היום מתחיל ג'ירו ד'איטליה

היום מתחיל ג'ירו ד'איטליה


מסלול: זינוק מאפלדורן שבהולנד לנג"ש קצר של 9.8 ק"מ ואחריו עוד שני קטעים בהולנד.
יום מנוחה והעברה לקטנזארו שבדרום איטליה שם יתקיים השלב הרביעי. הג'ירו ממשיך צפונה עם קטע 9 נג"ש אישי בטוסקנה של 40 ק"מ, ממשיך לכיוון הדולומיטים ומסיים באזור האלפים האיטלקיים וקטע סיום השנה בטורינו ולא במילאנו שהורגלנו אליה בשנים האחרונות.
מזג אוויר: בשלושת הימים ההולנדים צפוי מזג אוויר נאה, ללא גשם ועם רוחות מתונות יחסית.
רוכבי דרוג כללי:
ויצ'נצו ניבאלי (אסטנה) עשה חילוף עם ארו (שמסומן לטור) וחוזר לכור מחצבתו בנסיון לצרף עוד גביע ג'ירו לאוסף.
מיקל לנדה (סקיי) הרשים לפני שנה במדי אסטנה. ינסה לשמור על יציבות ולהוות גורם במאבק על הפודיום.
אילנור זכארין (קטיושה) הרשים במרוצים האחרונים השנה.
רפאל מייקה (טינקוף) משתתף בג'ירו באופן מסורתי. ידבר חזק בהרים.
אלחנדרו ואלוורדה (מוביסטאר) משתתף לראשונה בג'ירו. טוען שהולך על קטעים, אבל אין לדעת. אם יראה שמצבו טוב ילך על כל הקופה.
ריגוברטו אוראן (קנונדייל) עוד רוכב שמשתתף קבוע בג'ירו. צריך להצדיק את מעמדו כמוביל קנונדייל.
עוד ניתנים לציון: פוצוביבו מ-AG2R, דומולן מג'יאנט-אלפסין ושבז - הקולומביאני הצעיר מאוריקה-גרינאדג' שהפתיע לפני שנה.
ספרינטרים: רוב התותחים הגדולים יגיעו לג'ירו כדי להתמודד בקטעים ההולנדיים וגם בקטעים המישוריים המשובצים במסלול.
מרסל קיטל - אטיקס-קוויקסטפ
אנדרה גרייפל - לוטו-סודאל
כיילב יואן - אוריקה גרינאדג'
אליה ויוויאני - סקיי
סשה מודולו - למפרה
סוני קולברלי - ברדיאני
ארנו דמאר - FDJ
מטאו פלוקי - IAM
ג'קומו ניצולו - טרק פקטורי
אחרון חביב, הכוכב העולה, יקוב מרצ'קו מקבוצת וילייר-סאותאיסט, איטלקי בן 22 עם שם פולני, רוכב חזק מאוד שיכול בהחלט לגנוב קטע אחד לפחות.
שידורים חיים: כל יום ביורוספורט. היום קטע הפתיחה ב-15:30.
 

ItsikH

Member
ד"א על חשבון זה [?] הוואלטה השנה הולכת להיות הררית
בניגוד למישורים האינסופיים שאפיינו חלק מהקטעים בה בעבר, מתרכזת בצפון האטלנטי שכולו גבעי עד הררי, אין כמעט יום מישורי אחד ממש [כולל יום פירנאים בצד הצרפתי דווקא, שהררי יותר מהספרדי, עד קול ד'אוביסק].
 

ariasdo

New member
כנראה הג'ירו המתון בהיסטוריה אין עוקץ - 4 אסים לא הגיעו .

הם בונים על הטור דפרנס פרום, קונטדור, קינטנה ,רודריגז,
הקרבה בזמנים בין הזי'רו לטור דפרנס גורמת לפיצול המתחרים ברמה הגבוהה .

