ההומו יוניברסליס - זן האדם החדש

ההומו יוניברסליס - זן האדם החדש


בשבוע שעבר הגעתי לסדרה נפלא על האבולוציה:
walinkg with beasts.

בשבת האחרונה, דיברתי עם אישתי פבקה ואמרתי לה שעוד לא קראתי מחקר על עתיד הזן האנושי.

הפלאוופלא - רץ אתמול ברשת מאמר, מאת דוקטור דוד פסיג - חוקר עתיד.
הוא מספר על התפתחות האדם לאחור ולפנים.
מציג את הזן החדש:
ההומו יוניברסליס.

הנה ציטוט מהכתבה.
שאלה :
מבחינה רוחנית, לאן פנינו מועדות כבני אדם? הרי, מדובר בהתפתחות שאין לה תקדים.
תשובה :
"בבראשית כתוב: 'ותחסרהו מעט מאלוהים'. המשמעות לכך היא שאנחנו נהיה אלוהים מינוס טיפה. כלומר, אנחנו שואפים לחזור לרמה אלוהית שבה אין מוות, אין מרחב וזמן, והיצירה והבריאה הן ברמה הכי גבוהה שיכולה להיות. זה מסע של מיליוני שנים, ואנחנו כרגע בצעד קטנטן, ממש מזערי, בתוך מסע ארוך מאוד אל עבר שלמות קוסמית: פתיחות מחשבתית, גוף אחר, מימדי זמן, אחדות".

נו...אתם מוכנים?
 

dawadi

New member
משעשע ונחמד!!!

לא יודע מה באמת רלוונטי מזה, המדע הפכפך מדי, אבל ממש מתאים לי טלפטיה...
אני אשים על שקט, שלא יפריעו לי לישון :)
 

ינוקא1

New member
אני לא אוהב את האנרגיה של "המדע"

למרות שברגעים אלו ממש אני משתמש בה . .. אני מקווה שהאנרגיה הזו תוחלף באנרגיה "רוחנית" יותר.

לגבי נבואות ותחזיות מסוג זה , הנבואה היחידה שאני יכול לחתום עליה בוודאות היא שהדבר הצפוי ביותר זה שיקרה משהו בלתי צפוי שיהפוך את כל התחזיות על פיהן.

(בדומה לתיאורית הברבור השחור של נאסים טאלב :

http://he.wikipedia.org/wiki/תאוריית_הברבור_השחור )

ועם כל זה , כולנו אוהבים תחזיות על העתיד וכולנו סקרנים לראות מה יהיה , וזה סבבה.
מאז תחילת הידע האנושי האדם ניסה לפתח שיטות שיסייעו לו לחזות את העתיד , ובדרך כלל לא הצלחה.

עוד 50 שנה אף אחד כבר לא יזכור ממילא מה שנכתב כאן.
 
העניין מבחינתי אינו רק החיזוי, כי אם החוקים

של הקיום.

נראה לי מעניין להביט ולחשוב לאן המבנה הקיומי ממשיך.
מעניין אותי הביט לאחור על ההתפתחות של הקיום ומשם לנסות להסיק קדימה.

נכון שיש דברים שמתפתחים מפתאום, אבל גם את הפתאום ניתן לצפות
.

פעם רציתי ללמוד את האי צ'ינג בשביל להבין מבנים (אנרגטיים) התפתחותיים ומשמעותם. כך גם המורה שלי להילינג הסיני.
היא אמרה לי מה שהמורה שלה אמר לה - זה נחמד ללמוד את האי צ'ינג, אבל בהמשך, כשתעבוד עם הצ'י, תוכל לראות ולחוש את ההתפתחות שלו, ללא הבנה של החוקים שלו מתוך האי-צ'ינג.
 

ינוקא1

New member
משום מה

יש לי הרגשה שהדרך להבנת החוקים , מתחילה בהבנה שאין חוקים . . . בהבנה שהכל אפשרי ואין יכולת לחזות כלום מעבר לרגע הזה. וזו גם הדרך לעבוד עם צ'י
 

ינוקא1

New member
ואם כבר יש חוקים

אז אלו חוקי ההרמוניה . . . כנראה לא משהו הניתן להגדרה.
 
