4X21 "אמא"

אביטל186

New member
4X21 "אמא"


שלום וואנסרים!

אני פותחת שרשור על פרק 21, האחד לפני האחרון לעונה זו

מוזמנים לשפוך כאן את ליבכם

יום מקסים ונפלא


גילוי נאות:עדיין לא צפיתי בפרק, לכן אני עוד לא כותבת..
 

אביטל186

New member
טוב. אז מסקנותי מהפרק.

קודם כל לא קרה שום דבר בעייתי או גרוע (עדיין) וזה כבר טוב. 1.לילי נראית ממש ממש דרקית. אמא שלה לא מענינת אותה. היא אטומה לחלוטין. כנראה שההתנסות בתור דרקון עשתה את שלה. 2.מה לעזאזל סנואו חשבה לעצמה? שהיא עושה איזה מעדה הירואי בזה שהיא רצה דוך לדרקון? כאילו מה היתה המטרה בזה? 3.אני יותר ויותר אוהבת את מליפיסנט. א.היא מהממת ברמות. למרות האיפור המוגזם. ב. היא נהיתה עם הזמן כזאת אנושית וכזאת מלאת חמלה ןאהבה שזה מדהים. היא פתאום באמת מראית חפה מפשע שאנשים רעים פגעו בה. כאילן היא מחליפה צד לטובים. 4.אמה האבלה הזאת. הסצנה עם הוק. פתאום כמה מילים משכנעות אותה שהיא הזמן להפסיק להיות אכזרית להורים שלה?? איזה אכזריות לסגת כשאמא שלה באה לחבק אותה כשהם חזרו. זה לא יאומן. ממש רעה 5. שמתם לב שדיויד נדם קולו? הוא לא אומר כלום! כבר כמה פרקים שהוא רק ניצב 6.רמפל רמפל. מתי תמות כבר??? מה היה הקטע הזה שהדרקוואן לא ימות אבל רמפל כן? נו באמת. 7. רגינה הגאונה. כמה פשוט. לקחת דם מהלילי הזאת. שאפו לה. אהבתי את הדיאלוג שלה עם לילי... הצחיקה אותי 8.הסופר. מה הקטע שלו? מה המטרה שלו? למה הוא עוזר לרמפל? מניחה שנגלה בהמשך. אם אני אזכר בעוד מסקנות לשיתוף אוסיף.. :)
 
421


נתחיל מהדברים הטובים


קורה יצאה מארץ הפלאות - יופי. באמת כבר לא הגיוני שהיא נשארה לכודה שם שנים אם בסדרה ארץ הפלאות הראו שיש לפחות דרך יציאה אחת פשוטה משם
וקורה הייתה מלכה שם.

הרגע שקורה מנפנפת את הנרי - קצרצר ומשעשע
"כן, כן, היי, זאת אני. עכשיו תתחפף."


רג'ינה מבינה שהאושר שלה תלוי בה ולא בסופר - נהדר ומבריק


לילי ומלי חמודות יחד. מלי הפסידה שנים והיא לא רוצה לבזבז עוד רגע על נקמה. היא רשעה אבל לא מטומטמת שתמשיך לפגוע בעצמה רק כדי להכאיב לאחרים. יופי לה
סוף סוף דמות בוגרת.

בהתחלה מלי בוהה בלילי ואומרת לה כמה היא יפה. אח"כ לילי הופכת לדרקון ועכשיו מה יש למלי להגיד? "היא דומה לי"
ועכשיו היא תלמד אותה לעוף! לילי תעשי את אמא גאה


הסופר פשוט חייב לכתוב! לא אכפת לו בשביל מי, לא אכפת לו מה, לא אכפת לו מהטובים ולא אכפת לו מהרעים. רק תיתנו לו עט ודיו ודפים
הבנאדם מכור. דמות מעניינת, ללא ספק.

הסופר מנתח את האישיות של רג'ינה. כולם בשבילו דמויות ספרותיות ויש לו דמויות אהובות


ומה שלא אהבתי...


לא חדש שהסדרה לא מתוכננת הרבה קדימה, אבל שיתכננו לפחות את הסיפור הראשי של כל חצי עונה מראש!
נראה שהם פשוט התקדמו מפרק לפרק, וקלטו פתאום שזה שהם כן רוצים שהסופר ישנה דברים, וזה שהם לא רוצים את אמה אפלה, לא הולך יחד, אז קדימה, הסבר חדש, צריך דיו מהאפלה!

אז למה בעצם הדמויות חיכו? עוצלי לא יכל לחשוב על רעיון בעצמו להשיג במהירות דיו אפל? הוא לא פחות חכם מרג'ינה ויש לו לא פחות מוטיבציה ממנה.