השנה אין בז'ירו עליה תלולה או יום הררי קשה במיוחד מה שאפיין את הג'ירו כטור תלול במשך שניים .
השנה לא נזכה לראות קומפקט וקסטות גדולות כמו בשניים קודמות בחלק מהקטעים .

ביום הראשון נג"ש שטוח קצר וטכני 9.8 ק"מ רכבו במהירות 50-53.5 קמ"ש
המנצח דומולן כ 11 דקות .

הקטע הפיקנטי - לפי המקור הפולני
בנג"ש קצר ושטוח נעשה שימוש בתשלובת גבוהה כ 4.4 = שווה בערך ל 53/12 ובס"לד 90-96
הערה - בגלל הסיבובים הטכניים הסל"ד הממוצע יורד .

אריה סדובניק
 
איני יודע למה הכוונה במתון, אבל הרים יש מספיק...

הג'ירו כולל שבעה קטעי הרים גבוהים השנה.
היה נג"ש אישי ויהיו עוד שניים כשאחד בעלייה.
יש סיכוי שדווקא נראה ג'ירו צמוד יותר ומשום שאין הרבה (רק ארבעה) סיומי קטעים על פסגות.

אבל קטע 14, כדוגמא, יכול לעשות נזקים והוא לא היחיד שלא מסתיים על פסגה ולמרות ירידה בשלבי הסיום וישפיע על הדירוג המצטבר.

אני כותב בפייסבוק שלי סיכום יומי ומשתדל גם לכתוב משהו לקראת, או ממש בסמוך זינוק מדי יום.
 

ariasdo

New member
יש כמה פרמטרים לאפיין תוכן המסלולים בטור ארוך ...

1 - אורך הכללי של המסלולים ביחס לגובה המצטבר

2- ימים הררים דחוסים בעליות מדורגות כמו הקובץ המצורף ( היום 16 בגירו 2015 )

3- עליה סמל תלולה ואימתנית כמו הזנקולין שכיכבה בז'ירו בטורים קודמים

4- שימוש בקומפקט וקסטה 11-32 בקטעי ריבוי עליות חדות ובעליות תלולות במיוחד , קונטודור עשה בזה שימוש בזנקולין וכו' .


אם אתה כותב סיכום תצרף קישור לפורום , הבעיה שלא לכולם יש פייסבוק גם לי אין .

אריה סדובניק

 
ברוך שובך אריה, בפוקר, לא מספר האסים קובע

אלא גובה ההימור, יכולת "הבלוף", אגרסיביות, ועצבים חזקים.

לדעתי, דווקא בגלל שפחות הררי והרבה נג"ש,
זה יאלץ את המטפסים וכל מי שרואה עצמו פייבוריט,
ללכת "על הכל" בקטעי ההרים שיש, ולהתקיף ברצינות.
ולא לרכב "טמפו" משעמם ולהמתין שרוכבים אחרים יינשרו.
 

ariasdo

New member
לפי הטורים בעבר המתחרים משתמשים במהלכים ממשחק השחמט

בשחמט אחד הטקטיקות כאשר יש יתרון קטן כתוצאה ממהלך או מטעות של היריב .
השיטה היא לאלץ את היריב להחלפות על מנת להקטין את מס' הכלים בלוח כך היתרון הקטן שווה יותר .

בכל הטורים בעבר תפרו את תווי מסלולי הטור על מנת שהמנצח יהיה רוכב עם אפיון מטפס וההכרעה תבוא בהרים .

זה לא ישתנה הרבה במשך השנים גם היום בטורים למרות שהוסיפו ימים שטוחים ונגשים עדיין הטור תפור למטפסים ובדירוג הכללי נראה בעיקר כאלו .

ההשוואה לדוגמה שכתבתי מעולם השחמט נוצרת ברגע שיש לאחד המתחרים המסומנים יתרון כתוצאה ממהלך או טעות / או תאונה של המתחרים שלו .