יש חוקים, רק שהם יכולים להשתנות
....

זה כבר ממש דיון פילוסופי.
אני כל הזמן אומר לעצמי שאין חוקים לכלום.
מצד שני, אני כל הזמן לומד שאם אתה רוצה להבין משהו - למד את חוקי הטבע שלו.
ומצד שלישי - הכי נכון מבחינתי, זה להיות במקום שהזרימה העצמית היא עם החוקים, ללא צורך במודעות אישית. אז היא מוחלטת, טבעית, הרמונית.

ה
לא צריך לדעת חוקים בשביל לחיות 100 שנים.
הוא רק צריך להיות במקום הטבעי לו.

חייה עמו העץ
.
 

ינוקא1

New member
מה שאומר

שאם רוצים ללמוד את החוקים , כנראה צריכים ללמוד בעיקר מוזיקה והרבה.
אני מניח שגם אומנויות אחרות נשקפות את חוקי ההרמוניה , אך מוזיקה נראית לי במישור הכי גבוה.
 
המממממממממממ.....

אם כך, מוסיקאים צריכים להיות מובילי הרוח והדעת.
לא כך הדבר....
העניין מבחינתי, הוא ללמוד את ההרמוניה הטבעית של מרכיבים שונים, לדעת את ההבדלה והזהות ביניהם ולדעת להשתנות בהתאם אליהם.

נכון שלהכל בסיס זהה, הצ'י הקיומי, אבל הלימוד שלו נעשה על פי ביטויו השונים. לא נראה לי שניתן ללמוד אותו דרך ביטוי אחד.
 

ינוקא1

New member
והסיבה שלא כך הדבר

היא מכיוון שרוב המוזיקאים אינם מכירים בצ'י , ומטרתם היא הנגינה , ולא האנרגיה שהם מניעים.
זה קצת כמו ההבדל בין אומנויות לחימה רכות לבין קשות. במערב יש דגש על טכניקה ומורכבות , אך כדי ליצור השפעה אנרגטית , צריך לעשות דברים פשוטים מאוד עם דגש על הכוונה שבפנים.

ואולי תאהב את זה http://www.nrg.co.il/online/15/ART/856/492.html

אני חושב שהמוזיקה מבטאת חוקי הרמוניה גבוהים יותר מציור ופיסול ותנועה , כי המוזיקה היא חסרת מימד מבחינה מסוימת. ציור זה בשני מימדים , פיסול בשלושה , תנועה גם מוסיפה את הזמן כמימד.

אני מסכים איתך בחום שהכל נדרש , וכל הרמוניה בכל מישור בונה את העולם.
 

ינוקא1

New member
וסיבה נוספת

היא כי בני אדם עובדים בשיתופי פעולה אנרגטיים סמויים מהעיין.
יתכן שיש מוזיקאי למשל שפותח את הצינור האנרגטי של ידע מסוים , ובזכותו אדם אחר מגלה תגלית מדעית.
אגב , ביהדות כתוב על זה אצל רבי נחמן וגם אצל הגר"א.
 

dawadi

New member
חוק ראשון: נוח

חוק שני: אין עוד חוקים.

זה המשפט שאחי מלמד את כל התלמידים שלו.
הוא מלמד טאי צ'י כבר 16 שנים.
ואם כבר סתם כי זה עלה - בזמנו הפנוי - הוא עוסק במוזיקה :)

איך שאני מפרש את זה - החוק הראשון מסביר שאין נכון או לא נכון, אבל יש חוקים וצריך לזהות אותם בכל נקודה ונקודה.
החוק השני מסביר שברגע שלמדת ליישם את החוק הראשון, כל השאר לא רלוונטי.

בנוגע למוזיקה, העניין הוא לא להיות מוזיקאי, אלא להיות אדם שיש בו מוסיקה, לטעמי.
הרי בסוף, לכולנו יש מוזיקה: פעימות לב.
השאלה היא מי מסנכרן את עצמו ואז - מוזיקה היא חלק ממנו בכל הרבדים.
אולי הוא לא יודע ליצור אותה, אבל הוא יודע להעריך אותה ולא מפספס מקצב לעולם :)

אושר!!
 
