,
 
רק עונה

שלום לך,
אמור לי את אתר הפורנוגרפי שאתה רואה ואומר לך מי אתה... לא בטוח שה"אם" ו"בן" זה הסיפור אלא מבוגרת וצעיר. בכל אופן, במידה ומתפתחת לה סטייה פנה לעזרה מקצועית... רק אומר
 
אירוח בנושא התנהגות היפר-מינית


מהי התנהגות מינית בריאה ומהי התנהגות היפר-מינית שאינה בריאה? כיצד לאבחן ולהתמודד?

על האירוח

ביום ד', ה 21/12, בין השעות 20:00 ל 22:00, נארח בפורום את ד"ר יניב אפרתי, חוקר מיניות והתמכרות למין בקרב מתבגרים ומבוגרים, שישיב על שאלותיכם בנושא התנהגות היפר מינית ופורנוגרפיה.
אתם מוזמנים להעלות את שאלותיכם כבר עכשיו!

על המתארח

ד"ר יניב אפרתי - המייסד והעומד בראש המרכז הישראלי לקידום מיניות בריאה, חוקר מיניות והתמכרות למין בקרב מתבגרים ומבוגרים. ד"ר אפרתי סיים פוסט-דוקטורט במחלקה לפסיכולוגיה בבינתחומי בהרצליה אצל פרופ' מריו מיקולינסר. התמחותו המחקרית פורצת הדרך היא התנהגות היפר-מינית (התמכרות למין) בקרב חברי SA (סקסואליים אנונימיים) בישראל, אותם הוא מלווה זה מספר שנים. כמו כן, מחקריו בחנו היבטים אישיותיים, קוגניטיביים, תרבותיים ופסיכופתולוגיים בקרב מתבגרים ומבוגרים בעלי נטייה להתנהגות היפר-מינית. ד"ר אפרתי מרצה בפורומים מקצועיים רבים, במדיה התקשורתית ובמסגרות אקדמיות מגוונות.

 

דרורי8

New member
התנהגות מינית בקרב בני נוער

כשנער צעיר מגלה ללראשונה את יחסי המין, הוא חש צורך להרגיש את אותה הרגשה נשגבת שוב ושוב. מתי זה טבעי ומתי זה כבר עובר את הגובל ואמור להדליק אצלינו ההורים נורה אדומה?
 
מתבגרים- מתי זה טבעי ומתי זה עובר את הגבול

שלום דרורי8,
כשמתבגרים נחשפים למין התחושות אותן ציינת הן תחושות טבעיות. אכן כהורים אנחנו צריכים לתת את הדעת כאשר ישנה התנהגות היפר-מינית ולה מספר סימנים: הראשון, כשהנער/ה אינם מתפקדים ולמעשה 'פוגעים' בעצמם ובסובבים אותם. בה לידי ביטוי בעיקר בחוסר תפקוד לימודי (עייפות, היעדרויות וציונים נמוכים) , הסתגרויות בחדר (פורנוגרפיה במשך שעות רבות) ושוטטות בשעות לילה מאוחרות (חיפוש אחר סטוצים מיניים או ריגוש מיני). פגיעה זו מתבטאת גם בראיית בן או בת המין השני כאובייקט שכל מטרתו/ה סיפוק מאווייו האישיים (תוך ניצול רגשי) . השני, התנהגות מינית חסרת שליטה ובה המתבגרים מספרים שאינם יכול לשלוט על דחפיהם והתנהגותם המינית, כאשר פעם אחר פעם הוא מנסים לעצור את עצמם אך ללא הועיל. השלישי, קושי בניהול רגש, מתבגרים הבורחים למרחב מיני כחלק מאסטרטגיה של התמודדות (אסטרטגיה לא נכונה כמובן). בריחה זו מתבצעת עקב תחושות פגיעות, כאב או קשיים מעברם או בהתמודדותם היומיומית עם אירועי חיים לוחצים. הרביעי, תחושות שליליות (בושה ואשמה) המלוות את המתבגרים עקב התנהגותם המינית שמתעצמות בעיקר במפגש המורכב עם עולמו הפנימי-מוסרי. למעשה, תחושות שליליות אלו מזינות את הכאב והפגיעות שמייצרות כמיהה ל"טשטש" את אותו כאב ולהפעיל שוב את אסטרטגיית הבריחה להתנהגות מינית.
 

המגודלת

New member
טיפול במכורים

האם הטיפול במכורים למין נעשה רק באמצעות תרופות? נחשפתי לאירוח וזה סתם מעניין אותי......
 
טיפול במכורים

שלום לך,
טיפול למכורים למין יכול להיעשות בכמה מישורים. טיפול פרטני- טיפול פסיכולוגי מלווה ע"י איש מקצוע המתמחה בנושא (לצערי ישנם מעט מידי). מפגשים קבוצתיים- ישנם קבוצות לעזרה עצמית שהחברים (המכורים) עצמם כדוגמת SA בישראל- http://www.sa-israel.org/ ו-SAA בישראל- https://israelsaa.wordpress.com/ וטיפול תרופתי- במקרים בהם פסיכיאטר רואה שיש צורך בטיפול תרופתי הוא ממליץ על כך. כמו כן מרכז קשרים נותן מענה גם פרטני, קבוצתי, זוגי ומשפחתי- http://www.ksharim-center.org/ 
 
סקסוהוליסטים אנונימיים

האם יש מפגשים של סקסוהוליסטים אנונימיים באזור הצפון? מה קורה בדיוק במפגשים הללו?
 
מפגשים של מכורים בצפון

שלום לך,
אכן ישנם מפגשים של מכורים באזור הצפון. מדובר בקבוצות לעזרה עצמית על פי תוכנית 12 הצעדים. מוזמנת להתרשם ולפנות לקו החם של החברותא- http://www.sa-israel.org/

בהצלחה רבה,
יניב
 
למעלה