השיטה היא טקטיקה לשמור רק את אלו שמסכנים אותו , שהימים עוברים בסוף היתרון הקטן הופך לגדול והרבה פעמים מנצחים בנקודות .


שימוש בפוקר זה טקטיקה מוגבלת הבלוף מתגלה לאחר יום יומיים של מרוץ .

אריה סדובניק
 
ריבוי סיומי פסגה הוא מתכון בטוח לשעמום בגרנד טור...

דווקא מיעוט ק"מ יוצרי הבדלים, כמו סיומי פסגות ונג"ש יוצר מאבק צמוד ועד לסיום - וזה לא המצב בג'ירו ד'איטליה 2016.
רק תראה את הנג"ש של הפתיח והפערים שייצר על 10.8 ק"מ ואפשר להבין מה הפוטנציאל פערים של עוד שני הנג"ש שנותרו.

לצפות בגרנד טור בו יש שבוע ראשון עם ריבוי ק"מ של הכרעה יוצר פערים גדולים הגורמים לרבים לקבוע כי המרוץ הוכרע שבוע לפני הסיום.
לפני ארבע שנים (2012) הייתה מהדורת ג'ירו עם ששה סיומי פסגות, שני נג"ש אישי (קטעי פתיחה וסיום) ועוד נג"ש קבוצתי.
הפער בסיום, בין המנצח (הייסזדל) לסגנו (רודריגז) היה 16 שניות.
ערב הקטע האחרון (אחרי הקטע הלפני אחרון) הפער היה על 47 שניות לטובת רודריגז שלבש את הוורודה.
המהפך היה ביום האחרון והמתח היה עד לקו הסיום של הנג"ש בקטע האחרון.
זה גרנד טור שנזכור, כמו הטור דה פראנס של 2010 בו ניצח קונטאדור (עם שרשרת, בלי שרשרת כוכבית ושאר...) את שלק בפער של אותן 39 שניות ולמרות שלאחר מכן התברר שקונטאדור אכל נתח סטייק וכאלו.
לא בטוח כמה נזכור גרנד טור כמו הטור דה פראנס אשתקד, בו ניבאלי ניצח בפער של כמעט שמונה דקות ובגלל שלא היו לו מתחרים על העליות הרבות.
ועוד לא נכנסתי לדירוגי ביניים, אשר מייצרים את העניין לכל אורך הקטעים שמי שלא מבין עד תום את המרוץ קורא להם משעממים.
הג'ירו הזה נראה כמבטיח עניין ומתח עד תומו והנה, בגלל שכתבתי את זה הוא יוכרע בפער ענק


אגב - אל תזלזל בבלופים, ארמסטרונג עשה מבלוף קטע שיקלקל לעד את הרצון של רבים למחוק אוו מרשימת מנצחי הטור, אפילו שם נתנו לזה - "המבט" וכן זה הכריע גרנד טור.

בקשר לכתיבה - אני כותב כל יום בפייסבוק שלי, אנסה לכתוב גם כאן, אבל היועצת אמרה לי לא להתפזר
 

ItsikH

Member
השנה הTDF גנב ממני סטייג' אחד, ה-9 בפירנאים
השנה הן הTDF והן הוואלטה מקיימים יום אחד בצד השני של הגבול, והיום ה-9 של הTDF הוא העתקה מהמסלול שבחרתי בחזרתי מהצד הצרפתי לספרדי בפירנאים ב-2010, ובאמת תהיתי מדוע טרם נתקלתי במעבר ההרים הגדול הראשון בתחרויות
[URL]http://img2.tapuz.co.il/UserFiles/f0bac0b01a2c4d009b1e0cd4509ac716.jpg[/URL]
והשני, הקטן יותר
[URL]http://img2.tapuz.co.il/UserFiles/95e8e1f146db4ac09db2af1db8ee8b05.jpg[/URL]
 
למעלה