היי, צהריים טובים לשניכם.

יצא לי ארוך...סבלנות

לגבי החוק הראשון...שלך
נוח - תלמידים לא מיומנים עומדים באופן הנוח להם, אך יחד עם זה שגוי, גם מבחינה אנטומית וגם מבחינת האומנות. כך הם בעצם פוגעים בגופם.
מכאן - בטאי צ'י בוודאי שיש נכון ולא נכון - זו אומנות מאוד טכנית, והטכניקה הנכונה חשובה ביותר ליישום האומנות ולבריאות התלמיד. כשמשתמשים באומנות ללחימה - טכניקה לא נכונה תחוייב במכה, או הפלה.

אם מתרגלים טאי צ'י בשביל הכיף, אז החוקים ממש לא חשובים, העיקר להרגיש טוב.
אם מתרגלים בשביל המיומנות, בהתחלה לא נוח ואחר כך עפים.
מעטים מרגישים נוח עם הנכון, מייד מההתחלה.
בהרבה מהמקרים - המורה נותן לתלמיד להרגיש נוח עם עצמו, בשביל שזה לא יתייאש ובשביל לתת לו את ההרגשה של נוחות.

תלמידים שרוצים ממש להיות מיומנים באומנות, עוברים במקומות שלא נוח להם, והופכים אותם לנוחים.

הלא נוח יכול לנבוע משני דברים - פעולה נכונה ופעולה שגויה.

פילוסופית ומחשבתית.....הכל נכון. מעשית.... יש נכון ויש לא נכון.

לגבי החוק השני -
שאין חוקים.
אין חוקים, בעצם אומר זרימה. זה הוא הצד השני של המטבע.
לאחר שהטמעת את החוקים היבשים בחלק הראשון, אתה יכול לשחרר אותם ולשמור רק על העקרונות הבסיסיים. אז, גם הטכניקות לא חשובות, האומנות לא חשובה, הדרך לא חשובה. חשוב מה שקורה עכשיו. למה שקורה עכשיו יש רק חוק רגעי - שהוא עובד, יעיל, עושה את הדבר לשמו הוא קיים, באופן הפשוט והטבעי ביותר....שהוא הנכון ביותר (ללא הבדלה של נכון לא נכון).

אומר צ'ואנג צה -

מצד אחד - איש הדאו אינו מתכנן תיכנונים (כלומר - אין לו חוקים לעשייה).

ומצד שני - ללא תכנונים לא ניתן לבנות דבר. (חייבים חוקים בשביל לבנות משהו).

ממשיכים ואומרים -

משנעלמה הדרך (הדאו, הצ'י) בא הצדק, הנדיבות, היושרה וכו'. עקרונות להתנהגות טובה.

משנעלמו אלו - באו החוקים.

כשהחוקים לא עובדים - באים העונשים והפרסים.

במקרה שלנו - הטאי צ'י, הינה אומנות לחימה.
אם אין לך את רוחו של הלוחם (הדרך), אתה צריך ללמוד כללי התנהגות וטכניקות בסיסיות - אלו הם העקרונות. הדרך הנכונה הישרה.
אם אין לך עקרונות, תלמד טכניקות ייעודיות למקריים ספציפיים.
אם תשמור עליהם...תצליח (אולי אפילו תקבל מדליה) כשלא תשמור עליהם, תחטוף (מכות).
אם יש לך רוח, תריך ללמוד רק לכוון אותה.