הסצנה הראשונה עם החתונה הייתה קצת מיותרת. כבר ידוע שרג'ינה הייתה רשעה, וידוע שהמוות של ארוסה הרס אותה, מספיק שהנרי יזכיר אותו ויגיד שזה יום השנה שלו ואז קורה תגיע.

בזבזו ביקור של קורה על משהו שלא מתאים לדמות שלה
היא כבר הצליחה להיות מלכה וחזרה לממלכה שלה מרצון, אז רג'ינה טעתה בהסבר שלה. ההסבר של קורה אפילו פחות הגיוני. היא חסרת לב ולא מסוגלת לאהוב.

קורה פגשה את טינקרבל
? קורה מצאה את רובין? כן אלה פרטים קטנים, אבל למה הכותבים עוד לא הבינו שהפרטים האלה שהם דוחפים בין עלילות לפני ואחרי דברים שכבר הראו, זה בדיוק מה שגורם בהמשך לחורים, לבעיות בקו הזמן, לתהיות מי מכיר את מי ומתי?
חזרה לבעיה של חוסר התכנון קדימה... אחרת כל הסיפורים הין מסתדרים, אבל ככה מגיעים ל"אבא של שלגייה הכיר את קורה הצעירה!" ולתירוצים מביכים של התסריטאים "מה לא ראיתם שכשהמלך פגש את קורה הוא התנהג כאילו הם מכירים?
"
 

אביטל186

New member
אני גם אהבתי

את הניפנוף האלגנטי של הנרי ע"י קורה.
רגינה היתה די אבלה שפגעה בעצמה רק בגלל אמא שלה. זה ממש חולשה לפי דעתי. היא מבזבזת את חייה על משהו אחר.
הסוף שרגקינה החליטה שהיא מאושרת בלי קשר לכלום- היה לי מש חסר התהליך. איך היא הגיעה לזה ככ מהר.
היא שלפה את זה בטבעיות כאילו היא נושאת אתזה איתה כבר לא מעט זמן.
כשהכוונה נראה לי היתה להראות השיא נזכרת בתקרית עם אמא שלה ואז מחליטה לא לחבל יותר באושר שלה. מהר מידי וחסר שלבים.
הקטע עם הדיו הוא כזה- הם לא אמרו עד עכשיו למה הם צריכים את אמה אפילה. הם הסתירו את הסיבה הפרקטית.
רק עכשיו הם גילו לנו שזה צריך להכיל מהדם שלה.
וזה באמת לא אמין, רמפל יכל לחשוב על זה בדיוק כמו רגינה.לקחת קצת מלילי.
 

niviri

New member
לא נכון. הם כן אמרו למה צריך את אמה אפלה

הסופר וגולד דיברו מפורשות על זה שבתור מושיעה היא אחראית לסופים הטובים של הגיבורים וכל עוד היא בתפקידה אין אפשרות לכתוב סוף טוב לרעים. לכן זה שאפשר לכתוב בעזרת האפלה של לילי סותר לגמרי מה שהסבירו קודם.
 

הלדיל

New member
עד עצם היום הזה ואמהות

פרק מעניין. אני חושב שקורה רצתה נכד/ה כדי שתוכל להתחיל מחדש ולא לחזור על השגיאות שעשתה בגידולה של רג'ינה לטוב ולרע. לא מזיק מישהו שהיא יכולה לסמוך עליו בעיניים עצומות ובלי שלבו יהיה בידה. ורובין, אני חושב שרולנד הבין לפניך מי היא מריאן באמת. הוא פשוט פחד מדי לומר לך. השריף מנוטינגהם מצטייר מפרק לפרק כאדם כריזמטי, ובמידה מסוימת, יריב ראוי לרובין הוד - מה שעוזר לחזק את דמותו של רובין הוד. אני לא חושב שהוא מתאים לרג'ינה וטוב שעמדה על טבעו המפוקפק במקום.

די אהבתי את מערכת היחסים בין מליפיסנט ללילי. ואנחנו חוזרים לשאלת טבעה המדויק של מליפיסנט עתה. היא אמרה במפורש שאם לילי תעזוב את סטוריברוק, היא תמות שוב. מאד בוגר מצדה להניח בצד את עניין הנקמה בצמד. היות והפינאלה מתקרבת, הכותבים יכלו להיות קצת יותר מפורשים לגבי העניין...
 

אביטל186

New member
אני לא אוהבת אותו

את השריף. עשו אותו די סוטה.
מה שגורם לכל שאר מעלותיו אם יש להיותלא רלוונטיות.
לילי אמרה שאם היא בעצמה תצא מסטוריברוק היא תהפוך לאפר.
כי אין קסם מחוץ לעיירה.
לא אם לילי תצא מסטוריברוק. היא לא יכולה ללכת לחפש אותה אם היא תעזוב.זה כמו השד הזה מהגיהינום שנעלם כזאמה העיפה אותו מחוץ לגבול.
 

