אז הנה סיכום
כמו שכבר התרשמנו מהפרומו (שוב, הארוך מדי), קשה לדעת אם אדי נהרג או נעדר. רוב הפרק התמקד בבית של אדי ובדנה וגיא היושבים שבעה. מעצם זה שזה מוגדר כשבעה - אפשר היה להבין שאדי נהרג באופן רשמי וודאי, אבל כשהופיעו חוקרי משטרה בסדרה, הם השתמשו במילה "נעדר" (גם את זה הקפידו להראות לנו בפרומואים). וייצמן וגם גלי ומרקוביץ' מבקרים את דנה בשבעה, ותו"כ מתברר שיש חשד שהמכון שאדי מימן לדנה את הקמתו, ממומן מכספים לא חוקיים. המשטרה מתחילה לחקור, אבל דנה לא יודעת על זה כלום. מתברר שגם גיא לא יודע כלום על העסקים של אביו, אנחנו כבר יודעים מלפני שני פרקים לפחות שהוא ממש סולד מאביו מאז שהתברר לו שהוא נחשד בהלבנת כספים, אבל מבחינת המשטרה זה נתון - גיא מעורב בעסקים הבלתי-חוקיים של אביו. זה מגיע לשיא כששוטרים ממש מגכיחים את עצמם, כשהם באים לבית בעיצומה של השבעה, עומדים על כך שעליהם לבצע כאן ועכשיו חיפוש בכספת "של הנעדר", לא מאמינים שאפילו דנה וגיא לא יודעים את הקוד, וכל מה שהם מגלים שם אלה תמונות של גיא מגן הילדים. במקום לרדת מהעץ, הם לוקחים את התמונות לתחנה.
שימו לב איך תוך שני פרקים, התהפכה ההזדהות שלנו כצופים (תוך הכוונת התסריטאים) מהמשטרה לגיא. פתאום, עכשיו, המשטרה הם ה"רעים", וגיא הוא בסה"כ אדם צעיר שנדבק בו כל הרפש של אביו, אם הוא רוצה או לא רוצה.
המתח בין דנה לגיא הופך לבלתי נסבל, כשהוא גם לא ממהר להיות אתה בסלון בזמן השבעה. חוץ ממה שגיא אמר לה לפני מספר פרקים (על כך שהיא העלימה את הריח של אמו, שזה בעל משמעות בשבילו), אין לנו הרבה מה לדעת על הריחוק ביניהם, ולכן קשה להזדהות כאן עם גיא.
אבל חייב להיות גם אלמנט מצחיק - גיא ממהר לזרוק לפח את ארקדי, הטווס המפוחלץ, שרק אדי מבין את חשיבותו. הספור עם הטווס כל-כך מגוחך, שהוא מצליח ליצור הסכמה אפילו בין גיא לדנה, שמיד מבינה למה גיא זורק אותו, ומודה שהיא לא רצתה לעשות את זה בעצמה.
את יונתן לא ראינו בפרק הזה, גם לא את אנה, אבל המתח המיני בין גלי לוייצמן מתגבר, עד כדי כך שוייצמן מודה, במפורש ועוד יותר במשתמע, שבלי מרקוביץ', ובלי הבן יונתן - זה כבר מזמן היה מתממש.
מאיה בורחת מהבית כדי להשתקע אצל גיא - אבל מוצאת את עצמה מגיעה לבית שיושבים בו שבעה, ולא ממש מוצאת את עצמה שם.
אבל כששרון מגיעה לבקר את דנה, ויודעת שהיא תמצא שם "בדרך אגב" גם את בתה, מגיע השלב שהיה צריך להגיע בדרך כלשהי - דנה מגלה ששרון היא אמא של מאיה. רק בפרק הקודם וידאנו שדנה ושרון לא ידעו שיש קשר בינן לבין ההתרחשות בין מאיה לגיא - יואל הסתיר משרון שהוא חוקר את בעלה של דנה. אולי אפשר היה להבין שדנה ושרון לא היו בקשר כל השנים, ושדנה לא הכירה את מאיה, בתה של שרון, אבל היה ברור שהגילוי הזה יגיע איכשהו.
והנה, שרון נכנסת לשבעה, מוצאת שם רק את דנה עם מאיה וגיא ולא אף אורח אחר (אגב - במידה מסוימת זה מתאים לפינת חוסר-ההיגיון, שלא יהיה שם אף אורח ומבחינה תסריטאית הקרקע תוכשר לכך שמלוא תשומת הלב תינתן רק למפגש בין דנה לשרון)
מאיה אומרת לה "אמא, מה את עושה פה?", ודנה שואלת בפליאה "אמא?", והנה - מתברר ששרון היא-היא אמה של מאיה. כאן, בדיוק, הגיע הזמן לצאת לפרסומות, וגם אם זו לא בחירה תסריטאית, אפשר היה לצפות מהתסריטאים שייתנו יותר זמן מסך למפגש הזה בין דנה לשרון ולגילוי על צירוף המקרים הישראלי הזה. חסרה לנו גם הפליאה של מאיה על זה שאמא שלה ודנה מכירות. אומנם, אחרי כן שרון אומרת לה שהן היו חברות טובות, כמו שמאיה חברה של רומי, אבל לא ממש רואים שאת מאיה הגילוי הזה ממש הפליא או הסעיר.
לרגע חשבתי שאם שרון תשכנע את מאיה לחזור הביתה מיד, זה יהיה דומה מדי לסצינת הפתרון המאוד "דבשי" של איתי ויפתח, אבל לא, מאיה בינתיים נשארת אצל גיא, ולפחות עם הפשרת היחסים עם אמה. אולי באמת הגיוני יותר להשאיר את החזרה הביתה לפרק הבא.
ובסוף, אחרי שכבר נשאבנו לאווירת האבל והשתכנענו שאדי באמת נהרג, דנה מקבלת באישון לילה (כשהיא ממש לא ישנה) אס.אם.אס, וקוראת בפליאה - "אדי"? אז - האם אדי באמת חי? הפעם אפילו הפרומואים בעלי האופי הספוילדי מדי, לא גילו לנו! יחסית לפרקים שבעו, זוהי התעלות.
אם אדי באמת חי - האם גאי יאלץ בפרק הבא לומר "סליחה ארקדי"?