לגבי מוסיקה.
אני מכיר הרבה מוסיקאים, ששרים בשביל הנשמה, לביטוי העצמי והאלוהי שבהם. המוסיקה היא דרך הביטוי העליונה שלהם. הם לא מנגנים בשביל להוציא מוסיקה - כמו שינוקא מתאר. הם שרים שירה מקודשת, שמביאה אותם להרמוניה בעיקר עם עצמם ועם השמיים. פחות עם הסביבה.
הם ממש עושים את המיטב מהמוסיקה. מוסיקה שכשאתה שומע אותה, אין לך צורך בדבר.
אבל כשלעצמה, המוסיקה לא מביאה למקום שינוקא תיאר - הרמוניה ברמה הגבוהה ביותר.
אם אתה מכניס את העקרונות האנרגטיים, הפילוסופיים, המחשבתיים והמעשים לתוכה, אז יש בה התפתחות רוחנית שמתקרבת להיות יותר שלמה ותביא לקרבה להרמוניה הגבוהה.
לתפישתי - כל עוד אין עבודה גופנית המתואמת לעבודה הרוחנית, הרי אין התפתחות שלמה.
בניגון מוסיקה כשלעצמו, אין עבודה גופנית, מכאן שאי אפשר להגיע רק איתה להרמוניה עילאית.
להרמוניה הרמוניה עילאית, ניתן להגיע ע"י עבודה טנטרית - עבודה הלוקחת את כל הקיים ומוצאת את החיבור וההבדלה בין כל המרכיבים שבו.
תרגולים דאואיסטים, קרובים לעבודה טנטרית- שניהם מבוססים על היין והיאנג (במקרה הסיני) ועל היאב יאם (במקרה הטיבטי).
וכשאני אומר טנטרית, איני מתכוון לאיך שהיא נתפשת במערב - מינית. הטנטרה המינית היא אך, פרק קטן מכל ההתפתחות הטנטרית. כלומר - לעבור גם דרך המיניות בשביל להגיע להרמוניה העילאית.

מצד שני לא חייבים להיות בהרמוניה עם הכל.
אם מבינים זאת, הרי אין דיס הרמוניה מבחינת הקיום האין סופי. הכל הרמוניה בשביל התפתחות. כך הנכון והלא נכון אינם רלוונטים בכלל.
מה שאנו מכנים דיס הרמוניה, אינו אלא מקום בוא מתוך הצמצום שאנו, איננו מקבלים את הקיים.
שם אנו יכולים ליצור קבלה שתגרום לנוחות אצלנו ולמחשבה שהנה - ההרמוניה קיימת.
 

dawadi

New member
מממממ

הטאו הוא אמנם כלי לא רע ולאו טסה - משכמו ומעלה.
למרות כל הביאורים והפירושים, הטאו טה צ'ינג בסופו של דבר
אומר הכל במשפט הראשון:
"הטאו שניתן להגדירו, איננו הטאו הנצחי."
ברגע שצריך להסביר את המשפט הזה, החריגות מתחילות.
המשפט הזה לבד, מסביר את החוק הראשון: נוח.

למה ללמד את התלמיד דווקא את הפיסיקה?
אנחנו רוצים שהוא ילמד את הרוח לא פחות, אז שיביא את הפיסיקה אליה. את הפיסיקה שלו, את הפיסיקה הנכונה לו, כדי להיות יציב, אנרגטי. כדי להיות ענן שדוחף הר.
התרבות הזו, רבת שנים ככל שתהיה שמעדיפה תמיד להכניס את הרוח דרך הגוף, היתה אולי כדאית פעם, אבל היום כבר לא כך הדבר.
יש לנו מספיק כלים והקרקע מספיק פוריה כדי לתת לרוח להנחות את הגוף.
צריך לדעת מתי להשתמש באיזו שיטה ולכן: חוק ראשון נוח.
אם יהיה זה הגוף שילמד את התלמיד רוח, או תהיה זו הרוח שתלמד את התלמיד גוף.
השרירים יכולים לכאוב (זה לא עניין של נוחות) אבל לשלד כדאי להיות במקום שהוא יכול להיות ולא לנסות לעקם אותו כדי שיתאים לתנוחה.


בנוגע למוזיקה.
בתור אדם שמנגן על גיטרה ועל תופים, מתאמן ואימן בחדר כושר ומתאמן באמנויות לחימה ויוגה, מעולם לא חוויתי קושי פיזי גדול יותר מאשר בנגינה על תופים. הדיוק השרירי שזה דורש הוא מעבר לכל מילה שאוכל לכתוב כאן. הקלות בה הכוח הפיזי נתלש ממך בחצי שעה של תופים, לפני שאתה מיומן מספיק, מדהימה.