הלדיל

New member
עקרונית,

השריף מנוטינגהם הוא נבל. הוא אמור להיות דמות שלילית ודוחה. השאלה היא איך הוא משחק את הדמות. ולדעתי, הוא עשה הפרק עבודה טובה. ולעניין אחר, הדרך בה צילמו את רבקה מאדר הפרק מעניין עם זוויות התאורה בתא הכלא - הם גרמו לה כמעט להיראות כמו אישה טובה ולא כמו במוד הרגיל של "אני האישה עם החיוך המרושע הסקסי ביותר בסטוריברוק" (ראיתי את השחקנית גם ב-'בלתי רגילים'. היא עושה טוב מאד את החיוכים הללו.)
 

אביטל186

New member
וואלה נכון. שכחתי שהוא נבל.

הוא באמת דוחה. מאוד.
וזה לא ממש הצליח להחמיא לו שהוא עושה את העבודה טוב.רבקה היתה נראית פשוט אשה נורמלית.
רגילה כמו אחת שניפגוש ברחוב. זה באמת היה נחמד.
 

Y. Welis

New member
ראיתי בשני בלילה, וכבר הספקתי לשכוח... מצטער שלא כתבתי כאן

מיד אחרי, אולי הייתי זוכר משהו...
&nbsp
זו שבתפקיד לילי (אגנס ברוקנר... שם עתיק), מזכירה לי לפעמים את הילרי סוואנק הצעירה (בימי 'בוורלי'). לא זוכר מהיכן היא מוכרת, אבל היתה בעונה 3 של '24', לפי IMDB. גם עושה תפקיד ראשי ב-The Returned, הגירסה האמריקאית לסידרת המתים-חיים הצרפתית. לא משכנעת במיוחד כאן.
&nbsp
גם הכתיבה הסופר-שבלונית של אספנסון לא הועילה. מצער שהיא התדרדרה כך מימי 'באפי', אז היתה מהכותבות המוכשרות שם.
&nbsp
בעיקרון זה פרק 'מילוי' שלפני הפינאלה של העונה. לא הרבה קורה - רק ביקור מהעבר של קורה, ללא סיבה טובה. רק קטע הקעקוע שהתעורר לחיים שווה (מזכיר לי סיפור קלאסי של ניבן על גיבור עם חרב, שאינו מודע לכך שהחרב אינה אלא שד בצורת חרב, שלא ניתן להיפטר ממנו - אלא אם מורידים את היד).
&nbsp
חייב לציין שקרלייל נעשה שוב משמים (כמו ב'סטארגייט אטלנטיס', שם היה בלתי נסבל), ונראה עייף מאוד. מקוה שיפרוש העונה ויתן למישהו רענן יותר להמשיך במקומו.
 

הלדיל

New member
לא מסכים.

הפרק סוגר את העלילה המרכזית של 4B - "מליפיסנט ובתה" - וגם מסיים את מבצע 'נמייה' - הסופר כותב את הסוף הטוב שהנבלים רצו שהוא יכתוב וכאן הוא סוגר את עלילת העונה הרביעית כולה. אני גם חושד שהם הניחו את הבסיס לעלילת העונה הבאה - רג'ינה מנסה להפוך שוב לאישה פוריה עתה כשמערכת היחסים שלה עם רובין הוד נכנס לשלב מתקדם ולו כדי למזער את הנזק שזלנה תסב למערכת היחסים שלהם עם תינוק/ת.
 

Y. Welis

New member
הייתי קורא לזה 'עלילה 4Bi' או ii, אם 2 המכשפות האחרות נחשבות

העיקר הוא הסופר - השאלות עליו החלו בעונה הקודמת, והוא ה-ARC האמיתית בעונה הזו (ומאחוריו המכשף, שהוחלף ע"פ העונה, אאל"ט + הקול באוב שאליו הוא דיבר בפ. 20 - עוד DARK ONE; או אולי DARK TWO...).
&nbsp
סביר שמישהו מהקבועים ימצא את עצמו בחוץ. השאלה לכמה זמן.
 

אביטל186

New member
הי, באמת התגעגענו...

אני גם הרגשתי שזה היה פרק קצת ריק, היה בעיקר התפייסויות ודברים נחמדים
שאנשים כמוני אוהבים, אבל אני מאמינה שהפרק הבא יפצה על החוסר עניין שהיה.
הוא נראה מטורף.גם הפרק האחרון של עונה 3, היה מעיין יחידה עצמאית, והוא היה ממש פרק כיפי, וטוב, וחבל שאין יותר כאילו.
שהם פשוט עלילות מענינות. ולא רק תסבוכות אחד בשני. אני לא אוהבת את הלילי הזאת אניוואי. משהו בה מפריע לי.
 
למעלה