העבודה הפיזית בנגינה היא אדירה והתרגול כדי להגיע למצב בו אתה באמת מסוגל להפיק מוסיקה ולא רק רעשים רנדומאליים הוא אדיר ונוגע המון בגוף וברוח.
לעיתים הרוח נשברת בגלל שהגוף לא מסוגל יותר. לעיתים הגוף נשבר היות והרוח חזקה מדי.
הרבה שנים של אימונים פיזיים ונפשיים יחד, מביאים את העוסק במוזיקה להפוך להיות מוזיקאי.

לא שזה מה שהופך את המוזיקה לעילוי העבודה האנרגטית, אבל לא רק ינוקא הגיע למסקנה הזו שהמוזיקה היא בראש הפירמידה.
ישנה פירמידה המקשרת בין המוזיקה ובין הרוח אשר אפלטון הגה ובה, המוזיקה היא הקודקוד הגבוה של הפרמידה.

בדיגידיזם אגב, המוזיקה היא החיים. אם אין בך מוזיקה, אתה לא באמת חי.
גם בטבע זה ככה.
 

ינוקא1

New member
אתייחס רק לסוף

לגבי מוסיקה -

אני סבור כי בתחום זה רב הנסתר על הנגלה. וגם אני רק מתחיל לחקור אותו ברצינות.

גם אם אנשים שרים בשביל להגיע ל"הרמוניה עילאית" , לרובם אין כלל את המודעות לצ'י שהם מניעים או לאנרגיה , ולאפשרויות הגלומות בכך.

לפי היהדות הקב"ה ברא את העולם באותיות ובמילים - "בעשרה מאמרות נברא העולם".
אלא שאם אנחנו נגיד מילים ואותיות סביר שלא נברא שום דבר - כי אין לנו מספיק "עוצמה" \ צ'י בתוך האותיות שלנו על מנת לברוא.

כך גם מוזיקה - היא יכולה לברוא עולמות ולהחיות מתים , ולהיות "כישוף" חזק מאוד , אך לרוב האנשים אין את ההבנה והיכולת להכניס צ'י לתוך המוזיקה.
אם וכאשר תהיה לאנשים יכולת זו , לדעתי לא יהיה צורך כלל בעבודה גופנית. ולדעתי האפשרויות הגלומות במוזיקה הן כמעט בלתי מוגבלות לעומת האפשרויות בעבודה גופנית.
הצלילים יכולים להניע מרידיאנים שכיום כלל אינם פעילים , ולהביא את בני האדם לרמה שונה של התפתחות.

כל מה שכתבתי כרגע אלו דברים שאני "משיג" באופן ברור וודאי.

שאלת מליון הדולר היא רק כיצד להכניס צ'י \ עוצמה \ כוונה בתוך המוזיקה.
ברור שהכל מתחיל ב"מודעות" ו"כוונה" :
בדיוק כפי שניתן להכניס צ'י לתוך תנועה , ולעומת זאת ניתן לעשות תנועה ללא צ'י , כך גם כאן - ניתן לעשות מוזיקה עם צ'י , וניתן לעשות מוזיקה ללא צ'י.

אך מעבר לכך רב הנסתר על הנגלה וגם אני עצמי חוקר זאת.
 

dawadi

New member
בתאוריה שם

הוא מתקדם מהר מדי.
לפי הספירה שלי - לפני שנספיק להבין מה קורה - או שנהפוך לזן נוסף (אחרי הזן הזה שכבר נתנו לו שם) תוך עוד 300 שנים, או שבאופן מעניין כלשהו נהיה כמעט כמו שאנחנו עכשיו אבל המין האנושי יכפיל את הידע שלו כל 3 שניות...

לי זה נראה הפכפך - בהתחשב בכל ההפרכות שנעשות כל פעם שאנחנו מכפילים את הידע :)
 
למעלה